Maten babyslaapzakjes

02-01-2009 19:57 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai,

Dit gaat eigenlijk nergens over, maar ik maak er toch even een topic over omdat ik er gewoon niets van snap. Geprobeerd nog iets met gezond verstand te doen, maar dat zit er even niet in...

Hoe zit dat nou toch met die maten van die slaapzakjes? 70 - 80 - 90 cm... Wanneer moet je baby in welke maat? De mevrouw van de Prénatal vertelde me zuchtend laatst dat ik 70 cm moest hebben voor mijn 5 maanden oude dochter die hangt tussen maat 62 en 68. Ik wilde eigenlijk alleen maar weten hoe dat dan werkt, hoe weet ik dan wanneer ze toe is aan een andere maat slaapzakje.

Vandaag eerste wendag bij het kdv gehad en daar gaven ze aan dat ze toch wel graag wilden dat ze daar ook haar eigen slaapzakje zou krijgen. Nu was ik even bij Kruidvat, daar hebben ze ook slaapzakjes, maar die zijn dan weer 80 cm...

Hoop dat jullie je licht even kunnen laten schijnen...

Smol
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Alle reacties Link kopieren
Als slaapzakken in de lengte te klein zijn, maar qua armsgaten/halsgat en breedte nog prima past, kan je de onderkant ook loshalen en er een stuk fleece/katoen (afhankelijk van de dikte) aanzetten. Dit heeft mijn tante gedaan voor haar kleinkinderen. Inmiddels is deze slaapzak bij mijn ouders en bevalt prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven