Morgen naar school fietsen?

27-10-2013 20:57 233 berichten
Laten jullie morgen je kind naar school fietsen, met de verwachte herfststorm? Puberdochter wil gebracht worden en beweert dat het levensgevaarlijk is om te fietsen. Ál haar vriendinnen worden morgen ook gebracht. Nu komt het me verschrikkelijk slecht uit om haar te brengen en halen, het kost me minstens 3 kwartier per keer en met nog een afspraak halverwege de dag, is mijn hele (werk-) dag naar de maan.

Ik heb gezegd dat ik er nog over nadenk en in ieder geval morgenochtend afwacht (misschien valt het mee met de storm), maar als ik nu echt de enige ontaarde moeder ben moet ik misschien maar al ja zeggen
quote:woepsie schreef op 27 oktober 2013 @ 21:31:

Heb altijd moeten fietsen. Bij sneeuw, regen, hagel, wind etc. Ook dat de straten onbegaanbaar waren door de regen. Stond t water tot boven je trappers en liep je op school op je sokken. Met ijzel.. 6 km lopen.. EtcJa, en in Afrika moeten ze elke dag 24 km lopen met een emmer water op hun hoofd .
quote:netniet schreef op 27 oktober 2013 @ 21:42:

[...]

Dit heeft mijn vader dus op de brug voor zijn ogen zien gebeuren. Een jongen reed op het fietspad, werd zo met fiets en al de weg op geblazen, onder vrachtwagen en dood. Mijn vader kwam thuis en ging op de trap zitten en kon niet praten en alleen maar zuchten en steunen terwijl mijn moeder vroeg wat is er gebeurt, wat is er gebeurt. Vergeet ik nooit.Wat afschuwelijk
Alle reacties Link kopieren
quote:Java schreef op 27 oktober 2013 @ 21:42:

Ik fietste 6 jaar lang een half uur naar de middelbare school (en ook weer terug). Nooit ben ik met de auto gebracht of met het OV gegaan. Ik (en mijn ouders) kwamen niet eens op het idee.

Ik vind het dus rijkelijk overdreven om je hele dagschema om te gooien omdat het hard waait.

Aanvulling: Ik fietste overigens niet door de polder of zo maar door de stad, dat scheelt natuurlijk wel.Die aanvulling maakt wat mij betreft inderdaad nogal een verschil. In de stad fietsen/ bebouwde kom en buiten de bebouwde kom is wel echt heel anders met windkracht 10. Verschil tussen vervelend (nat, zwaar) en heel vervelend en mogelijk gevaarlijk (met name bij een fietspad naast een 80 km weg).
Ook ik en de kinderen moeten fietsen, ik heb geen rijbewijs en ik moet werken. Ik heb meerdere cliënten, dus ov is geen optie, en de kinderen moeten naar school.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:Lady-Voldemort schreef op 27 oktober 2013 @ 21:55:

[...]

Ja, en in Afrika moeten ze elke dag 24 km lopen met een emmer water op hun hoofd .En bevallen langs de kant van de weg. Vergeet dat niet.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:saaaaar81 schreef op 27 oktober 2013 @ 21:56:

[...]

En bevallen langs de kant van de weg. Vergeet dat niet.

Pcies. Luxueuze onzin die verloskundigen en dat zwangerschapsverlof. Tsk.
Ik ga morgen eerst bekijken hoe hard het echt waait, maar als het echt zo tekeer gaat hou ik dochte denk ik zelfs thuis. Nu is dochter nog geen puber, maar een guppie van 8 dat elke dag 5km naar school fietst en nog een behoorlijk iel guppie ook. Bij echt heel erge windstoten neem ik toch echt niet het risico dat ze wegwaait en aangezien ik geen rijbewijs heb, man al om 5 uur 's ochtends vertrekt, er geen ov bij haar school komt en d'r geen schoolgenootjes op onze route wonen is fietsen haar enige mogelijkheid helaas.
Jee, lees net de post van Netniet. Vreselijk.

Moet wel toegeven dat ik ook vaak zat van mijn fiets geblazen ben. En het was ook echt wel eens eng als het zo loeihard waait. Dan stapte ik dus af. Ik weet ook dat als er vrachtwagens langskomen en de wind op een bepaalde manier waait je een soort van meegezogen wordt in hun windstroming. (hoop dat ik het goed uitleg) Dat is niet fijn.

Anyway, als de bus ook een alternatief is dan wordt het dus gewoon de bus als fietsen niet goed voelt. Maar ik ben van het niet zeuren en gaan.

(daarentegen word ik er wel stikchagrijnig van dat mijn haar altijd verwaait met dit weer, daar kan ik enorm over lopen miepen haha)
Dilemma, ene kind moet de poort uit en links af een kwartier fietsen, ander kind moet rechtsaf en dan 10 minuten fietsen. Ik kan er maar één brengen, welke? Ik kan niet kiezen, dus morgen kijken we verder! Allebei gaat echt niet, want dan moet ik langs de opengebroken wegen in ons dorp, vertraging is enorm dan! Gelukkig zijn ze er zelf nog niet over begonnen en wie weet is de storm om 8.00 uur nog niet op zijn hevigst!
quote:betjebig schreef op 27 oktober 2013 @ 20:57:

Ál haar vriendinnen worden morgen ook gebracht.Misschien ben ik mosterd, maar als al haar vriendinnen morgen worden gebracht, kan je dan niet regelen dat ze met 1 van die vriendinnen mag meerijden?
quote:Sunemom schreef op 27 oktober 2013 @ 21:58:

Ik ga morgen eerst bekijken hoe hard het echt waait, maar als het echt zo tekeer gaat hou ik dochte denk ik zelfs thuis. Nu is dochter nog geen puber, maar een guppie van 8 dat elke dag 5km naar school fietst en nog een behoorlijk iel guppie ook. Bij echt heel erge windstoten neem ik toch echt niet het risico dat ze wegwaait en aangezien ik geen rijbewijs heb, man al om 5 uur 's ochtends vertrekt, er geen ov bij haar school komt en d'r geen schoolgenootjes op onze route wonen is fietsen haar enige mogelijkheid helaas.Dan meldde ik haar gewoon ziek inderdaad. Zoon hier zit al vergeefs te hopen dat het hier ook code oranje wordt, want dan rijdt de taxi niet en dan hoeft hij niet naar school .
Wat een hoop rare reacties zeg. "Kinderen zijn niet van suiker en ze fietsen maar". Tot er een boom omvalt, ze de weg op waaien of in een sloot terecht komen. Een waarschuwing is niet voor niets. Ok het knmi heeft het nogal eens fout maar als het morgen waait gaan wij helemaal niet naar school. Scholen hebben daar ook een protocol voor hoor en als het echt erg is mogen ze niet eens alleen naar huis op de fiets. Ik heb 'm één keer heel dapper wel gebracht. Het werd zo slecht dat ik om 13.30 alweer naar school ben gegaan, normaal 15 minuten maar toen kwam ik om 15.15 pas aan. Nu zit mijn zoon veel verder op school en dat gebeurt me echt niet meer. Als het morgen al waait gaat hij gewoon niet.
Ik werd net gebeld dat iemand mijn kinderen terugbrengt. Mag geen autorijden en het waait echt hard. Nu heb ik geen pubers, maar basisschoolkinderen. Eerlijk gezegd had ik er niet zo bij stilgestaan (maar vind het een verademing dat ik die 14 km niet hoef te fietsen).
Oja en wat ov betreft, die rijden met een bepaalde weerscode dus gewoon niet hé.
quote:netniet schreef op 27 oktober 2013 @ 21:59:

[...]

Misschien ben ik mosterd, maar als al haar vriendinnen morgen worden gebracht, kan je dan niet regelen dat ze met 1 van die vriendinnen mag meerijden?Mosterd ja, want dat gaat niet gaf TO al aan
quote:Sunemom schreef op 27 oktober 2013 @ 21:58:

Ik ga morgen eerst bekijken hoe hard het echt waait, maar als het echt zo tekeer gaat hou ik dochte denk ik zelfs thuis. Nu is dochter nog geen puber, maar een guppie van 8 dat elke dag 5km naar school fietst en nog een behoorlijk iel guppie ook. Bij echt heel erge windstoten neem ik toch echt niet het risico dat ze wegwaait en aangezien ik geen rijbewijs heb, man al om 5 uur 's ochtends vertrekt, er geen ov bij haar school komt en d'r geen schoolgenootjes op onze route wonen is fietsen haar enige mogelijkheid helaas.Regiotaxi?
quote:Java schreef op 27 oktober 2013 @ 21:48:

Mijn dochter van 6 gaat morgen trouwens ook gewoon op haar fietsje naar school (en ik fiets ernaast met m'n jongste achterop). De school is te ver om te lopen, er is geen OV verbinding en een auto heb ik niet.

Goh, en wat is je excuus als je van je fiets waait en je kind(eren) dood is/zijn?

Ik vind dit echt een domme opmerking hoor, kijk toch eerst even morgen hoe het is. Als het echt doorzet is het gewoon niet veilig.
Tja ik moest vroeger 12 kilometer enkele reis fietsen. En ik wilde echt echt echt niet gebracht worden want dat was echt niet stoer. Maar met zo`n weer als morgen voorspeld wordt had ik geen keuze en werd ik gebracht. En nu, achteraf gezien, snap ik heel goed waarom. Dus als je een andere keuze hebt zou ik niet gaan fietsen.

De school waar ik nu werk komen alle kinderen met de taxi. Ik ben benieuwd hoeveel er morgen komen en hoeveel ze te laat zijn. Met code oranje morgen de ouders ervoor kiezen om hun kinderen niet de taxi in te laten gaan en dat snap ik helemaal. Ik ben dus zeer benieuwd hoe groot mijn klas morgen is.
quote:netniet schreef op 27 oktober 2013 @ 22:05:

[...]

Regiotaxi?Taxi?? Ja lekker dan 2x 30 euro, ik ben niet gek en heb geen geldboompje. Weet dat dit niet tegen mij was maar ik ken echt niemand die zich twee keer zoveel geld kan veroorloven hoor.
Misschien valt het vannacht wel allemaal mee met de storm. Maar je moet sowieso met fietsen ook beducht zijn op afgebroken takken die nog in de boom hangen. Echt gevaarlijk als jij of je kind zo'n tak op de harses krijgt.
Snoezeman moest vroeger 30 kilometer heen én 30 kilometer terug rijden met zijn fiets. Als er íemand weet wat de gevaren zijn is hij het wel. Dus gaat Snoezekind morgen per definitie niet op zijn fiets de weg op.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Hier fietsen de kids in tussen de vijf en tien minuten naar school. Die gaan morgen gewoon op fiets, tenzij het echt niet vertrouwd is ivm rondvliegende bomen enzo... Maar wij wonen in het oosten, dus ik verwacht dat het gaat meevallen.

Bij een half uur fietsen zou ik morgen zeker brengen. En dan 's middags terug laten gaan met de bus. Kan het kind daar mooi mee oefenen zonder tijdsdruk om te laat op school te komen.
Verstuurd vanaf mijn Ipad
quote:nina1966 schreef op 27 oktober 2013 @ 22:07:

[...]

Taxi?? Ja lekker dan 2x 30 euro, ik ben niet gek en heb geen geldboompje. Weet dat dit niet tegen mij was maar ik ken echt niemand die zich twee keer zoveel geld kan veroorloven hoor.Regiotaxi, niet de gewone...
Zouden ze deze keer met de voorspelling echt gelijk hebben? Laatste keren was het steeds een storm in een glas water
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
@ lady voldermont

Waar slaat die reactie nou weer op. Ik mag toch wel zeggen hoe ik het vroeger had?

Daarmee zeg ik helemaal niks over hoe ik het zou doen. Zoon is pas 7 mnd, dus niet aan de orde.

Iedereen moet helemaal voor zich weten of ze wel of niet brengen.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven