Man weigert sterilisatie.

04-02-2009 10:06 411 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
quote:Dinly29 schreef op 04 februari 2009 @ 22:50:

Ik ben het niet helemaal eens met iedereen die vindt dat het jouw zaak is omdat jij alleen zwanger kan worden. In een goede relatie bespreek je zoiets samen en als je man écht geen kinderen meer wil, dan vind ik het een beetje flauw om het inderdaad weer bij jou te laten.

Hoezo nou flauw??? Zij wil toch ook niet? Ik snap sowieso niet dat ze het bij hem neerlegt.
Ik zou ook nooit een abortus plegen ook al zou de toekomstige vader dat eisen, ook zoiets.
Maar ik blijf er wel bij dat als het hem niet gaat om de onvruchtbaarheid maar gewoon dat hij die sterilisatie niet wil doen ik heb flauw zou vinden, maarja daar koop je niets voor.
quote:whopper schreef op 04 februari 2009 @ 22:59:

[...]

Hoezo nou flauw??? Zij wil toch ook niet? Ik snap sowieso niet dat ze het bij hem neerlegt.Waarom niet? Ik zou het ook aan mijn man vragen, je bent toch niet alleen in een relatie?
punt blijft gewoon, dat doordat hij zich niet kan laten dwingen, hij haar dus dwingt wat te doen/nemen dat ze niet kan. Dat is toch minstens zo erg dan?

Tuurlijk kun je iemand niet dwingen in zich te laten snijden. Maar hij dwingt háár nu om óf in zich te laten snijden óf hormonen te slikken. Want er moet nou eenmaal wat gebruikt worden.

Ik denk trouwens dat mijn man mede zo makkelijk ging, omdat hij erg bang was dat ik nog wél een 3e zou willen
Later is nu
hij dwingt haar helemaal niet, ook zij mag besluiten dat ze geen zin heeft in een sterilisatie na al die " ellende" (sorry hoor ik zie dat zelf ookniet zo en snap ook dat gelijke aandeel leveren niet zo erg)

Beide hebben er geen zin indus jammer dan geen sterilisatie. Andere optie kiezen, en ja dat zal dan vaak weer op de vrouw aankomen.

Nou lekker dan toch dat er een definitieve oplossing voor MIJ is. Want als vrouw blijkt het dus dat je vaak de pineut bent als het gaat om ongesteldheid, zwangerschap (hoewel pineut, mijnman was eerder jaloers dat ik ons kind in mijn buik had) en bevalling. Dan kan dat laatste ingreepje er ook wel bij.

Ik snap weer niet dat er vrouwen zijn die daar zo'n machtstrijd van gaan maken. Al die tijd zo flink zo veel al gedragen en dan moeilijk gaan doen over een sterilisatie van nog geen kwartiertje waar je zelf alles in 1 keer mee geregeld hebt en wat maakt dat je nooit meer over voorbehoedsmiddelen hoeft na te denken. OOK niet in een evt volgende relatie met een man die misschien niet gesteriliseert is en waar je die stelling " nu is het jouw beurt" niet kunt neerleggen.

Beetje moeilijk gedoe en inderdaad een machtstrijd voeren.

Prima als een man daar zelf mee komt. Maar zo niet, dan vind ik zelfs het feit dat de 1 daar flinker in staat dan de ander, een reden.

Ik wist ook dat mijn man er meer moeite mee had dus ging de gene met de miste moeite.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Jammer dat je man zo keinzerig is wat betreft zijn zak.

Alsof een voetbal door je muts naar buiten duwen een pretje is.

Maar goed daar heb je niets aan.

Kan me goed voorstellen dat je geen zin meer hebt in het slikken van nog meer hormonen. Zijn condooms dan niet een goed conceptiemiddel. Weliswaar niet definitief, maar het werkt wel. Of heeft ie ook iets tegen condooms, omdat ie dan minder voelt of zo?

(overigens heb ik niet alle 16 pagina's gelezen dus wellicht een onzin reactie)
quote:PLUKKIE78 schreef op 05 februari 2009 @ 15:07:

Alsof een voetbal door je muts naar buiten duwen een pretje is.

)

Gaaf ! Ben jij bevallen van een voetbal ? Een meisjesbal of een jongetjesbal , of zijn voetballen gewoon onzijdig ? heb je daarvoor dan met een hoekvlag liggen wippen ?

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:malu3 schreef op 04 februari 2009 @ 13:41:

Wat een goede oplossing Brummetje, je laat je maar gewoon aborteren of het niks is en laat je vriend de rekening betalen, briljant gewoon :puke:

Het was de bedoeling om de man daarvan zo te laten schrikken dat hij beseft dat het nu gewoon aan hem is.

En even voor de duidelijkheid: Ik ben tegen abortus.
Als het de bedoeling is om de man te laten schrikken zou ik eerder zeggen dat je tegen abortus bent en dat je hel juist leuk vind om meer dan 10 kinderen te hebben.

Denk dat er dan zo een knoopje in zit.
Tja, bij een vriendin (3 kinderen) van mij gebeurde hetzelfde: zij was nog steeds aan de pil, hij wilde pertinent geen sterilisatie (vanwege zijn mannelijkheid in het algemeen). Zij wilde wel nog evt. een vierde kindje en hij zeer zeker niet. Nu is ze door de pil heen zwanger geraakt. Hij natuurlijk over de zeik, want hij wil geen kinderen meer en zij ging uiteindelijk ermee akkoord om een abortus uit te laten voeren. Totdat ze in de kliniek kwam en de echo voor de neus kreeg: waar een kloppend hartje van bijna 9 weken zat. Zij is weer opgestaan, broek aangedaan en heeft gezegd: mij zien jullie hier niet meer.

Hoop ruzie natuurlijk wat erin resulteerde dat ze hem de deur uit heeft gezet. Na een paar dagen kwam hij terug en gaf aan bij haar en alle kinderen te willen blijven. Ze laten wel nog wat testen doen (nekplooi, etc), en hij heeft een afspraak gemaakt in de kliniek om zich te laten steriliseren. Nu kan het dus wel, maar tegen welke prijs (uiteindelijk?)?

Ik ben nu zwanger van de vierde en ik heb al gezegd dat -mocht dit een onverhoopte keizersnee worden- dat ze me maar meteen steriliseren. Bij een gewone bevalling heeft manlief aangegeven dat hij zich wil laten steriliseren. Ben benieuwd of hij de afspraak durft te maken (voordeel is wel dat zijn 2 broers ook al zijn gesteriliseerd en het een piece of cake vonden).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven