Meisjesnamen

09-02-2016 11:55 3452 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic voor meisjesnamen. Zoek je een naam? Wil je inspiratie? Mogen we met je meedenken of twijfel je nog tussen een paar namen? Wij denken graag met je mee.

Het vorige topic is hier terug te vinden: Meisjesnamen
Aurelie spreek ik uit als Au-ree-LIE.

Met de klemtoon op de laatste lettergreep dus. Aurélie moet ik over nadenken bij de uitspraak.

Maar daar wennen mensen gauw genoeg aan. Ik vind het leuk!
Ik vind namen die matchen met de achternaam altijd wel leuk

Claar Komen

Anna Nas

Conny plassen

Izzy van Gisteren
Ik vind Aurélie een prachtige naam. Stond bij ons ook heel hoog op het lijstje. Uiteindelijk is het een naam geworden die er enigszins op lijkt, maar makkelijker uit te spreken is voor de meeste Nederlanders. Ik vind namelijk alleen de Franse uitspraak mooi. Aurélie met een Nederlandse au vind ik persoonlijk echt heel erg lelijk. Dan zou ik in dit geval dus juist voor Lara kiezen.
Ik neig ook naar Lara.
Ivy.

Je kan het ook spellen als I V. Mijn dochter heet Vivian. Dat klopt dan weer mooi.
IV is Engels voor infuus. (Intravenous)

Zou ik niet zo snel voor kiezen. En het lijkt op het Romeinse cijfer 4.
Je moet het lezen als uit het Engels vertaald van "ik V." dan krijg je "i V."

Wel leuk vind ik ondanks de andere betekenissen. Bovendien is 4 mijn geluksgetal! En ben ik bovendien geboren op de vierde dag van de zesde maand!

Een tante van mij heet Ilse-Marie. Altijd leuk die dubbele namen.
Toen ik zwanger was van een jongen dacht ik dat een meisjesnaam véél makkelijker zou zijn. Nu ben ik zwanger van een meisje... en ik vind het minstens zo lastig.

Vriend en ik zitten nog niet echt op een lijn, dus ik zoek vooral nog namen ter inspiratie. We weten wel wat niet werkt icm de achternaam, dus dat is in ieder geval iets: Liefst een naam die niet eindigt op een -e (spreek uit: 'uh'). Mag niet beginnen met een B. Het mag wel een beetje en sportieve naam zijn. Komt er bij jullie iets leuks op?
Toverspiegel, hieronder een lijstje met van alles wat. Misschien kun je namen noemen die jij mooi vindt en je vriend.

Nova

Nika

Lara

Elin

Luus

Milou

Fien

Wies

Lot

Manon

Jackie

Robin

Isa

Sofie

Anna

Yara

Tara

Tirza

Maree

Doris
quote:Knotje_ schreef op 03 maart 2017 @ 22:21:

Toverspiegel, hieronder een lijstje met van alles wat. Misschien kun je namen noemen die jij mooi vindt en je vriend.

Nova (al naam van kindje in vriendengroep)

Wies (vriend twijfelt)

Lot

Tirza (van dit lijstje de beste kanshebber!)

Maree (even wennen)

Doris (vind vriend jammer genoeg niet zo leuk, ik vind het geweldig!)

Wat een leuke ideeen al! Ik heb de namen laten staan die ik in ieder geval leuk vindt, en er achter gezet of het mijn vriend ook kon bekoren. Ik vind namen als Stella en Nina ook leuk. Vriend wil misschien een iets langere naam, 3 lettergrepen ofzo. Merk dat ik daar nog niet zo naar kijk.
Elaine en Marylene vind ik mooie namen.
quote:Toverspiegel schreef op 03 maart 2017 @ 22:01:

Toen ik zwanger was van een jongen dacht ik dat een meisjesnaam véél makkelijker zou zijn. Nu ben ik zwanger van een meisje... en ik vind het minstens zo lastig.

Vriend en ik zitten nog niet echt op een lijn, dus ik zoek vooral nog namen ter inspiratie. We weten wel wat niet werkt icm de achternaam, dus dat is in ieder geval iets: Liefst een naam die niet eindigt op een -e (spreek uit: 'uh'). Mag niet beginnen met een B. Het mag wel een beetje en sportieve naam zijn. Komt er bij jullie iets leuks op?Riva, Annika, maylin, Evelien, Jonna, Dijn, Faye, Suzanne, Puk, Suzanna, Hanna, Linde, Lindy, Tessa, Tess, Getty, Rozemarijn, Roos, Anna, Imme, Steffi, Vesper, Stacey, Fenna, Maudy, Karlijn, Fleur, Simone, Sophie, Janna, Emmely, Emmy, Lynn, Fem, Lodz, Lucy, Aila, Evi of Merel.
quote:watdachtjehiervan schreef op 04 maart 2017 @ 07:42:

[...]

Riva, Annika, maylin, Evelien, Jonna, Dijn, Faye, Suzanne, Puk, Suzanna, Hanna, Linde, Lindy, Tessa, Tess, Getty, Rozemarijn, Roos, Anna, Imme, Steffi, Vesper, Stacey, Fenna, Maudy, Karlijn, Fleur, Simone, Sophie, Janna, Emmely, Emmy, Lynn, Fem, Lodz, Lucy, Aila, Evi of Merel.Lodz? De lelijkste stad van Polen?
quote:watdachtjehiervan schreef op 04 maart 2017 @ 07:42:

[...]

Riva, Annika, maylin, Evelien, Jonna, Dijn, Faye, Suzanne, Puk, Suzanna, Hanna, Linde, Lindy, Tessa, Tess, Getty, Rozemarijn, Roos, Anna, Imme, Steffi, Vesper, Stacey, Fenna, Maudy, Karlijn, Fleur, Simone, Sophie, Janna, Emmely, Emmy, Lynn, Fem, Lodz, Lucy, Aila, Evi of Merel.

Ik vindt Riva en Hanna mooi uit je lijstje.

Vriend gaat voor Merel en Evelien.

ach, ik heb nu al meer positieve reacties van vriend gehad dan ik met mijn eigen lijstje voor elkaar had gekregen. Dank voor de inspiratie!
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 04 maart 2017 @ 07:51:

[...]

Lodz? De lelijkste stad van Polen?Niet elke baby is even mooi
quote:cynthiao schreef op 04 maart 2017 @ 05:18:

Elaine en Marylene vind ik mooie namen.Niet helemaal mijn smaak. Dank voor je input!
quote:Toverspiegel schreef op 04 maart 2017 @ 08:53:

[...]

Niet elke baby is even mooi gemeen
quote:Toverspiegel schreef op 04 maart 2017 @ 08:53:

[...]

Niet elke baby is even mooi

Zéker waar. Eigenlijk zijn alle babies wel een beetje lelijk en lijken ze op elkaar..

Een verschil... ze hebben haar of niet.
Xervy: haar maakt, ook babies, mooier.

Wat niet zo mooi is dat is wanneer dat hoofd zo groot is en ze dan ook nog eens geen haar hebben. Gelukkig dat iedere moeder haar pasgeboren kind standaard mooi vind en het metl liefde verzorgt.

Nog een mooie meisjesnaam is Rhonda.
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 04 maart 2017 @ 07:51:

[...]

Lodz? De lelijkste stad van Polen?

Rijmt zo lekker op kots

Met andere woorden, dan bedenken kinderen ook, en kinderen kunnen heel direct zijn, dus dit is niet de naam die ik zou kiezen.
.
ladymadonna wijzigde dit bericht op 23-05-2018 16:26
99.26% gewijzigd
Toverspiegel:

Sofia

Odette

Marèt

Mara

Loïs

Nena

Julin

Sanne

Eloïse

Valerie

Amber

Charlie

Bobbi

Fiora

Jolien

Esmee

Lisa

Jonne

Tara

Livia

Romi

Madée

Gwen

Nena

Carmen

Naomi

Kirsten

Jessie

Nova

Charlotte

Aimée

Suzette

Nicolien

Noor

Veronique

Rosalie
Loïs of Yenthe/Jente?
quote:marielle8484 schreef op 04 maart 2017 @ 22:51:

Loïs of Yenthe/Jente?Jente vind ik wel mooi, maar ik ben bang dat het icm de naam van onze zoon een beetje teveel -uh wordt. Dat vind ik voor kleuters wel leuk, maar misschien voor twee volwassenen net wat kinderlijk.
quote:mendy schreef op 04 maart 2017 @ 22:10:

Toverspiegel:

Sofia

Odette

Marèt

Mara

Loïs

Nena

Julin

Sanne

Eloïse

Valerie

Amber

Charlie

Bobbi

Fiora

Jolien

Esmee

Lisa

Jonne

Tara

Livia

Romi

Madée

Gwen

Nena

Carmen

Naomi

Kirsten

Jessie

Nova

Charlotte

Aimée

Suzette

Nicolien

Noor

Veronique

Rosalie

Wauw, flinke lijst! staan ook wel wat namen tussen die ik nog niet had overwogen. En mijn eigen naam staat er ook tussen ;)

Mooiste vind ik: aimee, esmee, mara, charlie en bobbi. Maar over die laatste twee heeft mijn vriend zijn veto uitgeproken. Helaas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven