middagslaap dreumes over?

08-12-2009 14:59 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn (bijna) kleuter kan nu op haar 3,4 jaar nog een gat in de dag of middag slapen en dat heeft ook geen invloed op haar slapen 's nachts.

Mijn dreumes daarentegen is binnen 1,5 uur alweer klaarwakker 's middags en slaapt ook nooit klokje rond (en is wel vrolijk). Hij slaapt sinds hij 12 maanden is nog 1 x op een dag maar ik zie die middagslaap er snel uitgaan. Nog meer mensen die ervaring hebben met een dreumes die al zo snel niet meer wilde slapen overdag of is dit een fase en moet ik er niet aan toegeven?
Dat kan. De een heeft nu eenmaal meer slaap nodig dan de ander.
Ik zou he t nog wel proberen te rekken, ookal slaapt ie niet heb jij en hij even rust.

Bij mij waren ze beide rond de 2 a 2,5 toen het middagdutje over was, anders gingen ze 's avonds gewoon echt niet slapen.

Wat was dat jammer zeg
Ja hoor, die van mij sliep met ruim anderhalf jaar van zeven tot zeven en dat was het. Overdag wakker als een bij.

Ze heeft nog steeds weinig slaap nodig.

Moest even omschakelen, mijn oudste sliep namelijk met een jaar of drie s'middags nog steeds wel eens een uurtje, dus ik was het niet gewend.

Maar ik vond het eigenlijk wel makkelijk. En gezellig.

Elk kind is anders, ze passen niet allemaal in het plaatje. Ik zou me er gewoon bij neerleggen.

Kun je lekker van alles doen zonder rekening met slaapjes te houden.

Hoe oud is hij?
Hij is pas 15 maanden. Ik vind het wel erg vroeg, maar ja je kan het niet dwingen natuurlijk. Hij slaapt 's middags van ong. 1 tot half 3. Vaak wat korter, soms iets langer.
Onze dochter van 2 wilt de laatste tijd ook steeds vaker niet meer overdag slapen. Ik vind het erg jammer want genoot van die tijd!
Yep, mijn dochter was ook met 18 mnd klaar met de middagslaapjes. Ze is nu bijna 4 en slaapt gemiddeld 11 uur per etmaal.
Mijn kids sliepen beide tot rond hun 2 a 2,5 jaar.

Anders idd 's avonds niet in bed te krijgen. Maar als ze eenmaal heerlijk sliepen/slapen dan doen ze het ook goed.

Meestal van 19:00 uur tot 7:30 uur als wekker gaat voor school.

Kleinste van 6 mnd slaapt nog 2 keer per dag en 's avonds van 20:00 uur tot 9:30 uur.

Hier dus heerlijke slapers maar overdag niet zo lang. Wel jammer want ik vond die 2 uurtjes voor mezelf wel heel lekker hoor.
Maar misschien houdt je zoon die middagdut van 1,5 uur er nog wel een jaar in toch...
Hier nog een die met 1,5 al niet meer sliep overdag, deed ze dat wel dan sliep ze s'avonds niet voor tienen. Dus dat middagdutje heb ik snel afgeschaft.
Jeetje, als ik jongste haar gang laat gaan (14 mnd) slaapt ze van 19:15 tot 12:15, en dan nog een keer van 15:00 tot 17:00.

Is ook weinig aan hoor, we zien haar maar weinig...
Oudste sliep trouwens tot 3 1/2 's middags, en middelste is 3jr en 3 mnd en slaapt iedere middag nog 2 uur, soms 2 1/2.
Dochter 3 slaapt op 2 keer na elke middag nog 1 1/2 a 2 uur. Heerlijk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Zoveel kinderen zoveel mogelijkheden, zie je maar weer! Pinkeltje sliep met 1,5 jaar al niet meer. Ze sliep 's nachts wel altijd goed. Overigens sliep ze nooit zoveel. Als baby al zo'n 2 uur op een dag en de nacht door. Mijn neefjes daarentegen slapen nu nog geregeld "bij" 's middags! Ze zijn bijna 6 jaar... en ja, moeder houdt ze graag klein!
Volg je hart. Dat klopt.
Jeetje, als ik jongste haar gang laat gaan (14 mnd) slaapt ze van 19:15 tot 12:15, en dan nog een keer van 15:00 tot 17:00.

Is ook weinig aan hoor, we zien haar maar weinig...

ongelooflijk! Zoveel sliepen die van mij met 14 dagen niet eens

Wat een verschillen he.
Oudste hier is een echte slaapmuts,sliep door met 6 weken, heeft tot 3.5 een lange middagslaap gedaan,en slaapt nu met 5 jaar van 7 tot 7.

Maar toen kwam ons kleine monster: slaapt nu met 1.5 nog steeds maar af en toe door, en overdag hooguit een uurtje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven