Miskraam?? Symptomen herkenbaar?
woensdag 18 juni 2008 om 09:21
Ben 4 tot 5 weken zwanger. Zondag naar spoed geweest omdat ik heftige buikpijn had en sinds vrijdag heel af en toe bruinverlies met eenmaal een rode veeg op zaterdag. HCG was zondag 347 en morgen moet ik opnieuw op controle. Sinds deze nacht is mijn bruinverlies heel waterachtig geworden en zitten er kleine bruine brokjes bij. Is dit herkenbaar voor vrouwen die reeds een miskraam hebben gehad? Waar komt ineens die waterachtige afscheiding vandaan? Begin hier de hoop stilletjesaan helemaal te verliezen. Buikpijn heb ik ook, maar kan het gewoonweg niet meer plaatsen of het nu mijn darmen zijn of menstruatiepijnen.
woensdag 18 juni 2008 om 09:27
Hoi Lieve Drew,
Het is heel moeilijk om van een afstand te kunnen bepalen of jij een miskraam hebt. 20% van de vrouwen heeft last van bloedverlies tijdens de zwangerschap. 10% daarvan voldraagt de zwangerschap toch. Ik zou je wel willen vertellen dat jij bij die laatste groep hoort maar dat weet ik niet. Wel las ik op jouw topic dat jij echt heel erg last hebt van kramp die doorstraalt tot aan je billen en dat je nauwelijks normaal kon zitten. Ik ben geen medicus he. Maar ik heb wel eens gelezen dat dat een symptoom van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap kan zijn. Ik duim voor je dat dat het niet is. Morgen mag je weer voor een echo toch? Meteen aan de bel trekken en blijven hameren bij die dokteren op het feit dat je het niet vertrouwt. Hele dikke knuffel!
Het is heel moeilijk om van een afstand te kunnen bepalen of jij een miskraam hebt. 20% van de vrouwen heeft last van bloedverlies tijdens de zwangerschap. 10% daarvan voldraagt de zwangerschap toch. Ik zou je wel willen vertellen dat jij bij die laatste groep hoort maar dat weet ik niet. Wel las ik op jouw topic dat jij echt heel erg last hebt van kramp die doorstraalt tot aan je billen en dat je nauwelijks normaal kon zitten. Ik ben geen medicus he. Maar ik heb wel eens gelezen dat dat een symptoom van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap kan zijn. Ik duim voor je dat dat het niet is. Morgen mag je weer voor een echo toch? Meteen aan de bel trekken en blijven hameren bij die dokteren op het feit dat je het niet vertrouwt. Hele dikke knuffel!
woensdag 18 juni 2008 om 09:27
Hoi Drew,
Ik snap heel goed dat je het liefst NU duidelijkheid hebt..maar die kan ik je niet geven!
Bruin bloed duidt op oud bloed, dus het hoeft niet te betekenen dat het nu mis is. Waterachtige afscheiding..tsja, dat zegt ook niks.
Ik had begin van al mijn zwangerschappen ook buikpijn. Gewoon, van de nieuwe hormonen ofzo, die rondstuiterden in mijn lijf. Heb heel lang gedacht dat ik gewoon ongesteld moest worden, want zo voelde het.
Als je al zo onzeker bent, ga je je focussen op Alles wat zich afspeelt in je lichaam, en zo ga je elk pijntje of gek gevoel verbinden aan een mogelijk "bewijs"voor wel/niet een miskraam.
ik snap dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, maar probeer jezelf een beetje af te leiden, ga iets anders doen, even wandelen, boekje, desnoods huis schrobben
Zekerheid kan alleen de arts je geven ben ik bang. Ik wens je sterkte, en hoop met je mee dat er niks aan de hand is!
groet, Kinke
Ik snap heel goed dat je het liefst NU duidelijkheid hebt..maar die kan ik je niet geven!
Bruin bloed duidt op oud bloed, dus het hoeft niet te betekenen dat het nu mis is. Waterachtige afscheiding..tsja, dat zegt ook niks.
Ik had begin van al mijn zwangerschappen ook buikpijn. Gewoon, van de nieuwe hormonen ofzo, die rondstuiterden in mijn lijf. Heb heel lang gedacht dat ik gewoon ongesteld moest worden, want zo voelde het.
Als je al zo onzeker bent, ga je je focussen op Alles wat zich afspeelt in je lichaam, en zo ga je elk pijntje of gek gevoel verbinden aan een mogelijk "bewijs"voor wel/niet een miskraam.
ik snap dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, maar probeer jezelf een beetje af te leiden, ga iets anders doen, even wandelen, boekje, desnoods huis schrobben
Zekerheid kan alleen de arts je geven ben ik bang. Ik wens je sterkte, en hoop met je mee dat er niks aan de hand is!
groet, Kinke
woensdag 18 juni 2008 om 14:37
woensdag 18 juni 2008 om 14:38
Oh ja, en qua verschijnselen bij beide evenveel. Pas 3 weken na de mk namen de verschijnselen af (gespannen borsten, misselijk gevoel) Bij de zwangerschap van Thymen heb ik totaal geen last gehad van mijn borsten gehad (pas in de kraamweek met enorme stuwing). Dus symptomen zeiden bij mij ook niet alles...
woensdag 18 juni 2008 om 15:53
Bedankt voor jullie berichtjes maar eigenlijk ben ik mezelf alleen maar gek aan het maken. Probeer er niet te veel meer aan te denken. Had daarnet weer een schone veeg. Het is gewoon afwachten, meer kan ik niet doen. Ben zelfs zo gek geweest om nog eens een test te doen (hier op 't werk liggen ze voor 't grijpen) en ik weet heel goed dat het hormoon hcg tot weken na een miskraam nog positief meet bij een test. Had wel direct een volle blauwe streep, maar besef dat ook dat niets betekent.
Hoe lang duurde de bruine afscheiding vooraleer jullie echt wisten dat het mis was?
Hoe lang duurde de bruine afscheiding vooraleer jullie echt wisten dat het mis was?
woensdag 18 juni 2008 om 19:32
Hey Drew,
Sinds zondag weet ik ook dat ik zwanger ben en zit nu ook op 4 / 5 weken. Helemaal gelukkig natuurlijk tot ik vanacht badend in het zweet wakker werd met krampen in mijn onderrug. Dezelfde symtomen die ik heb als ik ongesteld moet worden. Zo herkenbaar dat je niet weet of het je darmen zijn of menstruatiepijn.
Ik maak mezelf ook helemaal gek. Had ik gisteren nog vreselijk gespannen borsten, vandaag leek het een stuk minder.
Heb je een vervolgafspraak of gaan ze verder nog iets doen bij je. Of moet je gewoon afwachten.
Heel veel sterkte in ieder geval meid. En ik hoop dat er niets aan de hand is.
Sinds zondag weet ik ook dat ik zwanger ben en zit nu ook op 4 / 5 weken. Helemaal gelukkig natuurlijk tot ik vanacht badend in het zweet wakker werd met krampen in mijn onderrug. Dezelfde symtomen die ik heb als ik ongesteld moet worden. Zo herkenbaar dat je niet weet of het je darmen zijn of menstruatiepijn.
Ik maak mezelf ook helemaal gek. Had ik gisteren nog vreselijk gespannen borsten, vandaag leek het een stuk minder.
Heb je een vervolgafspraak of gaan ze verder nog iets doen bij je. Of moet je gewoon afwachten.
Heel veel sterkte in ieder geval meid. En ik hoop dat er niets aan de hand is.
donderdag 19 juni 2008 om 07:46
Dag prutsertje
Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt om die eerste buikpijn. Maar die buikpijn kan zoveel redenen hebben. Door de progesteron dat je lichaam aanmaakt gaat dat daar allemaal een beetje rommelen onderaan. Ik zou me dus niet zo heel veel zorgen maken. Weet je, het kan altijd alle richtingen uit. Heb internet afgeschuimd (is niet zo gezond, geloof me!) en welke symptomen je ook hebt het kan nog steeds alle richtingen uit. Ik las zelfs een verhaal over iemand die een miskraam deed (bloed met klonters) en een week later zagen ze toch een hartje kloppen. Maar ook als je nooit bloed met klonters hebt kan je ook een miskraam doen of je vruchtje kwijtraken. Heb beseft dat internet er niet voor kan zorgen dat je het zaakje in je hoofdje onder controle krijgt. Eigenlijk zouden we moeten proberen genieten van elk moment van onze zwangerschap, als het misgaat dan is dat de natuur die dat voor je beslist en dat kon je zelf toch niet voorkomen. Het is eigenlijk zonde dat al die symptomen je niet doen genieten en je alleen maar stress geven.
Deze morgen was de wc-pot helemaal rood gekleurd maar (voorlopig) nog geen klonters, ik zag het eventjes weer somber in. Ik herinner me onlangs tijdens de salsa een dame die 5 maanden zwanger was en die het pas op 8 weken wist omdat ze gewoon ongesteld is geworden. Daar hou ik me nu nog eventjes aan vast.. tot deze middag. Misschien zal ik dan meer weten want dan moet ik op controle in het ziekenhuis. Heel waarschijnlijk gaan ze mijn hCG opnieuw testen (of misschien ook niet indien er nog steeds geen vruchtje te zien is). Ja, het is spannend en ik hoop dat ik gelukkig het ziekenhuis buitenwandel anders gaan mijn vriend en ik enkele zware dagen tegemoet.
Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt om die eerste buikpijn. Maar die buikpijn kan zoveel redenen hebben. Door de progesteron dat je lichaam aanmaakt gaat dat daar allemaal een beetje rommelen onderaan. Ik zou me dus niet zo heel veel zorgen maken. Weet je, het kan altijd alle richtingen uit. Heb internet afgeschuimd (is niet zo gezond, geloof me!) en welke symptomen je ook hebt het kan nog steeds alle richtingen uit. Ik las zelfs een verhaal over iemand die een miskraam deed (bloed met klonters) en een week later zagen ze toch een hartje kloppen. Maar ook als je nooit bloed met klonters hebt kan je ook een miskraam doen of je vruchtje kwijtraken. Heb beseft dat internet er niet voor kan zorgen dat je het zaakje in je hoofdje onder controle krijgt. Eigenlijk zouden we moeten proberen genieten van elk moment van onze zwangerschap, als het misgaat dan is dat de natuur die dat voor je beslist en dat kon je zelf toch niet voorkomen. Het is eigenlijk zonde dat al die symptomen je niet doen genieten en je alleen maar stress geven.
Deze morgen was de wc-pot helemaal rood gekleurd maar (voorlopig) nog geen klonters, ik zag het eventjes weer somber in. Ik herinner me onlangs tijdens de salsa een dame die 5 maanden zwanger was en die het pas op 8 weken wist omdat ze gewoon ongesteld is geworden. Daar hou ik me nu nog eventjes aan vast.. tot deze middag. Misschien zal ik dan meer weten want dan moet ik op controle in het ziekenhuis. Heel waarschijnlijk gaan ze mijn hCG opnieuw testen (of misschien ook niet indien er nog steeds geen vruchtje te zien is). Ja, het is spannend en ik hoop dat ik gelukkig het ziekenhuis buitenwandel anders gaan mijn vriend en ik enkele zware dagen tegemoet.
donderdag 19 juni 2008 om 10:45
Tuurlijk Drew is het niet leuk...Ik ben 36 en toen we besloten we gaan ervoor en je ontdekt gelijk zwanger te zijn dan is het feest...Gaaf toch gelijk raak...nou ja dat ging fout. Joh dan denk je ja kan...je bent statistiek..... Ben al wat ouder en helaas gaat het gewoon bij 1 op 10 mis. 1 menstruatie afgewacht en toen er weer voor gegaan. En ja hoor ...gelijk weer raak. En wederom fout....Ja is klap. Vooral teleurstelling maar beheerst absoluut niet mijn/ons leven. Heb echt wel gejankt en ff er doorheen gezeten maar ben heel optimistisch...met ons beiden blijkt niets mis te zijn, enige waar ze aan denken zijn dat ik antistoffen aanmaak...Daarom moet ik nu volgende week (dan verwacht ik menstruatie) bloed prikken. Die week erop naar gyn en krijg ik uitslag...als het zo is dan schijnt het vrij simpel op te lossen te zijn maar ze denken vooralsnog aan domme pech....hoe lullig ook.
Nu dus even niet er mee bezig....ff rust pauze We zien wel na uitslag etc. Ik heb veel vertrouwen in toekomst....Komt vast allemaal goed.
Nu dus even niet er mee bezig....ff rust pauze We zien wel na uitslag etc. Ik heb veel vertrouwen in toekomst....Komt vast allemaal goed.
donderdag 19 juni 2008 om 18:08
Ook hier nog even een berichtje nalaten. Helaas slecht nieuws. HCG is te weinig gestegen om goed te zijn. Ze zegt dat een normale zwangerschap nu is uitgesloten. HCG was zondag 347 en is nu iets boven de 500. Maandag opnieuw op controle, en als het is gestegen moet ik een kijkoperatie hebben omdat ze er dan van uitgaan dat het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap wordt. Maar hopelijk draait het gewoon uit op een miskraam. Ik weet niet meer goed wat te voelen, die buikpijn blijft maar aanhouden, ik dacht dat het mijn darmen waren. Ik kan nog heel moeilijk plassen, net alsof er iets in de weg zit.
Mijn vriend zei me daarnet: het is toch gestegen met 200? Ik zou hem zo graag willen zeggen dat er toch nog een kleine kans inzit maar als de gynea zegt dat het uitgesloten is dan zal dat wel zeker?
Mijn vriend zei me daarnet: het is toch gestegen met 200? Ik zou hem zo graag willen zeggen dat er toch nog een kleine kans inzit maar als de gynea zegt dat het uitgesloten is dan zal dat wel zeker?
donderdag 19 juni 2008 om 21:07
snok, even persoonlijk aan jou, jij schrijft dat je waarscijnlijk antistoffen aanmaakt en dat dat in dat geval wel te verhelpen is? mag ik vragen hoe dan? Ik vraag dit voor een vriendin bij wie dit ook speelt, maar tegen haar hebben ze gezegd dat ze dan niks voor haar kunnen doen. Dank alvast
En voor de rest van de dames hier, sterkte (voor jou ook snok)
En voor de rest van de dames hier, sterkte (voor jou ook snok)
vrijdag 20 juni 2008 om 15:51
Arwen ik heb echt geen idee???? Ik moet zeggen dat ik NIET in medische molen zit, om maar naampje te geven, maar dat het puur ff voor zekerheid checken is. En dacht dat dit is wat hij, gyn, bedoelde. MIsschien heb ik hem totaal verkeerd begrepen en is wat jouw vriendin heeft niet te verhelpen en bedoel ik wat anders? IK dacht dat hij zoiets zei.....
Ik laat het wel weten ok? IK moet 3 juli naar gyn....
Ik laat het wel weten ok? IK moet 3 juli naar gyn....
vrijdag 20 juni 2008 om 19:57
snok, dank alvast. Ik hoop dat jij goed nieuws krijgt 3 juli, althans, dat het gewoon "pech" is, en geen reactie van je lichaam. Die vriendin heeft nu achter elkaar 4 miskramen gehad en tegen haar is gezegd dat haar lichaam de vrucht er waarschijnlijk zelf uitwerkt, een soort afweer reactie, maar dat hier niks aan te doen is. In elk geval dank voor je reactie.