Meisjesnamen

09-02-2016 11:55 3452 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic voor meisjesnamen. Zoek je een naam? Wil je inspiratie? Mogen we met je meedenken of twijfel je nog tussen een paar namen? Wij denken graag met je mee.

Het vorige topic is hier terug te vinden: Meisjesnamen
Alle reacties Link kopieren
Wauw wat een inspiratie hier!
Misschien kunnen jullie mij ook verder helpen? In oktober verwachten wij ons eerste kindje, een dochter. Nu heeft vriend een "bijzondere" achternaam, waardoor we nogal wat eisen hebben voor de voornaam. Komtie:
  • Als je het hoort, moet je gelijk weten hoe je het schrijft (geen zin om voor én achternaam telkens te moeten spellen
  • Het mag niet eindigen op -N, -NE of -JE
  • En (dat heeft dan weer niets met de achternaam te maken) ik hou van afkorten, dus een naam die afgekort ook leuk klinkt
We komen steeds uit bij top 10 namen, hoewel dat niet onze voorkeur heeft, zouden we dat misschien moeten doen. Namen die we jou hebben zijn:

- Saar (Sara)
- Tessa
- Julia (vindt vriend een beetje kak)
- Emma (niet zo leuk af te korten)
Nora (Noor)
Eva (Eefje/ Eef/Evi)
Rosa (Roos)

Of wat minder populair
Marloes (Loes)
Linde
Mieke
Voor appeltaartjes:

Maartje
Eva
Femke
Cato
Emilie
Olivia
Veerle
Rosalie
Lara
Leonoor
Rosalie (Roos)
Femke (Fem)
Florine/Florence (Floor)
Isabel (Isa)
Melanie (Mel)
Charlotte (Charly)
Elize (Lizzy of Liz)
Suzanne (Suus of Suzy)
Alle reacties Link kopieren
Appeltaartjes;

Sasha
Suzette
Sofia
Marit
Marinthe
Valerie
Marlijn
Eline (lien)
Leanne
Gwen
Maud
Olivia (Liv)
Aimee
Lauren
Yfke
Lisanne
Alle reacties Link kopieren
Appeltaartjes schreef:
12-06-2017 21:08
Wauw wat een inspiratie hier!
Misschien kunnen jullie mij ook verder helpen? In oktober verwachten wij ons eerste kindje, een dochter. Nu heeft vriend een "bijzondere" achternaam, waardoor we nogal wat eisen hebben voor de voornaam. Komtie:
  • Als je het hoort, moet je gelijk weten hoe je het schrijft (geen zin om voor én achternaam telkens te moeten spellen
  • Het mag niet eindigen op -N, -NE of -JE
  • En (dat heeft dan weer niets met de achternaam te maken) ik hou van afkorten, dus een naam die afgekort ook leuk klinkt
We komen steeds uit bij top 10 namen, hoewel dat niet onze voorkeur heeft, zouden we dat misschien moeten doen. Namen die we jou hebben zijn:

- Saar (Sara)
- Tessa
- Julia (vindt vriend een beetje kak)
- Emma (niet zo leuk af te korten)
Mirre
Laury/Laurie (oké wel gedoe over spelling dus)
Stella
Sophia
Romy
Romee
Vera/Veere/Veerle
Emmy
Floor/Flore
Lotte/lotta
Lina
Meike

Iets aparter/minder voorkomend maar weet niet of je dat wilt ivm de bijzondere achternaam:
Lente
Elvi
Kiki
Romijne
Jiska
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Wat is nu een goede tweede naam voor bij Leah?
Leah klinkt in mijn oren al vrij "lief", dus de tweede naam mag best een beetje stoer en pittig zijn.
Ik zie door alle namen dé naam niet meer, hopelijk kan jullie frisse blik helpen, dank!
Alle reacties Link kopieren
Lea...

Noreen
Bobbi
Nadine
Quinty
Odet
Sue
Tess
Maud
Victoria
Loren
Viv
Nicolette
Bo
Malou
Kate
Maddy
Benthe
Rosanne
Florentien
Allies
Jalou
Alle reacties Link kopieren
Op het lijstje gaan;
Sue
Tess
Viv
Bo
Malou
Benthe

Dank Mendy!
S.ue: mwah
T.ess: leuk
V.iv: leuk
B.o: leuk
M.alou: leuk
B.enthe: leuk
Alle reacties Link kopieren
Graag gedaan Isaa P. Leuk dat er namen bij zijn naar je smaak
Alle reacties Link kopieren
isaa_p schreef:
20-06-2017 22:11
Wat is nu een goede tweede naam voor bij Leah?
Leah klinkt in mijn oren al vrij "lief", dus de tweede naam mag best een beetje stoer en pittig zijn.
Ik zie door alle namen dé naam niet meer, hopelijk kan jullie frisse blik helpen, dank!
Niet om vervelend te doen, maar het hoeft natuurlijk niet een 2e naam. je gebruikt hem eigenlijk nooit. Hordes kinderen hebben maar 1 naam. Ik zou het alleen doen als je een naam hebt die je echt graag ook wil meegeven. Zoals een vernoeming oid.

Ik vind Leah wel heel mooi trouwens:)
Alle reacties Link kopieren
Dat was precies ook mijn gedachte.. als ik een tweede naam zou kiezen voor mijn kind zou het een vernoeming of familienaam oid zijn en daarom ook wat ouderwetser/klassieker. 'Gewoon' een tweede naam vind ik wat apart. Heb je geen mooie familienaam die bij Leah past?

Bijvoorbeeld:
Leah Alexandra
Leah Willemina
Leah Catharina
Leah Jacoba

Vind ik persoonlijk erg mooi. :)
Life is always rocky when you're a gem.
Appeltaartjes schreef:
12-06-2017 21:08
Wauw wat een inspiratie hier!
Misschien kunnen jullie mij ook verder helpen? In oktober verwachten wij ons eerste kindje, een dochter. Nu heeft vriend een "bijzondere" achternaam, waardoor we nogal wat eisen hebben voor de voornaam. Komtie:
  • Als je het hoort, moet je gelijk weten hoe je het schrijft (geen zin om voor én achternaam telkens te moeten spellen
  • Het mag niet eindigen op -N, -NE of -JE
  • En (dat heeft dan weer niets met de achternaam te maken) ik hou van afkorten, dus een naam die afgekort ook leuk klinkt
We komen steeds uit bij top 10 namen, hoewel dat niet onze voorkeur heeft, zouden we dat misschien moeten doen. Namen die we jou hebben zijn:

- Saar (Sara)
- Tessa
- Julia (vindt vriend een beetje kak)
- Emma (niet zo leuk af te korten)
Femme, Femke, lizzy, Imme, Linde, Lindy, Maudy, Jessy, Daantje, Lotte, Jette of sofie (Soof).

Maar als jullie een top 10 naam mooi vinden zou ik het gewoon doen! Toen onze oudste werd geboren was het geen top 10 naam. Twee jaar later wel.

Tess vindt ik trouwens een hele stoere naam!
Hallo allemaal,
Wij verwachten een dochter en zijn druk op zoek naar een meisjesnaam. Een jongensnaam hadden we direct en waren we beiden even enthousiast over. Echter een meisjesnaam vinden we zo verschrikkelijk moeilijk.
Mijn vriend weet niet zo goed wat hij mooi vindt en ik lijk vooral hele populaire namen erg leuk te vinden zoals Yara, Sara, Vera, Nora, Tess.
Bovenstaande namen vallen ondanks ik ze erg leuk vind af omdat ze eindigen op een a en dat niet past bij de achternaam die ook met een a begint + dat ze hoog scoren op populariteit maar vooral ook omdat mijn vriend het allemaal niks vindt.

Nu heb ik D.iede/D.ide geopperd en daar is mijn vriend erg enthousiast over.
Maar ik weet het zelf nog niet echt zeker. Nu heb ik 2 vragen. Welke schrijfwijze zouden jullie kiezen en waarom + waren hier meer moeders die niet direct overtuigd waren van de naam die ze uiteindelijk wel definitief kozen?
anoniem_640d87ae5080b wijzigde dit bericht op 30-07-2017 12:44
0.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mamel,
Ik zou kiezen voor de spelling Diede, omdat ik 1 iemand ken die zo heet, met deze spellingwijze. Op de site van het svb kun je beide opties ook invoeren om te zien hoe vaak die vorig jaar zijn gebruikt, zodat je weet wat de meest gangbare spelling is.
Ik hield namen die ik mooi vond bij op een lijstje. Sommige vond ik na een tijdje steeds mooier worden en sommigen steeds minder mooi. Zo kan een naam misschien toch uitgroeien van 'gewoon mooi', naar 'supermooi'.
Misschien nog:

Veerle
Lauren
Suze
Janne
Evi
Fiore
Nore
Ize
Mirthe
Nienke
Lotte
Alle reacties Link kopieren
Mamel,
Ook ik zou voor Diede gaan. Dit omdat ik iemand ken waarbij je het zo schrijft.
Bovendien zou je Dide als 'died' uit kunnen spreken.

Ook ik ben nooit razend enthousiast geweest over de naam die onze dochter uiteindelijk heeft gekregen. Het was de leukste optie van ons lijstje, maar ik heb ook lang gezocht naar iets wat nog leuker zou zijn.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Mamel schreef:
22-06-2017 18:54
Hallo allemaal,
Wij verwachten een dochter en zijn druk op zoek naar een meisjesnaam. Een jongensnaam hadden we direct en waren we beiden even enthousiast over. Echter een meisjesnaam vinden we zo verschrikkelijk moeilijk.
Mijn vriend weet niet zo goed wat hij mooi vindt en ik lijk vooral hele populaire namen erg leuk te vinden zoals Yara, Sara, Vera, Nora, Tess.
Bovenstaande namen vallen ondanks ik ze erg leuk vind af omdat ze eindigen op een a en dat niet past bij de achternaam die ook met een a begint + dat ze hoog scoren op populariteit maar vooral ook omdat mijn vriend het allemaal niks vindt.

Nu heb ik Diede/Dide geopperd en daar is mijn vriend erg enthousiast over.
Maar ik weet het zelf nog niet echt zeker. Nu heb ik 2 vragen. Welke schrijfwijze zouden jullie kiezen en waarom + waren hier meer moeders die niet direct overtuigd waren van de naam die ze uiteindelijk wel definitief kozen?
Ik zou het zeker als Diede schrijven.

Misschien vind je deze namen nog iets: Jonne, Jitte, Imme, Mette, Imme, Imke, Linde, Lenne, Fem, Femme.
Bedankt voor jullie reacties!
Ik ben inmiddels helemaal om en net zo enthouiast als mijn vriend. Diede voelt ineens helemaal als haar naam :flirting:
Ik kan me al niet anders meer voorstellen haha. Ik hoop niet dat dat de hormonen zijn die een loopje met me nemen maar dat dit blijvend is haha.
Fijne avond nog!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn zeg! Geniet van jullie Diede :D
Alle reacties Link kopieren
Poeh al bijna alle 80 pagina's van dit topic doorgebladerd en nog geen yes-naam gevonden.
Ik ben bijna 20 weken zwanger van een meisje. Mijn vriend en ik hebben allebei oer Hollandse namen en mijn vriend heeft al een dochtertje waarvan de naam 3 lettergrepen heeft en eindigt op -ine
Ik wil geen Y in de naam laten voorkomen. Ga het liefst voor 2 of 3 lettergrepen.

Ik vind namen zoals Aniek, Meike, Rosa(lie) en Desi leuk. Maar heb niet het idee dat dit het is.

Voor een jongen hadden we Ruud of Stan in gedachten.

Hopelijk hebben jullie nog een paar leuke suggesties?
Alle reacties Link kopieren
aankleefsjaan schreef:
23-06-2017 22:52
Poeh al bijna alle 80 pagina's van dit topic doorgebladerd en nog geen yes-naam gevonden.
Ik ben bijna 20 weken zwanger van een meisje. Mijn vriend en ik hebben allebei oer Hollandse namen en mijn vriend heeft al een dochtertje waarvan de naam 3 lettergrepen heeft en eindigt op -ine
Ik wil geen Y in de naam laten voorkomen. Ga het liefst voor 2 of 3 lettergrepen.

Ik vind namen zoals Aniek, Meike, Rosa(lie) en Desi leuk. Maar heb niet het idee dat dit het is.

Voor een jongen hadden we Ruud of Stan in gedachten.

Hopelijk hebben jullie nog een paar leuke suggesties?
Aniek en Meike vind ik leuk, ook passend bij Ruud of Stan en bijv. Pauline (even een voorbeeldje van naam op -ine).

Andere ideeën:

Karlijn
Hannah
Bregje
Iris
Julia
Alle reacties Link kopieren
We krijgen een dochter. Waar ik bij het kiezen van een naam voor zoon steeds verzuchtte dat het zo lastig was en er veel meer leukere meisjesnamen waren zie ik dat nu heel anders. We hebben al jaren een meisjesnaam in hoofd gehad die we beiden heel leuk vinden ( en dat zegt wat want meestal ga ik links en partner rechts en andersom). Maar nu is het zover en slaat de twijfel toe. Maar als ik verder kijk kom ik ook niks tegen waarvan ik denk yes.

Ik durf hem hier eigenlijk niet neer te zetten uit angst dat hij wordt neergesabeld maar a la.
We hebben M.ijntje in ons hoofd. Wie heeft er suggesties die in dezelfde trant zijn? Of suggesties voor een tweede naam? L.ieve vond ik wel leuk maar dat is misschien te zoet. We houden van nederlandse namen.
Alle reacties Link kopieren
[quote=aankleefsjaan post_id=27232900 time=1498251141 user_id=311433]
Poeh al bijna alle 80 pagina's van dit topic doorgebladerd en nog geen yes-naam gevonden.
Ik ben bijna 20 weken zwanger van een meisje. Mijn vriend en ik hebben allebei oer Hollandse namen en mijn vriend heeft al een dochtertje waarvan de naam 3 lettergrepen heeft en eindigt op -ine
Ik wil geen Y in de naam laten voorkomen. Ga het liefst voor 2 of 3 lettergrepen.

Jette
Imke
Reina
Judith
Anke
Jorien
Marlijn
Jeske
Jiska
Hanne
Nadia
Marit
Mirthe
Carina
Lidia
Leanne
Norah
Silke
Robin
Vera
Maaike
Ilse
Christel
Anouk
Ellen
Emmy (maar wel met een y)
Leonie
Dagmar
Marloes
Janna
Alle reacties Link kopieren
Bloemetjefresia schreef:
24-06-2017 11:42
We krijgen een dochter. Waar ik bij het kiezen van een naam voor zoon steeds verzuchtte dat het zo lastig was en er veel meer leukere meisjesnamen waren zie ik dat nu heel anders. We hebben al jaren een meisjesnaam in hoofd gehad die we beiden heel leuk vinden ( en dat zegt wat want meestal ga ik links en partner rechts en andersom). Maar nu is het zover en slaat de twijfel toe. Maar als ik verder kijk kom ik ook niks tegen waarvan ik denk yes.

Ik durf hem hier eigenlijk niet neer te zetten uit angst dat hij wordt neergesabeld maar a la.
We hebben M.ijntje in ons hoofd. Wie heeft er suggesties die in dezelfde trant zijn? Of suggesties voor een tweede naam? L.ieve vond ik wel leuk maar dat is misschien te zoet. We houden van nederlandse namen.
Ik heb zomaar het gevoel dat M het toch echt moet worden bij jullie. Als je die naam al zo lang mooi vind komt er waarschijnlijk geen naam die jullie mooier vinden. Maar wel logisch dat je even twijfelt. Het is tenslotte een naam die je meegeeft voor haar hele leven.

Maar waar ik aan denk:

Kaat
Meike
Rinske
Mara
Lone
Maite
Reina
Saskia
Hedwig
Benthe
Ilja

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven