Man wil geen tweede

22-09-2019 23:18 25 berichten
Man heeft aangegeven zeer waarschijnlijk geen tweede kind te willen. Onze eerste is nogal een karaktertje waar we het allebei moeilijk mee hebben gehad. We hebben allebei lang getwijfeld over een tweede en nu allebei de knoop doorgehakt. Alleen ik wil wel en hij wil niet. En daar heb ik het toch een beetje moeilijk mee :cry:
Alle reacties Link kopieren
Wat lastig. Hoe oud is jullie kind?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
ja wat moeten een bende vreemde op een forum daarvan zeggen, we kunnen toch niet in jullie plaats beslissen?
Alle reacties Link kopieren
Lastig. Mss het onderwerp even laten rusten. Wie weet komt de behoefte later alsnog wel? :hug:
Lux: 3 jaar
Tinkerbell: beslissen? Volgens mij valt er niks meer te beslissen. Een nee weegt mijne inziens zwaarder dan een ja in dit soort gevallen.
Alle reacties Link kopieren
in mijn geval moest ik al moeilijkheden hebben met 1 kind zou ik al zeker geen 2de pakken. als je uw aandacht dan moet gaan verdelen over ineens twee kinderen gaat de 1ste daar mss ook vanaf zien en nog slechter gaan gedragen.
Alle reacties Link kopieren
Hmm... misschien kijkt hij er toch anders tegenaan als jullie kind op de basisschool zit.. het allemaal wat makkelijker wordt?

En als niet... ja, als jij daarmee kunt leven dan breekt er dan voor jou een periode van afscheid nemen aan denk ik. Snapt hij dat ook?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Tinkerbell1988 schreef:
22-09-2019 23:27
in mijn geval moest ik al moeilijkheden hebben met 1 kind zou ik al zeker geen 2de pakken. als je uw aandacht dan moet gaan verdelen over ineens twee kinderen gaat de 1ste daar mss ook vanaf zien en nog slechter gaan gedragen.
Ach praat toch niet zo dom joh.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
lux- : waarom dom? zelf gemakkelijke kinderen of helemaal geen kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Tinkerbell1988 schreef:
22-09-2019 23:30
lux- : waarom dom? zelf gemakkelijke kinderen of helemaal geen kinderen?
TO vraagt niet of ze nog meer kinderen moet nemen, maar hoe ze om moet gaan met het feit dat haar man ze niet wil en zij wel. Dus wat je zegt slaat nergens op want daar gaat het topic niet over.

Of probeer je TO er vanaf te praten? Want ik denk niet dat dat gaat werken op deze manier.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
ik zeg gewoon wat ik zou doen en dat is een mening geen advies of verplichting
Tinkerbell1988 schreef:
22-09-2019 23:34
ik zeg gewoon wat ik zou doen en dat is een mening geen advies of verplichting
Het gaat niet om wat wie zou doen. Het gaat erom hoe TO haar kinderwens los kan laten.

TO, rouwen. Klinkt simpel, maar zo is het wel. Sterkte!
Er zijn veel argumenten te bedenken om het niet te doen. Maar er zijn ook veel argumenten te bedenken om überhaupt niet aan kinderen te beginnen. Helaas is een kinderwens (of gebrek daaraan) vaak niks logisch, maar een gevoel.

De anderen: bedankt. Ik denk dat we even tijd voor onszelf nodig hebben hierin, voordat we elkaar weer kunnen vinden. Maar rouw is misschien wel een woord wat in de buurt komt.
Alle reacties Link kopieren
Bloemenzee schreef:
22-09-2019 23:45
Er zijn veel argumenten te bedenken om het niet te doen. Maar er zijn ook veel argumenten te bedenken om überhaupt niet aan kinderen te beginnen. Helaas is een kinderwens (of gebrek daaraan) vaak niks logisch, maar een gevoel.

De anderen: bedankt. Ik denk dat we even tijd voor onszelf nodig hebben hierin, voordat we elkaar weer kunnen vinden. Maar rouw is misschien wel een woord wat in de buurt komt.
Af en toe kan een beetje afstand van elkaar best duidelijkheid scheppen dus dat is misschien niet eens een slecht idee.

Iig veel sterkte :hug: lijkt me niet makkelijk.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Heel moeilijk, je kan nu wel verstandelijk iets zeggen maar wanneer de behoefte aan nog een kind blijft dan zal die drive blijven. Even afstand nemen, even over andere dingen hebben en dan weer ten sprake brengen.
Wolf515 schreef:
23-09-2019 00:09
Heel moeilijk, je kan nu wel verstandelijk iets zeggen maar wanneer de behoefte aan nog een kind blijft dan zal die drive blijven. Even afstand nemen, even over andere dingen hebben en dan weer ten sprake brengen.
Wat een onzin. Dat hoeft helemaal niet.
Wolf515 schreef:
23-09-2019 00:09
Heel moeilijk, je kan nu wel verstandelijk iets zeggen maar wanneer de behoefte aan nog een kind blijft dan zal die drive blijven. Even afstand nemen, even over andere dingen hebben en dan weer ten sprake brengen.

Waarom? Nee is nee, hoe pijnlijk dat ook is. Man wil het niet en dat is niet leuk, maar TO heeft dit toch te respecteren, hoe moeilijk dit ook is. Man vind het heel zwaar, waarom daar overheen walsen?
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste is ook een pittige tante, de tweede de rust zelve... maarja, als man echt niet wil dan houdt het op in dit soort gevallen.
Sterkte TO!
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
23-09-2019 09:42
Mijn eerste is ook een pittige tante, de tweede de rust zelve... maarja, als man echt niet wil dan houdt het op in dit soort gevallen.
Sterkte TO!
Hier is de eerste ook veel heftiger dan de tweede (al denkt de omgeving dat het andersom is). Maar wij wilden toch allebei erg graag een tweede.


Wij hebben op een gegeven moment heel erg ons best gedaan om de wens los te laten (omdat het niet lukte om een tweede te krijgen). We hebben ons hardop afgevraagd waarom we die tweede wilden, wat de voordelen waren. Nou die zijn er maar weinig, anders dan “dan is de eerste niet zo alleen is”. Maar we wilden het gewoon...
En er zo ontzettend veel voordelen te bedenken zijn om geen tweede te krijgen...... maar die wegen allemaal niet op tegen je gevoel wanneer je iets heel graag wil.
Daarom: heel veel sterkte hiermee TO. Ik zou het ook zien als een rouwproces en het ook zo benoemen naar je man.

Ik had overigens zelf ook nog graag een derde gekregen. Maar mijn man raakte in een zware burnout/depressie na de geboorte van de tweede. Een derde zou echt geen goede keuze zijn. Ook dit heb ik langzaam los moeten laten, terwijl er dus een echt goede reden voor is. En nu onze oudste flink aan het puberen is, ben ik blij dat we deze fase maar twee keer hoeven te doorstaan ipv drie keer. (Maar zoals ik al schreef... de voordelen wegen nooit op tegen je gevoel van je wens)
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
22-09-2019 23:29
Ach praat toch niet zo dom joh.
Nou nou. Ze geeft een hele goede reden om niet aan een tweede te beginnen anders. Dat het jouw mening niet is, is prima, maar je kunt het ook anders brengen.

Ik vind het oprecht verdrietig voor je ts. Heeft man de deur helemaal dichtgegooid? Of kan er nog wat veranderen met de tijd denk je?
Alle reacties Link kopieren
Snouth schreef:
23-09-2019 10:24
Hier is de eerste ook veel heftiger dan de tweede (al denkt de omgeving dat het andersom is). Maar wij wilden toch allebei erg graag een tweede.


Wij hebben op een gegeven moment heel erg ons best gedaan om de wens los te laten (omdat het niet lukte om een tweede te krijgen). We hebben ons hardop afgevraagd waarom we die tweede wilden, wat de voordelen waren. Nou die zijn er maar weinig, anders dan “dan is de eerste niet zo alleen is”. Maar we wilden het gewoon...
En er zo ontzettend veel voordelen te bedenken zijn om geen tweede te krijgen...... maar die wegen allemaal niet op tegen je gevoel wanneer je iets heel graag wil.
Daarom: heel veel sterkte hiermee TO. Ik zou het ook zien als een rouwproces en het ook zo benoemen naar je man.

Ik had overigens zelf ook nog graag een derde gekregen. Maar mijn man raakte in een zware burnout/depressie na de geboorte van de tweede. Een derde zou echt geen goede keuze zijn. Ook dit heb ik langzaam los moeten laten, terwijl er dus een echt goede reden voor is. En nu onze oudste flink aan het puberen is, ben ik blij dat we deze fase maar twee keer hoeven te doorstaan ipv drie keer. (Maar zoals ik al schreef... de voordelen wegen nooit op tegen je gevoel van je wens)
:woa: Wow, heftig dit.
Alle reacties Link kopieren
Puz_n_Boots schreef:
23-09-2019 11:53
:woa: Wow, heftig dit.
Wat vind je precies heftig?
Alle reacties Link kopieren
Geesina schreef:
23-09-2019 15:02
Wat vind je precies heftig?
Ja... dat vraag ik me ook af....
Die depressie/burnout is heftig hoor, daar niet van. Maar het had niet zozeer met de geboorte van de tweede te maken, dan wel dat er pas na de geboorte ruimte kwam voor de depressie omdat we de jaren ervoor heel hard bezig waren om de tweede te krijgen en deze wens alles overheersend was (en de depressie dus zelfs onderdrukte).
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij schreef:
23-09-2019 08:58
Waarom? Nee is nee, hoe pijnlijk dat ook is. Man wil het niet en dat is niet leuk, maar TO heeft dit toch te respecteren, hoe moeilijk dit ook is. Man vind het heel zwaar, waarom daar overheen walsen?
Er is m.i een verschil tussen over heen walsen en nog een keer ten sprake brengen. Ik denk dan beter nog een keer ten sprake brengen dan dat het eventueel een breekpunt wordt?
Als je man daar zeker van is dan doet hij er goed aan zich te laten steriliseren. Het kan maar duidelijk zijn en dan blijf je niet ten onrechte hoop houden dat hij nog wel verandert.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven