Met onze peuters naar Amersfoort
dinsdag 26 mei 2009 om 09:53
Met onze kletsclub hier van het forum, gaan we elkaar weer eens ontmoeten. Onze baby's van toen zijn nu allemaal van die gezellige en soms lastige peuters.
We hebben het plan om in Amersfoort af te spreken. Uiteraard heb je daar een dierentuin, maar wellicht zijn er andere leuke dingen om te doen, zoals een speeltuin, kinderboerderij enz. Google levert veel dingen op, maar het is fijner om ervaringen van anderen te horen.
Dus; wie weet er een leuke plek, goed met het openbaar vervoer te bereiken waar de peuters zich kunnen uitleven en de mama's kunnen bijkletsen in Amersfoort; kom maar op met de ideeën.
Bedankt alvast!
We hebben het plan om in Amersfoort af te spreken. Uiteraard heb je daar een dierentuin, maar wellicht zijn er andere leuke dingen om te doen, zoals een speeltuin, kinderboerderij enz. Google levert veel dingen op, maar het is fijner om ervaringen van anderen te horen.
Dus; wie weet er een leuke plek, goed met het openbaar vervoer te bereiken waar de peuters zich kunnen uitleven en de mama's kunnen bijkletsen in Amersfoort; kom maar op met de ideeën.
Bedankt alvast!
dinsdag 26 mei 2009 om 10:34
Ik ben 1 van de betreffende moeders met peuters. Dierentuin is natuurlijk leuk, maar ik weet niet of ik mijn aandacht kan verdelen tussen de dieren en de andere kletsmoeders en kinderen. Het gaat mij vooral om de ontmoeting met hen. Een mooie locatie met een buitenspeeltuin zou wat mij betreft ook heel geschikt zijn.

dinsdag 26 mei 2009 om 10:40
Ik ben pas in de Charlottehoeve geweest, is een biologische boerderij, met een geweldige zandbak, honderd tractortjes en fietsjes om op te rijden en een schuur vol aaibare beesten.
Oh, en niet te vergeten een heerlijk terras!
Allemaal gratis, behalve de koffie/taart en eventuele aankopen in het biologische winkeltje.
Zit meer in de richting van Soest. Ze hebben ook een website.
Allemaal gratis, behalve de koffie/taart en eventuele aankopen in het biologische winkeltje.
Zit meer in de richting van Soest. Ze hebben ook een website.
dinsdag 26 mei 2009 om 10:43
Die tip van Borodini lijkt me wel wat. In ieder geval om zowiezo met mijn gezin te bezoeken. Bedankt!
Die Ballorig-achtige dingen zoals Monky-town is wel wat als het slecht weer is. Of kan je daar ook buiten zitten, werd me neit helemaal duidelijk van de site.
Zijn er in het centrum van Amersfoort ook gewoon mooie parken a la Vondelpark? (Maar dan kleiner uiteraard, hahaha)
Die Ballorig-achtige dingen zoals Monky-town is wel wat als het slecht weer is. Of kan je daar ook buiten zitten, werd me neit helemaal duidelijk van de site.
Zijn er in het centrum van Amersfoort ook gewoon mooie parken a la Vondelpark? (Maar dan kleiner uiteraard, hahaha)

dinsdag 26 mei 2009 om 11:36
De dierentuin van Amersfoort lijkt haast gebouwd met peuters op het oog. Klein, intiem, maar niet te klein, alles goed bereikbaar en te zien voor kleine kinderen. In één woord: geweldig.
Toen we in de buurt woonden, en peuters hadden, hadden we een abo, en we gingen er minstens één of twee keer per maand naar toe. Voor kleintjes een perfecte dierentuin.
Toen we in de buurt woonden, en peuters hadden, hadden we een abo, en we gingen er minstens één of twee keer per maand naar toe. Voor kleintjes een perfecte dierentuin.
dinsdag 26 mei 2009 om 12:24
Als t mooi weer is: Zandfoort aan de Eem. Kunnen ze lekker in t zandstrand spelen, er zijn wat dieren a la kinderboerderij en nou ja.. ik zie er altijd veel mensen en veel koters...
http://www.zandfoort.nl/
http://www.zandfoort.nl/
dinsdag 26 mei 2009 om 13:23
Vlak bij het centrum van Amersfoort ligt een vrij groot park: park Randenbroek. Daar is ook een gedeelte voor kinderen met glijbanen, wipkippen en speeltoestellen. Heel aangenaam hoor. Ik weet niet hoe het nu is, maar toen ik er nog kwam liep er wel vaak een gestoorde oude opa rond die zich erg met de kindjes bemoeide - 'helpen' bij het schommelen enzo, brrrr. Zodra hij er was, was ik weg.
dinsdag 26 mei 2009 om 14:13
jaaa, die opa loopt er nog steeds... Wij zijn dan ook snel weg, mijn dochter is echt bang voor hem en en hem aanspreken werkt niet echt, hij luistert gewoon niet... Verder wel een leuk park en leuke speeltuin maar niet echt plek voor de mama's om lekker koffie te drinken en het grut in de gaten te houden.
Zandvoort aan de Eem is ook leuk, goeie tip! En in Amersfoort Vathorst zit nog niet zo lang Praq (www.praq.nl), een zeer kindvriendelijk restaurant. Ik ben er nog niet geweest, maar het staat bij mij zeker op de planning voor een meet met een paar vriendinnen en kindjes.
Zandvoort aan de Eem is ook leuk, goeie tip! En in Amersfoort Vathorst zit nog niet zo lang Praq (www.praq.nl), een zeer kindvriendelijk restaurant. Ik ben er nog niet geweest, maar het staat bij mij zeker op de planning voor een meet met een paar vriendinnen en kindjes.
dinsdag 26 mei 2009 om 15:57
quote:HeksjeE schreef op 26 mei 2009 @ 12:24:
Als t mooi weer is: Zandfoort aan de Eem. Kunnen ze lekker in t zandstrand spelen, er zijn wat dieren a la kinderboerderij en nou ja.. ik zie er altijd veel mensen en veel koters...
http://www.zandfoort.nl/Doen! Ik was er laatst en het was leuk! Ook lekkere lunch-broodjes en snacks.
http://www.zandfoort.nl/Doen! Ik was er laatst en het was leuk! Ook lekkere lunch-broodjes en snacks.
dinsdag 26 mei 2009 om 15:58
quote:Ainne schreef op 26 mei 2009 @ 10:40:
Ik ben pas in de Charlottehoeve geweest, is een biologische boerderij, met een geweldige zandbak, honderd tractortjes en fietsjes om op te rijden en een schuur vol aaibare beesten.
Zit meer in de richting van Soest. Ze hebben ook een website.Oh ja, dat schijnt idd geweldig leuk te zijn. Ik moet er eens heen.
Zit meer in de richting van Soest. Ze hebben ook een website.Oh ja, dat schijnt idd geweldig leuk te zijn. Ik moet er eens heen.
dinsdag 26 mei 2009 om 18:22
dinsdag 26 mei 2009 om 19:21
quote:Ainne schreef op 26 mei 2009 @ 10:40:
Zit meer in de richting van Soest. Ze hebben ook een website.Is inderdaad heel erg leuk!
Zit meer in de richting van Soest. Ze hebben ook een website.Is inderdaad heel erg leuk!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!