Meisjesnamentopic!

01-11-2009 19:43 3507 berichten
Verder spuien!

Nog meer inspiratie in het vorige topic.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Marem vind ik een mooie naam huifje! Origineel ook zeker!

Mayala wat vind je van:

Lieze, Svea, Feijo, Feia, Dagmar, Linthe, Reva, Ava, Nova, Neva, Lenne, Linne, June, Jade, Berber, Flore, Finja, Fiora, Violet, Janna, Zali, Diede.
quote:huifje schreef op 03 januari 2011 @ 23:48:

Onze dochter heet Marem. (je zegt Maarum) Er zijn op dit moment maar 6 meisjes/vrouwen in Nederland die Marem heten. Dat vonden we naast de mooie klank ook belangrijk.He huifje! Hoe kan je er achter komen hoeveel mensen in Nederland een bepaalde naam hebben?
Wat vind je van;

MIA

Ona (spreek uit met o en niet oo)

Ronja

Dijn (Fries komt van poppedijn)
Ik vind mijn naam zelf er mooi.

Ik heet Camilla, in het portugees heb ik wel eens gehoord dat het daar brancard betekent.

Verder als mijn broertje een meisje zou worden dan zou die Rislène heette.
Ik vind Maria Sophie erg mooi. Als ik ooit een dochter krijg, noem ik haar zo
quote:Josephiene schreef op 04 januari 2011 @ 15:02:

[...]

He huifje! Hoe kan je er achter komen hoeveel mensen in Nederland een bepaalde naam hebben? http://www.meertens.knaw.nl/nvb/

http://www.babyinfo.nl/fun/namen/namenteller.asp
The time is now
Mia vind ik ook een erg leuke naam.
quote:Josephiene schreef op 03 januari 2011 @ 19:21:

Hoi allemaal,

Begin april verwacht ik mijn eerste kindje! Een meisje! Al een tijdje heb ik mee zitten lezen! En nu heb ik jullie expertise nodig. Wij hebben al een tijdje een paar namen in ons hoofd bijvoorbeeld: roos, madelief, jasmijn, phileine, Suze, Fien, fiene, Julia. We vinden ze allemaal heel leuk maar hebben nog niet het echte yes-gevoel! Hebben jullie nog suggesties?

Groetjes

Gefeliciteerd!

Phileine vind ik een hele mooie naam.
Ja of Philine (fielien), ook prachtig. Josephiene; wat vind je van juul, lieze, lieve, sienna, hanna, veerle, sam, ella,pleun, isabel, noor, rosa, fleur, inge, ilse, tamar, loes, emme, lola, lila, carmen, sofia,yenthe, karlijn, sanna?
quote:huifje schreef op 03 januari 2011 @ 23:48:

Onze dochter heet Marem. (je zegt Maarum) Er zijn op dit moment maar 6 meisjes/vrouwen in Nederland die Marem heten. Dat vonden we naast de mooie klank ook belangrijk.Ik vind Marem een hele mooie naam! En er zijn er maar zes van? Waarom plaats je de naam hier dan. WIl je juist dat andere mensen hem ook oppikken en er meer van komen?
Eline is een mooie naam
Hey allemaal,

wij hebben een zoontje Finn, en zijn nu op zoek naar namen die daarbij passen.

Voor een meisje horen we erg graag de naam Elin (met de klemtoon op de E, dus Eelin uitgesproken)

Maar misschien klinken deze namen te veel hetzelfde?

Wat denken jullie? Finn en Elin, kan dat?

Alvast bedankt voor jullie reactie.
minke :D
Finn en Elin vind ik toch wel écht heel erg veel op elkaar lijken... wat vind je van Finn en ....

Bente, Nora, Nila, Bregje, Juul, Pleun, Isa, Britt, Tess, Loes, Suse, Mare, Diede, Cato, Sofie, Sam, Sanne, Tamar, Lola?
Volgens mij gaat de naam Elin erg populair worden, het is een mooie naam..maar als je niet wilt dat er 6 meisjes naar je toe komen rennen als je Elin roept?!
Ja ik denk ook dat Elin erg populair wordt. Soms heb je van die namen waarvan je twijfelt; zou het een erg populaire naam worden, en dan gebeurt dat soms wel soms niet. Finn vind ik ook wel een naam die redelijk populair is geworden, net als Sem en Mees. En Sofie en Emma voor meisjes denk ik. Tijdje heb ik gedacht dat Nora heel populair zou worden, maar volgens mij valt het nog wel mee (hier in de buurt althans). Bente/Benthe hoor ik ook steeds meer, wellicht dat dit ook een populaire naam gaat worden?!
Klopt! Hoor ik de laatste tijd ook vaak (werk in de jeugdzorg dus zie aardig wat namen aan me voorbij komen...) Ik heb voor onze kinderen ook bewust gekeken wat komt veel voor, en die dan van ons lijstje geschrapt. Helaas woonde we toen niet in Nederland dus wisten we niet wat hier populair was...gelukkig hoor je de naam van onze zoon helemaal niet en die van ons dochtertje heel af en toe.
quote:Banba schreef op 05 januari 2011 @ 00:29:

[...]

http://www.meertens.knaw.nl/nvb/

http://www.babyinfo.nl/fun/namen/namenteller.asp

He, dat is leuk om te weten! Ik weet nu dat er sinds 1990 maar 4 mensen dezelfde naam gekregen hebben dan ik. En via de andere link dat er in nederland maar 16 mensen zijn (dus naast mij nog maar 15) die hetzelfde heten en nog 17 die mijn voornaam als 2e naam hebben.

Ik wist wel dat mijn naam niet zoveel voorkwam, maar ik wist niet dat hij zo zeldzaam was, want zo apart is hij nu ook weer niet.

Wat ik wel minder vind is dat de namen die wij in gedachte hebben voor onze aanstaande dochter toch meer voorkomen dan ik dacht/gehoopt had....

Dominique ca 5000 keer

Milou ca 4500 keer.

Nu hebben we er nog één: Tyra. Vinden we eigenlijk ook wel heel mooi (en komt weinig voor er zijn er maar ca 150 van). Qua familielink vind ik dit ook wel ver genoeg weg ( het dochtertje van de zwager van mijn zus heet nl zo dus die zien we hooguit op de verjaardag van mijn zus,zwager of hun zoontje en dan nog zijn we er lang niet altijd gelijk).

Ik vraag me af of je ook ergens speciaal kunt zoeken op wat zeldzamere namen? We zoeken een niet zo veel voorkomende naam, maar wel 1 die een beetje lekker klinkt (en niet te gekunseld of hoe zeg je dat. Niet dat je denkt, oja, het moet apart zijn dus hebben we maar een standaard naam aangepast waardoor hij ook niet lekker meer klinkt).

Voorletter liever geen D (aangezien mijn naam daarmee al begint). Naam mag niet eindigen op '....na' (want dat klinkt niet bij onze achternaam) en het liefst 2 lettergrepen.

Iemand leuke suggesties?
O, ik ken een erg leuke Tyra. Dus ik zeg: doen! Nog meer suggesties: Zelda, Jada, Tara, Danique.
Danique vind ik ook wel leuk, maar dan vind ik Dominique toch niet iets leuker.

Zelda vind ik niets (beetje associaties met een heks heb ik hierbij, geen idee waarom). Jada en Tara vallen af omdat dat teveel a's is. (onze achternaam begint nl met 'na...' en dat klinkt dan voor geen meter (vinden wij dan).
@ DTJ

Wat vind je van Janique,Janou of Janouk
hai allemaal wat vinden jullie van Sam voor een meisje?
quote:claudani schreef op 08 januari 2011 @ 20:59:

hai allemaal wat vinden jullie van Sam voor een meisje?Stoer!!
quote:Cejo schreef op 08 januari 2011 @ 20:47:

@ DTJ

Wat vind je van Janique,Janou of Janouk

Janouk vind ik niet leuk.

Janique en Janou vind ik wel aardig (we hadden eerst ook Jalou op ons lijstje staan maar die hebben we er na een tijdje toch weer afgehaald).
quote:claudani schreef op 08 januari 2011 @ 20:59:

hai allemaal wat vinden jullie van Sam voor een meisje?Hoewel ik het een leuke, stoere naam vind, zou ik het persoonlijk voor een meisje niet doen. Omdat ze obv de namen wanneer ze ergens geschreven staan altijd eerst voor een jongen aangezien zal worden...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven