Meisjesnamentopic!

01-11-2009 19:43 3507 berichten
Verder spuien!

Nog meer inspiratie in het vorige topic.

Succes!
quote:Fiorah schreef op 05 mei 2010 @ 21:46:

Ik vind het ook mooi (dat heb ik al eens gezegd, geloof ik). Lois Felicia, mooi, vrouwelijk, charmant, makkelijk uit te spreken, ik zeg: doen!Het ligt wss aan mij, maar ik kan lois gewoon niet goed uitspreken.
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie van Afia? (is een afrikaanse naam, dus wellicht leuk voor een getint kindje?) En Emem, Ife en Zuri?
Er zitten zeker een boel leuke namen bij!! Ik reageer vanavond wat uitgebreider, jongste wil aandacht.
hallo dames, ik ben zwanger van ons derde kindje. Het is een meisje. Dus zijn we op zoek naar een leuke naam, we zaten te denken aan Madelief of Rosemarijn.

Als iemand nog meer leuke namen in deze richting weet hoor ik het graag!
Ik weet niet of deze naam al genoemd is maar.. Lenthe?
Stoetje, misschien handig als je laat weten hoe de andere twee heten, dan kunnen we een naam zoeken die erbij past. Ik doe vast een gooi in de Madelief / Rosemarijn hoek...

Milein

Rosalie

Emelie

Emma

Johanna

Leanne

Amélie

Isabel

Julliette

Heléne

Phileine

Madelon

Babette

Felice

Olivia
Hallo allemaal,

Wij zijn op zoek naar een leuke naam voor onze dochter. Er zijn hier al wat namen langsgekomen maar we zijn er nog niet uit. Ideeën zijn meer dan welkom!

Wat namen die hier al zijn langsgekomen:

Bo, Eva, Aukje
stoetje; Jasmijn, Merel, Vivienne, Roelien, Marleen, Irene, Helena, Feline.

Bobbien; Eef, Veerle, Diede, Manon, Vera, Nina, Ilse, Sam.
quote:stoetje schreef op 06 mei 2010 @ 18:15:

hallo dames, ik ben zwanger van ons derde kindje. Het is een meisje. Dus zijn we op zoek naar een leuke naam, we zaten te denken aan Madelief of Rosemarijn.

Als iemand nog meer leuke namen in deze richting weet hoor ik het graag!Ik vind ze allebei mooi.
Bobbien:

Isa

Lara

Mare

Jaël

Loïs

Veerle

Ninthe

Merel

Roos

Vera

Jasmin

Jentl

Ise

Evy

Emy
Iemand leuke tips voor een Hollandse naam die goed past bij Isabel? Jasmijn was voor ons dé naam, maar die is helaas nu afgevallen doordat mensen dichtbij deze naam hebben gebruikt.
Feline is ook erg mooi! Onze andere kinderen heten luuk en yente.
quote:MissShopping schreef op 04 mei 2010 @ 10:28:

@ lady_bug

Erynn, Norah en:

Milla nee

Nahla nee

Lucie nee

Emily ook wel leuk,

Aimée nee

Lotte leuk, is een optie

Amber zo heet een meisje ik ik niet zo leuk vind

Sanne wonen er hier een heleboel van

Jasmin lijkt veel op de naam van dochter van een vriendin

Mirre nee

Yinthe vind man weer niets

Vera zo heet de hond van een vriendin.

Linn Ik weet dat mijn zusje dit een hele leuke naam vind en hem ooit zou willen gebruiken

Olivia Die vind ik wel leuk, man vind hem vreslijk

Nanne nee

NovaHeb ik al eens geoperd, man vind deze naam niets
quote:Catooo schreef op 04 mei 2010 @ 10:47:

Ladybug; Erynn, Norah en...

Faye, Lucie, Zarah, Caro, Lanne, Feijo/Feije, Lykke, Marlie, Berber, Juul, Veerle, Reza, Sam, Pleun, Rea, Lauke, Sverre.

Zarah heb ik hier ook al geoperd, man vind hem niets,

Reza zelfde verhaal,

Sam vind ik ook leuk, alleen een dochter van iemand die ik ken ook al zo.

De rest vinden we allebei niet zo.
quote:AlettaJacobs schreef op 04 mei 2010 @ 10:49:

Erynn, Norah en:

- Celeste die vind ik wel leuk, man weet het niet. Kan een optie zijn

- Carlijn zo heet de dochter van een vriendin, maar zeker een leuke naam

- Katrijn doet me denken aan katrien duck

- Felice nee

- Babette ook niet
De naam Norin; ik weet het niet. Ik vind het zelf een beetje een samengestelde naam ofzo (maar dat komt door de namen van mijn dochters)

Catoo afia is idd een leuke naam. Zou volgens mij ook nog wel voor een blank kindje kunnen. De andere namen vind ik wel echt voor een getint kindje.
Ik vond/vind Amy altijd al de mooiste naam.

Alleen tegenwoordig is het een best populaire naam en nou heet het dochtertje van mijn schoonbroer en zus al zo.

Dus ik ga hier ff spitten voor wat informatie maar ik heb nog geen plannen voor kinderen dus heb tijd zat.
quote:stoetje schreef op 06 mei 2010 @ 20:16:

Feline is ook erg mooi! Onze andere kinderen heten luuk en yente.

Hmm... ik wou net zeggen: ga voor Rosemarijn!

Maar Luuk, Yente en Rosemarijn? Hmm... nee... niet overtuigd.
Fiorah: wij vinden Madelief ook beter bij de andere namen passen.

Mischien doen we Rosemarijn als tweede naam...
Een jongensnaam hebben we al (denken we....) maar over een meisjesnaam ben ik nog niet helemaal uit. Man wel, die vond mijn eerste voorstel meteen goed en hoewel ik het een hele leuke naam vind, twijfel ik nog een beetje.

De keus is nu gevallen op Norah. Ik vind het een leuke naam mede omdat je het af kan korten tot Noortje en Noor en omdat het voluit ook een meer internationale naam is.

Wat ik ook mooi vind:

Feline

Eline

Elize

Elviera / Elvira

Rosalie (ook omdat je het af kan korten maar een vriendin heet al zo dus die naam valt af.)

Roos (valt af omdat vriendin Rosalie dus ook vaak Roos genoemd wordt)

Jasmijn

Sarah

Man houdt volgens mij meer van Sandra, Esther en dat soort namen.

Samen houden we denk ik in ieder geval niet van heel aparte namen of van een naam die alleen mooi is als je hem op een rare manier schrijft.

Wie heeft er tips?
Ik vind Maya een mooie naam voor een meisje. Als ik ooit een kind krijg en het is een meisje dan doen ik haar zo en als het een jongen word dan Thuomas.
anoniem_105318 wijzigde dit bericht op 07-05-2010 09:48
Reden: een spelfout
% gewijzigd
stoetje; Luuk Yente en Feline klinkt gaaf!! Luuk Yente en Madelief is ook leuk! In ieder geval in oplopend aantal lettergrepen
kaetje; Norah vind ik een hele mooie naam! Van de rest van jouw rijtje vind ik Feline en Jasmijn nog mooi, maar goed die worden het dus niet?

Misschien Yente/Yenthe? of Florine (Flo/Floor), Ilse (vind ik persoonlijk heel leuk en je man misschien ook wel?), Helena, Romée, Benthe, Myrthe, Karlijne/Carlijne, Lucy, Julia, Kirsten, Charlotte?
apple; Isabel en ... (jasmijn is leuk! heb het idee dat hij weer populairder aan het worden is..)

Charlot, Anna, Fiene, Merel, Roos, Rosa, Saar, Hanna, Heleen, Feline, Leah, Joanna, Renske, Minon, Ireen, Nienke, Leonie, Marleen, Madelief.
Truus

Petsie

Patsie

Potsie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven