Minder speelgoed geven met sinterklaas

26-10-2021 20:53 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinterklaas staat voor de deur! Maar dit jaar wil ik de cadeautjes verminderen. De kast is hier VOL. Spellen speelgoed van kapla tot gravitex tot lego tot playmobile... boekjes. We hebben genoeg. En er wordt ook volop mee gespeeld.
Toch wil ik een pakjesavond!!

Hoe ga ik dit doen?

Zf dacht ik aan: elk kind 3 cadeautjes.
1 prulcadeautje
1 educatief cadeau bijvoorbeeld abbonement op de okki/bobo en een leuk cadeau. Waar ze het vaak ocer hebben op dat moment.

Of 1 duur cadeau en verder nix bijvoorbeeld een goede 2ehands ipad....(we hebben geen ipads) ik weet het niet meer

Hoe doen jullie het?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt dat Engelse rijmpje:

Something they want
Something they need
Something they wear
Something they read

Daar hou ik mezelf meestal wel redelijk aan. De something they wear wordt meestal door mij gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn ze? Als de Sint ineens veel minder brengt zou dat wel heel teleurstellend kunnen zijn.
Je kunt ook kritisch kijken en samen met de kinderen beslissen wat er weg mag.
Ik laat iedereen een specifiek aantal linkjes sturen met een specifiek bedrag dat erbij hoort.

Ze krijgen alleen wat ze echt willen hebben. En niks kiezen betekent een cadeaukaart voor dat bedrag, dan kunnen ze daar wat mee als ze wel iets willen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Of iets geven om te doen, kaartjes voor een theater/optreden, speeltuin, zwembad, museumjaarkaart (laatste is een topper gebleken hier)
Alle reacties Link kopieren
Hier krijgen ze ook dingen die ze sowieso nodig hebben, maar ik bewaar tot 5 december. Zoals pyjama, sloffen, regenlaarzen, besteksetje, paraplu, stiften, verf, sjaal/muts/handschoenen.
Daarnaast één groot en één klein speelcadeau en voor de kinderen samen een leesboek en gezelschapsspel.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn je kinderen? Mijn kinderen zouden heel verdrietig worden als ze maar 1 cadeau krijgen. Snap dat je niet op een berg nieuw speelgoed zit te wachten, maar geef er dan spul bij wat op gaat. Zoals knutselspullen/stiften/chocola/sticker of Google Play saldo of sierraden ofzo
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn de kinderen? Zijn ze nog gelovig? Als ze wel nog geloven, dan zou ik wel meerdere pakjes doen. Cadeautje, chocoladeletter/ snoep, kleding/handdoek/tas/dekbedovertrek/llampje voor op kamer oid. Dat laatste kan dan iets zijn met favoriete personages, grappige sokken oid.

Dochter wilde vorig jaar tie and dye verf hebben. Daar heeft ze witte shirts en onderhemdjes bij gekregen. Die heeft ze geverfd en draagt ze ook.
Alle reacties Link kopieren
Hier krijgen ze ieder 1 duur ding en een chocoladeletter, want hier inderdaad ook speelgoed zat.
Alle reacties Link kopieren
Toen zoon nog Sinterklaas wilde vieren, hield ik altijd zo’n twee maanden van tevoren een flink deel van speelgoedbestand apart. Twee maanden niet naar vragen= weg. Dat scheelde wel heel veel qua opslagruimte.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Sowieso een mooie gelegenheid om goed op te ruimen. Over 1,5 week is het hier in de buurt weer recycle Sint, kun je in elk geval wat wegbrengen en hopelijk andere mensen blij mee maken (en zelf ook wat scoren, desnoods een leuke schoencadeau).

Wij geven 3 of 4 cadeaus per kind. Iets groots wat ze graag wilden, iets kleins wat ze graag wilden en een spelletje of een boek of een pyama van iets waar ze fan van zijn.

Voor de oudste wordt het dit jaar gok ik een lego set en een Lumo knuffel. De jongste wil haar graag de peppa pig camperbus (maar die kon ik nergens bestellen) en die zag ook allemaal andere gave dingen. Samen krijgen ze nog een trapeze/ringen voor aan de schommel.

(en we weten dit al omdat de jongste deze week jarig is, dus we moesten er mee aan de slag).
Alle reacties Link kopieren
Geef aanvullingen.

Mijn ouders en Sinterklaas konden bijvoorbeeld vijf jaar lang de houten spoorbaan aanvullen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Wij geven vaak ook:
* elk kind een boek
* gezamenlijk een nieuw familiespel
* pyjama
* sloffen

Praktische Kado’s en zo toch veel pakjes.
Alle reacties Link kopieren
Sorcha_ schreef:
26-10-2021 20:56
Je hebt dat Engelse rijmpje:

Something they want
Something they need
Something they wear
Something they read

Daar hou ik mezelf meestal wel redelijk aan. De something they wear wordt meestal door mij gemaakt.

Dit doen wij ook.. (alleen maak ik het they wear niet zelf :$ )
Alle reacties Link kopieren
Het is hier een beetje een aflopende zaak vanwege hun leeftijd, maar in de twee vorige jaren wilden ze toch erg graag 'leuke dingen' uitpakken terwijl ze bijna nergens meer mee speelden. Kleding als pyjama's vonden ze echt he-le-maal niets om te krijgen. Ook maar 3 cadeautjes zouden ze echt niet leuk hebben gevonden. Vorig jaar zaten we op 4 of 5, denk ik, want ik wist echt niets meer, en dat was al een stuk minder leuk. Je bent zo klaar... Voor die tijd hadden we 8-10 dingen per persoon. Ik heb ook wel eens allerlei onderdelen van een tweedehands treinset of sokken met de dagen van de week los ingepakt (dan waren het meer dan 8 cadeaus per kind dat jaar, dat wel). Het ging toen vooral om het zoeken, uitdelen en raden. Abonnementen op tijdschriften vroegen we aan de verjaardagsvisite.
Alle reacties Link kopieren
Dochter kreeg:
- 1x jaarabonnement op een favoriet tijdschrift
- 1x boek
- 1x speelgoed/pop/knuffel
- 1x pyjama/sokken/sloffen/handdoek/paraplu/prinsessenzeep met hysterische print die ze noooooit van haar eigen moeder zou krijgen
- 1x chocoladeletter

En in de schoen dingen die regelmatig aan vervanging toe zijn: potje klei, stiften, kleurboekje, vouwblaadjes, gekke pen

Met kerst een gezamenlijk spel of uitje.
Alle reacties Link kopieren
Wij kregen vroeger:

1x groot cadeau
1x iets wat mijn ouders nooit zouden geven, maar sinterklaas wel (en wij heel graag wouden hebben)
1x nuttigs (kleding, sloffen, etc)
1x iets voor onze hobby (knutselen oid)

Gezamenlijk familiespel
Gezamenlijk CD van kinderen voor kinderen
Alle reacties Link kopieren
Wat is dit leuk om te lezen! Volgtopic :)

Zoontje wordt deze week 1, dus wij mogen in december ook Sinterklaas vieren al zal hij er weinig van snappen:)

In ben zelf altijd dol geweest op Sinterklaas, ik was nakomertje dus hield voor mij snel op en mijn vriend had er weinig mee dus ik heb het nooit weer gevierd. Nu mag ik eindelijk weer haha!!

Ik heb via marktplaats een set van little people gekocht die ga ik hem geven :) benieuwd of hij het wat vind
Alle reacties Link kopieren
Sorcha_ schreef:
26-10-2021 20:56
Something they want
Something they need
Something they wear
Something they read
Hier ook +ieder een chocoladeletter

Oudste dochter heeft te kennen gegeven dat ze dit jaar graag wil dobbelen, dus ik moet even puzzelen hoe ik die erin ga verwerken.
superuser2020 wijzigde dit bericht op 26-10-2021 22:12
43.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier heb ik een 4 jarige en 2 jarige in huis, met een hele zooi aan speelgoed.

Het cadeau wat we voor ze hebben gekocht is een goede slee van Nijdam, die uit elkaar/op te vouwen is en mee kan op wintersport. Gezamenlijk cadeau.
Een nuttig cadeau en het scheelt dat ze beiden nog niet veel van Sinterklaas moeten hebben, al krijgt de oudste dit jaar al wel meer mee dan de afgelopen jaren.

Opa’s en oma’s kopen uitbreidingen van bestaande speelcollecties hier in huis (Sylvanian families, Playmobil ) en verder vooral veeeeeel knutselspullen (aquabeads vliegen er hier doorheen). En een spel voor beiden ( de een krijgt stratego junior en de ander de drie biggetjes).

Daarnaast krijgen ze beiden een nieuw nachtlampje en een dekbedovertrek met pyjama als nuttige cadeaus.

Al met al is het toch nog een behoorlijke lijst, maar het scheelt al dat man en ik aan het indammen zijn en heel bewust ook hebben gekeken dit jaar wat handig en nodig is de komende maanden..
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 26-10-2021 22:19
21.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier vieren we nog volop Sinterklaas. Met standaard een pyjama, chocoladeletter, een boek, in het verleden vaak een dvd/cd, iets van Lego/Playmobil, iets te knutselen.
Daarnaast een spel of een groot cadeau voor ons allemaal, zoals de Lego trein of de Playmobil camper. Zo voorkomen we dat een niet mee mag spelen omdat het van de ander is.

De laatste jaren is het nog steeds een pyjama en een boek. Vaak iets wat ze nodig hebben voor de sport, clubhoodie, zwempak, badmuts. Verder een paar sokken en duurdere douchegel. En dan nog iets wat ze graag willen. Voor ons allemaal dit jaar concertkaartjes. Twee jaar geleden musicalkaartjes. Maar we hebben ook wel eens een vloerkleed van de Sint gekregen.

Oudste had dit jaar het verzoek om geen cadeaus, maar een computer voor t gamen. Helaas heeft Sint daar geen geld voor over O_o
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 1 of 3 cadeaus wel heel erg karig.
Kan je niet eerst wat oud speelgoed weggooien zodat je ruimte hebt voor nieuwe spullen?
Alle reacties Link kopieren
stipjepipje schreef:
26-10-2021 22:01
Wat is dit leuk om te lezen! Volgtopic :)

Zoontje wordt deze week 1, dus wij mogen in december ook Sinterklaas vieren al zal hij er weinig van snappen:)
Het topic gaat over minder speelgoed geven. Ik zou dit jaar dus maximaal 1 cadeautje doen, anders heb je over vijf jaar hetzelfde probleem als TO.
Ik vind het maar karig klinken to.
Alle reacties Link kopieren
Sorcha_ schreef:
26-10-2021 20:56
Je hebt dat Engelse rijmpje:

Something they want
Something they need
Something they wear
Something they read

Daar hou ik mezelf meestal wel redelijk aan. De something they wear wordt meestal door mij gemaakt.
Dit is een goede tip. Ik heb twee jongens en daardoor voor jongste ook al veel speelgoed. Duplo, Lego, Kapla, houten treinspoor.

Nu zit ik eraan te denken om een tweedehands spacescooter te geven. Aan oudste zoon. Maar dat is wel een groot cadeau en 1 is ook niets aan.

Man wil K'nex geven aan oudste. Weeer een bak met zooi waarvan ik vermoed dat het niet heel vaak gebruikt gaat worden.

Ik vind het wel lastig.
Mijn kinderen zijn altijd wel blij met pyjama's of dekbedovertrekken oid.

Jongste krijg zo'n Vtech "tablet" waar hij woordjes mee kan leren.

Ik ga nog even goed om me heen kijken maar ik vind het vooral voor oudste zoon van 6 nogal lastig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven