Maxi Cosi Cabriofix
vrijdag 27 maart 2009 om 08:30
Via via kunnen wij een nieuwe Maxi Cosi Cabriofix overnemen. Heeft iemand ervaring hiermee? Is dit een fijne? En hoe bevestig je deze in je auto? Ik lees dingen over speciale aansluitingen in je auto, maar ook gewoon met de gordel. Of moet je dan weer iets speciaals erbij kopen om 'm vast te kunnen maken? Het is mij allemaal niet helemaal duidelijk
(Wij hebben een renault twingo en een peugot 306/7)
(Wij hebben een renault twingo en een peugot 306/7)
vrijdag 27 maart 2009 om 09:47
Als er geen Isofix in je auto zit, kun je kiezen voor vastmaken met gordels, of de Easybase (basis waarop het zitje komt) kopen. Die maak je dan vast met de gordels, het zitje hoef je er alleen maar op te klikken.
Als er wel Isofix in de auto zit (dan zitten er tussen de achterbank en rugleuning van de achterbank twee metalen pennen), dan kun je de Easyfix kopen. Da's net zo'n ding als de Easybase, maar dan met bevestigingsmogelijkheid voor Isofix. Het zitje zit dan echt muurvast, dit is de veiligste manier om een zitje in de auto te bevestigen.
Je kunt hem dus op drie (twee als je geen Isofix hebt) manieren gebruiken: zitje met gordels, basis met gordels, of basis met Isofix.
Wij hebben wel Isofixpunten in de auto, dus de Easyfix gekocht, anders hadden we de Easybase gekocht. Dat gehannes met gordels leek me helemaal niets, en zo'n basis laat je gewoon in de auto staan. Ideaal vind ik het.
Als er wel Isofix in de auto zit (dan zitten er tussen de achterbank en rugleuning van de achterbank twee metalen pennen), dan kun je de Easyfix kopen. Da's net zo'n ding als de Easybase, maar dan met bevestigingsmogelijkheid voor Isofix. Het zitje zit dan echt muurvast, dit is de veiligste manier om een zitje in de auto te bevestigen.
Je kunt hem dus op drie (twee als je geen Isofix hebt) manieren gebruiken: zitje met gordels, basis met gordels, of basis met Isofix.
Wij hebben wel Isofixpunten in de auto, dus de Easyfix gekocht, anders hadden we de Easybase gekocht. Dat gehannes met gordels leek me helemaal niets, en zo'n basis laat je gewoon in de auto staan. Ideaal vind ik het.
vrijdag 27 maart 2009 om 16:59