Man weigert sterilisatie.

04-02-2009 10:06 411 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
quote:supergroover schreef op 04 februari 2009 @ 11:45:

[...]

Je kinderen kunnen (hoe zeer die gedachte je misschien ook doet) héél gelukkig zijn met een andere moeder.

helemaal mee eens.

Liever juist een tweede ouder erbij zou ik denken, stel dat er iets met Eowman gebeurt of hij ernstig ziek wordt en niet meer voor de kinderen kan zorgen?
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Mijn man wilde het trouwens wel, maar ik wilde het niet. Waarom een chirurgische ingreep terwijl je als vrouw heel makkelijk aan anti-conceptie kunt doen? Zetten van een Mirena spiraal was een fluitje van een cent, heb nergens omkijken naar en de menstruatie is ook vele minder.
quote:elninjoo schreef op 04 februari 2009 @ 11:47:

[...]

Dat ie met 'n nieuwe partner weer geluk vindt, helemaal okee natuurlijk. Dat zijn nieuwe partner misschien ook al eigen kinderen heeft, dat kan ook nog. Maar ik vind dat kinderen exclusief recht hebben op 1 vader en 1 moeder en dat volwassen mensen zich niet in 't rond moeten blijven voortplanten omdat ik dat oprecht zielig vind voor hun eerste kinderen.En alleenstaande ouders dan? Dat zou toch ook zielig zijn dan?
Inad, van andersmans situaties vind ik niet zoveel. Ik zie er alleen teveel risico's in en ik zou voor mezelf een stabielere situatie willen. Kinderen krijgen is voor mij iets wat je met één iemand doet omdat ik vind dat mijn kinderen het recht hebben om hun vader of moeder niet met andere kinderen te hoeven delen.

Ik geloof best dat iemand anders mijn kinderen prima kan opvoeden, maar als er eigen kinderen in het spel zijn durf ik daar niet zo op te vertrouwen plús dat het me heel naar lijkt voor de kinderen in kwestie om een ouder te moeten delen.
quote:traincha2 schreef op 04 februari 2009 @ 11:48:

Mijn man wilde het trouwens wel, maar ik wilde het niet. Waarom een chirurgische ingreep terwijl je als vrouw heel makkelijk aan anti-conceptie kunt doen? Zetten van een Mirena spiraal was een fluitje van een cent, heb nergens omkijken naar en de menstruatie is ook vele minder.

TO schrijft dat haar lichaam dat blijft afstoten, dus dat is niet voor elke vrouw even makkelijk.

Off topic: hoe is het met je?
quote:Star schreef op 04 februari 2009 @ 11:49:

[...]

En alleenstaande ouders dan? Dat zou toch ook zielig zijn dan?Nee waarom? Ze kunnen toch 'n nieuwe partner zoeken en vinden, maar dan hoeft er toch niet meer mee voortgeplant te worden.
quote:whopper schreef op 04 februari 2009 @ 11:40:

[...]

Ik ben het hier zo niet mee eens he. Jij bent baas in eigen buik dus je laat dat niet van je man afhangen.

Ik vind dat je je heel erg afhankelijk opstelt als je een dergelijk beslissing bij hem gaat afdwingen.

In de ideale situatie overleg je dat, en sommige mensen zouden het fijn vinden als de man dan aanbiedt zich te laten snippen. Ik zou het hem niet eens vragen, weet je dat? Ik heb hem weleens gevraagd of hij het zou willen, maar dat was meer algemeen, niet om mij een plezier te doen.

Ik zou het altijd bij mij houden.Helemaal eensch! Vind het een nogal achterhaalde vorm van emancipatie, om maar vanalles te eisen van anderen (lees mannen) OMDAT je vrouw bent. Maakt toch niks uit of je man of vrouw bent? Regel gewoon je zaken zonder je te beroepen op argumenten die met je geslacht te maken hebben - dat is pas geemancipeerd.
Ik vind het ook geen fijne gedacht hoor Eowyn, ik SNAP je ook wel heel erg goed! Maar als ik er niet meer zou zijn en er komt een andere mama zouden Jonathan en Malman mij echt wel in ere houden, dat weet ik zeker. Dat zou ik liever hebben dan dat ze altijd alleen blijven.
Stressed is just desserts spelled backwards
Je geeft zelf in je openingspost al aan dat het voor jou een principekwestie is geworden en dat je het niet eerlijk vind dat het weer op jou neerkomt. Je vraagt of je mss niet zo moeilijk moet doen en zijn houding moet respecteren.

als je dan van sommigen de reactie krijgt dat je inderdaad zijn houding moet respecteren en dat je er geen principekwestie van moet maken dan vind je dat weinig constructief?

Persoonlijk vind ik dat ergens een principe-kwestie van maken doorgaans weinig constructief is, omdat je daarme een machtsstrijd creeert die niets meer te maken heeft met het oorspronkelijke dilemma, maar met "wie er gaat toegeven".

Bij zo een definitieve ingreep als sterilisatie vind ik dat je alleen naar jezelf kunt kijken en voor jezelf moet nadenken of je ooit nog kinderen wilt of niet, onafhankelijk van je huidige situatie.
Mevrouwtje Theelepel,

Ik heb het in mijn reacties (met name dan de latere) niet zozeer over jouw situatie gehad, als wel over de reactie van een aantal posters, die stelden dat hun man een heel groot probleem zou hebben als hij niet mee zou willen werken. Volgens hen zou het zelfs einde relatie betekenen.

Ik vind het heel fijn dat een dergelijk onderwerp zo goed bespreekbaar is in jullie relatie. In de mijne helaas niet, en ik zou echt een crisis riskeren. Mijn bijdrages moet je dan ook vooral vanuit dat licht zien.

Dat ze jouw dan niet echt helpen, en zelfs afstoten, begrijp ik goed. Maar inmiddels is de discussie over jouw specifieke situatie door de vele deelnemers naar een breder plan getrokken en daar passen mijn bijdrages dan weer wel in. Trek ze je dus niet persoonlijk aan en ik hoop oprecht dat jij en je man hier op een voor beide partijen prettige manier uitkomen.
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
Delen is alleen maar goed voor kinderen volgens mij.

Als ze een biologisch broertje of zusje krijgen, moeten ze een ouder ook delen.

Ik vind mijn situatie 85.000x stabieler nu dan met ex en dat is alleen maar in mijn dochters belang.

Vind jouw visie echt behoorlijk eng nu hoor, Eow..
Degene die zelf geen kinderen meer wil die moet zich laten helpen. Je kunt en mag nooit voor een ander bepalen. Jij niet voor hem en hij niet voor jou.

Als jij geen anticonceptie meer kan verdragen en hij wil absoluut geen kinderen meer, dan is hij zelf verantwoordelijk dat het niet gebeurt. Geldt ook voor jou.
quote:Maleficent schreef op 04 februari 2009 @ 11:52:

Ik vind het ook geen fijne gedacht hoor Eowyn, ik SNAP je ook wel heel erg goed! Maar als ik er niet meer zou zijn en er komt een andere mama zouden Jonathan en Malman mij echt wel in ere houden, dat weet ik zeker. Dat zou ik liever hebben dan dat ze altijd alleen blijven.Ze hoeven toch niet alleen te blijven? Een nieuwe vrouw kan, misschien heeft die ook al 'n eigen kind, maar waarom dan nog 'n nieuwe baby erbij? Je bent toch beiden al voorzien?
quote:Eowynn_ schreef op 04 februari 2009 @ 11:51:

Ik geloof best dat iemand anders mijn kinderen prima kan opvoeden, maar als er eigen kinderen in het spel zijn durf ik daar niet zo op te vertrouwen plús dat het me heel naar lijkt voor de kinderen in kwestie om een ouder te moeten delen.

Ik denk dat wij volwassenen teveel nadenken over wat kinderen wel eens zouden kunnen vinden.

Voor kinderen is een nieuwe baby een baby en geen halfbaby.
Ik heb niet alles gelezen, maar ik denk niet dat je een dokter vind die hem gaat steriliseren als hij dat zelf niet wil.

Ik persoonlijk snap het ook niet zo goed, als manlief zich tzt niet wil laten steriliseren, prima, daar trek ik dan mijn eigen conlusie uit en blijf of aan de pil of ik laat me zelf steriliseren (zo groot is die ingreep tegenwoordig ook weer niet, kan ook poliklinisch). Iedereen is er toch vrij in wat hij wel/niet met zijn lichaam laat doen?
Dat snap ik Inad, het is ook geen oordeel, maar ik zou het zelf gewoon anders aanpakken. Dat mag toch?
quote:elninjoo schreef op 04 februari 2009 @ 11:51:

[...]

Nee waarom? Ze kunnen toch 'n nieuwe partner zoeken en vinden, maar dan hoeft er toch niet meer mee voortgeplant te worden.Dit was in reactie op jou waarin je schreef dat een kind 1 vader en 1 moeder hoort te hebben. Dus vroeg me af wat je dan van alleenstaande ouders zonder nieuwe partner vond.
quote:elninjoo schreef op 04 februari 2009 @ 11:51:

[...]

Nee waarom? Ze kunnen toch 'n nieuwe partner zoeken en vinden, maar dan hoeft er toch niet meer mee voortgeplant te worden.In mijn geval wel. Hoeft niet, maar we willen het allebei en dat gaat verder niemand ook maar ene ruk aan.
Ik zie in mijn omgeving anders Star. De 'oude' kinderen zijn dan toch een soort van 'andere kinderen'.
quote:elninjoo schreef op 04 februari 2009 @ 11:54:

[...]

Ze hoeven toch niet alleen te blijven? Een nieuwe vrouw kan, misschien heeft die ook al 'n eigen kind, maar waarom dan nog 'n nieuwe baby erbij? Je bent toch beiden al voorzien?Maar ik kan me best voorstellen dat als iemand een hele lieve moeder is voor ons kindje dat ze zelf ook nog wel een kindje wil. Beetje lullig als mijn man dan zegt; ja, dat wilde mijn overleden vrouw niet hebben.
quote:MevrouwtjeTheelepel schreef op 04 februari 2009 @ 10:06:

Wij willen graag een definitieve vorm van anticonceptie.

Volgens mij ligt het hele proleem in dit ene zinnetje. Jullie willen het nl niet echt.

Hij wil dat jij het doet en jij wil dat hij het doet. Als jullie het beiden graag hadden gewild dan had een van de twee al lang op die tafel gelegen.
quote:elninjoo schreef op 04 februari 2009 @ 11:54:

[...]

Ze hoeven toch niet alleen te blijven? Een nieuwe vrouw kan, misschien heeft die ook al 'n eigen kind, maar waarom dan nog 'n nieuwe baby erbij? Je bent toch beiden al voorzien?

Al voorzien?

Waarom dan uberhaupt, met eerste partner waarmee je al een kind hebt en in Eowynns geval voor eeuwig mee samenblijft dan nog een tweede nemen? Met een ben je al voorzien toch? Met een cavia of een hond ook al zelfs waarschijnlijk.
quote:louise1 schreef op 04 februari 2009 @ 11:34:

Whopper; jij hebt het over de verworvenheden van de vrouw en ik vind dat één van die verworvenheden is dat je een man mag aanspreken op zijn verantwoordelijkhden. Daar hoort anticonceptie bij. De meeste van de hedendaagse ac-vormen stammen uit de tijd vóór de vrouwenemancipatie.

Hij is net zo zeer baas over eigen zaadleider als jij baas bent in eigen buik.

Zelfbeschikkingsrecht over het (zijn) eigen lichaam is ook een verworvenheid van de afgelopen eeuw en ik vind niet dat je dat onder het mom van 'vrouwenemancipatie' mag schenden.

Hij heeft zijn verantwoordelijkheid met betrekking tot anticonceptie, maar dit betekent niet dat je druk op hem kan uitoefenen om zich te laten steriliseren. Die verantwoordelijkheid kan namelijk op verschillende manieren worden genomen.
quote:Eowynn_ schreef op 04 februari 2009 @ 11:56:

Ik zie in mijn omgeving anders Star. De 'oude' kinderen zijn dan toch een soort van 'andere kinderen'.Dat is erg inderdaad.
quote:whopper schreef op 04 februari 2009 @ 11:56:

[...]

Volgens mij ligt het hele proleem in dit ene zinnetje. Jullie willen het nl niet echt.

Hij wil dat jij het doet en jij wil dat hij het doet. Als jullie het beiden graag hadden gewild dan had een van de twee al lang op die tafel gelegen.

eens!

vandaar dat ik zeg; stop nu met aan elkaar te trekken en laat het een paar jaar rusten. Er kan veel veranderen. Misschien wil TO over 5 jaar nog wel een nakomertje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven