mojo en zo

17-04-2012 17:53 1766 berichten
Alle reacties Link kopieren
We kletsen hier gezellig verder!

Iedereen kan zelf de tabel wijzigen en aanvullen! Op de FB groep de inloggegevens!

NaamltV.a.T-dayen?DatumBijzonderhedenSapsapsap29jan '09 17 mei '0920-01-10 Geboren!Dochter Sapje - 48 cm - 3280g / 3 jaar: 97 cm - 13,4 kgmei '11 25 juni '1127-02-12 Geboren!Dochter Babysapje - 52 cm - 3490g / 11 mnd: 72 cm - 8900 gram Chantal31feb '09 27 mei '09 5-2-10 Geboren!Dochter DC - 48 cm, 3288gr / 14 mnd 76,5 cm - 9640 grdec '10 1 jan '1113-9-11 Geboren!Dochtertje, zusje van Dreumes C2-4-13 Geboren!Derde meisje, mooi en liefje zusje is geboren! Ze doet het super!Carlamama, dochter '04/ zoon '06/ puk '1034juni '09 6 aug '0913-4-10 Geboren!Zoon Puk 3425 g - 52 cm / 11 mnd: 74 cm - 8660 gTiedeltwiet27april '09 4 sept '0914-4-10 Geboren!Dochter Twietie - 3055g / 15 mnd: 75,5 cm - 9360gfeb '12 9 april15-12-12 Geboren!Mooi gezond jongetje Twietboy!Jua33juni '09 9 nov '09 28-07-10 Geboren!Juazoon 54,5 cm/ 3380 gram/ 2 jaar 12,4 kg, 89 cmfebr '12 9 mrt '12 18-11-2012 geboren! JzBaby: 3790 gr/ 52 cmLoeszie38mei '09 31 jan '10 12-10-10 Geboren!Dochter NietZoMini 3860 gr / 20 maanden 11,05 kilo, 84 cmsept '11 22 okt '1126-06-12 Geboren!Dochter WelZoMini 3780 gr, 52 cm/5 weken 4716 gr, 56,2cm Hiro28mei '09 27 juli '10 08-03-11 Geboren!Dochter Hera, 3555 gram, 51 cm / 17 maand 12,3 kilookt '11 25 okt 11 16-06-12 Geboren!Zoon Hero 4230 gr, 55 cm / 2 maand 6495 gr, 60 cm
Oh wat leuk voor mez. Mooi meisje zeg, kan naam alleen op fb niet vinden.

Nu even samen gaan zitten voor belastingaangifte, moet ook maar eens gebeuren.

Sap, wel lekker van de 9 maanden beurs, kan je zelf ook even rondneuzen. Nog vreemd dat je straks echt babyaf bent?
Het valt mee hoor, ben er wel aan gewend en ben veel bezig met de zwangerschap van m'n zusje. Hoop zo dat alles goed gaat, ze is nu 6 weken. Heerlijk om dat mee te beleven.

Belastingaangifte kan toch pas in maart?
Hallooooo!! Ik ben er nog wel, maar forum eigenlijk altijd mobiel (ivm slapend mannetje op mijn schoot 's avonds) en dan vind ik het lastig om hele verhalen te typen. Doekjes kijken aan de overkant gaat makkelijker .

Maar ik moet natuurlijk even juichen voor Mezelbaby!! Super leuk dat Mezeltje een zusje heeft gekregen!

En ook hoera voor de zwangere zusjes van Stella en Sap! Leuk ook dat jullie allebei zo'n goede band hebben met jullie zusjes en de zwangerschap van zo dichtbij mee maken. Lijkt me heel bijzonder om te delen.

Sap, hoe was het vandaag? Veel interesse voor je kraam? En wat heb je zelf allemaal gescoord?

Hiro, lekker dat jullie een weekendje weg zijn geweest! hoe is het met de pluisjesfobie van Hera? Twietie heeft nu iets nieuws ontdekt, ze wil continu de pluisjes tussen haar tenen weghalen. Dus ik denk heel vaak aan Hera .

Loes, ik lees en zie je natuurlijk regelmatig aan de overkant. Ik vind ook dat WZM zo'n wijs koppie heeft! Zoals ze kijkt, lijkt ze al een stuk ouder. Hoe gaat het met slapen van NZM? Vraagt ze nog om de speen?

Stella, hopelijk ben je enorm aan het genieten van je feestweekend! Morgen lekker uitslapen!

Jua, hoe is het met jou? Heb je al wat meer rust? Wat lijken de broertjes enorm op elkaar zeg! Bij die vergelijkingsfoto zag ik eerlijk gezegd niet eens wie wie was.

Over iets meer dan 2 weken is mijn verlof al afgelopen. Bah, ik vind er niks aan. Eergister ben ik voor het eerst eventjes zonder Twietboy weggegaan (naar de kapper en boodschappen doen) en toen moest ik al brullen. Dus dat wordt nog wat als hij binnenkort moet gaan wennen op het KDV. Zo gek, ik merk dat het moedergevoel ook nu bij Twietboy erg moest groeien, maar het lijkt ineens in alle hevigheid en bijbehorend leeuwinnengedrag te komen. En net op dat moment moet ik weer gaan werken.

Verder moeten we hier thuis nog wel erg zoeken naar een nieuwe balans. Tussen Twietman en mij loopt het niet helemaal lekker. Maar we beseffen ons ook dat het waarschijnlijk een fase is die weer voorbij gaat. Ik herken het ook allemaal wel van de eerste maanden met Twietie, maar het blijft toch lastig om mee om te gaan.

Gelukkig is Twietboy een heerlijk joch die enorm hard groeit! Hij is bijna 5,5 kilo en maat 56 is al te klein. Oh, en hij wil nu weer drinken, kleine vreetzak haha.
Twiedel, wat leuk om van je te lezen. Miste je al een beetje hier. Als minimale draagster krijg ik overkant toch niet zo mee. Pluisjesfobie is veranderd in een pluisjes aversie. Ds gaat stukken beter. Nog wel in bad hele laag badschuim, zodat er geen dingetjes te zien zijn. Wat goed om te lezen dat twietboy het zo goed doet. Is het nou nog een vreemd gevoel om twee kinderen aan de borst te hebben? Twee weekjes nog maar verlof, jammer zeg, vooral als je er qua gevoel nog niet zo aan toe bent.

Jua, hoe is het met jou? Balans een beetje gevonden? Loopt het met Juaman zijn nieuwe werk goed, of is het weer heel veel overwerken?

Sap, wanneer heeft je zusje de eerste echo? Spannend zeg. Je had gelijk van de belastingaangifte trouwens, als je dat vooringevulde formulier wilt is dat pas per 1 maart beschikbaar. Nog maar paar daagjes en babysapje is den dreumessapje. Wat krijgt ze voor haar verjaardag? Ga je het nog groots vieren. En wat ga je trakteren? Haha moet binnenkort natuurlijk ook weer met traktaties aan de bak en kijk graag even mee met jou voor inspiratie.

Stella, kinderen lekker weggebracht las ik. Lekker hoor! Geniet er maar lekker van. Ben je nu trouwens weer helemaal 4 dagen aan het werk? Bevalt dat een beetje?

Loeszie, hoe is het met jou? Vind die foto's van nzm echt te schattig die op fb voorbij komen, lijkt mij wel een meiske die later heel goed weet wat ze wil.

Gisteren was ik lekker naar een vriendin. Echt wel heel veel spullen mee en best ver rijden maar wel heel geslaagd. Kinderen hebben daar van half 1 tot 4 geslapen, dus heb heerlijk bij kunnen kletsen. Vandaag lekker niets gedaan, zo nog even een filmpje kijken met hiroman. Wel beetje hormonaal niet helemaal stabiel. Weet niet wat ik heb, neem toch aan dat ik niet zwanger ben. Maar goed misschien gewoon bijna ongesteld ofzo. In ieder geval gevoel alsof tranen nog wel een keer gaan komen. Normaal echt nooit last van. Morgen gaan we denk ik voor het eerst naar ballorig. Ben benieuwd wat ze daar van vinden. Wellicht ook nog een keer een goede locatie voor een date. Is er nog een een beetje centraal gelegen?
Wow Twiedel is je verlof alweer bijna voorbij..hoe kan dat nou, je twietboy nog zo mini..dat is echt voorbij gevlogen! Wat vervelend dat het minder gaat tussen jou en je vriend..Hoe kan dat precies? Hoe is het nu afgelopen met het samen slapen verhaal dat hij niet zo zag zitten? Ik vond de eerste maanden ook wel heftig maar op een gegeven moment vind je de balans wel weer met zijn viertjes.

Haha Stella lekker brakjes Wel heerlijk dat het kan zo'n weekend! Ik ga volgens week ook weer eens stappen en dan bij een vriendin slapen want anders is het niet te doen. Ik ben bij voorbaat al moe

Sap hoe was het op de beurs? Nog leuke dingen gescoord?

Hoe was het in ballorig Hiro? Heb je het overleefd of ben je gaan huilen? Jeetje dat zou toch wat zijn, alweer zwanger. Hopelijk is de hormonale bui over en ben je weer jezelf

Het slapen zonder speen gaat heel goed. Het was even een moeilijk weekend en als we naar buiten gingen was het lastig maar nu gaat het heel goed en is ze er helemaal vanaf. En thank god is het middagslaapje weer terug!

En nog even bleh,,ben zo klaar met alweer sneeuw. Ik wil voorjaar, lente, zonnetje! *grom* Het enige fijne is dat ik lekkere dikke winterdraagdoeken heb die nog goed van pas komen maar verder ben ik er helemaal klaar mee. Hopelijk is het snel mei want dan gaan we op vakantie naar Lesbos, zin in!

Jua al vakantie geboekt inmiddels?
Zo twiet jouw verlof dus ook al bijna voorbij??Heb steeds t idee dat je pas net bent bevallen aan de andere kant t gaat hard he? Twietboy en jzb schelen natuurlijk ook maar een maand en hzb is alweer 3 mnd.... Pff

Rot dat t tussen jou en twietman ff minder gaat...slaapgebrek en drukte? Hier was t de eerste tijd ook minder, vooral ook door mijn kant. Weinig slaap icm hormonen maakt me vaak erg vatbaar voor irritaties. Lijkt nu weer beter te gaan.

Bij ons ook voordeel dat juaman veel beter in zn vel zit door zn nieuwe baan. Hij heeft t erg naar zijn zin en is ook weer normale tijden thuis!

Sap hoe was t op de beurs?? Druk zeker??

En pfff jij helemaal uit de babytijd nu. Wat gaat t snel. Wat leuk dat je zusje zwanger is, hopelijk gaat alles goed.

Hiro.... Pfff hormonen.... Maar zit dus kans in dat je alweer zwanger bent?! Hoe zou je dat vinden zo snel ? Al had je een tijdje terug al de piekers of jullie nu al voor een 3 de gingen of later.

Ballorig leuk geweest?

Jz vind t altijd geweldig maar ik moet wel heel de tijd met hem mee dus icm baby is dat niet zo handig nu.

Loeszie: ja... Vind ook dat de sneeuw nu wel genoeg is!!

Jullie in mei al lekker op vakantie?!heerlijk voor uitzicht!!

Hier nog 7 mnd wachten, we gaan eind sep/ begin okt. Dan is jzb ook wat ouder maar nog jobg genoeg om " makkelijker" te vliegen...( hopen we dan haha)

Morgen waarschijnlijk vliegtickets boeken naar.......florida!

Heel spannend wel met 2 kleintjes maar dit jaar is t nog t gemakkelijkst omdat jzb nog in zn wiegje mag. En dus ook goedkoper. We gaan wel relaxt doen . Dus geen camper stella.

We huren eerst 1 1/2 week een villa aan de westkust ( echt zo goedkoop voor een giga huis daar met prive zwembad......) en dan eindigen we nog een paar dagen in miami waar we ook een appartement huren. Zien we verder wel waar we allemaal heen gaan.

Alleen de vliegtickets maken t duurder dan een vakantiehuisje in europa dus dat gaf uiteindelijk toch de doorslag....

En enorm behoefte aan zon!!

Stella jullie al wat bijgekomen van je " wilde" weekend?!

Lekker genoten dus?!

En jouw zusje dus ook zwanger... Wat leuk!

Hier verder wel ok. Ik heb van mn homeopaat iets gekregen wat mijn stemming wel goed heeft gedaan want ik hikte toch weer tegen een depressie aan. Mn hormonen zijn zo gevoelig blijkbaar. En icm slaapgebrek , dat gaat er nu ook wel inhakken. Jz slaapt gelukkig weer beter, soms savonds nog wat drama maar lang is t niet meer. Helaas soms snachts ook nog wel wakker maar geen uren meer.

Jzb vannacht voor t eerst 5 uur ertussen gelaten!!! Hij sliep de laatste dagen overdag slechter, denk combi 3 mnd sprong en niet zo lekker. Vanmorgen weer 2 1/2 uur geslapen..

Hij is verder zo relaxt, heb mn handen echt vol aan jz en jzb doe er " ff" bij. Probeer wel zo veel mogelijk van de babytijd te genieten want wat gaat t snel!

Merk helaas ook dat ik t moeilijk vind af re sluiten, juaman is duidelijk. Met 2 zijn we compleet, ik voel dat dus niet helaas want verstandelijk is dat wel zo. Hopelijk komt dat gevoel goed als mn hormonen weer rustiger zijn haha

Fijn weekend iedereen nog!
Ha!

Jua, dat is heel herkenbaar, het gevoel dat de peuter bakken vol aandacht en energie vraagt, en je de baby er wel even bij doet. Ik vind het momenteel ook vaak echt pittig met Steltje. Bij een wens voor een derde kan ik me dan weer helemaal niks voorstellen

Lekker hoor, dat jullie vakantie geboekt hebben! Leuke bestemming Waar aan de westkust zitten jullie precies? Ik vond zelf de oostkant mooier, maar wij zijn maar heel kort aan de westkust geweest, en hebben daar dus ook niet heel veel gezien. Lekker hoor, nog zo lang voorpret!

Gauw maar eens afspreken met de boys op een vrije vrijdag. Niet deze week, want dan krijg ik mijn spiraaltje *slik*.

Hier ook behoefte aan zon trouwens

Twiedel, inderdaad, jeetje, wat snel alweer! Kan me voorstellen dat je er nog geen zin in hebt! Bij Twietie had je ook iets langer verlof door de vakantie, of niet? De balans is hier nog steeds niet helemaal terug trouwens. Het gaat steeds een beetje beter, en af en toe wat tijd echt samen doet ook goed, maar de afgelopen 8 maanden waren zeker niet de beste uit onze relatie. Merk gelukkig wel dat het steeds weer een beetje beter gaat. Slaapgebrek is zó kiling. En je wordt gewoon ook nog zoveel meer geleefd dan met eentje.

Hiro, je hebt me geïnspireerd, heb gisteren ook de aangifte maar even ingevuld. Krijgen weer een leuk bedragje terug, relaxed man, kinderen

En jaaaaaaaaaaaa, inderdaad een lekker weekendje samen! Ouderwets veel biertjes gedronken, enorm laat gemaakt, geweldig genoten En gisteren de hele middag brak in bed Homeland liggen kijken. Zalig. Nooit gedacht dat ik dat zo zou gaan waarderen Ik zou dat best elke maand willen, maar ik denk dat ik dan net iets te veel vraag van mijn schoonouders

Wel heel heerlijk om mijn knullen weer te zien, lekkere mannetjes zijn het!

Zo, en nu was ik zo uitgerust dat ik weer veel te laat naar bed ga - dus dat ga ik maar eens doen. Morgen naar het Hele Hoge Noorden, dus ik heb nog veel auto-uurtjes voor de boeg.

Leuk trouwens dat Mez een tweede meisje heeft. Als je hier nog leest - Gefeliciteerd!
1 keer per maand zo weekend zou idd wel lekker zijn. Goed dat je zo hebt genoten stella!

Enne hier is de wens voor een 3 de puur de hormonen denk ik, als ik naar jzb kijk en terug denk aan zn bevalling enzo dan denk ik slik..... Nooit meer?? Maar door de drukte met jz moet ik er ook weer niet aan denken nog 1 erbij te hebben hoor

Succes vrijdag met t zetten van de spiraal!! Doet de gyn het?

Hoor wel wanneer je op vrij tijd en zin hebt voor een date.

Hier os jz trouwens in wat rustigere vaarwater gekomen maar jzb is super onrustig en huilt veel. Inc vannacht.... Had ik maar niet gezegd de baby er ff bij te doen
oh wat klinkt dat heerlijk Stella, lekker de hele dag brak in bed Homeland kijken, ik ben plaatsvervangend jaloers Spannend ook he homeland? Echt een superserie!

En oei de spiraal...ik vond het plaatsen wel te doen maar het bloedde bij mij als een malle. En ben tot nu toe wel erger ongesteld. Maar ik geloof dat dat later beter wordt. Maar jou zou een hormoonspiraaltje nemen toch? Dan wordt je hopelijk helemaal niet meer ongesteld.

En oh zo herkenbaar drukke peuter en een lieve baby die geduldig op de grond speelt terwijl mama haar handen vol heeft aan peuter.

En ja wij moeten ook weer eens samen op stap. Vorige week naar theater geweest maar ik was zo moe. Gelukkig was de cabaretière erg grappig want anders zou ik ter plekke in slaap vallen Zo raar nu ik langere nachten maak voel ik me hondsmoe. Maar dat had ik bij NZM ook, had zeker een half jaar nodig om weer een beetje 'bij te trekken'.

heerlijk die vakantieplannen Jua, jammer dat je nog zo lang moet wachten. Heb je wel wat om naar uit te kijken! Jbz ook alweer 3 maanden, meeeeen wat gaat dat hard allemaal! Fijn dat hij al wat meer uurtjes achter elkaar slaapt. Hier ging het juist na 3 maanden berg af waards

okay ik hou het kort, ben bekaf van dag hard werk. Morgen lekker mijn dames knuffelen op mamadag!
Ger heel verhaal getypt en nu weg.

Maar goed opnieuw dan maar weer.

Stella, hoe ging het met het spiraaltje laten zetten? Nog veel pijn aan? Wel lekker dat je er nu aankomende 5 jaar niet aan hoeft te denken. Koperspiraaltje genomen?

Loeszie, haha je gebeden zijn verhoord, volgende week 15 graden... Voelt nu al veel minder ijzig buiten. Dit weekend nog tijd om beetje bij te slapen? Hoe is het trouwens met het middagslaapje van nzm? Heeft ze die nog steeds? En zijn jullie al bezig met potje en zindelijkheid?

Twiedel, misschien gaat het ook weer wat lekkerder qua relatie als je weer aan het werk bent, vond zelf dat je dan pas definitieve balans vind.

Jua, wow wat een leuke vakantieplannen zeg. Paar jaar gelden in Miami geweest, geen denderende stad, maar wel heerlijk strand met veel dingen om te zien, haha vooral meest uiteenlopende mensen.
Sap, hoe was negenmaandenbeurs? Nog iets leuks voor je zusje kunnen scoren? Hoe vond babysapje haar verjaardag? Kreeg ze er al iets van mee?

Hero is al paar dagen heel erg snotterig in combinatie met soms 's nachts huilen, slaapt meestal weer vanzelf in, maar ben er zelf ook wel beetje moe van. Nu lekker even optimaal genieten van middagslaapje met filmpje op de bank. Vanavond een feestje in den haag, best wel spannend want we hebben een oppas die nog maar een keer heeft opgepast toen wij in de buurt waren. Nou ja ze is wel betrouwbaar, maar toch. Fijn weekend allemaal!
Pff, morgen gaat Twietboy voor het eerst wennen op het KDV en ik vind het echt niet leuk!! Hij is de laatste dagen ook wat onrustig, huileriger dan normaal, komt moeilijk in slaap en slaapt vaak maar kort. Dus ik ben bang dat hij morgen helemaal niet gaat slapen daar. Maar goed, het is maar een ochtend en ze bellen me als het echt niet gaat.

Hoe is het met iedereen?

Hiro, lekker feestje gehad? Is het goed gegaan met de oppas?

Jua, wat een fijne vakantie hebben jullie in het vooruitzicht! Dat heb je ook wel verdiend na zo'n drukke periode. Ik herken trouwens heel erg wat je schrijft over de baby er 'even bij doen'. Ook al is Twietie lang niet meer zo aan het peuterpuberen als een paar weken geleden, je bent er toch drukker mee dan met een baby. De wens voor een 3e heb ik ook, maar ik weet zeker dat dat op dit moment nog puur door hormonen gestuurd is. Het kan best zijn dat ik er volgend jaar heel anders over denk (en misschien wil Twietman sowieso niet).

Stella, jeej voor je gezellige weekend! Wat geweldig dat je daar zo van kunt genieten! Hoe was het gegaan met het spiraaltje? Veel last van gehad?

Sap, hier ook nog gefeliciteerd met je dreumes! Heb je de bevalling weer herbeleefd? Leuke naam voor je site heb je bedacht! Ik vind het zo knap dat je zo ondernemend bent. Jij bedenkt iets wat je wilt en gaat er dan ook helemaal voor. Ik kan daar wel eens jaloers op zijn hoor.

Chantal, lees je hier nog wel eens mee? Ik zag dat je alweer 37 weken bent, gaat snel! Voel je je goed? Bijzonder, dat het bijna 4 jaar geleden is dat we hier begonnen met schrijven en jij nu al je 3e kindje verwacht!
Twietboy net weggebracht... wat is het leeg in huis... Ik heb een heel lijstje met dingen die ik wil doen, maar ik kan me er nog even niet toezetten. Eerst maar eens een kopje thee.

En ik heb zin om een troostdoekje te klikken, hoe erg is dat?
Knuffel voor jou Twiedel, eerste keer zonder je mannetje voelt wel heel vreemd. Was het goed gegaan met hem?

Oppas ging heel goed, wel lekker even nergens aan denken op zo'n feestje. Man is ook bezig met nieuwe baan, zou 32 uur zijn, zou ook wel weer wat meer lucht geven dan de 36 uur die hij nu maakt.

Chantal, denk ook aan jou, spannend zeg. Laatste loodjes. Ben wel heel benieuwd hoe je het straks met 3 kinderen gaat ervaren.
Aaaaah Twiedel wat lastig is dat...hoe ging het wennen? En haha een troostdoekje..hoeveel heb je er inmiddels? Vast nog niet genoeg

Sap wat gaaf je website en de naam. Zo leuk dat je dat allemaal doet.

Hier ook herkenbaar dat je de 2e er even bij doet. Maar hier is ze ook echt een stuk makkelijker dan de oudste..

Hiro het middagslaapje is gelukkig weer terug alhoewel ze wel altijd rete chagrijnig wakker wordt en 's avonds lastig naar bed gaat. Maar ze is toch wel moe 's middags. Potje zit ze soms 10 seconde op ze zei laatst wel dat ze moest plassen maar dat was voor het eerst. Oh lekker dat Hiroman nu 32 uur kan werken...zal inderdaad meer lucht geven. Is hij aan het solliciteren of heeft hij de baan al? Fijn dat het goed ging met de oppas. Hier past ons nichtje wel eens op, we hebben haar laatst maar gewoon betaald aangezien ze net afgestudeerd is en werkeloos

Hebben jullie ook zo genoten van de zon? Vond het nog wel koud maar gloeide helemaal van het zonnetje toen we thuis kwamen.
pfff......ik zou er ook nog niet aan moeten denken dat JZB al gaat wennen op het KDV dus kan me voorstellen dat t moeilijk was twiet!

Hoe is het gegaan??

En nog een troostdoekje gekocht of je ingehouden?

Denk trouwens dat hier het ook vooral de hormonen zijn die een 3de kind wens hebben hoor.....

Hier is de 2de overig ook ontzettend makkelijk...zeker vergeleken met de 1ste een wereld van verschil

Sap idd erg leuk je website...en wat ben je toch druk...leuk wel!

Stella hoe is t gegaan met het spiraaltje? Viel t mee? Heb je nu ook voor een koper gekozen?

Ik denk dat ik geen koper ga nemen; geloof dat de kans op heftigere menstruaties en buikpijn groot is en daar heb ik normaal al last zat van. Begreep dat de mirena ook gewoon je cyclus in stand houd. Vind ik wel belangrijk. Mijn libido komt langszaam terug en t idee van condooms staat me nu al tegen dus vermoed dat hier ook eerder dan gepland een spiraaltje komt...

Hiro wat fijn dat jullie een oppas hebben...alles goed gegaan? Lekker genoten?

Loeszie moeilijk is dat dat NZM wel slaap smiddags nodig heeft maar dan erna niet te genieten is. Herkenbaar ook wel. Al heeft JZ het op sommige dagen echt nodig en dan slaapt hij savonds ook prima. Maar hij slaapt niet altijd smiddags en hij weet ook dat dat neit hoeft. Ik leg hem wel altijd in bed. Kan en wil hij niet slapen dan mag hij zachtjes met de knuffels spelen of een boekje lezen.....gisteren heeft hij zo toch ruim 1 1/2 uur in bed gelegen en rust dan toch wat uit. en ik ook
Ha meiden, ik verwaarloos jullie, sorry

Lekker, Jua, dat JZ zo rustig in bed kan liggen - dat doet Steltje echt niet. Die hou ik 's middags rustig voor de tv

De spiraal zit hoor, koper idd, mijn menstruaties zijn redelijk licht, dus ik vond dat niet zo'n bezwaar, en wilde liever toch geen hormonen meer. Het zetten viel echt 100% mee, en ik heb ook weinig bloedverlies gehad, of andere klachten. Appeltje, eitje, als ik dat toch vooraf geweten had

De meeste vrouwen worden met de Mirena trouwens niet meer ongesteld hoor, en vaak heb je ook geen eisprong meer, dus van een cyclus is meestal geen sprake.

Spannend, Hiro, man misschien een nieuwe baan! Werkte hij nu bij dezelde organisatie als jij? En is nieuwe baan ergens anders?

Loeszie, heerlijk he? Ik was gisteren vrij, lekker naar buiten geweest met de knullen + vriendin en haar twee zoontjes. Genieten!

Net lekker een stukje gerend. Ik heb weer een blikje motivatie gevonden, dus ik hoop weer wat kilo's kwijt te raken. Eigenlijk graag voor het einde van de maand nog 2,5 a 3 kilo, dan zit ik op het gewicht van toen ik zwanger werd van KVR, en dan zijn mijn 'negen maanden af' voorbij
Fijn dat de spiraal een appel, eitje was stella!

Maare de voorlichting en folder die ik over mirena kreeg zegt wel degelijk dat je je eisprong behoud, alleen het baarmoeder slijmvlies wordt te dun gemaakt voor bevruchting?!

Ga ik toch maar weer inlezen want ik wil mn cyclus behouden
Oei, en ik verwaarloos jullie ook, haha!

Lees altijd wel eventjes snel hier bij maar neem niet altijd tijd gelijk te schrijven. Meestal na veel berichtjes van jullie 'moet' ik weer even reageren en vertellen!

Lastig he, Jua en Loeszie, dat wel/niet slapen smiddags en wel of niet nodig hebben om te slapen. Lief dat JZ gewoon in zijn bedje zit te spelen dan. Uitrusten doet hij dan vast en zeker!

Sapje gaat nog steeds meestal slapen, ik denk zo'n 5 van de 7 dagen in de week wel. Soms al om 11.30uur met Dreumessapje mee, zodat we smiddags wat kunnen doen. Ze is savonds eigenlijk altijd rond 19.00-19.30uur wel stil gelukkig en gaat lief slapen.

Stella, wat goed dat je weer bent gaan rennen!!! Echt knap, heb je verder nergens last van? (rug bijvoorbeeld?)

Fijn dat het zetten van de spiraal weinig last gaf. Was bij mij net zo. Weinig pijn met zetten, dezelfde dag wel wat krampen, beetje bloedverlies en daarna niks. Hopelijk blijf je zo tevreden en vallen je menstruaties straks niet tegen. Bij mij is het redelijk stabiel, meestal maar 5 dagen waarvan dag 2 en 3 wel erger dan vroeger. Gelukkig maar kort dus wel te doen.

Wat een mooie foto's zag ik van je knulletjes op FB. Ze zijn zo verschillend qua uiterlijk en toch zie je goed dat het broertjes zijn. Lief ook hoe Steltje met hem bezig is!

Hiro, wat goed van Hiroman, als hij de baan straks heeft. Zal toch wat schelen he, dan is hij straks dus 1 hele dag thuis (is dat nu een halve) met de kids? En fijn dat het met de oppas goed is gegaan! Hoe kijken jullie nu tegen een 3e aan?

Chantal, spannend meid! Ben erg benieuwd of je meiden een broertje krijgen of nog een zusje! Zet hem op met de laatste loodjes!

Twiedel, oooooh, kan het gevoel zo weer terughalen. Wat vond ik dat toen ook de eerste keer Niet Leuk dat Dreumessapje naar het KDV was. Zit je dan, verloren en alleen in huis :-) Is alles goed gegaan? Heeft hij toch nog een beetje kunnen slapen daar? Daarna weer lekker veel bij je gedragen?

Hoe gaat het nu met Twietie, wat minder opstandig nog steeds?

Hier helaas de afgelopen dagen gewerkt,morgen ook nog. Geloof dat het donderdag als ik vrij ben net weer minder weer wordt. Balen!

Hier alles goed! Inderdaad lekker druk met allerlei 'hobby' dingen in de avonden. Naast cursus geven ben ik druk met foto's plakken, knutselen aan mijn website die ik binnenkort online wil hebben, Social Media bijhouden en ik kreeg ook weer naaikriebels dus heb ook een jurkje voor Sapje gemaakt. Volgende stofjes liggen alweer klaar. Verder tussendoor nog een beetje doeken kopen en verkopen, is ook ene hobby

Op mijn werk weer super druk, dus de dagen vliegen voorbij.

Ben sinds vorige week ook weer goed bezig qua eten en bewegen. Probeer weer 2x per week te sporten en heb niks meer extra's gesnoept of teveel gegeten. Ben nu ruim een kilo kwijt, moet er nog minimaal 3,5! Ik hoopte dat op 23 maart kwijt te zijn, dan hebben we gezinsfotoshoot. Alleen is dat geloof ik wel erg optimistisch :-) Ik probeer nu in ieder geval ook vol te houden! Voel me al een stuk lekkerder in mijn vel in ieder geval, nu ik wat beweeg en gezond eet!

Nu snel mijn bed in, morgen werken dus wil van te voren nog gaan sporten om 7.15uur.
He, Twiedel, ik dacht er nog zo aan, en nu zie ik dat ik het helemaal niet heb opgeschreven... Hoe ging het met Twietboy? Wanneer moet je weer gaan werken?

Jua, op de site van Mirena staat dat de eisprong bij een deel van de vrouwen onderdrukt wordt, raar die tegenstrijdige informatie...

Sap, lekker druk bezig! Je fb-site ziet er alvast super uit, ben benieuwd naar de website! Leuk jurkje ook voor Sapje!
Je cyclus wordt gevormd door je eisprong en twee weken daarna door je menstruatie. Mirena heeft doorgaans geen effect op je eisprong, omdat de hormonen alleen lokaal werken. Hierdoor wordt de opbouw van het baarmoederslijmvlies minder. Omdat er minder wordt opgebouwd, wordt er ook minder afgestoten. Dus jouw menstruatie kan korter worder en lichter worden. Bij één op de vijf vrouwen blijft de menstruatie bij Mirena gebruik zelfs helemaal achterwege.

Lekket vaag dus.... Ga nog erns nadenken , las idd ook zoals jij schrijft stella bij sommige vrouwen blijft de eisprong weg.... Mmmm
Hoi dames even snel vanuit bed (ben snotterziek): ik lees net in de ouders van nu: bij de hormoonspiraal heb je nauwelijks een eisprong. Dus ook bijna niet ongesteld. Ik heb het koperspiraaltje en vind de bloeding wel veel heftiger dan eerst. Hopelijk wordt dat wel beter. Maar verder ben ik wel tevreden.
Beterschap, Loeszie!
Hiro, nog gefeliciteerd met jullie grote meid! Een leuke dag gehad gisteren?
Loeszie, al weer wat beter? Is ook zulk raar weer, nu ineens weer sneeuw, zucht.

Stella, wat fijn dat spiraaltje zo goed ging, voel je hem nou ook nog zitten?

Sap, lekker bezig met allerlei hobby's, zo leuk om te zien wat een mooie knutselwerken er van jou voorbij komen.

Straks meer, Hera wil ook op iPad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven