matras voor een kind

04-12-2008 11:16 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ons zoontje van ruim 2 gaat binnenkort over naar een ander bed , aangezien hij zijn ledikant flink aan het slopen is. We hebben gekozen voor een groot bed met uitvalbescherming. Da's allemaal gelukt, maar nu het matras nog.

Wat is een goed matras voor een peuter (en kleuter - kind, want ik wil er wel een paar jaar mee doen)? Traagschuim, pocketvering, weet ik veel wat nog meer?

Hebben jullie daar ervaring mee?

Wat heb je zelf gekozen en waarom?

Bedankt!
Hier 3 keer een polyether matras (weet niet of dat een antwoord is op je vraag, heb geen idee wat jouw opties zijn)..

Reden is dat de man van de matrassenzaak ons die adviseerde en ik zijn praatje over dat type matras aannemelijk vond. Het schijnt luchtdoorlatend te zijn en vochtregelerend. Vooral voor jonge kinderen zou dat goed zijn ook voor de rug.. Maar nogmaals is een verkooppraatje geweest in een winkel en kan dus best anders zijn
Ik heb ook een polyether matras voor mijn zoontje, maar dat komt omdat het een iets afwijkende matrasmaat is die al bij het bed hoorde. Voor mijn dochter wordt het waarschijnlijk een binnenveringsmatras.
Bedankt voor de snelle reacties.

Ik heb zelf helemaal geen optis nog, gewoon omdat er zoveel is en ik niet goed weet waar ik op moet letten. Behalve idd dat het luchtdoorlatend en vochtregulerend moet zijn.

Ben vooral op zoek naar wat goed is voor de lichaamsondersteuning.

Rainz, waarom kies je voor je dochter voor een binnenveringsmatras?
Ik heb gisteren de Sultan Fonnes bij Ikea gekocht. Dochter heeft er nog niet op geslapen (na alle Sinterklaasdrukte denk ik). Verkoopster van de Ikea raadde me deze aan omdat de matras vrij zacht is maar genoeg ondersteuning geeft en dus de komende jaren als kind groter en zwaarder wordt nog steeds goed is (tot aan volwassenheid).

Het is een polyether matras.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70139758
Poep, wie heeft jou gescheten?
Ons matras voor de kinderen komt ook van de Ikea. Niet duur en wel tevreden. Wanneer doe je het goed? Ik geloof ook niet altijd in de verkooppraatjes.

En dat het volgende probleem: wij kozen voor een niet te duur matras, omdat er bij ons regelmatig ongelukjes gebeuren. Toevallig vannacht nog: overgeven. Vlek in het matras, omdat het hoeslaken doorlekte. Ook vlek gehad van diaree en plas.

Wij hebben het matras nu 3 jaar en gaan het binnenkort vernieuwen ivm de vlekken. Ik weet dat je dit kunt voorkomen door er zo'n "plastic" beschermingshoes om te doen, maar dat vind ik niks, omdat ik er zelf ooit op heb gelegen (zo'n zwangerschapszeiltje) en zelf blij was toen het er weer uit was en omdat het matras dan zijn functie verliest van luchtdoorlatend en ventilerend, want je drijft je bed uit.
Ik heb bij de Ikea een bijpassend molton met aan de ene kant katoen en de andere kant een dun zeiltje. Ik zal er vannacht eens zelf op gaan liggen om te zien hoe klef het is. De Hema heeft ze ook en die heb ik ook gekocht.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Ik heb zelf ook een binnenveringsmatras en dat ligt lekker en ademt goed, vandaar. Voor mijn zoontje hebben we een bed in de vorm van een auto en daar werd het matras bijgeleverd, anders hadden we voor hem ook gezocht voor een binnenveringsmatras (als we die hadden kunnen vinden in 180 lang)
Matrassen zijn vaak ook gemaakt voor een bepaald gewicht, dus dat kun je ook in je achterhoofd houden als je naar een beddenzaak gaat.

Wij hebben pas bij Beterbed 2 kindermatrassen gekocht
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
En wij hebben de aller-aller-allergoedkoopste matras gekocht die we konden vinden. Met in ons achterhoofd het zindelijk worden, eventuele ongelukjes, overgeven (doen kinderen van 2 echt nog niet in een emmertje) en nu ze 8 is heeft ze een nieuw matras gekregen. Aangezien de molton meer heeft tegengehouden dan verwacht hebben we de oude matras als logeermatras bewaard.
ik heb een logeermatras gekocht via martplaats. Een matras dus dat welliswaar 2e hands is, maar zeer weinig gebruikt. Dit met in mijn achterhoofd dat bij het zindelijk worden wel eens ongelukjes zouden kunnen gebeuren. Dit si dan ook wel een aantal keer gebeurt en urine is een moeilijke geur om weg te krijgen hoor.

Dochter is nu volledig zindelijk, maar er zal nog wel eens een ongelukje gebeuren vermoed ik zo. Ik denk over een jaartje of anderhalf er een echt nieuw en goed matras opkomt. Dan is ze 4 a 5 jaar.
Bedankt voor jullie reacties. We zijn er inmiddels uit, het is een polyether matras geworden. Heb er 1 gevonden die als 'peutermatras' werd aangemerkt, dus die is het geworden.
Hoi,

We zijn ook op zoek naar een matras voor Het Grote Bed. Het wordt een polyether matras, maar we twijfelen nog over de hardheid. Aan de ene kant willen we het niet te hard aan de andere kant niet te zacht. We hebben nu de keus tussen SG 25 (12 cm dik) en SG 40 (15 cm dik). Iemand ervaring?
Oops, nog even de notificatie aanzetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven