Mamakaartjes

26-02-2012 14:50 22 berichten
Ik was wat aan het snuffelen bij drukkers, toen ik dit tegenkwam.

Mamakaartjes.

Deel de babyblijdschap

Contactkaartjes voor moeders zijn de nieuwste en hipste manier om belangrijke informatie te delen over eventuele allergieën of andere bijzonderheden van uw kind. Perfect voor de drukke ouder die graag alles op rolletjes laat lopen.

Wanneer gebruik je zoiets? Ik heb er nog nooit van gehoord. Loop ik achter?

Wie kent deze nieuwe 'trend'?

Geen plaatjes, dus maar een link voor de beelddenkers.
Alle reacties Link kopieren
Nog nooit van gehoord. Ook niet nodig. Op het schoolplein hebben we toch allemaal een mobiel of smartphone. Even elkaar bellen en contact is gelegd . Allergie informatie vraag is meestal even naar.
Ken het niet (en volgens mij is 'vistaprint' de enige die ze heeft?).

Opzich wel handig, vooral nu veel mensen tegenwoordig geen thuistelefoon meer hebben waarvan je het nummer even in het telefoonboek op kunt zoeken.

Dus voor kinderfeestjes e.d. wel praktisch.
Dan loop ik ook achter hoor haha... En nog wel erger want hier worden vaak nog gewoon notitieblaadjes met tel nr uitgewisseld ...
Lijkt me vooral commerciële onzin. Ik snap het niet ook niet. Moet je je kind hiermee naar school sturen?

Daarnaast; waarom weer zo oertraditioneel, en dus geen papa-kaartjes? Of ouderkaartjes?
Is bij Vistaprint inderdaad.

Oke, dus ik hoef geen kaartjes te laten drukken als dochter naar de psz gaat.

Aureel, papa's hebben toch hun eigen zakelijke visitekaartjes. Mama's hebben dat natuurlijk niet...
Op zich wel handig, maar die naam....
Pfffff als je niet eens meer tijd hebt om fatsoenlijk belangrijke info over je kind door te geven.....

Nee dat zeg ik niet goed: als je daar nieteens tijd voor wilt máken....
O dear, je moet er ook echt op zetten:

Brit, 'mama van' BritPeuter.

Ieuw, ik ben niet de 'mama van', ik ben gewoon z'n moeder.

Maar ik heb ook geen dinnetjes of manlief, misschien zit het m daar in....
@helene31, ik mag toch hopen dat de psz waar je kind heengaat een fatsoenlijke intake doet en dit soort informatie over je kind noteert.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
quote:Britannia schreef op 26 februari 2012 @ 15:15:

O dear, je moet er ook echt op zetten:

Brit, 'mama van' BritPeuter.

Ieuw, ik ben niet de 'mama van', ik ben gewoon z'n moeder.

Maar ik heb ook geen dinnetjes of manlief, misschien zit het m daar in....Iew, dinnetjes.. En een rondje google leert me dat zelfs volwassen vrouwen die term voor hun vriendinnen gebruiken. 'Dinnetjesweekend'
quote:helene31 schreef op 26 februari 2012 @ 15:07:

Aureel, papa's hebben toch hun eigen zakelijke visitekaartjes. Mama's hebben dat natuurlijk niet...Want? Mama's hebben nooit een baan met visitekaartjes?
quote:Belle73 schreef op 26 februari 2012 @ 15:19:

@helene31, ik mag toch hopen dat de psz waar je kind heengaat een fatsoenlijke intake doet en dit soort informatie over je kind noteert.Uiteraard, maar ik maak uit de tekst op dat je dit soort kaartjes bij speelafspraakjes afgeeft?
quote:helene31 schreef op 26 februari 2012 @ 15:07:

Aureel, papa's hebben toch hun eigen zakelijke visitekaartjes. Mama's hebben dat natuurlijk niet...Ehm, ik neem aan dat je dit sarcastisch bedoelt...?
quote:Aureel schreef op 26 februari 2012 @ 15:23:

[...]

Ehm, ik neem aan dat je dit sarcastisch bedoelt...?
Belachelijk, in alle opzichten. Ik heb er nog nooit een in het echt gezien en hoop dat dat zo blijft. No way dat ik zo'n kaartje zou kunnen aannemen zonder de gever vierkant uit te lachen.
quote:helene31 schreef op 26 februari 2012 @ 15:32:

[...]

Ik schrok al
Hier in ons kleine stadje in Utah zijn die dingen wel redelijk normaal maar dan meestal niet van de drukker, dat is voor losers die ook hun cupcakes in de supermarkt kopen!

Nee, een echte betrokken moeder knutselt zelf kaartjes voor haar (6 tot 10) kinderen. En die kaartjes worden dan natuurlijk netjes opgeborgen in een zelfgenaaid zakje/mapje. En voor iedereen kind een ander kaartje natuurlijk.

Ik ben een waardeloze moeder en laat m'n kinderen (die van 10 en die van 5) zelf hun kaartjes schrijven. Meestal heeft het toch geen nut want we zijn niet van de juiste kerk dus speelafspraakjes zijn zeldzaam en de moeders die er wel voor openstaan komen meestal wel even persoonlijk een praatje maken en dan wisselen we adressen en nummers uit.
Ooohhh haha wat erg! Wat ontzettend... Gooisch..
Wat een vreselijke dingen! En blijkbaar in de VS ingeburgerd?

Ik zet een nummer gewoon meteen in mijn gsm en vice versa. Kinderen hebben geen allergieën dus da's al geen probleem en als iemand per se een kaartje wil, dan kunnen ze er een van mijn werk krijgen. Die heb ik namelijk
Ik heb de meeste telefoonnummers en adressen van vriendjes via de vriendenboekjes van mijn dochter. Als ze komen eten vraag ik even of ze alles mogen eten.
Ah, het is een Amerikaans ding?

Dat verklaart een hoop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven