Meisjesnamen

09-02-2016 11:55 3452 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic voor meisjesnamen. Zoek je een naam? Wil je inspiratie? Mogen we met je meedenken of twijfel je nog tussen een paar namen? Wij denken graag met je mee.

Het vorige topic is hier terug te vinden: Meisjesnamen
Bedankt voor jullie reacties! Ook weer even met man besproken en we houden het bij (..). Ik ben niet zo fan van (..) in combinatie met de achternaam omdat die ook al zo Hollands is.
Van jouw lijstje vind ik eigenlijk alleen Elin mooi.... Daar speelt het a-verhaal ook niet. Hoeft geen probleem te zijn maar blijkbaar houdt het jou wel bezig
Mjdlh;

Mia en loes vind ik allebei wat oubollig (sorry). Lea en Elin vind ik erg leuk.

Als ik zelf een naam moest kiezen zou ik niet voor drie jeer een a op het eind kiezen, maar als je echte favoriet eindigt op een a, dan snap ik je keuze wel. Kan de tweede naam niet veranderd worden in een versie die geen a op het eind heeft? Zoals Wilhelmina- Willemien of Christina- Christine?

Ik denk nog aan:

Freija

Myra

Maeva

Kyra

Quinta

Lidia

Odilia

Amilia

Gitty

Anouk

Eva

Ilja

Nadia

Christa

Ava

Reina

Leanne

Lena

Tessa

Uma

Doris

Lianne

Leonie

Leonora

Rivka

Anna

Gea

Inge

Karlijn

Saar

Lien

Wies

Pleun

Nele

Edit, aangevuld:

Luus

Ina

Jet/ Jette

Selma
quote:mendy schreef op 30 mei 2016 @ 18:42: Kan de tweede naam niet veranderd worden in een versie die geen a op het eind heeft? Zoals Wilhelmina- Willemien of Christina- Christine?

Hoef je geen sorry te zeggen hoor! Smaken verschillen, als wij de naam maar mooi vinden en het geen schaamnaam is. Daarom is het toch fijn om even ruggespraak te hebben hier. Bedankt voor je suggesties, ik ga ze later vanavond allemaal nog even bekijken!

De tweede naam is een vernoeming en die willen we echt graag letterlijk overnemen, anders voelt het voor ons als geen vernoeming meer. daar zit ik trouwens niet zo over in, die naam wordt toch geen roepnaam.
@mjdlh

Is Lien of Lina nog iets voor jullie?
Ik spreek toch geen Chinees?!
Voor een meisje vind ik Elise en Zoe leuk. Mijn man gaat meer voor Mirthe en Lara.

Hopelijk gaan we op 1 lijn komen.
quote:mjdlh schreef op 30 mei 2016 @ 17:19:

Bedankt voor jullie reacties! Ook weer even met man besproken en we houden het bij Mia, Loes of Lea(h). Ik ben niet zo fan van Loes in combinatie met de achternaam omdat die ook al zo Hollands is.

En wat vinden jullie van het -a -a -a verhaal? Geen bezwaar? Andere namen zijn om deze reden wel afgevallen, dus voor mij is het ook klank. Bij Mia vind ik het dus wel kunnen maar misschien is het echt een no-go zonder dat ik het weet

A-a-a zou ik zelf geen probleem vinden.

Mia en Lea vind ik allebei heel erg mooi!
Hallo! Binnenkort krijgen mijn vriend en ik een dochter. Nu zijn we op zoek naar een meisjesnaam, maar we kunnen nog wel wat inspiratie gebruiken..

We zoeken een naam die niet te veel voorkomt, niet Engels, max 2 lettergrepen, zonder 'ie'-klank er in (ivm achternaam). Wie heeft ideeën? Qua categorie: ik vind Rosa, Cato, Maud leuk. Vriendlief wil iets als Mette, Loes, Wies (valt af ivm achternaam).
Ha @Curly87 Jessie zou niet zo snel mijn keus zijn (erg afwijkend ook van de rest van de namen die je noemt). Niene wel leuk, maar zou eerder dan kiezen voor Nyne. Vind Elin erg leuk, en Evie leuker dan Elvie. Nog op zoek naar andere opties ook?
Mendy, jij vind loes oubolliger dan luus?
Nonny: nee dat niet, maar ik heb namen genoemd die ik in diezelfde stijl/sfeer vind vallen. En ik ken maar 1 Loes en die vind ik niet leuk, dus dat maakt het ook lastig om die naam nog positief te zien. Daarom vind ik Luus dus al weer leuker (los van het feit of het oubollig is of niet).

Anniebabs:

Puck

Benthe

Bo

Saar

Suus

Jonne

Mirthe

Jet/Jette

Nikki

Lot

Noor

Flore

Janne

Loren

Viv

Meike

Imke

Yfke

Marit

Lenna

Eef

Silke

Linde

Kaat

Tess
Anniebabs: Pien, Fleur, Lois?
@AnnieBabs Jessie is voor ons afgevallen.. Hoe vaker we het lazen en zeiden, hoe minder de naam bij ons past.

Niene of Nyne blijft favoriet! We vinden de naam Juna ook erg leuk! Wij willen net als jij ook graag een korte, niet veel voorkomende, naam. Alleen veel namen die wij bedacht hebben bevatten een 'ie'.. Ik kan je niet veel verder helpen!
Hoe zouden jullie deze namen op zijn Nederlands uitspreken?

S.ayra

S.aira
Avianflu, als

Saj-raa en

Saj-raa

Hetzelfde dus, maar dat komt misscchien ook omdat je er specifiek bij zegt dat het op zijn Nederlands uitgesproken dient te worden. Anders had ik misschien nog even gedacht dat S.ayra als Seej-raa uitsproken moest worden.
quote:avianflu schreef op 08 juni 2016 @ 22:25:

Hoe zouden jullie deze namen op zijn Nederlands uitspreken?

S.ayra

S.aira

Saai-ra/Seej-ra

Sa-iera (tot ik me bedenk dat er dan en trema op de i had moeten staan en dan als hierboven, afvragen of het een Engelse of Nederlandse klank moet hebben).
Dankje voor de reacties. Wij willen graag een naam die zowel in Zuid Amerika als Europa (nederland) uit te spreken is. Deze naam komt vaker voor in z-amerika en willen we graag geven.
Sajra.
quote:emma77emma schreef op 09 juni 2016 @ 16:25:

Sajra.Zo zou ik de naam ook uitspreken.
@Mendy en Nonny: Fijn! Bedankt! Het is echt zooo moeilijk allemaal.. We zijn er nog niet uit, maar hoop dat dat binnenkort komt. We hebben nog even gelukkig

@Dormouse Ik zou ook Saai-ra zeggen.
We komen steeds terug op de naam Floor. Mijn bezwaar is de vreemde betekenis in het Engels. Wat vinden jullie daarvan?
De betekenis van Floor zou voor mij geen bezwaar zijn.
Zolang je niet in een Engelstalig land woont lijkt het me geen probleem
Anniebabs, ik zie daar ook geen heftig bezwaar in. Willen jullie een tweede naam geven? Mocht jullie dochter dan ooit naar het buitenland gaan, zou ze haar tweede naam kunnen gebruiken.
Anniebabs:

Loïs

Suze

Elin

Nova

Linde

Caro

Nora

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven