muggen...

09-07-2008 11:04 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 10 maanden wordt ('s nachts)helemaal lekgeprikt door die akelige zoemers.

Horren blijken niet te werken, klamboe trekt de naar zich toe.

Zit zelf aan een blauwe lamp te denken, geeft deze alleen niet te veel licht af? En er schijnt ook een apparaatje wat een hoge toon afgeeft, wat de muggen zeer doet aan hun oortjes.

Wie heeft DE tip?
Citroenplantjes rond haar bedje (buiten bereik uiteraard).
Close-up van een mug

Muntolie, werkt 24 uur, eens per dag (ik doe het als de kids naar bed gaan) ff ergens in de kamer een paar druppels neerplempen.
Je kunt ook klamboe's kopen die je op 4 punten aan het plafond vastmaakt. Zo kun je deze ruim om het bedje hangen en kan ze er niet bij.

Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van spuitbussen e.d., je ademt het zelf ook allemaal in, denk ik dan.
The time is now
Zo'n blauwe lamp geeft evenveel licht af als zo'n klein nacht lampje. Je weet wel, zo'n Jip en Janneke ding voor in het stopcontact zodat kinderen niet bang hoeven te zijn in het donker. Heb er gister net een voor 2,50 euro bij het kruidvat gekocht. Of die werkt kan ik je nog niet vertellen.
Wij hadden op vakantie zo'n blauwe lamp. De muggen lachte ons vierkant uit voor ze ons lekprikten:(

Die zoemer heb ik ook. Weet niet of ie werkt, vindt hem zelf irritant...

Misschien heb je hier iets aan:

http://nl.wikipedia.org/w...trijding_in_de_slaapkamer
Lavendel olie werkt super, en werkt ook nog eens rustgevend.

Heb zoemer, blauwelamp, horren, citroenolie enz geprobeerd, maar dat werkte niet.

Succes.
Die spuitbussen werken wel erg goed... als je het gebruikt nadat je je dochter uit bed hebt gehaald, is de lucht wel weer aardig afgezwakt als je haar een paar uur later weer naar bed brengt. Maar ik kan me ook voorstellen dat je dat spul niet prettig vindt.

Wij gebruiken het zelf wel op onze eigen slaapkamer en het werkt erg goed, ze vallen direct dood neer
Een tweepersoons vierkante klamboe.

Je kan bij de xenos ook raamklamboes kopen met een soort klamboevastmaakklitteband. Valt er niks meer te trekken.
denk dat ik lavendel olie ga proberen.

Bij Kruidvat hadden ze een soort doosje met citronella, schijnt ook goed te doen, maar was op.
lavendelolie geprobeerd, ik hoorde wel een mug zoemen vannacht (ze slaapt bij ons op slaapkamer), maar bij haar geen nieuwe bulten geconstateerd (en bij mezelf ook niet).

Dus het lijkt te werken, bedankt voor de tip.
Autan?
Autan is hartstikke giftig. Mijn apotheek wil het niet verkopen voor kinderen. Ik heb muggenolie van Chi (citroenolie met een rollertje), gekocht bij de DA. Ik smeer het alleen op plekken waar ze met haar tong niet bij kan, dus in haar, op schouders e.d. Helpt goed.
Ik heb bij prenatal een stang voor zo'n hemeltje gekocht, kan ff niet op de benaming komen. Die bestaat uit 2 klemmen voor ledikant, 2 delen van een stang. 1 deel daarvan loopt aan de bovenkant naar binnen. Dat deel, samen met de ring vh hemeltje en die 2 klemmen had ik aan de zijkant vd ledikant gemonteerd.

Vervolgens een klamboe gekocht die je over hele ledikant kan bevestigen. soort grote zak met elastiek. De elastieke delen onder de poten vh bed zodat hij hem niet naar m toe kon trekken.

Door die stang hing de klamboe nooit in zijn gezicht en altijd in een paar tellen lag hij lekker onder de klamboe
koffie, zwart graag...
Als je autan dus smeert op plekken waar ze niet bij kunnen, is er niks aan de hand. Je hoeft niet het hele kind in te smeren, een paar plekjes is voldoende om muggen weg t e jagen.
Tja, mijn apotheek vond het spul niet verantwoord voor kinderen, vanwege DEET.
Dat klopt Cora. Mijn huisarts vertelde dat Autan absoluut niet gebruikt mag worden bij kleine kindjes/baby's
Dat plaatje!!!!!!!!!
Ik weet niet beter dan dathet gewoon mag vanaf 6 maanden.

(Maar ja, hee, in Belgie gekocht, dus wie weet zijn d regels hier anders)
Autan (en andere DEET producten) worden afgeraden voor kinderen onder de 2 jaar. Op zich zou je producten met <20% DEET wel mogen gebruiken volgens de geneesmiddeleninformatie-sites, maar Autan zelf raadt het af op hun website.

Ik zou het zelf niet gauw gebruiken voor kinderen (wel in een malaria-gebied uiteraard, maar niet hier waar muggen alleen maar vervelend zijn). DEET is toch wel een heftig spul.

Wat helpt tegen muggen is tocht, goede horren voor de ramen en een ouderwetse krant. Andere dingen als olie ed hebben bij mij nooit geholpen, grootste winst was het plaatsen van goede raamhorren.
**gaat straks toch even kijken wat er dan in dat spul zit waar Jom mee ingesmeerd wordt**

Jom mag nl geen autan vanwege eczeemhuid, die heeft ander spul.

Volgens mij verkopen ze bij babywinkels (ik heb em geloof ik gekocht bij de babystunter, maar nooit gebruikt vanwege rare bedmaat en nu al weggegeven) een kinderbedje klamboe. Net met een elastiek, en die trek je over het bedje heen, helemaal tot naar beneden onder de spijlen. Komt er geen mug meer in.
Ik lees net dat het bij zwangerschap ook niet heel goed is (na mezelf vannacht helemaal ingesmeerd te hebben wegens zo'n $%#mug).

Haha, ben benieuwd wanneer er een paniektopic komt !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven