Met borstvoeding minder ziek?

19-04-2010 20:23 180 berichten
-
anoniem_103917 wijzigde dit bericht op 23-01-2015 11:16
Reden: nvtvv
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jawel, avent heeft van die leuke gekleurde grijpers die je erop kunt draaien.
Loretta is De Mol. Punt.
quote:Banba schreef op 19 april 2010 @ 20:46:

@supersmollie

Het zal ongetwijfeld door mijn gevoelige snaar komen (omdat ik door omstandigheden heb moeten stoppen met de bv bij mijn dochtertje), maar ik proef bij jouw reactie een soort superioriteit die ik heel onprettig vind.Banba, grapje
Wat ik overigens wel belachelijk vind, is dat vanuit de overheid niet wordt toegestaan dat drogisterijen ed kortingen geven op flesvoeding voor babies van 0-6 maanden. Om de borstvoeding te stimuleren. Hartstikke leuk, maar als borstvoeding niet lukt, mag je dus gewoon dokken. Geeft niet, ik heb het geld ervoor, maar ik vind het idioot dat een overheid zich hiermee bemoeit.
Ik voorspel het begin van een ouderwetsch Hollansche BV/FV-discussie, binnen nu en 2 minuten....
quote:nessemeisje schreef op 19 april 2010 @ 20:47:

Wat ik overigens wel belachelijk vind, is dat vanuit de overheid niet wordt toegestaan dat drogisterijen ed kortingen geven op flesvoeding voor babies van 0-6 maanden. Om de borstvoeding te stimuleren. Hartstikke leuk, maar als borstvoeding niet lukt, mag je dus gewoon dokken. Geeft niet, ik heb het geld ervoor, maar ik vind het idioot dat een overheid zich hiermee bemoeit.Is dat echt de reden? Want er zijn inmiddels zoveel verschillende merken en prijzen qua flesvoeding, dat het bij wijze van voor iedereen wel betaal zou moeten zijn.
Banba, wat star zegt. Inclusief
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Vind ik niet Nessemeisje, zeker niet in dit geval. Ze maken toch al stiekem wel gewoon reclame (bijvoorbeeld gratis nutrilonrompertje maar 62, nou heb ik flinke kinderen maar zelfs de minismurfjes zijn toch met 6 maanden al uit maat 62 neem ik aan). Overheid doet ook aan accijns op alcohol en tabak en wil nu een vleestaks. Niet dat een en ander meteen vergelijkbaar is hoor, dat wil ik zeker niet suggereren, maar overheidsbemoeienis mbt volksgezondheid is niets nieuws of unieks.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
quote:Kess schreef op 19 april 2010 @ 20:45:

Ik vind die flesjes altijd zo gezellig staan op het aanrecht. Staat toch veel leuker dan een tubetje tepelklovencreme en een doosje zoogcompressen?

*slaat leuke gekleurde flesjes in*
Peas on earth!
quote:nessemeisje schreef op 19 april 2010 @ 20:47:

Wat ik overigens wel belachelijk vind, is dat vanuit de overheid niet wordt toegestaan dat drogisterijen ed kortingen geven op flesvoeding voor babies van 0-6 maanden. Om de borstvoeding te stimuleren. Hartstikke leuk, maar als borstvoeding niet lukt, mag je dus gewoon dokken. Geeft niet, ik heb het geld ervoor, maar ik vind het idioot dat een overheid zich hiermee bemoeit.

Borstvoeding kost toch ook geld? Kolf, flesjes, zoogcompressen...

Je zult wel vaker keuzes maken voor je kind, waar een prijskaartje aan hangt. Pampers of kruidvatluiers? Eén of twee sportclubjes? Hema spijkerbroek of designerlook?
Loretta is De Mol. Punt.
laat maar
Borstvoeding kost zeker geld.

Als ik kijk naar wat ik nu op een dag moet gaan eten ben ik goedkoper uit met flesvoeding.
quote:Supersmollie1 schreef op 19 april 2010 @ 20:50:

Banba, wat star zegt. Inclusief Weet ik wel. Ik voel me ook niet persoonlijk aangevallen ofzo, maar ik wou toch even benadrukken dat niet iedere fv-baby het krijgt omdat haar moeder onwetend of onwillend is.
The time is now
quote:Inad schreef op 19 april 2010 @ 20:51:

Vind ik niet Nessemeisje, zeker niet in dit geval. Ze maken toch al stiekem wel gewoon reclame (bijvoorbeeld gratis nutrilonrompertje maar 62, nou heb ik flinke kinderen maar zelfs de minismurfjes zijn toch met 6 maanden al uit maat 62 neem ik aan). Overheid doet ook aan accijns op alcohol en tabak en wil nu een vleestaks. Niet dat een en ander meteen vergelijkbaar is hoor, dat wil ik zeker niet suggereren, maar overheidsbemoeienis mbt volksgezondheid is niets nieuws of unieks. spreek voor jezelf ja.
quote:Whiskers schreef op 19 april 2010 @ 20:54:

Borstvoeding kost zeker geld.

Als ik kijk naar wat ik nu op een dag moet gaan eten ben ik goedkoper uit met flesvoeding.

EN kind krijgt alleen het allerbeste, dus Tony's Chocolonely ipv Euroshopper chocolade.
quote:Banba schreef op 19 april 2010 @ 20:54:

[...]

Weet ik wel. Ik voel me ook niet persoonlijk aangevallen ofzo, maar ik wou toch even benadrukken dat niet iedere fv-baby het krijgt omdat haar moeder onwetend of onwillend is.

Banba, ik denk niet dat iemand dat denkt hoor

TO schrijft echter heel duidelijk dat ze al tijdens de zwangerschap eigenlijk al flesvoeding wilde geven
Peas on earth!
Ik ben een overtuigd bv moeder... mijn dochtertje heeft bv gehad tot 8,5 maand, zoontje tot bijna 8 maanden. Telkens moeten stoppen buiten mijn wil (1 x spontaan gestopt, 1 x door serieuze kloven). Ik ben ervan overtuigd dat bv het beste is, toch hebben beide kinderen hun zieke periodes echt wel gehad en zijn we er nog niet door... bv is goed voor de weerstand zo lang je het geeft, nadien heeft het er nog weinig mee te maken denk ik. Elk kind is anders, had ik geen bv gegeven, hadden ze echt nog die ziektes gekregen .... verder vind ik dat iedereen voor zichzelf moet bepalen of je het wilt geven of niet. Je moet dat doen waar je je gelukkig bij voelt en dan pas is het goed, of het nu bv is of niet. Ik laat ieder in zijn keuze en respecteer dat!
Hier trouwens ook een baby die met ruim 6 maanden nog in maat 62 past.
The time is now
Oh maar banba, dat weet ik ook, dat niet iedere flesvoedende moeder onwetend of onwillend is. Maar de OP is voor mij niet echt een toonbeeld van intelligente praat.

En daar reageerde ik op.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
quote:Banba schreef op 19 april 2010 @ 20:54:

[...]

Weet ik wel. Ik voel me ook niet persoonlijk aangevallen ofzo, maar ik wou toch even benadrukken dat niet iedere fv-baby het krijgt omdat haar moeder onwetend of onwillend is.

Uiteraard. Wat Erwt zegt over de openingspost, TO geeft aan dat ze er geen zin in had. Fijn, klaar, einde discussie.

Maar dan gaat ze door met er dingen bijhalen die m.i. nergens op slaan.
Natuurlijkemama, dat is niet waar, dat het slechts effectief is zolang je het geeft. Het heeft ook effect op gezondheid en risico op bepaalde aandoeningen etc. op de lange duur, en bijv. zaken als allergieen. Valt veel over te lezen, even googlen.
Haha Inad!

Was het maar zo!
@erwt en star en smollie, bedankt voor jullie knuffels maar nu ophouden, want straks zit ik nog te grienen
The time is now
Ontaard als ik ben, interesseert het me geen lor wat een ander in zijn kind stopt.
quote:Supersmollie1 schreef op 19 april 2010 @ 20:57:

Oh maar banba, dat weet ik ook, dat niet iedere flesvoedende moeder onwetend of onwillend is. Maar de OP is voor mij niet echt een toonbeeld van intelligente praat.

En daar reageerde ik op.Is er wetenschappelijk een verband aangetoond tussen intelligentie en keuze voor borstvoeding/flesvoeding dan?
Peas on earth!
@ Inad... ondanks de bv heeft zoontje veel last van allergie en extreme eczeem... ik hoop nu dat het geen astma met zich zal meebrengen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven