Maaiende armpjes

04-01-2011 17:45 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Mijn zoontje is 2,5 maand oud en al vanaf zijn geboorte maait hij ontzettend met zijn armpjes. Soms lijkt het wel alsof hij probeert weg te vliegen, zo erg 'wappert' hij dan als hij in de wieg ligt . Op zich niet erg natuurlijk, ware het niet dat hij er zichzelf mee wakker houdt. We hebben hem al ingebakerd en hij heeft nu zo'n Swaddle Me zakje, maar daar worstelt hij zich gewoon weer uit. Vervolgens maakt hij het zichzelf onmogelijk om te slapen, omdat hij zich voor zijn eigen hoofd slaat, zijn speen uit zijn mond ramt, of omdat hij gewoon angstig wordt van die rare wapperende dingen naast zijn hoofd (hij heeft natuurlijk nog niet door dat dat zijn eigen armen zijn). Overdag leg ik hem op zijn zij in de box te slapen, dan ben ik erbij en kan ik hem goed in de gaten houden, en dan slaapt hij prima. Maar 's nachts leg ik hem natuurlijk gewoon op zijn rug en dan begint het wapper-festijn.

Gevolg is dat mijn man en ik er meerdere malen per nacht uit kunnen om hem weer terug in de Swaddle Me te proppen en dat is natuurlijk niet bevorderlijk voor onze nachtrust en ook niet voor die van ons zoontje. Heeft iemand misschien een tip om het maaien van de armpjes iets minder te maken? Of is het gewoon een kwestie van wachten totdat hij zijn lichaam een beetje beter onder controle heeft?
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Ik ben ook pas gaan inbakeren met de Pacco na overleg met het consulatiebureau (overigens kende mijn consultatiebureau de Pacco niet en deden ze het nog voor via de ouderwetse manier met hydrofiel luiers). Was heel bijzonder trouwens dat toen mijn zoontje voor het eerst ingebakerd werd op het consultatiebureau, hij meteen rustig werd toen hij in de doeken lag. Altijd goed om je eerst goed voor te laten lichten en zeker te weten dat je kindje ingebakerd mag worden.
Wat Husky zegt was hier ook het geval. Zodra hij uit de Puckababy was rolde hij zich altijd op zijn buik en sliep als een roosje...

Dus misschien is het een buikslapertje? Maar ja, de regels daarover lijken duidelijk... (al was het 10 jaar geleden verboden om je baby op de zij te laten slapen en 15 jaar geleden verboden om op zijn rug te laten slapen als ik mijn moeder mag geloven )
Mijn zoontje kreeg met 3 weken hersenvliesontsteking. Hij maaide ook heel erg met zijn armen en omdat ik nog met een half trauma rondliep van het inbakeren van mijn dochtertje (die maaide ook) wilde ik het niet nog een keer proberen. Tijdens het onderzoek bij de kinderarts in het ziekenhuis moest zoon op buik liggen (we waren al een halve dag daar en kind had amper geslapen). Tijdens het onderzoek viel hij in slaap. We waren toen al op zijn ziekenhuiskamer en ik heb een paar doeken over hem heengelegd zodat hij warm verder kon tukken. We moesten een paar dagen in het ZH blijven en sindsdien legde ik hem op zijn buik. Ik heb heel wat verpleegkundigen en artsen binnen zien lopen maar niemand die er iets van zei.

Ik weet dat je het liever niet doet maar inbakeren lukte niet bij mijn dochter. Na drie weken stug doorproberen hebben we er de bui aan gegeven. Kindje bleef huilen en begon al te huilen als ik haar op ons bed legde om in te bakeren.
Poep, wie heeft jou gescheten?
@renske123: Dank voor het advies over die Pacco! Ik woon in Amerika, dus we hebben hier geen CB, maar ik zal zelf eens op zoek gaan naar informatie daarover, want ik wil mijn zoontje natuurlijk niet in gevaar brengen.

@Grann: Zou inderdaad kunnen dat het een buikslapertje is, maar ik vind het zo eng. Er wordt zo erg gewaarschuwd (hier in ieder geval) voor wiegendood als je ze op hun buik legt, dat ik er echt huiverig voor ben geworden. Ik merk wel dat hij nu overdag makkelijk op zijn buikje in slaap valt en dan laat ik hem ook gewoon liggen. Maar ik hang dus wel iedere vijf minuten boven de box om te checken of hij nog wel ademt.

@Botervliegje: Dank voor de link!

Als ze zich kunnen omrollen, betekent het dan ook dat ze automatisch zo op hun buik gaan liggen dat ze zichzelf niet verstikken?
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
www.pacco.nl staat een hoop op, en er is idd een heel topic over hier op het forum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven