maxi-cosi of autostoel groep 1 - tips gevraagd

23-05-2009 17:27 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
In juni gaan wij een week naar Zuid-Frankrijk met de auto. Onze dochter wordt eind van die week 1 jaar. Ze zit nu nog in de maxi cosi, maar we hebben al we een volgende stoel aangeschaft. Nu zitten we alleen nog met het dilemma; welke stoel mee naar Frankrijk? Ze past nog in de maxi-cosi, dus die lijkt me het veiligst en ook qua slapen het fijnst. Maar dochter wil wel heeeeeeel graag rechtop zitten, dus ik kan me voorstellen dat de nieuwe stoel leuker voor haar is als ze wakker is: meer te zien en het speelt makkelijker.

Hebben jullie tips en ervaringen?
Kan jouw nieuwe stoel in lig-stand? Zo ja, dan fijn in de nieuwe.

Veel fijner voor je dochter dan in zo'n kuipje te worden gepropt.
Ja, dat vind ik echt.
allebei.

net zo handig.
Maxi-cosi is veiliger (door het achterstevoren vervoeren), dus die zou ik echt nog doen hoor! Weet zij veel dat er ook al een andere stoel beschikbaar is.
Ik weet het niet. Ze vinden het vaak ook erg leuk om te kijken en dat kan natuurlijk prima in de nieuwe stoel. Tevens lijkt het me fijner zitten dan zo'n maxi cosi.
Tja, naar buiten kijken of een stuk veiliger vervoerd worden..ik zou het wel weten. Dan hang je toch gewoon een kleerhanger met nieuwe speeltjes aan de handgreep boven de plek waar de maxi-cosi staat?
Uiteindelijk moeten ze toch in het autostoeltje. Tegenwoordig hebben ze ook stoeltjes uit groep 1 die ook omgedraaid kunnen.
Onze dochter is met 9 maanden in het gewone autostoeltje mee naar Oostenrijk gereden. Geen minuut spijt van gehad.
quote:Sanmi schreef op 23 mei 2009 @ 18:19:

Uiteindelijk moeten ze toch in het autostoeltje. Ja, natuurlijk, dat is zo. Maar als ze nog prima in de maxi-cosi past..zou ik het dus wel weten. (mijn dochter (oké, een dunnetje) heeft tot 21 maanden in de maxi-cosi gezeten, vooral om reden van de veiligheid). Het nekje is echt nog heel kwetsbaar en het hoofdje in verhouding groot...dat heeft niets met wel of niet al goed rechtop kunnen zitten te maken.
Heb je al eens een ritje gemaakt met haar in de gewone autostoel? Houdt ze het daarin bijvoorbeeld langer vol dan in de Maxicosi? Ondanks het veiligheidsaspect zou dat voor mij wel een reden zijn haar in de gewone stoel mee te nemen, mijn eigen dochter houdt bijvoorbeeld helemaal niet van autorijden, gaat na een half uurtje al piepen. Mocht ze het in de gewone autostoel nu wel een uur zonder piepen uithouden, dan zou ik die zeker mee nemen op vakantie. (nog niet geprobeerd, dus helaas nog geen ervaring)
In de nieuwe stoel!!! Vooral omdat je hem gemakkelijk vanuit de bijrijdersstoel in een slaapstand kan kiepen (en weer terug).

Deze dusssss

Ha, die stoel hebben we dus precies!

Bedankt voor al jullie reacties, fijn dat er meegedacht wordt!

Tja, ik blijf twijfelen. Ik denk dat we in elk geval een keertje gaan proefdraaien met de nieuwe stoel. Ik moet wel zeggen dat ze het in de maxi-cosi tot nu toe altijd prima volhoudt. Maarja, zo ver hebben we nog nooit gereden, en momenteel wordt ze wel met de dag mobieler en onderzoekender, dus of ze over een maandje nog steeds uren in de mc wil zitten...

De nieuwe stoel kan wel in slaapstand, maar ik ben daarvan niet echt onder de indruk moet ik zeggen, vind 't nog steeds erg rechtop. Wat is jullie ervaring, slapen kindjes in de grotere stoel net zo lekker als in de mc?
Wij zijn met onze dochter van bijna 1 op vakantie gegaan in de mc. Drama.... na anderhalf uur was het zat. Alleen maar krijssen. We moesten gelukkig maar naar Limburg, al is dat ook een beste tippel vanuit Friesland. In het gewone autostoeltje kon ze het veel langer volhouden.

Onze dochter is nu 2,5 en slaapt nog steeds heerlijk in het autostoeltje. Niet anders dan in de mc. Ze heeft nu wel een dvdspelertje, maar op de heen of terugweg hebben we hem niet aan omdat ze dan lekker gaat slapen. We drukken haar altijd wel even achterover, omdat ze voorover in slaap valt. Verder geen problemen.
Mijn ervaring is dat dochter veel lekkerder sliep in de maxi-cosi; dan liggen ze tenslotte bijna horizontaal. Bij haar huidige autostoeltje gaat het ook wel, maar soms hangt haar koppie dan erg naar voren; dat ziet er niet comfortabel uit.
Sanmi, vond jouw dochter het vóór die vakantie-ervaring wel prettig in de maxi cosi en kreeg ze er rond die leeftijd ineens genoeg van omdat ze groter en mobieler werd? Of vond ze de maxi-cosi al langer vervelend? Mijn dochter doet het tot nu toe goed in de mc. (Nooit zo'n lange rit gemaakt als we nu gaan doen overigens, maar wel meerdere uren). Maarja, ze begint nu net vooruit te komen en wil met de dag meer zien en meer bewegen...
Dat durf ik niet te zeggen. De langste rit was daarvoor altijd 2 uur en dat ging prima. Nu begon ze al met anderhalf uur. Toen we echter met de 2e stoel begonnen heeft ze het niet meer zo extreem gehad als tijdens die vakantie.
Mijn dochter vond het echt vre-se-lijk in de maxi cosi... was altijd brullen, brullen, brullen... op vakantie met gehuurde maxi cosi leek het nog veel erger te zijn...

Zodra het kon is ze overgegaan naar zo'n volgende stoel en het huilen was stukken minder...

Ik wist trouwens niet eens dat de maxi cosi veiliger zou zijn... Ik vond het in ieder geval niet echt veilig met constant een brullend kind achterin. (en dan hoef ik nog niet eens zelf te rijden )
wat voor stoel is dat die op de foto staat?

Wij moeten er binnenkort ook een aanschaffen, vandaar...
Mijn dochter van 2,5 heeft natuurlijk al een groep 1 stoel. Ze slaapt er ook vaak in, maar het gebeurt regelmatig dat ze toch met kin op de borst hangt. Lijkt me niet zo lekker slapen en vooral het wakker worden is dan niet leuk. Een jonger kindje heeft een naar verhouding nog wat zwaarder hoofd.

Wij zijn rond 1e verjaardag op vakantie geweest (1,5 dag rijden) en hebben toen gekozen voor de maxi cosi. Ze heeft bijna de hele weg geslapen.
onze zoon, nu 2,5 valt altijd hangend voorover in slaap, ook al staat de stoel in slaapstand. heel vervelend vind ik dat, lijkt me erg pijnlijk voor de nek.. dus ik zou niet gaan wennen en lekker de maxicosi mee nemen.
mijn zoon valt ook prima in slaap in de grotere stoel en als hij slaapt, dan kiepen we de stoel achterover.

Wij hebben die van maxi cosi (priori heet ie geloof ik) en die kan je behoorlijk kantelen, dan ligt hij echt niet meer met zn kin op de borst te slapen.

Ik zou ook een keer gaan proefrijden.

Het is wel heel fijn als je kindje goed kan kijken onderweg.

Wij hebben toen zoon 10 maanden was een uur of 5 gereden voor vakantie en hij zat toen net in de Priori, vond het helemaal top.

Het kon prima qua gewicht (is een flinke vent) en hij vond het heerlijk om rond te kunnen kijken heeft er ook prima in geslapen.
Ik zou zeker weten voor de nieuwe stoel gaan.

Wij hebben vorig jaar voor dezelfde keus gestaan, alleen was onze zoon toen 10 maanden. Wat heeft hij een plezier gehad in de grote stoel! Hij keek naar buiten, kon lekker met allerlei dingetjes spelen, die wij hem aan konden geven en slapen ging ook prima.
Zoonlief (bijna 8 maanden) zit sinds 3 weken in een gewone autostoel.

Hij kan er heerlijk in slapen en lekker naar buitenkijken.

De mc was hij echt ontgroeid.
Frankly my dear, I don"t give a damn
@Molie; een autostoel die kan kantelen dus
Frankly my dear, I don"t give a damn
Zeker weten de maxi-cosi, vele malen veiliger!

Zeker zo jong nog

Onze dochter zat in de maxi cosi tot 22 maanden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven