Merkkleding voor kinderen

24-07-2021 16:07 369 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het, ik weet het, dit topic is al uitentreuren besproken op dit forum maar net in een ander topic kwam ik weer een van mijn allergrootste ergernissen tegen:

Mensen die neerkijken op mensen die merkkleding voor hun kinderen kopen maar zelf wel zulke aasgieren zijn dat ze diezelfde merkkleding wel tweedehands proberen te bemachtigen.

Dus ben ik benieuwd: in welke categorie val jij? Koop jij merkkleding voor je kinderen?

Koop jij merkkleding voor je kinderen?

Totaal aantal stemmen: 259

Natuurlijk, kleding zonder merk vind ik voor paupers (4%)
Dat hangt ervan af, ik koop vooral kleding die mijn kind leuk staat en ik mooi vind (88%)
Nee, ik wacht tot de buurvrouw het gekocht heeft en neem het dan van haar over (8%)
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ja en niet eens in de uitverkoop, overcompenseerster die ik ben.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
En naar goed gebruik trapt de TO af: ik ben categorie 2, ik koop eigenlijk alle kleding die ik leuk vind en die mijn kind mooi staat en dat kan van de Wibra, Next of H&M zijn maar ook van Oilily of Ralph Lauren ofzo.
Tweedehands kleding neem ik alleen van bekenden over en alleen kleding die ik zelf ook zou kopen.

Edit: ik realiseer me dat ik ook wel eens tweedehands kleding koop maar dat gaat dan meer om vintage kleding van een specifiek merk uit een specifieke collectie ofzo, en dat heeft dus als reden dat het niet meer nieuw te krijgen is.
fashionvictim wijzigde dit bericht op 24-07-2021 16:13
26.83% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
24-07-2021 16:09
Ja en niet eens in de uitverkoop, overcompenseerster die ik ben.
Niet! Jij moet wel heel veel te compenseren hebben.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik kocht het meeste bij Zara. Heel soms merkkleding tweedehands op de kofferbakmarkt of zo.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Categorie 2, overigens.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Ik koop beide, gewoon wat ik/kinderen leuk vinden. Maar ik moet wel zeggen dat als ik tweedehands koop, dat dan wel vaak merkkleding is. Ik heb toch het idee dat dat wat mooie blijft. Heb ook al een aantal keer gehad met goedkopere kinderkleding dat de shirtjes iedere wasbeurt breder en korter werden; dat heb ik niet met de duurdere merken.

Ik kijk overigens niet neer op mensen die merkkleding of juist geen merkkleding kopen voor hun gebroed. Ik erger me wel aan mensen bij wie de kinderen niks mogen want mooie kleren aan. Vind dat vaak zo sneu, maar gelukkig zijn dat echt enkelingen. De meeste mensen zien hun kinderen toch het liefst gelukkig en vrij spelend, in wat voor outfit dan ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop vooral wat ik mooi vind. Zowel Zeeman als merk. Alhoewel ik merkkleding meestal in de uitverkoop koop (niet altijd trouwens als ik iets echt heel mooi vind).

Tweedehands koop ik trouwens ook en ik krijg ook regelmatig kleding van mijn zus waar haar kinderen uitgegroeid zijn. Allemaal prima. Snap dat letten op anderen niet zo goed, moet iedereen toch lekker zelf weten.
Alle reacties Link kopieren
Nu niet meer van belang (kind is 21), maar ik heb de tweede keuze aangeklikt. Wat ik leuk vond staan dus, en dat varieerde daarmee ook in prijs. Maar eerlijk is eerlijk, ook in kwaliteit. Toen hij nog in de groei was, keek ik bij prijzigere merkkleding wel hoe lang hij het zou kunnen dragen.

Merken op zich zeggen mij niet zoveel, maar in de sale liet ik het dan weer niet liggen.

Berekenend dus denk ik.
Life is a bitch (and I'm helping her).
Alle reacties Link kopieren
Vooral Hema, Prénatal, H&M, Zara en soms aangevuld met wat items van merken.... maar ik moet toegeven dat ik die dan wel vaak via Vinted koop.. vind het anders best duur :$
marende wijzigde dit bericht op 24-07-2021 16:15
0.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Optie die er niet bij staat: het moet leuk zijn, maar als ik het te duur vind koop ik het niet.

Er zijn genoeg leuke T-shirts onder de 10 euro, een leuke van 30 valt dus af, bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
24-07-2021 16:11
Nee, ik kocht het meeste bij Zara. Heel soms merkkleding tweedehands op de kofferbakmarkt of zo.
Grappig, dat vind ik dus echt een merk/winkel waar je een bepaald type voor moet zijn. Een van mijn beste vriendinnen ziet er zelf altijd enorm hip en leuk uit in Zara en haar dochter ook, terwijl ik er echt nog nooit zelfs maar 1 leuk kledingstuk heb kunnen vinden. Zij geeft mij soms wel eens kleding van haar dochter door voor de mijne maar die Zara kleding staat mijn kind dus echt totaal niet.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
boontje89 schreef:
24-07-2021 16:12
Ik kijk overigens niet neer op mensen die merkkleding of juist geen merkkleding kopen voor hun gebroed. Ik erger me wel aan mensen bij wie de kinderen niks mogen want mooie kleren aan. Vind dat vaak zo sneu, maar gelukkig zijn dat echt enkelingen. De meeste mensen zien hun kinderen toch het liefst gelukkig en vrij spelend, in wat voor outfit dan ook.
Herkenbaar. ik snap dat echt niet. Kinderen worden nu eenmaal vies als ze spelen. Daar is de wasmachine voor uitgevonden. Vaak zijn dit ook ouders die de kleding daarna graag voor een hoge prijs weer verkopen en dat gaat natuurlijk niet als iets te vaak in de was is geweest....
Optie 4. Niet of nauwelijks merkkleding. Ook niet tweedehands.
Alle reacties Link kopieren
Meestal koop ik bepaalde merkkleding, wel vaak in de aanbieding. Reden: vaak blijft het mooier en nu zoon aan het eind van zijn groeispurt zit kan hij er langer mee door.

Jeans trouwens altijd bij We, deze zitten het mooist bij mijn tengere zoon en gingen ook in de basisschoolperiode het langst mee. Sommige broeken kon ik zelfs nog doorgeven, een hele prestatie van de broek als je kijkt wat zoonlief er allemaal mee deed.
jillian76 wijzigde dit bericht op 24-07-2021 16:20
Reden: Aanvulling
42.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
24-07-2021 16:16
Optie 4. Niet of nauwelijks merkkleding. Ook niet tweedehands.
Waar koop je dan, als ik vragen mag? Gewoon nieuwsgierigheid hoor, geen oordeel.
Am Yisrael Chai!
Ik koop ook merkkleding voor ze. Dat schijnt inderdaad niet iedereen even prettig te vinden, want zowel rechtstreeks als via via heb ik daar wel eens wat over vernomen. De teneur is dan dat je het niet kan maken omdat kinderen wiens ouders het niet kunnen betalen zich dan slecht kunnen voelen, wat volgens mij alleen kan als je als ouders je kinderen daar bewust van maakt (die van mij zijn nog jong en de oudste heeft pas dit jaar van een klasgenoot vernomen dat Gucci een duur merk is).

Maar goed, zeker niet alleen merkkleding. Al was het maar omdat ik ook wil dat ze veel buitenspelen en dan gaat er toch vaak wat stuk of komen er vlekken in waar zelfs de witte reus geen raad mee weet.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik koop wel merkkleding, ook hema en zara wel. Ik vind kleding voor mijn 3-jarige in maat 110-116 niet zo leuk/ vrolijk/ geschikt voor peuters en bij merkkleding zie ik dan wel leuke printjes, kleuren etc. Dus toen ben ik begonnen met duurdere kleding kopen en automatisch koop ik het nu ook voor de jongste weleens, maar die is niet heel lang ofzo, dat is gewoon zoals het loopt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niets tegen merken (Hema is ook een merk), maar ik kocht niet snel iets heel duurs toen de kinderen nog door drie maten per jaar gingen. Soms als ik iets heel leuks zag kocht ik het op de groei zodat ze er tenminste een tijdje mee konden. Vaak waren dat dan wel beeldbepalende items als een vest of jas. Jurkje van de Hennes, duur vestje erop :) Ik had trouwens zeker in de baby/peutertijd vaak de halve collectie van H&M omdat die zulke leuke kleding hadden. Droeg vervolgens wel de halve crèche.
Mijn kinderen mochten trouwens ook gewoon shirts met Mickey Mouse of Winx, want ik ben niet zo modebewust.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop van alles wat, H&M, Mango, ZARA etc. maar ook merkkleding vaak Scotch oid. Vaak in de uitverkoop maar als ik iets echt leuk vind, ook zonder korting. Schoenen eigenlijk altijd duurdere merken.
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
Toen de kinderen klein waren kocht ik vooral merkloze, goedkopere kleding. Af en toe een uitschieter maar Hema en Zara ed waren prima
Nu zijn het pubers en kopen ze zelf nogal specifieke merkkleding
Reteduur maar ze dragen het wel in combinatie met bv een broek van de h&m
Leuk detail: oudste zoon is inmiddels model van 1 van zijn favoriete merken en krijgt nu alles gratis plus geld toe!
Alle reacties Link kopieren
Ik moet wel zeggen dat Zeeman en H&M wel een favoriet zijn voor mijn oudste qua broeken. Die gaan zo snel op de knieën kapot dat ik een duurder merk zonde vind (tenzij uitverkoop). Vooral de spijkerbroeken zijn echt helemaal prima qua kwaliteit.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
24-07-2021 16:19
Ik koop ook merkkleding voor ze. Dat schijnt inderdaad niet iedereen even prettig te vinden, want zowel rechtstreeks als via via heb ik daar wel eens wat over vernomen. De teneur is dan dat je het niet kan maken omdat kinderen wiens ouders het niet kunnen betalen zich dan slecht kunnen voelen, wat volgens mij alleen kan als je als ouders je kinderen daar bewust van maakt (die van mij zijn nog jong en de oudste heeft pas dit jaar van een klasgenoot vernomen dat Gucci een duur merk is).

Maar goed, zeker niet alleen merkkleding. Al was het maar omdat ik ook wil dat ze veel buitenspelen en dan gaat er toch vaak wat stuk of komen er vlekken in waar zelfs de witte reus geen raad mee weet.
Goed punt, mijn jongste heeft inderdaad ook niet eens een besef van dat er zoiets als merken bestaan. Die wil gewoon die ene mooie jurk met die tijgers of d'r Ninja-broek aan.
Am Yisrael Chai!
Ik koop wat ik mooi vind, ik houd niet zo van grote logo’s op kleding.
Sommige kleding vind ik zo ontzettend lelijk dat ik ook wel eens denk dat mensen het alleen kopen omdat het van een merk is, burberry bijvoorbeeld.
Categorie 2. Ik moet wel zeggen dat ik weinig merkkleding voor ze kocht toen ze baby waren. Mijn kinderen groeiden heel snel en ik had geen zin om te winkelen hun eerste jaar, ik vond opstaan en me wassen vaak al moeilijk genoeg.

Sterker nog, mijn kinderen droegen merkkleding van een merk dat hier echt verfoeid wordt en dat ik nog steeds schitterend vind. En het blijft mooi, na tweedochters kan het zonder problemen nog door naar een nichtje of buurmeisje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven