Mijn baby wil geen brood eten

14-11-2017 09:50 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
anoniem_352328 wijzigde dit bericht op 22-01-2018 15:49
96.71% gewijzigd
Zit in brood niet het broodnodige jodium?
Niet dat ik weet of een babytje dat nodig heeft hoor. Maar ik heb wel eens begrepen dat dat toegevoegd wordt aan brood?
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
14-11-2017 10:34
Je moet bij een baby van vier en zes maanden helemaal niks in de wangzak leggen. Laat het kind zelf dingen in haar mond stoppen.
Wij hebben dit ook wel eens gedaan bij het brood eten in het begin. Het is om een kind te helpen met een sterke kokhalsreflex. Een baby kan het zelf nog niet zo positioneren dat het in de wangzak terecht komt en als je elke keer moet kokhalzen dan is dat juist vervelend voor een baby. Ik zie een stukje brood in de wangzak doen niet heel veel anders dan een lepeltje met groente in de mond doen. Uiteraard doe je het allebei alleen als je kind meewerkt en zelf de mond ervoor opendoet, in beide gevallen prop je niet iets onder dwang naar binnen.
G
anoniem_333809 wijzigde dit bericht op 11-04-2018 15:43
0.00% gewijzigd
Laat je niet gek maken. Melk is tot 1 jaar de hoofdvoeding, alles daarnaast is bijvoeding. Vanaf 1 jaar draait dit pas om.

Ik begon met 6 maanden met bijvoeding (groente en fruit) en rond een maand of 10 volgens mij pas brood. Nu een gezonde bolle peuter van 3.
nicole123 schreef:
14-11-2017 10:40
Wij hebben dit ook wel eens gedaan bij het brood eten in het begin. Het is om een kind te helpen met een sterke kokhalsreflex. Een baby kan het zelf nog niet zo positioneren dat het in de wangzak terecht komt en als je elke keer moet kokhalzen dan is dat juist vervelend voor een baby. Ik zie een stukje brood in de wangzak doen niet heel veel anders dan een lepeltje met groente in de mond doen. Uiteraard doe je het allebei alleen als je kind meewerkt en zelf de mond ervoor opendoet, in beide gevallen prop je niet iets onder dwang naar binnen.

Maar niet met vier maanden gok ik.
Niet.

Je kind is VIER maanden, tot een jaar hoeft het helemaal niets behalve borstvoeding of flesvoeding.
Ze wil nu geen brood hou er dus alsjeblieft mee op en laat dat soort 'adviezen' van het cb het ene oor ingaan en het andere uit.
Heel herkenbaar. Mijn dochter is nu 12,5 maand en eet pas sinds een maand of twee meer dan een paar happen brood. Op een goede dag eet ze een hele boterham, vaak maar een halve. Wat je kan proberen:

- Zelf laten eten. Ik geef mijn dochter een korst in haar hand, waar ze van afgeleid raakt en waardoor ze wel haar mond open doet. De korst eet ze zelf gewoon op.

- Dippen in fruithap. Mijn dochter is gek op mango, dus ik bewaarde een deel van haar mango-fruithap, waar ik de stukjes brood in doopte. Werkte fantastisch.

En verder gewoon blijven proberen, maar er geen strijd van maken. Ik dacht dat mijn dochter nooit brood zou eten, maar nu gaat het best aardig.
Mijn zoontje ging pas met 15 of 16 maanden brood eten geloof ik. Hij was er in ieder geval laat mee en eet met 20 maanden nog steeds geen korstjes; hij krijgt het niet weg.

Wat raar dat het CB er zo op aandringt. Je kan ook 's ochtends pap geven en 's middags een warme maaltijd. Dat deden wij totdat zoontje brood begon te eten. En dat hebben we niet 'voor elkaar gekregen', maar daar had hij op een gegeven moment dus toch behoefte aan.
Alle reacties Link kopieren
Wat een eensgezindheid hier :)
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Laat het cb lekker kletsen en doe waar jij en je kind zich goed bij voelen.
Mijn zoon at graag brood, maar pas vanaf een maand of 6.
Heeft een periode gehad dat hij geen brood meer wilde, maar wel een cracker.

Niet zo luisteren naar het cb, zij zien je kind 10 minuten eens in de zoveel weken, jij iedere dag.
Alle reacties Link kopieren
Je spoort niet als je je kind van 4 maanden brood gaat geven.
nicole123 schreef:
14-11-2017 10:36
Maar steigert het cb echt of is dat wat een ouder ervan maakt die heel gevoelig is of het kind het wel goed doet en in de stress schiet als Jantje van de buren iets al wel kan en haar baby nog niet? Ik heb het idee dat het vooral de ouders/moeders zelf zijn die heftig reageren als het cb ook maar iets aangeeft waarin ze even wat extra willen opletten. Ik heb bij beide kinderen gehad dat ze op sommige punten niet helemaal in de pas liepen en dat het cb dat opmerkte (wij zelf hadden het overigens ook al opgemerkt, dus het kwam niet als een verrassing). Nou, prima, dan kijken ze daar even extra naar en bij onze dochter is bijv. op een gegeven moment doorverwezen naar een fysio voor haar motoriek. Ik heb geen moment gedacht dat het vreselijk zou zijn en ze nooit zou leren lopen, alleen maar fijn om extra aandacht te krijgen voor dingen waar ze wat moeite mee hebben. Het is maar hoe je er zelf naar kijkt.
Natuurlijk kan dat. Maar zelfs al een cb een paniekerige moeder krijgt over brood eten met deze leeftijden, kunnen ze zeggen dat vanaf 6 maanden een paar lepeltjes groente of fruit als oefenhapje voldoende is en dat je vanaf 7 maanden kunt uitbouwen tot 1 maaltijd van brood OF pap en dat baby’s van 4 maanden helemaal geen brood hóren te eten en dat dit dus volstrekt normaal is allemaal.
Star² schreef:
14-11-2017 10:15
Eten in de wangzak van je kind doen? Brood vanaf 4 maanden? Right.
Ja bizar. Gevaarlijk ook.
Geef je het wel zonder boter? Dat vinden sommige kinderen heel vies en ik heb al van meerdere mensen gehoord dat hun baby het brood zonder boter wel at.
Waarom moet ze brood eten?
MoirenPhae schreef:
14-11-2017 12:38
Waarom moet ze brood eten?

Omdat het CB vindt dat het moet. 8-)
Alle reacties Link kopieren
Ben zo blij dat wij hier een relaxed cb hebben. Eentje die hier inderdaad ook zegt: ach, het komt wel. En wat ik ook al voorbij zag komen: als ze geen brood lust, nou dan niet.

Die van mij is 6 maanden maar heeft nog geen brood gehad o_o
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
14-11-2017 10:46
Maar niet met vier maanden gok ik.
Ik heb ook nooit gezegd dat ik dat met 4 een stukje brood in haar wangzak leg. Dat heb ik pas voor het eerst gedaan nu ze ( 6 en halve maand) ook brood mag eten. Vanaf ruim 4 maanden heb ik haar enkel een broodkorstje gegeven om mee te spelen en ontdekken.
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
14-11-2017 12:29
Ja bizar. Gevaarlijk ook.
Of het effectief is kun ie over discussiëren maar ik vraag mij af waar jouw mening “het is gevaarlijk” op gebaseerd is. Dit omdat het JUIST NIET gevaarlijk is en juist helpt tegen stikkingsgevaar. Dat je het vreemd vind of dat het niet jouw keuze zou zijn kan maar een beetje stemmingmakerij deze reactie.
Alle reacties Link kopieren
Raar advies vind ik dat , broodkorstjes geven. Brood, tarwe, is het slechtst verteerbaar van alles. Je hebt een slimme dochter! Gewoon géén brood geven. Genoeg andere dingen die beter zijn.
Baby's gaan op instinct en dat instinct word door ons moeder verdrongen en weggestopt. Niet doen, gewoon naar luisteren.
Ik heb gelukkig voor een groot deel naar mijn zoon en mijzelf geluisterd anders had hij er slechter aan toe geweest dan nu Die wilde ook geen brood en geen pap. Omdat hij andere dingen wel goed at heb ik het zo gelaten. Tot hij naar school ging. Daar moest brood in het trommeltje en hij stopte dus met eten tussen de middag (haalde hij savonds weer in) en werd veel vaker ziek, buikpijn etc. Achteraf gezien is hij ook vertraagt in groei maar omdat hij van geboorte af al een kop groter was dan de rest viel dat niet zo op.
Nu blijkt hij granen heel slecht te verteren.
https://groenevrouw.nl/darmrijping-eers ... ijvoeding/
Dit vind je misschien interessant.
Alle reacties Link kopieren
Maura1984 schreef:
14-11-2017 13:17
https://groenevrouw.nl/darmrijping-eers ... ijvoeding/
Dit vind je misschien interessant.
Dankjewel
missy1992 schreef:
14-11-2017 13:13
Of het effectief is kun ie over discussiëren maar ik vraag mij af waar jouw mening “het is gevaarlijk” op gebaseerd is. Dit omdat het JUIST NIET gevaarlijk is en juist helpt tegen stikkingsgevaar. Dat je het vreemd vind of dat het niet jouw keuze zou zijn kan maar een beetje stemmingmakerij deze reactie.
Een kind van 4 maanden heeft geen goede motoriek en geen tanden om goed een broodkorst op te kunnen eten, en bovendien is het niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
14-11-2017 10:46
Maar niet met vier maanden gok ik.
Nee, wij begonnen pas met 7 maanden met brood, dat was toen de richtlijn, nu blijkbaar niet meer. (?) Maar we gaven wel met 5 maanden al met een lepeltje te eten en dat vind ik hetzelfde principe als een stukje brood met medewerking van het kind in de wang stoppen. Overigens gaf ook TO het niet op deze manier met 4 maanden, ze geeft aan dat ze dat pas recent is gaan doen, met 7 maanden dus.
Alle reacties Link kopieren
Het meeste is volgens mij wel gezegd. Het komt vanzelf wel, hier een broodeter vanaf 11 maanden (en nu eet ze dat het liefst alleen mog maar brood als ze mocht kiezen). De ander eet met 13 maanden nog steeds alleen af en toe 1 of 2 hapjes. Maar die eet wel weer graag andere dingen. Het cb is nogal inconsequent qua adviezen en als je je dat realiseert ben je meteen relaxter!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven