Met onze peuters naar Amersfoort

26-05-2009 09:53 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met onze kletsclub hier van het forum, gaan we elkaar weer eens ontmoeten. Onze baby's van toen zijn nu allemaal van die gezellige en soms lastige peuters.

We hebben het plan om in Amersfoort af te spreken. Uiteraard heb je daar een dierentuin, maar wellicht zijn er andere leuke dingen om te doen, zoals een speeltuin, kinderboerderij enz. Google levert veel dingen op, maar het is fijner om ervaringen van anderen te horen.

Dus; wie weet er een leuke plek, goed met het openbaar vervoer te bereiken waar de peuters zich kunnen uitleven en de mama's kunnen bijkletsen in Amersfoort; kom maar op met de ideeën.

Bedankt alvast!
Wij zijn met onze kletsclub naar monkeytown geweest. Was erg geslaagd. Het is niet te groot, en er is ruimte zat om lekker te zitten kletsen. Wat mij betreft een aanrader!
Monkeytown in Bussum?! Niet doen!

Is echt afschuwelijk.

Dat is allesbehalve leuk voor kinderen...

Voor de ouders is het helemaal horror.

Gewoon lekker naar de dierentuin gaan in Amersfoort
Ik ben 1 van de betreffende moeders met peuters. Dierentuin is natuurlijk leuk, maar ik weet niet of ik mijn aandacht kan verdelen tussen de dieren en de andere kletsmoeders en kinderen. Het gaat mij vooral om de ontmoeting met hen. Een mooie locatie met een buitenspeeltuin zou wat mij betreft ook heel geschikt zijn.
De piramide van Austerlitz , vlak naast amersfoort. Je kan er heerlijk wandelen en er is een hele grote speeltuin inc terrasje. Onze kinderen vonden het altijd geweldig daar
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Ik ben pas in de Charlottehoeve geweest, is een biologische boerderij, met een geweldige zandbak, honderd tractortjes en fietsjes om op te rijden en een schuur vol aaibare beesten.

Oh, en niet te vergeten een heerlijk terras!

Allemaal gratis, behalve de koffie/taart en eventuele aankopen in het biologische winkeltje.

Zit meer in de richting van Soest. Ze hebben ook een website.
Die tip van Borodini lijkt me wel wat. In ieder geval om zowiezo met mijn gezin te bezoeken. Bedankt!

Die Ballorig-achtige dingen zoals Monky-town is wel wat als het slecht weer is. Of kan je daar ook buiten zitten, werd me neit helemaal duidelijk van de site.

Zijn er in het centrum van Amersfoort ook gewoon mooie parken a la Vondelpark? (Maar dan kleiner uiteraard, hahaha)
Monkeytown die ik bedoel is in Amersfoort.

Het gedeelte boven voor de kleine kinderen vond ik juist heel geschikt omdat het niet groot is, en goed te overzien, ook voor de kinderen zelf.
piramide van austerlitz lijkt me ook leuk maar is met openbaar vervoer weer moeilijker te bereiken. Meer iets om een keer met gezin + auto heen te gaan.
Ik vind het idee van Ainne ook heel leuk. Klinkt goed! Piramide van Austerlitz ken ik wel maar vind ik zelf niet super-supergeschikt voor onze peuters (meer iets voor kinderen van 4-7 jaar).
De dierentuin van Amersfoort lijkt haast gebouwd met peuters op het oog. Klein, intiem, maar niet te klein, alles goed bereikbaar en te zien voor kleine kinderen. In één woord: geweldig.

Toen we in de buurt woonden, en peuters hadden, hadden we een abo, en we gingen er minstens één of twee keer per maand naar toe. Voor kleintjes een perfecte dierentuin.
buitenspeeltuin Speelheuvel in Houten!

Speelpark oud Valkeveen, maar das niet echt om te kletsen, hoewel dat wel zou kunnen op het grasveld
Als t mooi weer is: Zandfoort aan de Eem. Kunnen ze lekker in t zandstrand spelen, er zijn wat dieren a la kinderboerderij en nou ja.. ik zie er altijd veel mensen en veel koters...

http://www.zandfoort.nl/
Vlak bij het centrum van Amersfoort ligt een vrij groot park: park Randenbroek. Daar is ook een gedeelte voor kinderen met glijbanen, wipkippen en speeltoestellen. Heel aangenaam hoor. Ik weet niet hoe het nu is, maar toen ik er nog kwam liep er wel vaak een gestoorde oude opa rond die zich erg met de kindjes bemoeide - 'helpen' bij het schommelen enzo, brrrr. Zodra hij er was, was ik weg.
jaaa, die opa loopt er nog steeds... Wij zijn dan ook snel weg, mijn dochter is echt bang voor hem en en hem aanspreken werkt niet echt, hij luistert gewoon niet... Verder wel een leuk park en leuke speeltuin maar niet echt plek voor de mama's om lekker koffie te drinken en het grut in de gaten te houden.

Zandvoort aan de Eem is ook leuk, goeie tip! En in Amersfoort Vathorst zit nog niet zo lang Praq (www.praq.nl), een zeer kindvriendelijk restaurant. Ik ben er nog niet geweest, maar het staat bij mij zeker op de planning voor een meet met een paar vriendinnen en kindjes.
quote:HeksjeE schreef op 26 mei 2009 @ 12:24:

Als t mooi weer is: Zandfoort aan de Eem. Kunnen ze lekker in t zandstrand spelen, er zijn wat dieren a la kinderboerderij en nou ja.. ik zie er altijd veel mensen en veel koters...

http://www.zandfoort.nl/Doen! Ik was er laatst en het was leuk! Ook lekkere lunch-broodjes en snacks.
quote:Ainne schreef op 26 mei 2009 @ 10:40:

Ik ben pas in de Charlottehoeve geweest, is een biologische boerderij, met een geweldige zandbak, honderd tractortjes en fietsjes om op te rijden en een schuur vol aaibare beesten.

Allemaal gratis, behalve de koffie/taart en eventuele aankopen in het biologische winkeltje.

Zit meer in de richting van Soest. Ze hebben ook een website.Oh ja, dat schijnt idd geweldig leuk te zijn. Ik moet er eens heen.
In de Krommestraat zit Corazon, een cafe met op de eerste verdieping een gedeelte met veel speelgoed voor kinderen. Erg lekkere kaart met allerlei drankjes en hapjes voor kinderen.

Niet naartoe gaan als je smetvrees hebt, erg schoon is het er niet, maar wel gezellig.
quote:Ainne schreef op 26 mei 2009 @ 10:40:

Zit meer in de richting van Soest. Ze hebben ook een website.Is inderdaad heel erg leuk!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
dubbel
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb al antwoord
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Boro, lees de post van Sjees erna ff! Man is er nog steeds.
2
3
en dat is 4 op een rij!

Excuus! Hij bleef hangen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven