Moeders

06-04-2021 18:47 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is het met moeders die hun kind heel anders zien dan de werkelijkheid. Las dat topic over hoe grappig men zijn kind vind en hoeveel grappiger kind is dan de rest als voorbeeld. Zo vind elke moeder haar kind mooi, slim, loopt erg voor( hoogbegaafd) blabla.

Zien die moeders het echt niet? Is het opscheppen en weten ze dat hun kind gewoon een standaard kind is of nog erger? Ben oprecht benieuwd hiernaar. Heb me er zo vaak over verbaasd. Ik zag het dan echt niet.
roosje1976 schreef:
06-04-2021 19:00
Je mag je kind wel mooi vinden maar dat hoef je niet door iedereen z’n strot te duwen
In welke zin wordt dit door iemands strot geduwd dan?
Alle reacties Link kopieren
Duh. Mijn zoon ís gewoon de leukste, liefste en mooiste. Dus.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Merrick schreef:
06-04-2021 19:01
Waarom wind je je zo op over iemand anders’ geluk?
Ik wind me niet op maar ik vind het overdreven.
Alle reacties Link kopieren
Strawberry_shortcake schreef:
06-04-2021 19:02
Dat is toevallig! Hier had ik het gisteren nog met mijn man over. Tuurlijk vind ik mijn kinderen bijzonder en leuk en speciaal maar soms word ik ook knettergek van ze en soms doen ze dingen waarvan ik denk aaiiiiii waarom. Ik vind het heerlijk om dit met andere moeders te bespreken, even stoom afblazen maar sommige moeders....van die moeders die vinden dat hun kind never nooit iets doet dat vervelend is vind ik vreselijk irritant om mee te praten.
Echt precies dit dus!
Alle reacties Link kopieren
Midnight-Blue schreef:
06-04-2021 19:02
In welke zin wordt dit door iemands strot geduwd dan?
Dat de hele kamer ineens naar dochter kijkt en stoppen met praten
Alle reacties Link kopieren
Minik schreef:
06-04-2021 19:04
Echt precies dit dus!
Ik kan gewoon beter opvoeden dan jij

Daarom is mijn kind echt perfect
Alle reacties Link kopieren
roosje1976 schreef:
06-04-2021 19:03
Ik wind me niet op maar ik vind het overdreven.
Je woordkeus doet wat anders denken.
Alle reacties Link kopieren
Waar is het topic over vaders en vooral hun "prinsesjes" (ik hoor gek genoeg zelden vaders bezig over prinsjes)?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
roosje1976 schreef:
06-04-2021 19:05
Dat de hele kamer ineens naar dochter kijkt en stoppen met praten
Nou, dat moet inderdaad verschrikkelijk geweest zijn.
roosje1976 schreef:
06-04-2021 19:05
Dat de hele kamer ineens naar dochter kijkt en stoppen met praten
Sneu voor de dochter dus.
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
06-04-2021 19:05
Ik kan gewoon beter opvoeden dan jij

Daarom is mijn kind echt perfect
Haha gefeliciteerd, jij wint
Alle reacties Link kopieren
Oh ik vind mijn kind ook vaak grappig. Maar ook heel druk en aanwezig. En dus ook wel eens irritant.
Ik denk dat het meer vervelend is dat sommige ouders (ja ook vaders kunnen het) hun kind altijd maar beter vinden dan het kind van een ander.

Kon pietje zijn veters strikken toen hij 3 was dan kon jantje het al met 2,5 en natuurlijk was hij ook 3 maanden eerder zindelijk
Alle reacties Link kopieren
Minik schreef:
06-04-2021 19:07
Haha gefeliciteerd, jij wint
:bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
Ik vind mijn dochters echt geweldige leuke persoontjes, ze zijn mijn wereld. En ik vind ze de leukste kinderen van de wereld, ze zijn mooi, lief, grappig en lijken tot nu toe ook nog eens intelligent te zijn ( al vragen man en ik ons het soms af als ze weer een rare actie uithalen ;-) ).
En natuurlijk zie ik ook de dingen waar ze niet zo in uitblinken, gedrag waar ik me intens aan kan storen. En ja, dat benoem ik ook wel eens richting andere ouders ( vriendinnen voornamelijk, soms wat collega's, familie) want geen enkel kind is in mijn ogen wat dat betreft perfect. En ik stoor me ook wel eens aan ouders die doen alsof hun kind de perfectie zelve is, maar aan de andere kant.. Als zij dit nu echt denken/voelen, nou, lekker dan laten.

Liever dit, dan kinderen die volledig de grond in worden getrapt door ouders...

En onderlinge competitie vind ik heel vervelend, klein trauma opgelopen door een van mijn vaders vrienden, die altijd vond dat zijn dochter beter moest zijn dan mijn zusje en ik. Mijn ouders deden daar nooit aan mee, maar zolang we met elkaar op vakantie gingen werden we altijd vergeleken door vriend, wie het beste kon duiken, wie het snelste kon zwemmen, wie beter kon koprollen, wie beter kon skieen en wie de meeste medailles had etc. Reden voor mijn ouders om na een paar jaar te stoppen met de gezamelijke vakanties, want het ging hen ook veel te ver.
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 06-04-2021 19:25
16.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
We zijn biologisch voorgeprogrammeerd om onze eigen kinderen nogal leuk te vinden, dat geeft een flink evolutionair voordeel. Dat betekent niet dat we niet meer zien dat ze ook mindere punten hebben, maar daar stap je makkelijk overheen als je zo veel van iemand houdt.
Mijn kind kan strontvervelend zijn, maar ook super grappig en lief. En ja, ik vertel haar dat ze iets prachtig getekend heeft, ook als ik geen idee heb wat het is (ze is 2). Wat ik ook niet begrijp, is dat mensen echt blind zijn voor een gebrek aan talent. Van die ouders die vol enthousiasme vertellen over hun kind bij de audities van Idols, en dan blijkt kind hetzelfde zangtalent te hebben als ik (oftewel: kun je beter niet op tv laten zien). Dan is het wel erg sneu dat je je kind zich voor heel Nederland voor schut laat zetten, omdat je echt de realiteit uit het oog bent verloren. Maar gelukkig weten de meeste ouders heus wel dat ze hun kind beter iets af kunnen remmen in dat soort gevallen.
Alle reacties Link kopieren
Ieder kind heeft er recht op en baat bij dat ze de allerleukste, liefste en beste zijn volgens hun ouders. Ongeacht hun onvolkomenheden. Onvoorwaardelijke liefde.
Dat is goed voor de ontwikkeling van hun identiteit, persoonlijkheid en zelfbeeld.

Dat wil niet zeggen dat hun ouders ze niet bijsturen op hun onvolkomenheden.
Alle reacties Link kopieren
Waarom alleen moeders? Mijn vriend denkt dat onze zoon geniaal slim is. Nou is onze zoon echt een super leuk ventje dat zich goed ontwikkelt en voor zijn leeftijd een aantal dingen goed beheerst. Maar "geniaal slim" is hij niet. Als ik dat tegen mijn vriend zeg, zegt hij "je moet hem niet onderschatten!!". Hij heeft echt oogkleppen wat dat betreft. Ik vind het wel schattig eigenlijk, zo'n vader die zo lekker trots en vol overschatting over zijn kind praat.
Evolutionair zijn ouders zo voorgeprogrammeerd dat ze hun eigen kind geweldig vinden. Zelfs als die dat aantoonbaar ontzettend niet zo is. Anders zou infanticide grootschalig voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
roosje1976 schreef:
06-04-2021 19:00
Je mag je kind wel mooi vinden maar dat hoef je niet door iedereen z’n strot te duwen
mijn moeder vond me niet zo goed gelukt - niet knap, te dik, niet lief genoeg, niet slim genoeg. Kan je vertellen dat dat een stuk schadelijker is dan een moeder die haar kind - OH NEE TOCH - mooi vindt en dat hardop zegt.
Alle reacties Link kopieren
cuculuscanorus schreef:
06-04-2021 18:54
Weet je wat, TO, ik kom ook wel eens ouders tegen die hun kind niet leuk vinden, of lelijk, dom, naar of oninteressant. En dat is echt een heel stuk verdrietiger.
Voor de rest zijn sommige ouders inderdaad blind voor negatieve kanten van hun kind. Dat is soms stom. Andere mensen hebben dat met hun huisdier, partner of met zichzelf. Allemaal wel eens vervelend.
Mee eens.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
cuculuscanorus schreef:
06-04-2021 18:54
Weet je wat, TO, ik kom ook wel eens ouders tegen die hun kind niet leuk vinden, of lelijk, dom, naar of oninteressant. En dat is echt een heel stuk verdrietiger.
Voor de rest zijn sommige ouders inderdaad blind voor negatieve kanten van hun kind. Dat is soms stom. Andere mensen hebben dat met hun huisdier, partner of met zichzelf. Allemaal wel eens vervelend.
Mee eens.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Da's de natuur.
Niet zo moeilijk te vatten toch.

Ik vond andere babies ook niet te pruimen, die van mij ging nog.
Da's de natuur.
Niet zo moeilijk te vatten toch.

Ik vond andere babies ook niet te pruimen, die van mij ging nog.
Da's de natuur.
Niet zo moeilijk te vatten toch.

Ik vond andere babies ook niet te pruimen, die van mij ging nog.
Da's de natuur.
Niet zo moeilijk te vatten toch.

Ik vond andere babies ook niet te pruimen, die van mij ging nog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven