Maak me zorgen om zoontje van 4 jaar

05-05-2009 11:52 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb al heel veel met mijn zoonlief meegemaakt , te vroeg geboren , 2 gaatjes in zijn hartje en een hersenbloeding .

Nu is hij inmiddels 4 jaar en een kern gezonde gozer !.

Toch maak ik me momenteel zorgen. Hij heeft een paar weken geleden een antibiotica kuur gehad voor een oorontsteking. Ineens had hij overal kleine blauwe plekjes , dus naar de huisarts gegaan . Die heeft met spoed bloed geprikt ook omdat ze allemaal kleine knobbeltjes vond in zijn oksels , lies en buik enz.

Dezelfde dag kwam de uitslag , er waren wat afwijkingen gevonden en ze gingen ervan uit dat het door de antibiotica kwam.

Paar dagen later op controle en er waren nog een paar blauwe plekjes maar voor de rest ging het goed , dus ging ervan uit dat het ook echt door de antibiotica kwam.

Maar nu afgelopen nacht hij heeft een bloedneusje gehad en dacht ach hij is wat verkouden dus zal wel door een nieusbui komen. Tot dat ik hem aan ging kleden en toch wel ff de schrik kreeg want menneer heeft alleen al op zijn rugje en armpjes zo'n 18 blauwe plekjes , ook zijn benen zitten onder en zijn bil ook.

Hij is voor de rest lekker vrolijk , niet ziek , geen koorts enz.

Vanmiddag kan ik bij de huisarts langs komen , maak me nu toch wel zorgen......
succes bij de huisarts, meer kan ik er niet van zeggen. Het kan van alles zijn en hoeft echt niet meteen iets heel erg te zijn, gewoon even afwachten.
Arme mannetje, wat heeft hij al een hoop meegemaakt in zijn jonge leventje.

Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt.

Heel veel sterkte nu en vanmiddag. Hopelijk is er een simpele verklaring voor.
Hoop voor je dat het niets blijkt te zijn. Laat je het wel weten wat de huisarts zegt? Verder een hele dikke en sterkte!
Even afwachten en proberen je niet teveel zorgen te maken.
Probeer me ook niet veel zorgen te maken , en als ik het wel doe kijk ik even naar hem en zie gewoon een vrolijk manneke.

Maar goed hij heeft wel met zijn zuurstof fles in een speelgoedkar door het WKZ lopen rennen hoe ziek hij ook was. Denk toch ook dat het komt omdat hij zo ziek is geweest dat je jezelf dan eerder zorgen maakt

Laat het zeker even weten ...
Sterkte meid! Hoop dat het met een sisser afloopt...
Veel sterkte
ik zou me ook zorgen maken...

hoop dat je zorgen voor niets zijn !

x
Vraagje: krijgt je zoontje bloedverdunners?

gezien zijn geschiedenis van hersenbloeding en hartoperatie?

Klinkt alsof er iets mis is met de stolling van zijn bloed, en dat zou er op kunnen wijzen dat zijn dosering aangepast moet worden.

Een kennis van me gebruikt bloedverdunners na een hartoperatie, en zij moet zodra ze koorts krijgt direct terug naar het ziekenhuis en de cardioloog, omdat ze dan het risico loopt op bloedingen. Wil je niet bangmaken, maar de combinatie van bloedverdunners en koorst moet je altijd heel goed in de gaten houden.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je je zorgen maakt! Vetrouw wel op je eigen (moeder)gevoel. Een huisarts kan het ook wel eens mis hebben.

Sterkte en hopelijk is alles in orde met de kleine man.
Nee me zoontje gebruikt helemaal geen medicatie nu , al een jaar of 2 niet meer gelukkig !.

Er was ook wat mis met zijn bloedstolling toen ze bloed geprikt hadden maar dat kwam door de antibiotica zei de arts.

Een bepaalde waarde moest tussen de 22 en 34 liggen en die was 34 , dus op de grens.
succes met je kleine ventje, hopelijk is het iets onschuldigs!!!!!
Sterkte, hopelijk is het inderdaad van de AB!
hmm, klinkt als een stollingsprobleem wat een goede vriend van me had toen hij klein was, hij had precies dezelfde symptomen en moest aan de prednison.

Ik weet niet meer hoe die ziekte heette, ik was toen zelf ook nog een kind.

maar de HA weet vast meer!
Lijkt mij niet wijs dat forummers dd's gaan bedenken. Het beste is inderdaad naar de huisarts. Er zijn zoveel ziekten te bedenken waarbij hematomen/petechiën optreden, waaronder ook een groot aantal onschuldige ziektebeelden.

Sterkte!!
Het lijkt me in elk geval een geruststellende gedachte dat zijn bloed er goed uitzag.

Sterkte! Laat je het nog even weten?
En...?
Gisteren moesten we door om bloed te laten prikken , net de uitslag binnen gekregen. Wat waardes zaten op de grens maar niet echt iets om je zorgen over te maken zei de huisarts.

Het kan nog door de AB komen daar reageerde hij toch wel heel erg heftig op . Volgende week moet ik terug met hem komen en als er dan geen verandering is dan gaan we door naar de kinderarts.

Maak me al een stuk minder zorgen.....knuff

Bedankt voor jullie lieve reacties !!
nou ik ben blij dat je nu niet op "mijn" toppic komt mee schrijven :-) houden zo !
Hoi daantje6. Zat al steeds te kijken of je al gereageerd had. Gelukkig dat je gerustgesteld bent nu. Hoop dat het allemaal aan de AB is te wijten. Sterkte meid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven