Morgen naar school fietsen?

27-10-2013 20:57 233 berichten
Laten jullie morgen je kind naar school fietsen, met de verwachte herfststorm? Puberdochter wil gebracht worden en beweert dat het levensgevaarlijk is om te fietsen. Ál haar vriendinnen worden morgen ook gebracht. Nu komt het me verschrikkelijk slecht uit om haar te brengen en halen, het kost me minstens 3 kwartier per keer en met nog een afspraak halverwege de dag, is mijn hele (werk-) dag naar de maan.

Ik heb gezegd dat ik er nog over nadenk en in ieder geval morgenochtend afwacht (misschien valt het mee met de storm), maar als ik nu echt de enige ontaarde moeder ben moet ik misschien maar al ja zeggen
quote:Lady-Voldemort schreef op 28 oktober 2013 @ 08:05:

[...]

Ja hoor, dan worden ze gewoon thuisgebracht. Het is wel zo dat de taxi's dan meteen na het bijstellen van het alarm gaan rijden, dus de werkende ouders worden wel geacht de boel ook een beetje in de gaten te houden.Logisch, maar dat is wel netjes dan inderdaad! Zou toch lullig zijn een hele school gestrandde kinderen omdat de taxi's niet teruggaan
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 28 oktober 2013 @ 07:56:

De busjes hier houden ermee op bij code oranje. Eerst was dat rood, maar na een paar rampen met taxichauffeurs die halverwege omkeerden en de kinderen thuis voor een dichte deur afleverden omdat de ouders gewoon naar hun werk waren gegaan hebben ze er voor alle zekerheid oranje van gemaakt.

Zoon was wel een beetje teleurgesteld dat we hier zijn blijven hangen op geel .Hier gaat het met een natte vinger. Het vervoer moet een seintje krijgen van de gemeente en je weet dus nooit waar je aan toe bent. Ben nu twee keer gestrand en het gebeurt met niet nog een keer.
quote:Sunemom schreef op 28 oktober 2013 @ 08:08:

[...]

Logisch, maar dat is wel netjes dan inderdaad! Zou toch lullig zijn een hele school gestrandde kinderen omdat de taxi's niet teruggaan Hier dus niet, niet rijden is niet rijden.
quote:Sunemom schreef op 28 oktober 2013 @ 08:08:

[...]

Logisch, maar dat is wel netjes dan inderdaad! Zou toch lullig zijn een hele school gestrandde kinderen omdat de taxi's niet teruggaan

En dan nog allemaal autisten ook

Maar als het beleid zo zou zijn als bij Nina had ik zoon mooi thuis gehouden. Ik heb geen auto, dus dan zou hij in de aap gelogeerd zijn. Hoewel, laatst had hij zich op school misdragen en moest hij nablijven, en toen heeft de juf hem thuis gebracht .
Ben net terug! Zoon op school afgeleverd, veel kinderen toch op de fiets. Tussen de weilanden lopend met fiets! Ook veel auto's bij school, vol met kinderen, gewoon carpoolen dus! Dochter is door opa gebracht, zij hoeft alleen maar door het dorp te fietsen maar heeft al maandenlang een knie blessure, vooral geen onverwachte dingen mee doen zoals van je fiets springen/vallen/waaien. En ik kan toch niet mijn ene kind wel brengen en het andere niet. Jongste is gaan lopen maar dat is twee keer de hoek om en dan is hij er!

Wat ik dan weer niet snapte, kinderen die door ouders werden afgezet en dat pa dan de fietsen van de fietsendrager haalde. Moeten ze terug toch fietsen, en het hoogtepunt van de storm moet nog komen!

En wat ik dan ook niet snap, dat je dan met je kind pas zo laat weg gaat. Deze storm was voorspeld! Toen ik net thuis kwam, ging een meisje bij ons om de hoek pas weg! Ik had 15 minuten nodig om zoon weg te brengen en nog eens tien minuten voor de terugreis! Ik kwam om 8.20 thuis en toen ging dit buurmeisje pas weg. Naar dezelfde school! Half negen beginnen en nu was het drukker dan toen ik vertrok!
Storm is tussen 10 en 14.00 zeggen ze
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Het begint hier (ZH, 10 km vanaf de kust) pas nu hard te waaien. Ik heb dochter toch maar gebracht, en bij school waren best nog veel kinderen die met de fiets kwamen. Dochter stond om 06.30 uur al naast mijn bed met 'het stormt'. Toen was het een flink briesje, maar vervolgens kreeg ik om 7 uur een berichtje dat het code rood was, dus toch maar vroeg eruit.
quote:sandt schreef op 28 oktober 2013 @ 08:34:

En wat ik dan ook niet snap, dat je dan met je kind pas zo laat weg gaat. Deze storm was voorspeld! Toen ik net thuis kwam, ging een meisje bij ons om de hoek pas weg! Ik had 15 minuten nodig om zoon weg te brengen en nog eens tien minuten voor de terugreis! Ik kwam om 8.20 thuis en toen ging dit buurmeisje pas weg. Naar dezelfde school! Half negen beginnen en nu was het drukker dan toen ik vertrok!Dan komen ze tien minuten te laat. Nou nou, poe poe.
quote:Lady-Voldemort schreef op 28 oktober 2013 @ 09:03:

[...]

Dan komen ze tien minuten te laat. Nou nou, poe poe.Ik vind te laat komen niet erg, mits je er alles aan gedaan hebt om op tijd te zijn! Hier ligt al maanden de belangrijkste verkeersader opengebroken. Na kwart over acht kom je de wijk bijna niet uit, ik was met zoon dus voor achten op dat punt en had vijf minuten wachttijd. Toen ik terug kwam was de rij zeker vier keer zo lang! Dat meisje komt zeker half uur te laat! Ik vind dan niet dat je er alles aan gedaan hebt om op tijd te zijn! En dat is iets wat ik mijn kinderen dus niet mee wil geven! En eigenlijk vind ik dat niemand dat zijn kinderen zou moeten meegeven!
quote:sandt schreef op 28 oktober 2013 @ 08:34:

Wat ik dan weer niet snapte, kinderen die door ouders werden afgezet en dat pa dan de fietsen van de fietsendrager haalde. Moeten ze terug toch fietsen, en het hoogtepunt van de storm moet nog komen!

En wat ik dan ook niet snap, dat je dan met je kind pas zo laat weg gaat. Deze storm was voorspeld! Toen ik net thuis kwam, ging een meisje bij ons om de hoek pas weg! Ik had 15 minuten nodig om zoon weg te brengen en nog eens tien minuten voor de terugreis! Ik kwam om 8.20 thuis en toen ging dit buurmeisje pas weg. Naar dezelfde school! Half negen beginnen en nu was het drukker dan toen ik vertrok!

Tja, misschien kan pa wel brengen maar niet halen, kunnen allerlei redenen voor zijn.

Tja, misschien wilde het niet zo vlotten vanmorgen bij het meisje op de hoek thuis, kunnen ook allerlei redenen voor zijn.
Vooralsnog valt het hier mee met de storm..

Het waait een beetje maar van storm is (nog) geen sprake.
Het is echt heel veilig in de stad, in Amsterdam al 2 doden.

Wij wonen in West Brabant, hebben onze dochter vanochtend met de auto gebracht (10 km fietsen normaal gesproken). Dan maar een watje.
Luister net naar de radio! Wat een verschil in storm.. Westen en oosten z eg!
Betjebig, gek misschien, maar ik ben blij dat je je dochter hebt gebracht.
Waar zit de any-key?
Heb zelf in de stad altijd moeten fietsen/lopen. Nu buitenaf wonend gaat kindlief echt niet fietsen later met dit weer. Iedereen kan er zo makkelijk over doen..... Tot je jezelf altijd schuldig moet voelen door 1 verkeerde inschatting met weersvoorspelling.

Hier zijn er inmiddels 2 bomen in de voortuin gesneuveld. Stonden echt al 5 jaar..... Zelfs met zo'n paal voor stevigheid

Het waait dus echt wel hard!
quote:Lilla schreef op 28 oktober 2013 @ 09:26:

[...]

Tja, misschien kan pa wel brengen maar niet halen, kunnen allerlei redenen voor zijn.

Tja, misschien wilde het niet zo vlotten vanmorgen bij het meisje op de hoek thuis, kunnen ook allerlei redenen voor zijn.

Ik denk dan, dat als je het om 8.00 uur niet verantwoord vind om te fietsen, vind je het dan om 15.00 uur wel verantwoord? Of andersom als ze om 15.00 uur wel kunnen fietsen, dan kon het om 8.00 uur ook! Het ging steeds harder waaien, dus veiliger werd het niet!

En dat meisje, tja dat bekijk ik natuurlijk gekleurder dan jullie, gezin blinkt nooit uit in op tijd komen, kinderen zitten en zaten met elkaar op school, en het is altijd de schuld van iets anders, nooit van hen zelf.
Hier had ik zoon niet laten fietsen als hij al op school zou zitten.. Ik durfde ook niet met mijn mini auto op pad. Ben bang dat mijn suzuki alto van de weg af waait :P

Wel even 200 meter gelopen met kinderwagen naar het winkelcentrum, want moest boodschappen hebben, veel op enzo. Vond dat al eng genoeg.
Hoe denken jullie dat het weer morgen is?

Ik moet namelijk naar school zo'n 8 km door bossen etc fietsen, en wil dus graag weten of fietsen morgen te doen is.. Op internet word ik niet veel wijzer.. En ik heb geen zin takken op mn hoofd te krijgen haha.

Ik woon trouwens omgeving Den-Haag.
Morgen wordt t droog en zonnig begreep ik
Ben erg benieuwd of degene die gisteren de woorden watjes en verwend gebruikten, voor de kinderen die niet op de fiets gingen, er nu nog zo over denken.
Nou CAS, hier kwam gisterochtend ook de vraag van brengen. Hier in het oosten waaide het wel stevig, maar zeker om 8 uur ging het nog wel en was het niet onveilig. Maar zolang brengen met de auto gemakkelijker is dan zelf fietsen.....

Ja, mijn ervaring is dat pubers graag verwend worden Is niet erg, maar er zijn wel grenzen. Man en ik zijn geen taxibedrijf. En natuurlijk brengen we een 12jarige wel vaak ergens heen, maar we verwachten wel enige zelfredzaamheid in de zin van fietsen als het kan of iets regelen met (ouders van) vriendinnen. Gebruik maken van het OV is nu nooit zo nodig, maar als ze straks wat meer naar de stad trekken voor winkelen e.d. ga ik ze daar ook verder in opvoeden.
Verstuurd vanaf mijn Ipad
quote:CharlotteAnnaSophie schreef op 29 oktober 2013 @ 08:49:

Ben erg benieuwd of degene die gisteren de woorden watjes en verwend gebruikten, voor de kinderen die niet op de fiets gingen, er nu nog zo over denken.Nou inderdaad
quote:CharlotteAnnaSophie schreef op 29 oktober 2013 @ 08:49:

Ben erg benieuwd of degene die gisteren de woorden watjes en verwend gebruikten, voor de kinderen die niet op de fiets gingen, er nu nog zo over denken.Ik ga er vanuit dat de meeste ouders die de kinderen op de fiets héén hebben gestuurd, ze wel zijn gaan ophalen als ze rond het middaguur klaar waren. Toen werd er namelijk gewaarschuwd om binnen te blijven mits mogelijk, dan laat je je kind niet fietsen. Lijkt mij dan.
Hier hebben we allemaal gefietst, maar ik heb geen termen als watjes gebruikt!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:Frizzy schreef op 29 oktober 2013 @ 09:18:

[...]

Ik ga er vanuit dat de meeste ouders die de kinderen op de fiets héén hebben gestuurd, ze wel zijn gaan ophalen als ze rond het middaguur klaar waren. Toen werd er namelijk gewaarschuwd om binnen te blijven mits mogelijk, dan laat je je kind niet fietsen. Lijkt mij dan.

Hier was het om 14.00 alweer gaan liggen de wind.

Anders had mijn puber toch gewoon moeten fietsen.

Want ik was gewoon aan het werk.

En er werd alleen in Amsterdam gewaarschuwd binnen te blijven, de wereld stopt niet bij Amsterdam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven