Mijn ontaarde buurvrouw

03-06-2012 00:00 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar maanden hebben we een nieuwe buurvrouw, alleenstaande moeder met 2 pubers. Ik vond haar vanaf het begin af aan een beetje een vage type maar wilde mijn oordeel niet van de uiterlijk af laten hangen.

Totdat ik haar op een avond met haar 2 kinderen en hun vriendje bier zag drinken. Later ging er ook nog een jointje rond. Ik vond het raar maar ik wist niet zeker hoe oud de kinderen waren, zeker nog geen 20 maar ze zouden qua uiterlijk ook 17 kunnen zijn.

Vanmiddag belden de jongens aan en vertelden dat zij hun 15de verjaardag gingen vieren en dat het feestje van 22 tot 2 uur zou zijn. Ze zat dus met haar 14 jarige kids jointje te roken! En vandaag zitten de kids vanaf 22 uur in de tuin bier te drinken. En ze maken natuurlijk superveel lawaai niet alleen in de tuin, maar ook op de straat half meter voor mijn raam: zingende jongens, gillende meiden, rollende flessen en weet ik veel wat nog meer. Waar de moeder van de kids blijft weet ik niet.

Vinden jullie het ook niet kunnen, zo'n "vrije" opvoeding of ben ik te ouderwets?
Als je het nodig vindt kun je haar aanspreken over de overlast. Met de opvoeding zou ik me verder niet bemoeien, daar worden de verhoudingen meestal niet beter van.
The time is now
Nee dat kan niet vind ik. Die kids worden de komende jaren alleen maar erger denk ik ook.... Wel lastig is: wat doe je eraan?
@Banba met dat overlast kan ik wel leven. We geven soms zelf feestjes in de tuin en ik kan het echt waarderen als de buren dat soort dingen onderling tolereren.

Verder was ik ook niet echt van plan om haar aan te spreken. Ik ken haar nauwelijks. Maar ik vandaag vroeg ik me dus echt af hoe normaal het allemaal was: de 15 kinderen die daar op bezoek zijn mogen van hun ouders blijkbaar ook tot 2 uur feesten en bier drinken. En zij zijn hier ook nog allemaal met de fiets gekomen en zouden dus ook naar huis moeten kunnen fietsen...

@dubbelma...geen idee... Omdat ik haar helemaal niet zo goed ken weet ik ook niet of ik eigenlijk de juiste persoon ben om actie te nemen.
Ik vind je topictitel nogal aanmatigend. Dat je op basis hiervan al kan concluderen dat ze ontaard is. Weet jij veel, misschien is ze een supermoeder
Dat gebeurt vaker ja en daar kan je helemaal niks aan doen.

Alleen als je zelf kinderen hebt kan je het anders doen als haar.
Lekker niet mee bemoeien!
quote:VotesforLeo schreef op 03 juni 2012 @ 00:22:

Ik vind je topictitel nogal aanmatigend. Dat je op basis hiervan al kan concluderen dat ze ontaard is. Weet jij veel, misschien is ze een supermoederEen supermoeder die haar 14jarige kinderen bier en weed tegelijk laat gebruiken en vervolgens uit laat gaan (want ze gingen die avond uit) en die de kinderen niet uitlegt dat zij niet op een boerderij en de middle of nowhere wonen maar in een grote stad en dat je daarom geen lawaai iig na 12 uur moet maken in de tuin? Misschien is zij niet zo slecht maar een supermoeder is het wat mij betreft ook niet.
Wat netjes dat ze even kwamen waarschuwen dat ze een feestje gaven.

Je hebt ze zo te horen goed in de gaten gehouden. Ik let eigenlijk nooit op wat mijn buren of hun kinderen drinken of roken.
Ga in therapie!
Ze hebben het in ieder geval gemeld. Dat doet mijn bovenbuurman niet hoor. En msschien had je begrepen dat supermoeder het ander uiterste is van ontaard?
quote:VotesforLeo schreef op 03 juni 2012 @ 00:22:

Ik vind je topictitel nogal aanmatigend. Dat je op basis hiervan al kan concluderen dat ze ontaard is. Weet jij veel, misschien is ze een supermoederIk vind een moeder die haar veertienjarige kinderen laat blowen en drinken zeker ontaard , jij niet dan? En zeker geen supermoeder!
Eens met Dubiootje. Je hebt ze goed in de gaten gehouden..
quote:Turkooiss schreef op 03 juni 2012 @ 00:26:

Lekker niet mee bemoeien!Doe ik ook niet. Ik vraag me alleen af hoe normaal het is. Ik ben namelijk niet nl en in mijn cultuur is het wel ok om een fles bubbelwijn op een feestje van je 15jarige dochter/zoon op tafel te zetten (teeners krijgen ook champagne met oud en nieuw etc) maar je kids zo los laten gaan zou bij ons niet zo gauw gebeuren. Ik ben dus gewoon nieuwsgierig.
Waarom geen lawaai na 12en? Het is zaterdag, ze hebben het gemeld en het is eenmalig.

Op mijn 14e dronk ik ook drank bij het uitgaan. Misschien probeert ze het zo in de hand te houden (thuis dus ipv elders).

Weed dan weer niet. Al deden mijn klasgenoten dat dan weer wel, gewoon op school. Weet alleen de leeftijd niet meer precies, maar op hun 15e denk ik wel al.
quote:katjabb schreef op 03 juni 2012 @ 00:31:

[...]

Ik ben dus gewoon nieuwsgierig.Dat was al wel duidelijk
The time is now
quote:katjabb schreef op 03 juni 2012 @ 00:27:

[...]

Een supermoeder die haar 14jarige kinderen bier en weed tegelijk laat gebruiken en vervolgens uit laat gaan (want ze gingen die avond uit) en die de kinderen niet uitlegt dat zij niet op een boerderij en de middle of nowhere wonen maar in een grote stad en dat je daarom geen lawaai iig na 12 uur moet maken in de tuin? Misschien is zij niet zo slecht maar een supermoeder is het wat mij betreft ook niet.Jouw tuinfeestjes stoppen om 0.00 uur precies neem ik aan?
quote:Turkooiss schreef op 03 juni 2012 @ 00:30:

Eens met Dubiootje. Je hebt ze goed in de gaten gehouden..Sorry dames maar je hoeft geen speurder te zijn om te zien/horen wat je naaste buren in de tuin doen.
quote:Banba schreef op 03 juni 2012 @ 00:34:

[...]

Dat was al wel duidelijk Is er iets mis mee?
quote:dubiootje schreef op 03 juni 2012 @ 00:28:

Wat netjes dat ze even kwamen waarschuwen dat ze een feestje gaven.

Je hebt ze zo te horen goed in de gaten gehouden. Ik let eigenlijk nooit op wat mijn buren of hun kinderen drinken of roken.

Nou Duub, even ter verdediging van TO: ik heb ook zulke buren. Altijd heibel, altijd lawaai. Ik kijk uit op hun tuin en hoor van 's morgens vroeg tot 's avonds laat wat ze uitkramen. Zie ze met zakken chips de straat opkomen en die zakken kom je bij de struiken weer tegen... Ik moet harder mijn best doen om niet iets van ze mee te krijgen dan om ze in de gaten te houden.

Hoe meer ik van ze weet, hoe asocialer ik ze vind.
quote:feeks schreef op 03 juni 2012 @ 00:34:

[...]

Jouw tuinfeestjes stoppen om 0.00 uur precies neem ik aan?Nee, natuurlijk niet! Maar we gillen en zingen niet.
Ik vind dat altijd irritant, zo'n buurvrouw die de hele dag niets anders te doen heeft dan preken van haar kind van 4 aan te horen en het letten op een ander
Nee, maar je moet er wel op letten. Ik let daar niet op. Hoe weet je trouwens dat het alcoholhoudend bier was? Zat je er zo dicht op dat je de etiketten kon lezen?

BB, dit is een eenmalig verjaardagsfeestje, keurig aangekondigd. Als TO er problemen mee had, had ze dat vanmiddag kunnen zeggen. Ik zou er niet moeilijk over doen.
Ga in therapie!
Wat is het verschil tussen je kinderen bier en champagne geven? Is bier te ordinair?
Ga in therapie!
Ik vind dat je niet over de geluidsoverlast moet zeuren
quote:feeks schreef op 03 juni 2012 @ 00:39:

Ik vind dat altijd irritant, zo'n buurvrouw die de hele dag niets anders te doen heeft dan preken van haar kind van 4 aan te horen en het letten op een ander

Sorry, ik vind het echt een bizarre reactie! Zoals ik al zei, was ik gewoon nieuwsgierig naar wat andere moeders/vrouwen op het forum van zo'n manier van opvoeding zouden vinden.

En wat heeft mijn eigen kind ermee te maken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven