Morgen naar school fietsen?

27-10-2013 20:57 233 berichten
Laten jullie morgen je kind naar school fietsen, met de verwachte herfststorm? Puberdochter wil gebracht worden en beweert dat het levensgevaarlijk is om te fietsen. Ál haar vriendinnen worden morgen ook gebracht. Nu komt het me verschrikkelijk slecht uit om haar te brengen en halen, het kost me minstens 3 kwartier per keer en met nog een afspraak halverwege de dag, is mijn hele (werk-) dag naar de maan.

Ik heb gezegd dat ik er nog over nadenk en in ieder geval morgenochtend afwacht (misschien valt het mee met de storm), maar als ik nu echt de enige ontaarde moeder ben moet ik misschien maar al ja zeggen
Is er geen OV beschikbaar? Of kan ze niet met 1 van die vriendinnen mee rijden dan?

Hoever is het fietsen? Als het wel een eindje is zou ik d'r niet laten fietsen, vind dat wel heel sneu. Het waait nu al behoorlijk en ik twijfel zelf ook of ik morgen met de scooter naar mijn werk zal gaan.
Hoe lang moet ze fietsen en waar langs?
Ik zou ook op de fiets moeten naar mijn werk, maar ik gebruik morgen sowieso het OV! Levensgevaarlijk vind ik echt vreselijk overdreven.. Ik heb gewoon geen zin om kapotmoe en bezweet op mijn werk aan te komen
Alle reacties Link kopieren
Ooh heerlijk zeg die pubers! Heb er zelf geen maar kan me nog precies herinneren hoe ik zelf mijn moeder moest overtuigen dat ik Echt Niet Kon Fietsen met zulk weer.

Ik zou haar brengen. Of kan ze niet met een klasgenoot / vriendin meerijden?
van een beetje wind en regen ga je heus niet dood, je dochter is niet van suiker
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Ik heb geen rijbewijs, mijn man moet om 6 uur de deur al uit, dus ja, ze moeten fietsen.

Net als ik vroeger, werd ook nooit gebracht en ook geen OV.

We kweken watjes tegenwoordig.
Welke route? Smal fietspad in open land langs een drukke autoweg of over een dijk zou ik niet doen. Door de stad wel. Ik stap morgen ook gewoon met mijn peuter op de fiets, er moet toch gewerkt worden en zij moet naar het kdv. En we hebben geen auto. Als het echt te erg wordt ga ik wel lopen.

Openbaar vervoer?
Ik breng morgen wel. 16 km enkele reis. En drie kinderen. Met de bus dus erg duur en qua tijd niet te halen met rooster Omdat wij nogal buitenaf wonen rijdt de bus op rare tijd welke niet aansluit op school tijden . Met de bus is het 3,60 pp enkele reis. Dat x 3. Voor mij voordeliger om te brengen. Gaat wel erg hard waaien.
Die van mij gaat morgen lekker met de fiets naar school, met regenjas als het moet.

Maar zijn school is 3 straten verderop.

Ik denk dat het voor mij zou afhangen of de fietsroute gevaarlijk is bij slecht weer. Als het in principe veilig is (apart fietspad, goede verlichting, enz) zou mijn kind lekker mogen fietsen.
Extreem weer: morgen zeer zware windstoten tot 130 km/u

Vanavond komen er in een brede kustregio zware windstoten voor van circa 80 km/uur. /// Morgen overdag neemt de wind fors toe en komt er langs de kust een (zware) zuidwesterstorm te staan. In het westen, midden en noorden van het land komen dan zeer zware windstoten voor van 100-120 km/u, in het noordwestelijk kustgebied tot mogelijk 130 km/u. In het zuidoosten en oosten van het land zijn er windstoten van 75-100 km/u.

Het advies is : Niet doen.

http://www.weerplaza.nl/waarschuwing/
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Hebben jullie allemaal kinderen van suiker? Het is ongeveer een half uurtje fietsen, wel afgescheiden fietspad. De vriendinnetjes wonen niet in de buurt dus meerijden gaat helaas niet. De bus zou kunnen, maar dat heeft ze nog nooit gedaan en zegt ze niet te durven (jaja, ze is alleen naar Londen gevlogen maar met de bus en overstappen is een brug te ver).
Snoezekind gaat morgen lopend bij harde wind, of wordt door Snoezeman gebracht als het óók nog regent.

Zo'n klein mannetje waait weg met zijn grote fietstassen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:whatcomesaround schreef op 27 oktober 2013 @ 21:00:

Ik zou ook op de fiets moeten naar mijn werk, maar ik gebruik morgen sowieso het OV! Levensgevaarlijk vind ik echt vreselijk overdreven.. Ik heb gewoon geen zin om kapotmoe en bezweet op mijn werk aan te komen totdat je door een windstoot de weg op word geduwd en plat gereden word door een auto. Ik heb het ooit gehad dat ik mijn fiets echt niet meer kon houden en zo de weg op werd geblazen. Kwam gelukkig niks aan, maar dat had heel fout af kunnen lopen.
Wat een leergierige kinderen allemaal, met de auto naar school. Mijn leerlingen waren vrijdag al clubjes aan het vormen om samen te fietsen.

Om pas rond het vijfde lesuur binnen te waaien, storm en zo juf
Waar staat dat je morgen beter niet kan fietsen dan trouwens?
quote:ladygaga_xx, 2 minuten geleden

van een beetje wind en regen ga je heus niet dood, je dochter is niet van suikerJe hebt niet meegekregen dat we morgen windkracht 11 krijgen?
I am surrounded by morons
Afhankelijk van waar je woont wordt er voor morgenochtend windkracht 7 tot 9 (aan de kust mogelijk 10) verwacht. Dat is geen beetje wind waar een kind sterk van wordt, dat is storm waarbij losse pannen van het dak gezwiept worden. Geen fietsweer.
De ergste wind is volgens het KNMI tussen 10 en 14, dus daar zal ze geen last van hebben. Verder waait het gewoon en regent het, maar daar zal ze echt niet dood aan gaan (mogelijk wel van ergernis naar jou toe, maar dat zal wel vaker voorkomen )

Werden mensen die hier zeggen 'ik breng ze wel' vroeger ook gebracht? Ik moest 10 km enkele reis en ik ben nog nooit naar school gebracht. Jullie wel?
elein wijzigde dit bericht op 27-10-2013 21:09
Reden: DE wind.. .niet het. Duh.
% gewijzigd
Hangt ervan af waar je woont zou ik zeggen. De code oranje is alleen voor de westelijke provincies. Hier fietsen ze morgen niet, ze moeten over een smalle dijkweg, met veel sluipverkeer, dus na het klokverzetten moeten ze van mij sowieso met de trein.
quote:betjebig schreef op 27 oktober 2013 @ 21:04:

Hebben jullie allemaal kinderen van suiker? Het is ongeveer een half uurtje fietsen, wel afgescheiden fietspad. De vriendinnetjes wonen niet in de buurt dus meerijden gaat helaas niet. De bus zou kunnen, maar dat heeft ze nog nooit gedaan en zegt ze niet te durven (jaja, ze is alleen naar Londen gevlogen maar met de bus en overstappen is een brug te ver).Een half uur! Met tegenwind komt ze nooit aan joh ik zou haar brengen iig.
quote:lemoos2 schreef op 27 oktober 2013 @ 21:06:

Om pas rond het vijfde lesuur binnen te waaien, storm en zo juf Dat betekent voor de kinderen hier drie keer melden om 08.00 uur op school om papier te prikken. Ook bij sneeuw, storm etc.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Brengen. Ga morgen zelf ook niet met de fiets dus waarom mijn kinderen wel?

Vind het echt onzin dat ze, omdat ze kind/puber zijn, maar door weer en wind moeten fietsen.
quote:elein schreef op 27 oktober 2013 @ 21:07:

De ergste wind is volgens het KNMI tussen 10 en 14, dus daar zal ze geen last van hebben. Verder waait het gewoon en regent het, maar daar zal ze echt niet dood aan gaan (mogelijk wel van ergernis naar jou toe, maar dat zal wel vaker voorkomen )

Werden mensen die hier zeggen 'ik breng ze wel' vroeger ook gebracht? Ik moest 10 km enkele reis en ik ben nog nooit naar school gebracht. Jullie wel?Ja ik wel. En ik breng zelf ook.
quote:elein schreef op 27 oktober 2013 @ 21:07:

Het ergste wind is volgens het KNMI tussen 10 en 14, dus daar zal ze geen last van hebben. Verder waait het gewoon en regent het, maar daar zal ze echt niet dood aan gaan (mogelijk wel van ergernis naar jou toe, maar dat zal wel vaker voorkomen )

Werden mensen die hier zeggen 'ik breng ze wel' vroeger ook gebracht? Ik moest 10 km enkele reis en ik ben nog nooit naar school gebracht. Jullie wel?

Ja, vaker wel dan niet. Die twee keer dat pa vond dat wij maar wat harder moesten worden eindigden toevallig op een dagje SEH (zusje geramd door een losgekomen aanhanger en ik van het fietspad gereden door een slingerende meneer op brommer).

Sterker nog, mijn pa wil mij morgen nog brengen naar het werk omdat hij denkt dat mijn dinkytoy van de fly-over op de A2 afwaait

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven