Meisjesnamen
maandag 30 mei 2016 om 18:42
Mjdlh;
Mia en loes vind ik allebei wat oubollig (sorry). Lea en Elin vind ik erg leuk.
Als ik zelf een naam moest kiezen zou ik niet voor drie jeer een a op het eind kiezen, maar als je echte favoriet eindigt op een a, dan snap ik je keuze wel. Kan de tweede naam niet veranderd worden in een versie die geen a op het eind heeft? Zoals Wilhelmina- Willemien of Christina- Christine?
Ik denk nog aan:
Freija
Myra
Maeva
Kyra
Quinta
Lidia
Odilia
Amilia
Gitty
Anouk
Eva
Ilja
Nadia
Christa
Ava
Reina
Leanne
Lena
Tessa
Uma
Doris
Lianne
Leonie
Leonora
Rivka
Anna
Gea
Inge
Karlijn
Saar
Lien
Wies
Pleun
Nele
Edit, aangevuld:
Luus
Ina
Jet/ Jette
Selma
Mia en loes vind ik allebei wat oubollig (sorry). Lea en Elin vind ik erg leuk.
Als ik zelf een naam moest kiezen zou ik niet voor drie jeer een a op het eind kiezen, maar als je echte favoriet eindigt op een a, dan snap ik je keuze wel. Kan de tweede naam niet veranderd worden in een versie die geen a op het eind heeft? Zoals Wilhelmina- Willemien of Christina- Christine?
Ik denk nog aan:
Freija
Myra
Maeva
Kyra
Quinta
Lidia
Odilia
Amilia
Gitty
Anouk
Eva
Ilja
Nadia
Christa
Ava
Reina
Leanne
Lena
Tessa
Uma
Doris
Lianne
Leonie
Leonora
Rivka
Anna
Gea
Inge
Karlijn
Saar
Lien
Wies
Pleun
Nele
Edit, aangevuld:
Luus
Ina
Jet/ Jette
Selma
maandag 30 mei 2016 om 18:48
quote:mendy schreef op 30 mei 2016 @ 18:42: Kan de tweede naam niet veranderd worden in een versie die geen a op het eind heeft? Zoals Wilhelmina- Willemien of Christina- Christine?
Hoef je geen sorry te zeggen hoor! Smaken verschillen, als wij de naam maar mooi vinden en het geen schaamnaam is. Daarom is het toch fijn om even ruggespraak te hebben hier. Bedankt voor je suggesties, ik ga ze later vanavond allemaal nog even bekijken!
De tweede naam is een vernoeming en die willen we echt graag letterlijk overnemen, anders voelt het voor ons als geen vernoeming meer. daar zit ik trouwens niet zo over in, die naam wordt toch geen roepnaam.
Hoef je geen sorry te zeggen hoor! Smaken verschillen, als wij de naam maar mooi vinden en het geen schaamnaam is. Daarom is het toch fijn om even ruggespraak te hebben hier. Bedankt voor je suggesties, ik ga ze later vanavond allemaal nog even bekijken!
De tweede naam is een vernoeming en die willen we echt graag letterlijk overnemen, anders voelt het voor ons als geen vernoeming meer. daar zit ik trouwens niet zo over in, die naam wordt toch geen roepnaam.

maandag 30 mei 2016 om 20:10
quote:mjdlh schreef op 30 mei 2016 @ 17:19:
Bedankt voor jullie reacties! Ook weer even met man besproken en we houden het bij Mia, Loes of Lea(h). Ik ben niet zo fan van Loes in combinatie met de achternaam omdat die ook al zo Hollands is.
En wat vinden jullie van het -a -a -a verhaal? Geen bezwaar? Andere namen zijn om deze reden wel afgevallen, dus voor mij is het ook klank. Bij Mia vind ik het dus wel kunnen maar misschien is het echt een no-go zonder dat ik het weet
A-a-a zou ik zelf geen probleem vinden.
Mia en Lea vind ik allebei heel erg mooi!
Bedankt voor jullie reacties! Ook weer even met man besproken en we houden het bij Mia, Loes of Lea(h). Ik ben niet zo fan van Loes in combinatie met de achternaam omdat die ook al zo Hollands is.
En wat vinden jullie van het -a -a -a verhaal? Geen bezwaar? Andere namen zijn om deze reden wel afgevallen, dus voor mij is het ook klank. Bij Mia vind ik het dus wel kunnen maar misschien is het echt een no-go zonder dat ik het weet
A-a-a zou ik zelf geen probleem vinden.
Mia en Lea vind ik allebei heel erg mooi!
zaterdag 4 juni 2016 om 21:50
Hallo! Binnenkort krijgen mijn vriend en ik een dochter. Nu zijn we op zoek naar een meisjesnaam, maar we kunnen nog wel wat inspiratie gebruiken..
We zoeken een naam die niet te veel voorkomt, niet Engels, max 2 lettergrepen, zonder 'ie'-klank er in (ivm achternaam). Wie heeft ideeën? Qua categorie: ik vind Rosa, Cato, Maud leuk. Vriendlief wil iets als Mette, Loes, Wies (valt af ivm achternaam).
We zoeken een naam die niet te veel voorkomt, niet Engels, max 2 lettergrepen, zonder 'ie'-klank er in (ivm achternaam). Wie heeft ideeën? Qua categorie: ik vind Rosa, Cato, Maud leuk. Vriendlief wil iets als Mette, Loes, Wies (valt af ivm achternaam).
zaterdag 4 juni 2016 om 22:15
zondag 5 juni 2016 om 01:45
Nonny: nee dat niet, maar ik heb namen genoemd die ik in diezelfde stijl/sfeer vind vallen. En ik ken maar 1 Loes en die vind ik niet leuk, dus dat maakt het ook lastig om die naam nog positief te zien. Daarom vind ik Luus dus al weer leuker (los van het feit of het oubollig is of niet).
Anniebabs:
Puck
Benthe
Bo
Saar
Suus
Jonne
Mirthe
Jet/Jette
Nikki
Lot
Noor
Flore
Janne
Loren
Viv
Meike
Imke
Yfke
Marit
Lenna
Eef
Silke
Linde
Kaat
Tess
Anniebabs:
Puck
Benthe
Bo
Saar
Suus
Jonne
Mirthe
Jet/Jette
Nikki
Lot
Noor
Flore
Janne
Loren
Viv
Meike
Imke
Yfke
Marit
Lenna
Eef
Silke
Linde
Kaat
Tess
woensdag 8 juni 2016 om 21:56
@AnnieBabs Jessie is voor ons afgevallen.. Hoe vaker we het lazen en zeiden, hoe minder de naam bij ons past.
Niene of Nyne blijft favoriet! We vinden de naam Juna ook erg leuk! Wij willen net als jij ook graag een korte, niet veel voorkomende, naam. Alleen veel namen die wij bedacht hebben bevatten een 'ie'.. Ik kan je niet veel verder helpen!
Niene of Nyne blijft favoriet! We vinden de naam Juna ook erg leuk! Wij willen net als jij ook graag een korte, niet veel voorkomende, naam. Alleen veel namen die wij bedacht hebben bevatten een 'ie'.. Ik kan je niet veel verder helpen!

woensdag 8 juni 2016 om 23:30
woensdag 8 juni 2016 om 23:38