middagslaap dreumes over?
dinsdag 8 december 2009 om 14:59
Mijn (bijna) kleuter kan nu op haar 3,4 jaar nog een gat in de dag of middag slapen en dat heeft ook geen invloed op haar slapen 's nachts.
Mijn dreumes daarentegen is binnen 1,5 uur alweer klaarwakker 's middags en slaapt ook nooit klokje rond (en is wel vrolijk). Hij slaapt sinds hij 12 maanden is nog 1 x op een dag maar ik zie die middagslaap er snel uitgaan. Nog meer mensen die ervaring hebben met een dreumes die al zo snel niet meer wilde slapen overdag of is dit een fase en moet ik er niet aan toegeven?
Mijn dreumes daarentegen is binnen 1,5 uur alweer klaarwakker 's middags en slaapt ook nooit klokje rond (en is wel vrolijk). Hij slaapt sinds hij 12 maanden is nog 1 x op een dag maar ik zie die middagslaap er snel uitgaan. Nog meer mensen die ervaring hebben met een dreumes die al zo snel niet meer wilde slapen overdag of is dit een fase en moet ik er niet aan toegeven?
dinsdag 8 december 2009 om 15:03
Ja hoor, die van mij sliep met ruim anderhalf jaar van zeven tot zeven en dat was het. Overdag wakker als een bij.
Ze heeft nog steeds weinig slaap nodig.
Moest even omschakelen, mijn oudste sliep namelijk met een jaar of drie s'middags nog steeds wel eens een uurtje, dus ik was het niet gewend.
Maar ik vond het eigenlijk wel makkelijk. En gezellig.
Elk kind is anders, ze passen niet allemaal in het plaatje. Ik zou me er gewoon bij neerleggen.
Kun je lekker van alles doen zonder rekening met slaapjes te houden.
Hoe oud is hij?
Ze heeft nog steeds weinig slaap nodig.
Moest even omschakelen, mijn oudste sliep namelijk met een jaar of drie s'middags nog steeds wel eens een uurtje, dus ik was het niet gewend.
Maar ik vond het eigenlijk wel makkelijk. En gezellig.
Elk kind is anders, ze passen niet allemaal in het plaatje. Ik zou me er gewoon bij neerleggen.
Kun je lekker van alles doen zonder rekening met slaapjes te houden.
Hoe oud is hij?
dinsdag 8 december 2009 om 15:08
Mijn kids sliepen beide tot rond hun 2 a 2,5 jaar.
Anders idd 's avonds niet in bed te krijgen. Maar als ze eenmaal heerlijk sliepen/slapen dan doen ze het ook goed.
Meestal van 19:00 uur tot 7:30 uur als wekker gaat voor school.
Kleinste van 6 mnd slaapt nog 2 keer per dag en 's avonds van 20:00 uur tot 9:30 uur.
Hier dus heerlijke slapers maar overdag niet zo lang. Wel jammer want ik vond die 2 uurtjes voor mezelf wel heel lekker hoor.
Anders idd 's avonds niet in bed te krijgen. Maar als ze eenmaal heerlijk sliepen/slapen dan doen ze het ook goed.
Meestal van 19:00 uur tot 7:30 uur als wekker gaat voor school.
Kleinste van 6 mnd slaapt nog 2 keer per dag en 's avonds van 20:00 uur tot 9:30 uur.
Hier dus heerlijke slapers maar overdag niet zo lang. Wel jammer want ik vond die 2 uurtjes voor mezelf wel heel lekker hoor.
dinsdag 8 december 2009 om 15:36
Zoveel kinderen zoveel mogelijkheden, zie je maar weer! Pinkeltje sliep met 1,5 jaar al niet meer. Ze sliep 's nachts wel altijd goed. Overigens sliep ze nooit zoveel. Als baby al zo'n 2 uur op een dag en de nacht door. Mijn neefjes daarentegen slapen nu nog geregeld "bij" 's middags! Ze zijn bijna 6 jaar... en ja, moeder houdt ze graag klein!
Volg je hart. Dat klopt.
dinsdag 8 december 2009 om 18:59