Meisjesnamentopic!

01-11-2009 19:43 3507 berichten
Verder spuien!

Nog meer inspiratie in het vorige topic.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ooh zo.. Ik zeg wel vaak Jipje!!

Jippie vind ik niet leuk.
Doe ook nog even een poging voor Vogelnestje! (overigens vind ik Yentl wel mooi, maar niet echt makkelijk uit te spreken...) Kan zijn dat ik namen dubbel noem hoor.

Ninthe

Merle

Maud

Mare

Jasmin

Robyn

Minke

Norah

Reza

Rivka

Lara

Milein

Benthe

Mirthe

Noor

Veerle

Romée

Linde
voor vogelnestje

sorry als ze al genoemd zijn

Sofee

Liva

Diede

Wende

Flore

Fem

Jinte

Dinte

Marte

Birgit

Marin

Filou
Ik mag even van de nick van marj0 gebruik maken ; bedankt mart !

maar het volgende : ik zoek 2 namen die bij Yrina passen. We dachten eerst aan Rheza en Esra. (Esra kan vinden wij voor meid en jongen) maar het lijkt wel veel op elkaar. En we zijn oerhollands en man vind het allemaal en beetje te turks klinken dan met 3 van die namen . (sorry ik vind het gewoon leuk en apart, man denkt daar anders over )

En we weten nog niet of we twee dames of heren krijgen of een dame en heer ?

Dus lastig lastig allemaal!!!

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groetjes Tamar
Wat leuk Tamar, een tweeling! Gefeliciteerd! Pfff... even denken.

Yrina,

Esra en Rivka

Esra en Thirza

Jasmin en Leah

Norah en Jade

Mare en Yenthe

Jaël en Yarah

Nova en Julia

Noa en Milein

Ilva en Elin

Thera en Eliz
Esra & Resa vind ik wel leuk omdat je dan exact dezelfde letters hebt. Ik ken trouwens 2 hoogblonde Esra's. Niks Turks aan in dat geval!

Andere namen die er misschien bij passen: Noa, Mila, Viela, Jaël, Asmara (betekent Liefde), Kiara/Ciara, Lara, Luna, Luana, Lyvana, Velia, Zoë, Nuria, Inten, Nica, Iva, Ira, Kira/Kyra, Ella, Jenah.
Sifra

Nica
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
wat vinden jullie van de naam nema (uitspreken als niema)

ik hoorde hem laatst en vond m wel apart
quote:rose1 schreef op 20 februari 2010 @ 23:06:

wat vinden jullie van de naam nema (uitspreken als niema)

ik hoorde hem laatst en vond m wel apartIk denk gelijk aan: Finding Nemo!
haha, ja nu je het zegt!
Wat fijn dat jullie weer 2 enorme lijsten voor mij hebben gemaakt! Helaas zit er niet echt iets tussen waarvan ik denk; Wauw!

Op dit moment zijn we er nog niet uit en ik hoop steeds meer op een jongen, omdat we daar wel een naam voor hebben. (ook al twijfel ik daar soms ook nog aan)

We hebben op dit moment een klein lijstje meisjesnamen die we allebei mooi vinden, maar dé naam zit er gewoon niet tussen:

Lot, Britt (vindt vriend heel mooi, maar naam van vriend begint al met een B en die van onze hond ook...), Evi, Fay (hoewel ik dat wel heel buitenlands vind)

Nog steeds kunnen we alle hulp van de wereld gebruiken!! We vinden Sophie ook erg mooi, maar die is zo populair en Roos vinden we ook mooi, maar dat wordt hem ook niet.

Ninthe Nee

Merle Nee

Maud Nee, komt al voor in familie

Mare Nee, lijkt op mijn naam

Jasmin Nee

Robyn Nee

Minke Nee

Norah Nee, hebben al een Nora in familie

Reza Nee

Rivka Nee

Lara Nee

Milein Nee

Benthe Nee

Mirthe Nee

Noor Mooi, maar vriend vindt hem niet mooi

Veerle Mooi, maar vriend vindt hem niet mooi

Romée Nee

Linde Nee, geen goede associaties met naam Linda

Sofee Nee, vind Sophie mooier

Liva Nee

Diede Nee

Wende Nee

Flore Nee

Fem Nee

Jinte Wel mooi

Dinte Nee

Marte Nee

Birgit Nee

Marin Nee

Filou Mooi, ga hem aan vriendlief voorleggen.
Feline

Juliëtte

Fleur

Fiene

lotte

Lieselot

frederique

Charlotte

Kim

Sterre

Julia
Ik vind Fiene, Fleur en Sterre erg mooi. Vriend vindt Fiene niet mooi, Fleur heet een huisdier van familie en Sterre hoor je hier erg veel.

Nichtje heet Frederique, vriendin heet Kim en de rest van de namen vind ik niet zo mooi of niet bij ons passen.

Evengoed bedankt!!
Hoi,

Ik lees al tijden mee op dit forum en vraag eigenlijk niet zo veel (of antwoord) maar nu heb ik jullie hulp echt even nodig!

Ben nu dus zwanger van de 2e( een meisje hoera) maar we komen er maar niet uit met haar naam.

Ben al bijna 32 weken dus het schiet al op.

We hebben er een aantal geselecteerd maar het blijft erg moeilijk.

Vandaar dat ik graag jullie hulp wil inschakelen zodat dat misschien een beetje help om de keuze te maken.

Wij hebben:

Fay

Liv

Demi

Livia

Zoe (maar dan met de puntjes op de e, geen idee hoe ik dat doe )

Maar een andere naam die jullie mooi bij Mike vinden passen mag ook genoemd worden hoor( zoals jullie zien weten we het nog echt niet )

Welke vinden jullie het mooist, leukst en het beste passen bij Mike?

Ik zou ontzettend blij zijn met jullie hulp.
up!
Bij Mike vind ik een naam met 1 lettergreep wel mooi, dan past het leuk bij elkaar. Ik zou dus kiezen voor Fay of Liv.

Demi betekent 'half', vind ik niet zo leuk.

Livia vind ik te lang bij Mike.

Zoë vind ik ook wel mooi (en ook apart), dus die zou ook best kunnen!

Nog meer opties:

Mike & Jill, Britt, Tess, Bo, Evi, Jane, Joy, Loïs, Rose.
we zijn nu ook eens voorzichtig aan het zoeken naar mooie namen. Het moet een naam zijn die zowel in het engels als in het nederlands goed uit te spreken is, omdat mijn vriend engels is. Hij heeft dus ook een uitgesproken engelse achternaam, die ook nog eens een veel voorkomende voornaam is... daarbij komt ook nog dat in engeland het heel gebruikelijk is twee namen te geven. Voor de tweede naam denken we aan het vernoemen van zijn moeder, die Jean heet. Dus daar meot eht ook nog een beetje bij passen.

Ik hou niet van te ingewikkelde namen, een lettergreep of twee is meer dan genoeg
quote:blogbabe schreef op 24 februari 2010 @ 10:58:

Bij Mike vind ik een naam met 1 lettergreep wel mooi, dan past het leuk bij elkaar. Ik zou dus kiezen voor Fay of Liv.Tip: Wees je er wel van bewust dat de dochter niet alleen 'de zus is van' en haar naam zeer vaak uitgesproken zal worden zonder 'Mike' ervoor of erachter. Kies dus gewoon een naam die je mooi vindt en niet een naam die zo leuk past bij Mike.
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
quote:allis schreef op 24 februari 2010 @ 11:15:

we zijn nu ook eens voorzichtig aan het zoeken naar mooie namen. Het moet een naam zijn die zowel in het engels als in het nederlands goed uit te spreken is, omdat mijn vriend engels is. Hij heeft dus ook een uitgesproken engelse achternaam, die ook nog eens een veel voorkomende voornaam is... daarbij komt ook nog dat in engeland het heel gebruikelijk is twee namen te geven. Voor de tweede naam denken we aan het vernoemen van zijn moeder, die Jean heet. Dus daar meot eht ook nog een beetje bij passen.

Ik hou niet van te ingewikkelde namen, een lettergreep of twee is meer dan genoeg Norma natuurlijk of Billy
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
Suzy vind ik trouwens ook leuk
haha moest zelfs even nadenken... Suzy, of dan eerder Suzannah vond ik altijd heel leuk, maar door omstandigheden is die naam afgevallen.

we denken nu aan Sophie, Zoë of iets dergelijks, maar ik las dan weer dat vooral Sophie zo veel gebruikt wordt. ik zit niet erg in de kinderen in de omgeving, dus ik heb geen flauw idee van wat er veel voorkomt.
Ja idd daar ben ik me wel goed van bewust hoor, ieder kind is een eigen persoon natuurlijk en ik kies ook echt op naam die ik mooi vind en niet alleen omdat het past.

Maar het is ook wel fijn als het lekker klinkt bij elkaar.

Bedankt!

Tip: Wees je er wel van bewust dat de dochter niet alleen 'de zus is van' en haar naam zeer vaak uitgesproken zal worden zonder 'Mike' ervoor of erachter. Kies dus gewoon een naam die je mooi vindt en niet een naam die zo leuk past bij Mike.[/quote]
Sophie staat al jaren in de top tien, maar in mijn eigen omgeving ken ik er maar twee (waarvan een een peuter is en de ander een dertiger). Zo vaak komt die naam dus ook weer niet voor.

Ik vind Sophie prachtig, heb hem ook overwogen maar kreeg twee zoons. En als jij dat echt de allermooiste naam vindt, zou ik die gewoon doen.
ja, voor zoons zou ik t ook niet doen
Mike en

Liz

Mae

Ruby

Donna

Sil

Isis

Mel

Fem

Day

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven