Moeders (vaders), blaas hier schaamteloos stoom af!

07-11-2006 22:59 627 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alle moeders en vaders zijn van harte uitgenodigd om hier hun beklag te doen over het gedrag van hun spruiten.We houden echt wel van ze, maar soms.... bewerkt door moderator,
Zoon (2 jaar 3 maanden) is bezig zindelijk te worden. Vijf keer in een halfuur perst-ie een paar druppeltjes in het potje, die hij dan elke keer heel enthousiast in de wc wil leeggooien, en ik moet elke keer mee (om de deur open en dicht te doen, moet want anders gaat de poes huishouden in de badkamer). Om vervolgens na die tien druppeltjes z'n leuter te richten op de xylofoon, en dan zijn het ineens geen druppeltjes meer, maar een heel volle blaas die trots volledig leeggepiest wordt.

Of hij ligt net in bed, mama wil lekker even zitten, en dan moet-ie ook ineens plassen. Bed uit, pyjamabroek uit, luier uit, wachten, en natuurlijk komt er weer niks... Mijnheer rent snel weg als ik z'n luier en broek weer aan wil doen. Hard lachend stort-ie zich op mama's bed, en vrijwel meteen roept-ie -weer zo trots-: "Mama! Heb geplast!" Hoe oud zijn die kindjes als ze zelf beddegoed af kunnen halen??!
De zweep erover, en per direct in elk geval hun bed laten afhalen en het natte goed in de wasmand laten gooien. Vinden ze ook nog wel leuk, mama/papa helpen !

Het bed weer opmaken lijkt me inderdaad nog wat teveel gevraagd.
Kinderen die jaloers doen als broertje een vriendje thuis heeft uitgenodigd.

Kan het hier ooit eens normaal! En dan heeft Middelste, toch al bijna zes, pas uitgevonden dat hij best wel hard kan HUILEN ;(
Oh mamzelle, herkenbaar is dat! Brullen als oudste wel een vriendje te spelen heeft, maar middelste niet. Meestal komt het erop neer dat ik gewoon 5 kinderen om me heen heb, gelukkig heeft jongste van 2 1/2 die jaloezie nog niet. En dan zijn er moeders die gewoon na school alle kinderen uitbesteden, en zelf de middag kinderloos zijn... waarom lukt mij dat nou nooit?! ;(

Hier was het vannacht ook bal, middelste van bijna 4 heeft de hele nacht gespookt. Om 1 uur was hij zijn knuffels zijn, om 2 uur zat zijn onderbroek niet goed, om 3 uur wilde hij bellenblazen :?, om 4 uur had hij dorst, om 5 uur weer knuffels kwijt, en om 6 uur schreeuwde hij de andere 2 ook wakker. En bedankt.

En nu ligt hij languit op debank want meneer is moe. Goh, daar heeft moeders nou helemaaaaaaaal geen last van!
Oef :? da's aan deze kant niet herkenbaar. 's Nachts slapen ze, allemaal, met zijn drieën op één kamer.

Bellenblazen :D
ok ok, mijn 3 weken oude smurfje is eigenlijk alleen nog maar lief, maar gisteravond vond ik het ietsje minder toen ze na haar heerlijk warme badje en een grooooooooote warme fles nog steeds niet wilde slapen (terwijl dat de laatste 2 weken heel goed gaat) en 2 uur lang bleef doormekkeren en pas om half 1 haar ogen dicht deed (na nog meer warme fles)...

t schatje.............(en mama was al zo moe)
MIjn zoon heeft het vingerverven ontdekt. Allemaal bruine handjes op mn lichte hoogglans keuken.:?

Op zoek dus naar het broodje chocopasta (of van wat er na het kastjes verven nog van over is), wat vervolgens niet te vinden is, en dan is er ineens die vreselijke ongellooflijk smerige lucht en roept zoon: Bah. Vieze bah .None juijer....

En echt de HELE kastjes zaten onder..........:@

GGGGRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
hahaha..... sorry sunlight...

deze is echt héél erg!!
Zwarte piet komt morgen toch pas.........????????

Mijn schatje had een chocolade toetje..

En ik was zo stom om ff naar de keuken te gaan.........

Komt hij naar mij toe gerent.........

Kijk mamma!!!!!!!!!!!!

helemaal onder de chocolade.......incl haar oren........kleren en natuurlijk gezicht......

En lachen dat hij moest........

Ik eigenlijk ook wel een beetje maar baal ook wel...........

ga maar ff met hem douchen want een doekje is niet genoeg..........
Mijn twee niet gelovige heren stonden vanmorgen om half zes naast mijn bed om te vragen of de tv aan mocht. Sinterklaas kwam immers vandaag. Ja ja, ze weten het leuk te brengen. Bijna zeven en acht jaar en zitten nu braaf met hun sinterklaas-servies, in pietenshirt en sokken, met de sintvlaggetjes opgehangen en de sinterklaastrommel met pepernoten te wachten op de bank. (Oké op dat half zes na, heeft het wel iets schattigs....)
Ik lees al een tijdje mee en moet zeggen dit topic doet me goed. Heerlijk, ik lig af en toe helemaal in een deuk om de dingen die jullie kinderen uithalen.

Mijn eigen dochter is al weer ruim 3,5 jaar. zij is momenteel echt haar grenzen aan het verkennen en het is maar goed dat we hier geen behang hebben, dan had er nu een dikke bobbel in gezeten. Gelukkig heeft ze ook dagen (zoals vandaag, jippie) dat ze weer heel gezellig en lief is (behalve dat ze nu al een half uur in bed ligt en nog steeds niet slaapt maar wel steeds roept en smoesjes verzint om even het licht aan te kunnen doen...).
Zo, ouwe.

En nu weer wegwezen!

Al die zenuwachtige overspannen drukke pokkenkinderen maken je verjaardag er niet leuker op.

Kun je niet gewoon een keer als exentriek verklede knar in een jurk gaan optreden in een travestiebar op Ibiza ofzo?

Of mag ik dat soms niet op mijn verlanglijstje zetten?

Anders een enkele voetreis Timboektoe voor je?

Goed voor je reuma ook, dat warmere weer. Gezellig, strand, kokosnoot enzo. Niet meer misslijk van die kiezenbrekende pepernoten.

En je ezeltje is er ook welkom. Hebben zij ook openbaar vervoer.

Ga daar maar iemand blij(er) maken.

Toedeloe!
Kjong, dan heb ik nog wel een leuke link voor je! :D
:@ Oudste van zeveneneenhalf die me onlangs 300 euro kostte omdat hij de doucheafvoer verstopt had met een tandpastadopje had weer een strak plan tijdens het douchen. Het water moest van boven komen en hij dus op de kranen klimmen om de douchekop boven aan een haakje te hangen. Helaas kon de douchekraan zijn gewicht niet hebben.

'Mama, we kunnen niet meer douchen, de douche is écht kapot'

Na heel wat gegrom mijnerzijds

'maar ik heb het toch gezehegd?'

Aaargh! Wanneer kun je een manneke ongestraft alleen laten douchen?
Mamzelle, wat dacht van in een tobbe in de tuin dat kind. Die zou je toch.... Al is het uiteraard wel weer een staaltje van creatief denken. hij wordt vast uitvinder denk ik zo...
Ik hoop het - en dat mijn huis ondertussen nog wel heel blijft.

Op dit moment kunnen wij dus alleen douchen met een emmer en een klein bakje om daaruit te scheppen. The African way.
Mijn kind eet heel erg slecht, het begon al met 12 maanden toen wou hij opeens geen fles meer en allerlei andere dingen die hij eerst lekker vond ook niet en nu (18) maanden is het nog steeds zo erg, hij eet o.a. bijna geen brood, lust absoluut geen melk en zet het bij iedere maaltijd, ongeacht wat het is op een krijsen. Vanmorgen probeerde ik z´n banaan te geven, en deze keer was het krijsen velen malen erger dan normaal, ik werd uiteindelijk zo boos op hem dat ik me daar nu erg schuldig over voel. Ik voel me een slechte moeder en zit hier met een ontzettend klote gevoel.
~zucht~

Het is weer zover.... jongste van 4 mnd (!!) wil níet slapen.... en ze is zó moe (en ik onderhand ook).... ik denk dat ze vandaag wel al in totaal een uurtje geslapen heeft.....

Het is dat ze geen fles wil, want anders deed ik er jenever door...

~zucht~
quote:Mijn kind eet heel erg slecht, het begon al met 12 maanden toen wou hij opeens geen fles meer en allerlei andere dingen die hij eerst lekker vond ook niet en nu (18) maanden is het nog steeds zo erg, hij eet o.a. bijna geen brood, lust absoluut geen melk en zet het bij iedere maaltijd, ongeacht wat het is op een krijsen. Vanmorgen probeerde ik z´n banaan te geven, en deze keer was het krijsen velen malen erger dan normaal, ik werd uiteindelijk zo boos op hem dat ik me daar nu erg schuldig over voel. Ik voel me een slechte moeder en zit hier met een ontzettend klote gevoel.*;
't Gaat weer over dat zindelijk worden hoor, poeh ik dacht dat 't er alleen maar makkelijker op zou worden, maar het tegendeel is waar. Dertig keer per dag wil hij op potje of wc, elk druppeltje moet ik uitgebreid komen bewonderen, en net heeft hij voor de grap het potje vol urine omgekeerd op het tapijt, na wel eerst even in het volle potje te hebben staan dansen met z'n sokken aan. Hij moest zelf bulderen van het lachen, maar was wel de enige.
Heerlijk, dit topic!

Het geeft me helemaal het gevoel dat ik niet zo veel te klagen heb als jullie....

alleen.... mijn dochter van bijna een jaar wil niet in de box, klimt uit het wipstoeltje en vindt écht ieder stofje wat de stofzuiger heeft laten liggen....

als zij rondkruipt en ik heb net gestofzuigd, voel ik me gewoon een vies wijf!

Wat zij niet onder die tafel en onder die bank vandaan krijgt....

het consultatiebureau kan de ogentest wel overslaan :D.

Niks mis met die ogen.... ik ga wel in haar plaats, samen met mijn stofzuiger;)
Dit is meer een zodra-ze-kunnen-praten -zetten-ze-je-voor-joker moment, maar toch...

Zoonlief is morgen jarig. Wordt dan 8 jaar. Vandaag dus trakteren op school. Nu hebben ze daar een Happy Birthday hoed. Omdat ik dat niet zo fris vind, iedereen krijgt die hoed op (lang leve luizen etc.), heb ik een eigen hoed gekocht. Dus juf zegt tegen hem: `Hé, heb je je eigen muts?` Zoonlief: `Ja, mijn moeder is bang dat ik luizen krijg!` Ahum, mag ik even door de grond zakken? Juf keek ietsofwat verbaasd en zei: `Jammer dat je onze muts niet goed genoeg vindt.` Oeps....
Hoi Blindje,

Niets om je voor te schamen. Gelijk heb je. Je had moeten zeggen dat het niet echt hygienisch is.

Groetjes
Je hebt groot gelijk .
Manohmanohmanohman wat een dág! :(

Gezeur, gezeik, gejengel, geruzie, gegil en gejank.

Ze (de 2 oudsten van 5 en 4jr.) zitten elkaar sinds 7.00u vanmorgen dwars; Even geniepig een hoekje van het A4-tje trekken waar broer ernstig een tekening op maakt, gejank, straf en wéér gejank (de gestrafte) als gevolg,  even heel geniepig een paar puzzelstukjes verstoppen waar zus mee bezig is, gejank, straf en wéér gejank (de gestrafte) als gevolg.

Mag ik een snoepje?

Mag ik dan een koekje?

Mag ik ook geen ijsje?

Ah toe, please mam? Pleeeeeeaaaaaaaaaaaaaaaase? (please?? waar heb je dát geleerd??)

Nee is nee.

Aaaaaaaaaaaaaaaah, aaaaaaaaaaaaaaaaalsjeblieeeeeeeeeft?????

~ kebeng, keboeng, er wordt er 1 weer per ongeluk knock out geslagen met een onbedoelde elleboog, gejank, gekrijs ~

Neeeeeeeeeeee!!!! Wélk gedeelte snap je nou niet?? De N of de E ????????

Ondertussen ligt baby van 8 mnd. sjagerijnig te wezen vanwege paar doorkomende tanden. Gesjelligheid, gesjelligheid.

Dan maar naar buiten. Waar het de hele dag als pijpenstelen giet. En oh kut, kaplaarsjes zijn te klein. En oh, fuck, parapluutjes liggen nog op school. En waar zijn jullie regenjasjes?

Ein-de-lijk buiten, moeten ze plassen. Weer terug.

Goed. Paar uur even buiten vermaakt, was zowaar gezellig. Als je alle ' ooooooh mámmaaaaaaaaaa!! Noah zegt Plinterklaaaaaaaas!!!!!!! En het ís geen Plinterklaas he, mam, het ís SINterklaas!!!!!!

' Oooooooooooooh máaaaaaaaaammmaaaaa!! Yentl looooopt nieeeeeeet ooooop deeeeee stooooooeeeeeééééép!!! "

Stelletje NSB-ers.

Nah ja, nu weer thuis. Houden de moed erin, dacht ik.

Sinterklaas op tv, net pepernoten gescoord van echte pieten in het dorp, baby gevoed en vrolijk.. oh joy, wat een rustig moment! Oh, ik geniet, ik geniet, ik geniet!

Vraagt zoon net:

"Mam, jij mag zeggen wat ik moet tekenen: Sinterklaas of zwarte piet"

- Teken zwarte piet maar.

"Nee mam, waarom niet sinterklaas?

- Oh mag ook, maar je zei toch dat ik mocht kiezen?

" Maar ik wil Sinterklaaaaaaaaas tekenen! En nou zeg jij dat ik zwarte piet moet tekenen!!'

Godgloeiende, gloeiende, gloeiende. :?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven