Mutsen

18-03-2009 16:34 5023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helemaal schoon en vers...
Ik denk dat Limoen onderhand ook op een leeftijd komt dat je afspraken met haar kunt maken. Volgens mij bedenken ze vanalles omdat ze niet willen dat je weggaat. Maar als je gaat en ze weten dat je weer terugkomt, geeft dat (vaak) net de rust om wel te gaan slapen.

De orthopedagoog noemde het slechte inslapen van Mini ook een slaapprobleem dus wellicht heeft ze er wat tips over. En zo ja, dan speel ik ze wel door.
Ik forum ook met Chrome, IE7 is een drama. En dat is het al anderhalve maand, belachelijk.
Sinds ik Natscape nav heb gedownload heb ik er geen last meer van.
ik heb een vuurvosje

gaat ook goed
Hier FF en ook geen problemen gelukkig. Ik zeg snel even gedag en ga nog wat thuiswerken (blehhh).

Drukke dag vandaag. Eerst werken (druk!), daarna Ot en Sien bij de paardenboerderij opgehaald (moe en vies) waar ze met de oppas waren. Ot mocht met de man van de oppas op de trekker rijden. Ventje was er al een week vol van. Zit hij op de trekker: grote tranen "mama, ich habe Angst". Enfin, we hebben dus gekeken naar de trekker ipv gereden (en hij durfde wel de laadschep te bedienen). Nu net terug van sporten en nu cursus nog eens doornemen. Kijken of ik 4 uur kan vollullen.
Arme Ot, dat hij toch niet durfde.
JIj ook al? Ik moet ook cursus geven, en nog wat meer uur vollullen. En irritant genoeg heb ik ineens kiespijn. Hopelijk is het morgen wat minder, want naar de tandarts gaan zit er dus ook niet echt in.

Ik heb heel veel problemen en heb IE. Ik kan soms amper lezen, laat staan posten. Ik begrijp niet waarom het zo lang moet duren voordat dat opgelost is.

Fijn dat je klas goed was Remma!
Praten ze Duits met jou Anky?
Hier FF en ook geen problemen gelukkig. Ik zeg snel even gedag en ga nog wat thuiswerken (blehhh).

Drukke dag vandaag. Eerst werken (druk!), daarna Ot en Sien bij de paardenboerderij opgehaald (moe en vies) waar ze met de oppas waren. Ot mocht met de man van de oppas op de trekker rijden. Ventje was er al een week vol van. Zit hij op de trekker: grote tranen "mama, ich habe Angst". Enfin, we hebben dus gekeken naar de trekker ipv gereden (en hij durfde wel de laadschep te bedienen). Nu net terug van sporten en nu cursus die ik vrijdag op werk ga geven nog eens doornemen. Kijken of ik 4 uur kan vollullen.

Nippo, ik kan me voorstellen dat je niet wilt testen. Niet om die reden die ze noemen in elk geval. Maar misschien levert gesprek nog nieuwe insteek op. Wel lastig dat hij zover voorligt, ik kan me voorstellen dat het voor school ook lastig is om uitdaging te blijven bieden (nu is dat nog redelijk simpel, maar in de hogere groepen steeds lastiger natuurlijk). Misschien inderdaad een extra taal?
quote:nippo schreef op 17 juni 2009 @ 21:54:

JIj ook al? Ik moet ook cursus geven, en nog wat meer uur vollullen. En irritant genoeg heb ik ineens kiespijn. Hopelijk is het morgen wat minder, want naar de tandarts gaan zit er dus ook niet echt in.

Ik heb heel veel problemen en heb IE. Ik kan soms amper lezen, laat staan posten. Ik begrijp niet waarom het zo lang moet duren voordat dat opgelost is.

Fijn dat je klas goed was Remma!Komende vrijdag 4 uur. Volgende week 8 uur. Tegen die 8 uur zie ik wel op. Temeer daar de stof dan ook echt lastig is en de mensen die ik cursus geef zeer ervaren zijn.
Kan een basisschool dan 'zomaar' een taal aan gaan bieden? Daar heb je toch ook een docent voor nodig?
quote:nippo schreef op 17 juni 2009 @ 21:54:

Praten ze Duits met jou Anky?Bij de oppas en op school vaak wel. Maar dat is ook omdat ik dan zleef meestal duits met hen praat. Als we gewoon thuis zijn praten we altijd nederlands.
Je hebt ook methodes voor op de computer waarbij kinderen een taal leren, onder andere van de BBC.
Lijkt me wel grappig Anky, om tweetalige kinderen te hebben. Spreek jij zelf vloeiend Duits, en deed je dat al voor je verhuizing?

Deze zeker.
Es, ik vergeet je steeds een Heel Belangrijke Vraag te stellen: heb jij Prisonbreak gezien afgelopen zaterdag en weet jij waarom Michael dood is??

(eventuele meelezers met het antwoord, schroom niet te posten! )

Nu ga ik naar bed.

Weltrusten mutsjes!
Naar bed??? De avond begint pas.
Nee, ik volg het al een tijdje niet meer. (Ik mis Wenty wel hoor!) Issie dood? O hemel. Hij had toch zo'n aandoening die hij steeds ontkende (waar hij bloedneuzen door kreeg).
Wat ziet er Yolanthe er trouwens lovely uit!
quote:nippo schreef op 17 juni 2009 @ 22:02:

Lijkt me wel grappig Anky, om tweetalige kinderen te hebben. Spreek jij zelf vloeiend Duits, en deed je dat al voor je verhuizing?

Ik word tegenwoordig regelmatig verbeterd door mijn kinderen, vooral op uitspraak . Mijn duits is redelijk, maar zeker niet perfect. Ik vind het ook erg grappig die tweetaligheid, vooral het gemak waarmee jonge kinderen tussen talen switchen. Zo begint Ot vaak in het duits te praten als hij het over Sponge Bob heeft (dat kijkt hij weleens bij de oppas) of als we het over zijn duitse vriendjes hebben. Dat is voor hem helemaal duits gerelateerd.

En ik kan me ook verbazen over het feit dat ze nooit woorden mixen, behalve dan dat Waar altijd Wo is. Zowel Ot als Sien doen dat (Ot zal Sien wel kopiëren).
En ik ga ook naar bed. Wel met een boek! Weltrusten!
Dag
Mogge!!!

Ik ga met Bel traktaties maken want er gaat getrakteerd worden op de PSZ. Verder ga ik einde van de ochtend met Liz naar de tandarts want die heeft nog een stukje wortel (hals) van destijds afgebroken tand zitten en daar heeft ze nu last van. Ik hoop niet dat dat een drama gaat worden.

Maar nu eerst, koffie!
Ach ja, Bel ook al weer bijna 4 jaar. Wat gaat dat snel. Sterkte bij de tandarts.

HIer Ot en Sien op de overblijf en Maby is hopenlijk lief vandaag zodat ik nog wat kan werken.

Haha, Maby achtervolgt nu nieuw konijn (werknaam: Beest) door de kamer. "Oeaaa" zegt ze: dat is haar woord voor dier. Voor de rest zegt ze dus nog niks, dus ik vind de "op" van Pluis al erg knap.

Citronella , jouw dagen klinken ook wel erg vol en zwaar, ook met lastig slapende en drukke kinderen. Hopenlijk kan je binnenkort een beetje bijtanken. En zo te lezen zijn Mandarijn en Maby aardig gewaagd aan elkaar.
Koddig! Maby achter konijn aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven