Meisjesnamentopic!

01-11-2009 19:43 3507 berichten
Verder spuien!

Nog meer inspiratie in het vorige topic.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Schimmelteentje (ook leuke naam), doutzen vind ik dus ook heel leuk maar ben bang dat mensen het te erg met 'de doutzen' gaan vergelijken. Dat wil ik mijn dochter dan ook weer niet aan doen.

Banba, het is wat hé met die mannen. Ben bang dat het niet lang meer duurt of ik word echt boos! Het enige waar hij mee gekomen is: Noor. Is niet eens Fries en ik vind het ook een beetje saai....

Verder al veel reacties zeg! Bedankt hoor!
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
Zelf vind ik Brecht ook het leukst uit het rijtje. Ik ben alleen bang dat je man die ook niet leuk gaat vinden, aangezien het een beetje in dezelfde trend is als Berber.
The time is now
quote:Banba schreef op 10 december 2009 @ 11:58:

[...]

Haha, misshien werkt het om vanaf nu alleen maar voorstellen te doen die hij vele malen vreselijker vindt dan Berber. In de hoop dat hij uiteindelijk zegt; nou, dan vond ik Berber nog leuker

Idee!

Lukte dat bij jou?
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
En Nora(h)?
The time is now
Dochter van vriendin heet al zo...
quote:Grob schreef op 10 december 2009 @ 12:00:

[...]

Idee!

Lukte dat bij jou?Hahaha, nee was t maar waar. Dochter heeft een compromisnaam gekregen. Maar mijn moeder krijgt op deze manier alles voor elkaar bij mijn vader .
The time is now
En jouw moeder, geeft die cursussen? Hahaha.

Compromisnaam. Tsja, zelfs dat wordt hier lastig! Hij moet nu van mij een lijstje maken maar ben bang dat hij 10x Noor invult! Vul ik gewoon 10x Berber in
quote:Grob schreef op 10 december 2009 @ 12:06:

En jouw moeder, geeft die cursussen? Hahaha.

Compromisnaam. Tsja, zelfs dat wordt hier lastig! Hij moet nu van mij een lijstje maken maar ben bang dat hij 10x Noor invult! Vul ik gewoon 10x Berber in

Misschien is hij gevoelig voor het argument dat het kind al zijn achternaam krijgt (als dat tenminste zo is) en dat jij daarom de voornaam wilt kiezen.

(Heb ik ook op aanraden geprobeerd, werkte hier niet )
The time is now
Berber vind ik ook echt heel gaaf Grob!

En wat vind je van Famke, Nanine, Silke, Hester, Aafke, Marrit, Ninke, Rinske, Nanna, Jente, Marte, Mena, Minke, Dimka, Tjiske, Lobke, Heike,
Ook al geprobeerd, maakte geen indruk...
Oh en hier vast een linkje naar mijn topic van destijds :

Voornaam voor baby kiezen; wat als je het niet eens wordt?
The time is now
Oh bedankt! Ga ik ff doorlezen.
Heb hem doorgespit, hoop dat het bij ons toch wat anders loopt, ach, we hebben nog 19 weken!
quote:Grob schreef op 10 december 2009 @ 11:59:

Het enige waar hij mee gekomen is: Noor. Is niet eens Fries en ik vind het ook een beetje saai....Ik vind het best een stoere naam eigenlijk...

Nog meer Friese namen voor je:

Janne/Janna

Nynke/Nienke

Dieuwertje/Dieuw/Dieuwke

Rinske

Bernou

Yfke

Wietske/Wytske

Ytsje (spreek uit: ietsje)

Pytsje (spreek uit: pietsje)

Doetie (vind ik zelf niet zo mooi, maar is geloof ik wel Fries)
Nog meer Friese meisjesnamen:

Femke/Famke, Jonneke, Renske, Silke, Hester, Hindele, Aafke/Afke, Jorinde, Jorijntje, Jorinne, Marrit, Marretje, Bregje, Brechtje, Dieuwer.

By the way: ik vind Berber ERG LEUK!!!!!!!!!!! (laat je man effe meelezen hier, misschien gaat ie na 1000 berichten over hoe leuk Berber is overstag!)
Wietske, Jorinde, Jorinne en Femke vind ik ook nog wel leuk, zet ik erbij!

En als ik hem vertel dat ik iedereen hier Berber ook een mooie naam vindt ben ik bang dat dat voor hem alleen maar een grotere stimulans is!!
Grob, ik weet niet of het al genoemd is, maar wat vind je van Bent(h)e of Silke/Sylke?

Hier heeft manlief ook vanaf dag 1 mijn nr. 1 naam afgedaan als hondenaam en was het dus nooit een optie..... helaas. Wat uiteindelijk gewerkt heeft voor ons is beid een lijstje maken met 10 voornamen. Daarna mocht ik op zijn lijstje streppen en hij op de mijne. We hadden trouwens niet 1 gemeenschappelijke naam erop, maar zijn er uiteindelijk wel uit gekomen (en is er een van mijn lijstje geworden, hij vond dat ik toch mooiere en originelere namen had dan hij ).
Ik vind Noor echt 100 keer leuker dan Berber. Veel frisser en stoerder.

Wij noemen iemand die heel gierig is een berber, dus ik heb ook niet echt een leuke associatie.
Nou Selma, dat weet ik iemand die je de hand kunt schudden!
Wij weten niet of we een jongen of een meisje krijgen.

We hebben voor een jongen nu (zo goed als zeker) een naam, maar voor een meisje niet.

We houden van namen als: Fleur, Sterre, Yentl, Fay, Phiene, Sophie.

Help ons, want over 3 maanden is het zover. We hadden in princiepe voor Sterre gekozen, maar nu is er iemand in onze omgeving die ook voor die naam heeft gekozen. (meisje is 2 weken terug geboren.) Dus die valt af.
Grob: Rynke, Rinke, Rinske.

Vogelnestje:

Mila

Jozefien

Fiene

Maura

Britt

Tess
Froukje.

Lianne.

Sira.
Lilian
Vogelnestje: Mirre, Lieve, Zonne, Pip, Jip, Annabel, Madelief, Merel, Lente/Lenthe, Jenthe, Myrthe, Niene, Minke, Dymphe, Roos.
quote:blogbabe schreef op 01 januari 2010 @ 14:39:

Vogelnestje: Mirre, Lieve, Zonne, Pip, Jip, Annabel, Madelief, Merel, Lente/Lenthe, Jenthe, Myrthe, Niene, Minke, Dymphe, Roos.Jip voor een meisje vind ik zó leuk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven