Maxi Cosi Cabriofix

27-03-2009 08:30 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Via via kunnen wij een nieuwe Maxi Cosi Cabriofix overnemen. Heeft iemand ervaring hiermee? Is dit een fijne? En hoe bevestig je deze in je auto? Ik lees dingen over speciale aansluitingen in je auto, maar ook gewoon met de gordel. Of moet je dan weer iets speciaals erbij kopen om 'm vast te kunnen maken? Het is mij allemaal niet helemaal duidelijk

(Wij hebben een renault twingo en een peugot 306/7)
De maxi cosi cabriofix icm het isofix onderstel komt uit verschillende testen als de meest veilige autostoel. Je kunt 'm ook gewoon met gordels vastmaken, maar dan is het een gemiddeld stoeltje. Beide manieren zijn makkelijk trouwens.
maar hij kan ook zonder isofix, gewoon met de gordel.
Als Isofix niet in je auto zit dan kun je een speciale (dure!) base kopen. Als je dat niet hebt of wilt dan zou ik de prijs vergelijken, want een MC zonder Isofix is volgens mij een stuk goedkoper.
Als er geen Isofix in je auto zit, kun je kiezen voor vastmaken met gordels, of de Easybase (basis waarop het zitje komt) kopen. Die maak je dan vast met de gordels, het zitje hoef je er alleen maar op te klikken.

Als er wel Isofix in de auto zit (dan zitten er tussen de achterbank en rugleuning van de achterbank twee metalen pennen), dan kun je de Easyfix kopen. Da's net zo'n ding als de Easybase, maar dan met bevestigingsmogelijkheid voor Isofix. Het zitje zit dan echt muurvast, dit is de veiligste manier om een zitje in de auto te bevestigen.

Je kunt hem dus op drie (twee als je geen Isofix hebt) manieren gebruiken: zitje met gordels, basis met gordels, of basis met Isofix.

Wij hebben wel Isofixpunten in de auto, dus de Easyfix gekocht, anders hadden we de Easybase gekocht. Dat gehannes met gordels leek me helemaal niets, en zo'n basis laat je gewoon in de auto staan. Ideaal vind ik het.
Uhm "via via een nieuwe maxi-cosie"

Kijk er wel mee uit een autostoeltje is net als een helm 1 keer laten stuiteren en hij is niet veilig meer!!!

Dit i.v.m. het kunststof wat haarscheurtjes kan vertonen en dus niet meer optimaal kan beschermen dus weet wat je via via overneemt!
nou, deze mensen hebben zowel bij de babykamer als bij de kinderwagen een maxicosi gekregen. Deze zit nog helemaal in de verpakking. Dus dat lijkt me wel prima.
Is het een echte maxi cosi, of een van een ander merk? Vrienden van mij noemen hun maxi cosi vaak een maxi cosi, terwijl het er geen is. En niet bij alle merken kun je zo'n isofix basis gebruiken.
Het is een echte maxi cosi, ze hebben me de link doorgestuurd van de site van maxi cosi, waar ie op staat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven