Meisjesnamentopic!
woensdag 18 augustus 2010 om 23:20
Juuls, nog wat suggesties:
Alieke
Amber
Anne
Anouk
Benthe
Diede
Elin
Emme
Esmee
Eva/Evi
Feline
Femke
Fenne/Fenna
Fieke
Fiene
Floor/Floortje
Hanna(h)
Hanne
Imke/Ymke
Indy
Iris
Isis
Isa/Isabel
Janne
Jasmijn
Laura
Laure/Lauren
Lieke
Lisa/Lise
Linn
Lois
Lotte
Mara
Marit
Marlou
Mirthe/Myrthe
Meike
Merel
Merle
Mette
Naomi
Nine/Nyne
Nienke/Nynke
Ninthe
Noa(h)
Renee
Rosa
Sanne
Senna/Senne
Silke
Sophie
Sterre
Thamar
Veerle
Vera
Vere/Veere
Wieke
Zara
Alieke
Amber
Anne
Anouk
Benthe
Diede
Elin
Emme
Esmee
Eva/Evi
Feline
Femke
Fenne/Fenna
Fieke
Fiene
Floor/Floortje
Hanna(h)
Hanne
Imke/Ymke
Indy
Iris
Isis
Isa/Isabel
Janne
Jasmijn
Laura
Laure/Lauren
Lieke
Lisa/Lise
Linn
Lois
Lotte
Mara
Marit
Marlou
Mirthe/Myrthe
Meike
Merel
Merle
Mette
Naomi
Nine/Nyne
Nienke/Nynke
Ninthe
Noa(h)
Renee
Rosa
Sanne
Senna/Senne
Silke
Sophie
Sterre
Thamar
Veerle
Vera
Vere/Veere
Wieke
Zara
vrijdag 20 augustus 2010 om 16:57
quote:Pepernoek schreef op 20 augustus 2010 @ 09:52:
Hoi dames!
Gewoon even zin om te kletsen: Wat vinden jullie van de namen:
Olivia
Roos
Olivia vind ik een hele mooie naam, een Amerikaanse vriendin van mij heet ook zo, de engelse uitspraak van deze naam vind ik opzich mooier.
En Roos, eigenlijk een tijdloze naam hè, al vind ik hem toch een tikkeltje ouderwets is de oren klinken.
Hoi dames!
Gewoon even zin om te kletsen: Wat vinden jullie van de namen:
Olivia
Roos
Olivia vind ik een hele mooie naam, een Amerikaanse vriendin van mij heet ook zo, de engelse uitspraak van deze naam vind ik opzich mooier.
En Roos, eigenlijk een tijdloze naam hè, al vind ik hem toch een tikkeltje ouderwets is de oren klinken.
vrijdag 20 augustus 2010 om 22:38
Ola, weer een weekje nagedacht en overlegd. Dank voor alle suggesties in de tussentijd. Op de lijst staan op dit moment in willekeurige volgorde:
Silke
Jinte
Merel
En ik last net Mirre, die vind ik ook mooi! Alleen wel dezelfde beginletter als mijn naam (net als merel). Nieuwe suggesties zijn welkom, alsmede reacties op de bovenstaande namen. Het is natuurlijk eigenlijk niet van belang dat ze bij de naam van mijn dochter (Tirza) passen, maar geeft wel aan wat voor soort namen we leuk vinden toch.
Silke
Jinte
Merel
En ik last net Mirre, die vind ik ook mooi! Alleen wel dezelfde beginletter als mijn naam (net als merel). Nieuwe suggesties zijn welkom, alsmede reacties op de bovenstaande namen. Het is natuurlijk eigenlijk niet van belang dat ze bij de naam van mijn dochter (Tirza) passen, maar geeft wel aan wat voor soort namen we leuk vinden toch.
zaterdag 21 augustus 2010 om 10:51
quote:Rozerood schreef op 20 augustus 2010 @ 22:38:
Silke mooi!
Jinte erg mooi! je zou ook Yinthe kunnen doen of Jenthe/Yenthe.
Merel mooi, wel echt anders dan Tirza, maar het kan welMirre vind ik ook erg mooi bij Tirza passen, omdat het allebei de i-klank heeft. Nog wat ideeën: Sterre, Veere, Veerle, Ninthe/Nynthe, Lente/Lenthe, Yentl.
Silke mooi!
Jinte erg mooi! je zou ook Yinthe kunnen doen of Jenthe/Yenthe.
Merel mooi, wel echt anders dan Tirza, maar het kan welMirre vind ik ook erg mooi bij Tirza passen, omdat het allebei de i-klank heeft. Nog wat ideeën: Sterre, Veere, Veerle, Ninthe/Nynthe, Lente/Lenthe, Yentl.
zaterdag 21 augustus 2010 om 13:08
Hebben jullie verstand van vernoemen?
Ik ben niet zo van het vernoemen, maar aangezien mijn moeder voor het eerst oma word leek het me leuk om eens te kijken naar haar doopnamen.
1 daarvan (enige bruikbare) is Veronica, nu vind in Veronique mooier klinken en wil ik die als 2e naam geven.
Valt dit nog steeds onder vernoemen of ''moet'' je dan de hele naam intact houden.
Natuurlijk is dit niet echt aan regels verbonden maar ik wil wel dat ze gelijk weet dat onze dochter naar haar vernoemd is.
Wat denken jullie?
Ik ben niet zo van het vernoemen, maar aangezien mijn moeder voor het eerst oma word leek het me leuk om eens te kijken naar haar doopnamen.
1 daarvan (enige bruikbare) is Veronica, nu vind in Veronique mooier klinken en wil ik die als 2e naam geven.
Valt dit nog steeds onder vernoemen of ''moet'' je dan de hele naam intact houden.
Natuurlijk is dit niet echt aan regels verbonden maar ik wil wel dat ze gelijk weet dat onze dochter naar haar vernoemd is.
Wat denken jullie?
zaterdag 21 augustus 2010 om 15:51
quote:sadie schreef op 21 augustus 2010 @ 13:08:
Vernoemen is leuk als je precies dezelfde naam kiest of een naam die er vanaf geleid is. Bijv als je moeder Maria heet, dan kan je je kindje Marieke noemen. Veronica - Veronique kan dus heel goed. Ik ken ook mensen die zeggen (echt!): de naam van mijn kind begint met een H, hij is vernoemd naar opa Henk. Maar goed, als je kind dan Hugo heet slaat het echt helemaal nergens op. Leuke naam, maar da's geen vernoemen.
Vernoemen is leuk als je precies dezelfde naam kiest of een naam die er vanaf geleid is. Bijv als je moeder Maria heet, dan kan je je kindje Marieke noemen. Veronica - Veronique kan dus heel goed. Ik ken ook mensen die zeggen (echt!): de naam van mijn kind begint met een H, hij is vernoemd naar opa Henk. Maar goed, als je kind dan Hugo heet slaat het echt helemaal nergens op. Leuke naam, maar da's geen vernoemen.
zaterdag 21 augustus 2010 om 22:00
Ik heb 2 jongens,en er komt geen 3e meer, maar als ik een dochter had gekregen dan was het een hele Nederlandse/Friese naam geworden.BV:
Femke,Renske,Rafke,Nienke,Froukje etc etc
Ik weet dat veel mensen dit vreselijk vinden,maar dat heb ik dan weer met engelse namen.
Komt wel bij dat wij ook een hele Nederlandse achternaam hebben.
Femke,Renske,Rafke,Nienke,Froukje etc etc
Ik weet dat veel mensen dit vreselijk vinden,maar dat heb ik dan weer met engelse namen.
Komt wel bij dat wij ook een hele Nederlandse achternaam hebben.