Meisjesnamentopic!
dinsdag 9 februari 2010 om 23:35
woensdag 10 februari 2010 om 08:41
@ Hemera,
Persoonlijk vind ik altijd vernoemen het mooist als je het letterlijk doet.
Maar goed, jullie willen kiezen voor een variant, dat kan natuurlijk ook maar dan moet je wel een achte variant kiezen... Carla komt van Karel. Van de namen die jij noemt is alleen Carlijn / Karlijn een variant. Verder bijvoorbeeld nog:
Caro
Carolien
Carola
Carry
Karlien
Ik blijf erbij dat vernoemen het mooiste is als je het letterlijk doet, als je dat als roepnaam te "heftig" vindt, maak er dan de 2e naam van....
Persoonlijk vind ik altijd vernoemen het mooist als je het letterlijk doet.
Maar goed, jullie willen kiezen voor een variant, dat kan natuurlijk ook maar dan moet je wel een achte variant kiezen... Carla komt van Karel. Van de namen die jij noemt is alleen Carlijn / Karlijn een variant. Verder bijvoorbeeld nog:
Caro
Carolien
Carola
Carry
Karlien
Ik blijf erbij dat vernoemen het mooiste is als je het letterlijk doet, als je dat als roepnaam te "heftig" vindt, maak er dan de 2e naam van....

woensdag 10 februari 2010 om 11:02
woensdag 10 februari 2010 om 23:47
Ik denk er een beetje hetzelfde over als blogbabe. Of eigenlijk een combinatie.
Vind vernoemen ook het mooist als je het letterlijk doet, maar het ligt heel erg heftig in omgeving en ik vind Carla niet de mooiste naam die ik ken.
Tweede naam had ik ook bedacht, maar daar geldt eigenlijk hetzelfde voor als voor eerste naam. Maar ik zal dr toch nog eens over denken. En het hier in de groep gooien.
Niet-vernoemen is ook nog een optie.
Vind vernoemen ook het mooist als je het letterlijk doet, maar het ligt heel erg heftig in omgeving en ik vind Carla niet de mooiste naam die ik ken.
Tweede naam had ik ook bedacht, maar daar geldt eigenlijk hetzelfde voor als voor eerste naam. Maar ik zal dr toch nog eens over denken. En het hier in de groep gooien.
Niet-vernoemen is ook nog een optie.
donderdag 11 februari 2010 om 10:02
Nou als tweede naam vind ik Carla best kunnen.
Bijvoorbeeld Sophie Carla of Dominique Carla.
Klinkt toch best goed? Vind het wel leuk. Én ik ben het met jullie eens dat het mooist is om de gewone naam te vernoemen ipv een of andere vage verbastering.
Nog 1 andere optie dan: Carle. Maar deze past niet bij iedere voornaam. Maar wat ik wel vind kunnen: Jozien Carle de Bruin.
Of dus Sophie Carla de Bruin.
Haha wazig stukje, sorry, maar Carla is best Leuk!
Bijvoorbeeld Sophie Carla of Dominique Carla.
Klinkt toch best goed? Vind het wel leuk. Én ik ben het met jullie eens dat het mooist is om de gewone naam te vernoemen ipv een of andere vage verbastering.
Nog 1 andere optie dan: Carle. Maar deze past niet bij iedere voornaam. Maar wat ik wel vind kunnen: Jozien Carle de Bruin.
Of dus Sophie Carla de Bruin.
Haha wazig stukje, sorry, maar Carla is best Leuk!
donderdag 11 februari 2010 om 15:30
quote:Helianthus2106 schreef op 08 februari 2010 @ 12:13:
[...]
Dat vond ik nou ook een leuke site! Wij hebben ook direct even gekeken hoevaak de naam van ons kindje genoemd is.
En als je de lijst verder bekijkt is het ook leuk: het ene moment een mooie naam, het andere moment valt je mond open van verbazing
Ja he, er staan wel heel erg spannende namen tussen!
Maar erg goed als inspiratiebron. We zijn drie jaar met de naam van de eerste bezig geweest, dus hoog tijd om te beginnen met de naam voor nummer twee. De eisen zijn eender: de naam moet redelijk onbekend zijn, maar toch niet vreemd klinken; hij moet bij uitstek Nederlands zijn, maar toch internationale broertjes of zusjes hebben. Ik ga de lijst maar eens doorspitten
Lumee vind ik trouwens ook mooi. Franse naam, oorspronkelijk van Lux (licht) uit het Latijn, gok ik zo. Lumen is overigens de natuurkundige eenheid van licht.
[...]
Dat vond ik nou ook een leuke site! Wij hebben ook direct even gekeken hoevaak de naam van ons kindje genoemd is.
En als je de lijst verder bekijkt is het ook leuk: het ene moment een mooie naam, het andere moment valt je mond open van verbazing
Ja he, er staan wel heel erg spannende namen tussen!
Maar erg goed als inspiratiebron. We zijn drie jaar met de naam van de eerste bezig geweest, dus hoog tijd om te beginnen met de naam voor nummer twee. De eisen zijn eender: de naam moet redelijk onbekend zijn, maar toch niet vreemd klinken; hij moet bij uitstek Nederlands zijn, maar toch internationale broertjes of zusjes hebben. Ik ga de lijst maar eens doorspitten
Lumee vind ik trouwens ook mooi. Franse naam, oorspronkelijk van Lux (licht) uit het Latijn, gok ik zo. Lumen is overigens de natuurkundige eenheid van licht.
woensdag 17 februari 2010 om 15:47
Hier slaat de twijfel toe!! Waren we er uit dat het Yentl zou worden, begin ik ineens erg te twijfelen. Ik hou van namen die goed uit te spreken zijn (en Hollandse namen) en ik weet niet of dit bij Yentl het geval zou zijn... Verder stond Sterre op ons lijstje en Phiene, maar dit vind vriendlief niet zo mooi. Heb nu ook Sophie wat we erg mooi vinden, maar dat is ontzettend populair hier... Ik ben over 5 weken uitgerekend...

woensdag 17 februari 2010 om 20:27
Al heel erg bedankt voor jullie snelle reacties!
Nina Vind ik wel leuk, maar niet wauw
Tessa Nee
Hanna Klinkt me wat ouderwets
Eva Nee
Niene Bijna zusjes naam
Ninthe Vind ik mooi, vriend niet
Pien Nee
Fenna Ouderwets
Jonna Nee
Lise Mwah
Mirte Nee
Merle Nee
Romee Nee
Feline/Philine Wel leuk, maar vind Fiene mooier
Sophia Nee
Luna Nee
Lumée Vindt vriend te appart
Luteijn Vindt vriend te appart
Pfff, ben al mijn namenboekjes aan het doorspitten! Wilde ook op de site kijken van svb, maar de meisjesnamen lijst doet het niet. Krijg alleen de eerste pagina...
Wat een gedoe zeg! (en we weten niet eens of het een meisje of jongen wordt)
Nina Vind ik wel leuk, maar niet wauw
Tessa Nee
Hanna Klinkt me wat ouderwets
Eva Nee
Niene Bijna zusjes naam
Ninthe Vind ik mooi, vriend niet
Pien Nee
Fenna Ouderwets
Jonna Nee
Lise Mwah
Mirte Nee
Merle Nee
Romee Nee
Feline/Philine Wel leuk, maar vind Fiene mooier
Sophia Nee
Luna Nee
Lumée Vindt vriend te appart
Luteijn Vindt vriend te appart
Pfff, ben al mijn namenboekjes aan het doorspitten! Wilde ook op de site kijken van svb, maar de meisjesnamen lijst doet het niet. Krijg alleen de eerste pagina...
Wat een gedoe zeg! (en we weten niet eens of het een meisje of jongen wordt)
woensdag 17 februari 2010 om 21:21
Oh echt zo moeilijk!! Kan er 's nachts al niet van slapen!
Ben nu samen met vriendlief een nieuw lijstje aan het maken, we hebben tot nu toe:
Vera Vind ik niet ge-wel-dig
Yente Vind ik niet ge-wel-dig
Evi Vind ik wat saai-ig
Puck Mooi, maar ook voor een volwassen vrouw?
Lot Doet me denken aan "het lot"
Fay Té buitenlands
Philine Past niet zo bij ons
Elin Wel leuk
Eline Past niet zo bij ons
Linde Lijkt op Linda, geen goede associatie mee
Tessel Klinkt als het eiland
Nienke Naam van zusje
Sanne Redelijk, maar wat gewoontjes
Rosa Nee
Rosalinde Te lang
RosalieTe lang
Ben nu samen met vriendlief een nieuw lijstje aan het maken, we hebben tot nu toe:
Vera Vind ik niet ge-wel-dig
Yente Vind ik niet ge-wel-dig
Evi Vind ik wat saai-ig
Puck Mooi, maar ook voor een volwassen vrouw?
Lot Doet me denken aan "het lot"
Fay Té buitenlands
Philine Past niet zo bij ons
Elin Wel leuk
Eline Past niet zo bij ons
Linde Lijkt op Linda, geen goede associatie mee
Tessel Klinkt als het eiland
Nienke Naam van zusje
Sanne Redelijk, maar wat gewoontjes
Rosa Nee
Rosalinde Te lang
RosalieTe lang