MESA/PESA: Ervaringen gevraagd.

24-08-2007 15:52 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze week hebben we van onze gyn te horen gekregen dat de enige manier om kinderen te krijgen, voor ons een MESA/PESA - ICSI behandeling is. Hij heeft ons doorgestuurd naar een infertiliteitspoli, maar daar kunnen we pas over een maand terecht.

In de tussentijd wil ik informatie verzamelen, over de behandeling zelf, maar ook over hoe het is om zo'n behandeling te ondergaan, zowel voor de vrouw (standaard ICSI behandeling) als voor de man.

Alle informatie en tips welkom!

Stukje geknipt en geplakt van Freya:

"De afkorting MESA staat voor: microchirurgische epididymale sperma aspiratie. Dit is een procedure, die onder algehele narcose, met behulp van een microscoop door een uroloog wordt uitgevoerd. Aangezien het een moeilijke techniek betreft, wordt in vele centra de PESA (percutane epididymale sperma aspiratie) toegepast. PESA is goedkoper en eenvoudiger voor de uroloog en prettiger voor de patiënt, aangezien de behandeling poliklinisch, onder lokale verdoving kan plaatsvinden. Nadat rondom de bijbal verdoving is gespoten, wordt met een klein naaldje in de bijbal geprikt en zaad opgezogen. De laborant van het fertiliteitslaboratorium is aanwezig tijdens deze behandeling en beoordeelt ter plekke het verkregen zaad met behulp van een microscoop. Er moet worden vastgesteld of er voldoende beweeglijke zaadcellen beschikbaar zijn. Als dit niet het geval is, kan nogmaals in dezelfde of in de andere bijbal geprikt worden. Is genoeg zaad verkregen, dan wordt geprobeerd om dit in te vriezen, wat in ongeveer 60% van de gevallen lukt."
Hoi Tessie,

Ik ben vannacht ongesteld geworden, dus heb vanmorgen meteen het ziekenhuis gebeld. Heb nu een afspraak voor een echo voor volgende week vrijdag, dan kijken ze hoe m'n cyclusverloop is en wanneer ik met de ovulatie-testen kan beginnen. Ben benieuwd...

groetjes,

Dominica
Spannend!!

Ik ben vrijdag ook ongesteld geworden en heb dinsdag een echo en vrijdag.

Dinsdag begin ik ook ook met spuiten.

Ik hoop zo dat het ons gaat lukken!

Succes!

Groeten Tessie
Hoi Tessie,

Hoe was de echo? Mag je inderdaad vanaf vandaag weer beginnen met spuiten? En ben je er inmiddels al uit wat handig is qua ziektekostenverzekering? (ik heb nog niet gekeken moet ik eerlijk bekennen, ik kom er steeds niet aan toe)

Ik hoop dat m'n cyclus normaal verloopt, dan kan de IUI nog plaatsvinden volgende week. Het IUI spreekuur sluit nl. in de week van kerst en oud en nieuw. Bovendien heb ik volgende week donderdag een examen van een bijscholing, dus ik hoop ook maar dat de inseminatie niet op donderdag valt. Al heb ik gelukkig een makkelijke teamleidster, die vindt dat ziekenhuisafspraken altijd voor gaan (ze weet van de situatie).

We zijn hier inmiddels in kerstsfeer. De boom staat en er hangen overal snoeren met lampjes. Doman gaat nog een kerstdorp neerzetten, maar moet daarvoor een nieuwe bodemplaat maken, dus die is daar nog wel even zoet mee.

Zijn jullie ook al aan de kerstversieringen begonnen?

groetjes,

Dominica
Even een kleine update: Vanmorgen in het ziekenhuis geweest voor een echo. Baarmoederslijmvlies zag er goed uit, en rechts een mooie follikel van 17 mm. Die zal dus binnen een paar dagen wel springen, ben benieuwd wanneer ik een positieve ovulatietest heb, dan gaat het echt beginnen...
anoniem_13123 wijzigde dit bericht op 14-12-2007 22:35
Reden: woordje vergeten
% gewijzigd
Hoi Do,

Hier nog geen echte kerstsfeer in huis! We willen wel een boom zetten maar het komt er steeds maar niet van. Heb ook helemaal het kerstgevoel nog niet. Zo raar.

Maar ik wil dit weekend wel op zoek naar een boom.

Spannend bij jou ook zeg!! Ik hoop dat je snel een positieve ovulatietest hebt!

Als je dat constateert moet je dan hals over kop naar het ziekenhuis?

Idd te hopen dat de inseminatie dan niet op donderdag valt, fijn als je het examen achter de rug hebt.

Maar het ziekenhuis heeft nu prioriteit!!

Ik ben nog steeds bezig met die zorgverzekering. Bij onvz ben ik geweigerd (logisch maar wel jammer)

Nu moet ik de keus maken unive of een andere verzekering die pas een poging telt na punctie of terugplaatsing.

Ik denk dus dat het unive wordt. Maandag maar eens bellen..

Hier alles goed. Vanmorgen ook in het emc geweest voor een echo en het zag er goed uit.

Zondag moet ik weer, omdat de verleden keer ineens alles zo snel ging nemen ze het zekere voor het onzekere. Prettig gevoel. Waarschijnlijk woensdag, donderdag of vrijdag de punctie. Als alles normaal blijft verlopen dan.

We hebben dus allebei een spannend weekje voor de boeg!!

Groeten Tessie
Hoi Tessie,

Ik ben vanmorgen weer in het EMC geweest. Had gisteren een licht positieve ovulatietest, gistermiddag en vanmorgen nog steeds. Vanmorgen weer gebeld, omdat de inseminatie verzet zou worden als de test vanmorgen nog niet duidelijk positief was. Moest meteen langskomen voor een extra echo, daaruit bleek dat het ei er nog zit, is nu 19mm. Heb een spuit pregnyl gekregen om ervoor te zorgen dat 'ie gaat springen, en de inseminatie is verzet naar morgen.

Jij dus ook naar het EMC vandaag, en dan in de loop van de week de punctie. Ik hoop dat het deze keer allemaal helemaal goed verloopt. Inderdaad een spannend weekje voor de boeg.

Balen dat je geweigerd bent voor de zorgverzekering van onvz. Dan maar naar Univé, weten dat je 5 kansen hebt lijkt me wel prettiger, al is het dan een duurdere verzekering.

groetjes,

Dominica
IUI nr 1 is een feit (behandeling stelt echt niks voor trouwens, stond met een paar minuten weer buiten), de wachtweken kunnen beginnen!

Hoe was de uitslag van de echo gisteren?
sorry dat ik hier binnen kom piepen, maar ik wil je/jullie een hart onder de riem steken.

Ik heb het helemaal terug gelezen.

Wij zijn zelf aangewezen op TESE/ICSI en mag me deze week gaan aanmelden.

Het resultaat van de TESE was erg positief en tevens de laatste strohalm die we hadden. Ik heb zin om te beginnen en wens jullie ook alle steun, geluk en goede moed...
Hoi Do,

Ohhhh spanend zeg nu voor jullie.

Gelukkig dat het meeviel. Gebeurt jou behandeling bij gynaecologie of zit je ook bij voortplantings geneeskunde?

Hoe vindt do man er allemaal van?

Zondag was de uitslag van de echo s positief. follikels moesten nog wel wat doorgroeien waren toen ong 15mm maar het ging de goede kant op.

Vandaag weer geweest ook positief nu 17 mm en is de kans dat ik nu nog overstimulatie krijg zeer klein.

Morgen nog een keer terug om te beoordelen of ik vrijdag of zaterdag de punctie heb.

Krijg er de kriebels van in mn buik haha.

Groeten Tessie

Hoi bluefish,

Lief dat je aan ons denkt.

Gelukkig dat jullie door tese/icsi nog mogelijkheden hebben voor kinderen.

Jullie hebben misschien een niet al te makkelijke tijd achter de rug.

Ik welk ziekenhuis ga je starten?
Tessie, we zijn dus allebei vrijdag en zondag in het EMC geweest, misschien hebben we elkaar dan wel gezien, haha.

En vandaag weer terug naar het ziekenhuis voor de laatste check, ik hoop dat je het er allemaal prima uitziet. Het klinkt in ieder geval alsof het een stuk beter gaat dan de vorige keer. Tussen de dag van de punctie en de dag van terugplaatsing zit dan een dag of 3-4 toch? Dus dan zou je begin volgende week aan de wachtweken kunnen beginnen, spannend hoor!

Ik zit vandaag pas op wachtdag 2 en ik vind het nu al lang duren . Misschien omdat dit de eerste keer is dat ik precies weet wanneer de eisprong geweest is en dat daar goed gebruik van is gemaakt door het zaad er dicht bij te brengen. Gelukkig heb ik wel afleiding, maar het spookt toch continue door m'n hoofd hoor (had ik niet zo erg verwacht)

Bluefish, voel je vrij om hier mee te schrijven als je wilt!

Bij mij is de situatie wel wat veranderd sinds ik dit topic geopend heb, zoals je gelezen hebt, dus kwamen wij alsnog in aanmerking voor IUI.

Maar jij bent dus net als Tessie echt aangewezen op ICSI, en dan bij jouw partner in combinatie met TESE. Waarom is MESA geen optie, dat is minder ingrijpend toch? En zoals Tessie ook al vroeg, in welk ziekenhuis kom je onder behandeling?

En wanneer gaan jullie beginnen? Ik wens jullie in ieder geval heel veel succes en sterkte!

groetjes, Dominica
Hoi Do,

Die wachtweken kan ik nu alleen nog maar van dromen! Maar ik ken mezelf een beetje en waarschijnlijk zou ik ook bij dag 2 al zoiets hebben van wat duuuuurt het lang! haha

Wel grappig dat we elkaar kruisen in het erasmus! Maar ik vermoed dat jij op de afd gynaecologie je iui hebt gehad?

Ik heb de echo's bij voortplanting geneeskunde.

De laatste echo van vanmorgen was goed. Mijn lijf lijkt veel beter te reageren op een mild schema.

Straks om 23.00 spuit ik pregnyl en vrijdagochtend heb ik de punctie.

Spannend!

Groeten Tessie
hallo Do, Tessie en Bluefish,

zelf heb ik geen ervaring met MESA/TESE (wel met ICSI), maar ik weet dat er meer ervaringsdeskundigen schrijven op het forum van www.ivf-site.nl (http://www.ivf-site.nl/Forum/index.php). Ook als je op zoek bent naar informatie is daar altijd wel iemand die je behulpzaam wil zijn. Heel veel succes met jullie behandelingen en hopelijk is jullie een wonder gegund!

iris

p.s. tussen de dag van de punctie en de terugplaatsing zit inderdaad vaak 3 of 4 dagen. Dit hangt een beetje af van het beleid van het ziekenhuis en hoe goed het eitje deelt. Daarna kom je inderdaad in de beruchte wachtweken.

p.s. zie nu dat Do is overgestapt naar IUI, wat fijn! Ook daar wordt veel over geschreven op het forum wat ik hierboven al noemde.
Hoi Tessie,

IUI wordt ook op de afdeling voortplantingskunde gedaan (daar waar ook de andrologie zit, dus 2e etage, uit de lift rechtsaf zeg maar). Was je er zondagochtend even na 10-en?? Toen kwamen Doman en ik nl binnen, er zaten 3 stellen in de wachtruimte. Ik werd als eerste binnengeroepen (stonden natuurlijk niet op de planning, kwamen even tussendoor)

Spannend, morgen de punctie! Heel veel succes! Fijn dat je lijf zoveel beter reageert op dit milde schema! Ik ga ontzettend voor je duimen morgenochtend!

Iris, dankjewel voor de info. Ikzelf heb niet direct behoefte aan nog een forum, maar het kan nooit kwaad om te weten dat ze er zijn! Aan je Avatar te zien heeft de ICSI bij jou een wonderschone dochter opgeleverd, gefeliciteerd!
Hoi Iristroy, bedankt voor de tip!

Ik heb deze site enkele maanden geleden ontdekt en ben sindsdien member. Topsite voor informatie.

Hoi Do,

Gisteren de punctie gehad. Was behoorlijk pijnlijk maar ja je moet er wat voor over hebben he!

Gelukkig zijn er 8 mooie eicellen gevonden dus het was het meer dan waard.

Het zaad van tesman gingen ze ontdooien en in het eerste rietje zat beweging. Evt zouden ze een tweede rietje gebruiken.

Nu dus het spannendste moment, wachten tot het telefoontje van maandag ochtend. Dan worden we tussen 8.30 en 10.00 opgebeld om te horen of er embryo's zijn ontstaan.

Ik hooooooooop het zo verschrikkelijk.

Wanneer dit zo is dan hebben we diezelfde dag een terugplaatsing.

Ik krijg er de kriebels van!

Heet die wachtkamer waar je geholpen wordt madeliefje en distel?

Volgens mij ga ik namelijk linksaf bij de liften!

Ik vind het ontzettend lief dat je voor me geduimd hebt!

Doet goed dat er zoveel mensen met je meedenken.

Trek je het een beetje de wachtdagen? Gelukkig zitten de kerstdagen ertussen dat leidt misschien een beetje af.

Gaan jullie nog wat leuks doen?

Groeten Tessie
Hoi Tessie,

Zo hé, super! 8 mooie eicellen, da's veel toch voor één punctie? Ik ga op de valreep nog even heeeeeeel hard voor je duimen dat je goed nieuws krijgt morgen! Zou fijn zijn zo vlak voor de kerst! Ik kan me voorstellen dat je er de kriebels van hebt, het is ook heel bijzonder natuurlijk.

Volgens mij heten de behandelkamers idd madeliefje en distel, vond het zulke aparte namen dat ze me opvielen. Maar da's toch wel bij de liften rechtsaf... tenzij je uit het trappenhuis komt, wat tegenover de liften ligt, dan is het links.

Hier slepen de wachtweken zich voort, al bijna halverwege ... Doman heeft het er ook steeds over, dat het zo fijn zou zijn als het nu gelukt zou zijn. Gelukkig hebben we wel afleiding genoeg, maar toch...het duurt lang.

Wij brengen de kerstdagen redelijk standaard door, de ene dag met Doman's ouders, de andere dag met de mijne. Morgenavond met vrienden vast een gezellig avondje, en we hebben ook al een afspraak voor oudjaarsavond, dus we hoeven ons niet te vervelen.

En jullie, ook al helemaal volgeboekt?

Ik duim voor jullie morgen! ('s morgens voor een goede uitslag, en 's middags voor een goede terugplaatsing)

groetjes,

Dominica
Hoi Do,

Hele fijne feestdagen gewenst!

Na een hoop zenuwen gisterochtend tussen 8.30 en 10.00 kwam dan eindelijk het verlossende telefoontje.

Ik was zo bang dat er geen bevruchting zou zijn, en dat die andere rietjes die er waren dan ook niet goed was van kwaliteit en dus voor icsi niet geschikt zouden zijn.

Er waren 2 embryo's ontstaan van de 6 eicellen die ze hadden bevrucht.

Daarvan heb ik er gisteren 1 teruggeplaatst gekregen.

Zo spannend. Ik moet nu 3 maal daags 2 progestan capsules nemen.

En zit nu dan ook in de officiële wachtweken.

Jij mag aankomend weekend zeker testen? Komt al dichterbij, gelukkig zit de kerst er tussen dan heb je wat afleiding.

Je had idd gelijk over die wachtkamers, ik pak meestal de trap dus ik dacht rechts??

Maar madeliefje en distel zijn de namen die ik ook ken van de echo ruimtes.

Wie weet hebben we naast elkaar gezeten, erg grappig.

Morgenavond gaan we naar mijn ouders, tesman moet vanavond werken dus ben ik alleen. Ik heb wel uitnodigingen gehad van fam en kan ook wel bij vrienden terecht, maar vind het juist wel lekker zo.

Zeker na deze week.

Jullie veel plezier en afleiding gewenst deze dagen.

Groeten Tessie
Hoi Tessie,

Wat een goed nieuws! De eerste 'echte' poging is een feit. Ik kan me voorstellen dat je het wel lekker vind om even rustig aan te doen deze dagen, het is natuurlijk een rare drukke spannende week geweest. Heel veel plezier vanavond bij je ouders, en heel veel succes in de spannende wachtweken!

Wij hebben het gisteren en eergisteren gezellig gehad, en ik heb bijna niet over het hele zwanger worden gebeuren nagedacht. Zometeen komen m'n ouders hierheen, en ik denk dat ik het vandaag wel wat zwaarder zal krijgen. Zij weten niet dat we in de MMM zitten, en zijn helemaal weg van m'n neefje, dus die zal wel veel ter sprake komen. Dat vind ik niet erg, ik ben zelf ook hartstikke gek op dat ventje, maar ik had zo graag de eerste geweest die voor een kleinkind had gezorgd....

Ik zou volgens m'n normale cyclus trouwens op 2 januari ongesteld moeten worden, maar ik heb de inseminatie de 17e gehad, dus zou iets eerder kunnen testen.

groetjes, Dominica
Hoi Do,

Spannend hoor!

2 januari komt als snel dichterbij. Heb je 2 kerstdag nog een beetje overleefd?

Lijkt me lastig om al die verhalen aan te horen over je neefje, hoe leuk en goed bedoeld ook.

Bij ons is het omgekeerd, de werksituatie weet er niet van maar de wederzijdse ouders wel.

Maar hoe vaak ik op werk niet hoor dat het nu toch echt wel tijd is, en dat het anders niet meer hoeft dat doet toch zeer.

Terwijl je zelf ook graag anders had gezien!

Toch was ik zelf achteraf ook veel te makkelijk over dit onderwerp tegen anderen als toen we nog geen kinderwens hadden, nu pas ben ik me bewust wat het met je kan doen die opmerkingen. (schaam me er nu dus ook wel eens voor)

Vandaag is de punctie een week geleden, de napijn is zo goed als weg en ik heb alleen nog wat last als ik te snel ga zitten.

Wel wat gevoelige borsten en wat puistjes, maar dat hoeft niets te zeggen want dat heb ik ook wanneer ik ga menstrueren.

Ook kan het een bijwerking zijn van de progestran.

Afwachten maar dus.

Laatste 2 dagen gewerkt, is ook wel lekker wat afleiding.

Ik ben wel met de auto gegaan, want wilde niet over een hobbelige weg fietsen!!

Nooit gedacht dat ik dit soort acties zou hebben haha.

Sterkte jullie de komende dagen!!

Ik zal aan je denken,

Groeten Tessie
De eerste IUI poging is definitief mislukt, ben ongesteld geworden. Ik reageer later (waarschijnlijk morgen) wat uitgebreider...
Hoi Tessie,

Tweede kerstdag is goed gegaan, was erg gezellig. De onderwerpen kinderen en/of zwangerschap zijn gelukkig niet al te breed aan bod gekomen. Op m'n werk is ook niet iedereen op de hoogte hoor, maar m'n teamleidster wel, en dat maakt het wel wat makkelijker.

Het is voor jou nu een week na de terugplaatsing, dus halverwege de wachtweken. Houd je het een beetje vol? Ik kan me voorstellen hoe spannend het is ( het is natuurlijk anders dan met IUI, maar de spanning is denk ik wel vergelijkbaar).

Ik snap dat je met de auto naar je werk gegaan bent ipv op de fiets. Al kan het dan hoogstwaarschijnlijk helemaal geen kwaad om over een hobbelige weg te fietsen, je neemt het risico gewoon niet. Da's niet gek, dat soort dingetjes horen er volgens mij gewoon bij als je eenmaal in het medische circuit zit.

Twee vriendinnen van me zijn 1e kerstdag bevallen. De een na bijna 42 weken, de ander na nog geen 37 weken. Ik ben ontzettend blij voor ze, maar het drukt me ook wel weer met m'n neus op de feiten dat de tijd niet stilstaat.

Dat zal vanavond ook wel even moeilijk zijn denk ik, weer een jaar voorbij zonder kind, zonder zwangerschap. Helaas kan ik hier niets aan veranderen, ik kan alleen maar hopen dat het volgend jaar anders zal zijn.

Ik wens jou en je man een hele fijne oudejaarsavond, ik hoop dat het de laatste is die jullie met z'n tweetjes zijn. Ik duim komende week m'n duimen blauw, dat jullie volgende week een positieve test hebben!

Alvast een gelukkig nieuwjaar,

Dominica
Hoi Do,

Balen zeg!! Ik had het je zo gegund.

Het gevoel is het zelfde als bij een icsi poging hoor! Misschien technisch gezien niet, maar de wens om zwanger te worden is natuurlijk net zo groot.

Zijn jullie er erg verdrietig onder?

Het blijft moeilijk met vriendinnen die bevallen, natuurlijk gun je het ze van harte maarja...je gunt het jezelf ook.

Maar op momenten dat ik verdrietig ben heb ik dat geduld ook niet!

We krijgen het blijkbaar niet voor niets.

Vanavond is idd een moment om stil te staan bij afgelopen jaar.

Ik weet nog dat ik vorig jaar nog geen idee had of het überhaupt ooit mogelijk zou zijn om een kind te krijgen met tesman.

We hebben naar omstandigheden wel een leuke avond gehad, maar het was wel bijzonder.

Nu al zou het de eerste poging niet lukken weet ik dat het technisch wel mogelijk is zwanger te worden en dat geeft wat rust.

Al hoop ik van harte dat het wel lukt natuurlijk.

Wat je schrijft is zo waar, hopen dat het volgend jaar deze tijd anders zal zijn. Dus of lekker zwanger of een heerlijk kleintje in de wieg boven!

Hier nog niets, neem nog steeds progestran en houd me maar rustig.

Zaterdag beetje gevoel of ik ongesteld moest worden maar dat is weer weg.

Gisteravond beetje geïrriteerd op onnodige dingen, onrustig geslapen want ja je bent bang dat je het wordt.

Dus vanmorgen weer een beetje geïrriteerd maar dat trok gelukkig snel weg, nu nergens last van.

De eerste wacht week ging goed maar nu vind ik het best eng allemaal.

Voel ook verder niet zoveel dus wat kan je ermee.

Blijven duimen maar!

Lieve Do, ik hoop dat jullie ondanks de tegenslag toch een fijne jaarwisseling met elkaar hebben.

En dat het nieuwe jaar voor jou en doman en uiteraard je schoonmoeder maar flink positief mag uitpakken!

Tessie
Hoi Tessie,

Hoe is jullie oud & nieuw geweest? Wij hebben het erg gezellig gehad. Om 12 uur samen de wens gedaan voor een kleine in 2008, dat was wel een mooi moment. Het hebben van een nog onvervulde kinderwens kan een behoorlijke druk leggen op je relatie, maar gelukkig brengt het ons vaak juist dichter bij elkaar.

Hou je het wachten nog een beetje uit? Ik kan me voorstellen dat je continue denkt wat te voelen, dat heb ik ook steeds. Ik duim in ieder geval nog even lekker door voor jullie hoor!

Ik ben eindelijk echt ongesteld geworden, zat er al aan te komen vanaf zaterdag, maar zette maar niet door. Ik heb vanmorgen het ziekenhuis gebeld voor de volgende ronde, en krijg volgende week vrijdag een echo om te zien hoe het ervoor staat met de follikelgroei. De vorige keer kreeg ik geen duidelijk positieve ovutest en kreeg ik met spoed een extra echo tussendoor. Om te voorkomen dat dat weer gebeurt, krijg ik nu dus zowiezo vrijdag die echo, en dan krijg ik te horen wanneer ik moet gaan testen, en eventueel weer een echo krijg. Krijg ik nu weer geen duidelijk positieve ovutest, dan wordt het vanaf de volgende cyclus helemaal met echo's in de gaten gehouden. Het maakt mij niet uit, ik vind wel dat ze goed op je persoonlijke situatie ingaan. Ik had nu weer een andere dokter aan de lijn, maar dat lijkt echt helemaal niets uit te maken.

Duimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduim!!!!

groetjes,

Dominica
Hoi Do,

Oud en nieuw was erg leuk, we waren bij vrienden en die hadden enorm hun best gedaan.

Met toastjes met lekkere dingen, die mocht ik zwanger blijken gewoon kon eten.

Om 12 uur elkaar vastgepakt en ook samen de wens gedaan dat 2008 dan toch hopelijk wel gaat lukken.

Het was mijn eerste oud en nieuw na jaren zonder een wijntje!

Prettig dat je ongesteldheid nu echt is doorgekomen. Dan kun je weer aan de slag.

Medewerkers en artsen hebben wij ook zeer goede ervaringen mee. En dan idd met name gericht op je persoonlijke situatie. We hebben nooit het gevoel dat we opgejaagd werden of wat dan ook. En het feit dat je honderd keer kan bellen als je twijfelt enzo is ook erg prettig.

Maar goed gisteren de test!

En daar stond een heel vaag streepje, maar dit was bij slaapkamer licht en het was nog donker buiten. (maar ik moest zo nodig)

Tesman zag helemaal niets op de test.

Later uit bed zag tesman toch een vaag streepje, maar ja de test was al langer dan een uur oud.

We dachten dat er niets was en hadden afgesproken sowieso weg te gaan die dag.

Daarbij had ikk ook steeds van die krampen alsof je menstruatie zou moeten komen, alleen kwam het niet! (gelukkig achteraf)

Dag in de stad gelopen met ziel onder ons arm, best wel van slag allebei.

Op ivf-site had ik gelezen dat kruidvat goede testen had. Die zijn wat gevoeliger.

Die dus gehaald, en gisteravond gedaan en echt behoorlijk positief!

Zo gek gevoel, we kunnen het nog steeds niet echt geloven.

Ik vind het ontzettend lief dat je zo geduimd hebt voor ons, het heeft samen met de mensen die het wisten en kaarsjes branden geholpen zo blijkt!

Nu hopen dat het goed mag blijven gaan!

Hoe was jou echo van vrijdag? Ik hoop dat je snel weer de ovu testen kan gaan doen. Wel prettig dat je anders alles via de echo kan doen, dat geeft in ieder geval duidelijkheid!

Hele fijne dag nog,

Groeten Tessie
Tessie,

wat super dat je zwanger bent, van harte proficiat van een meelezer!

yasmijn
Tessie!! Wow! Gefeliciteerd!!

Groetjes Frans *van pilstopperstopic*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven