Mutsen

18-03-2009 16:34 5023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helemaal schoon en vers...
Bel oefent nu hinkelen op hakkenschoenen. Ach ja, dat zijn zo van die vaardigheden waar je wat mee kan in 't leven?

Mijn blog trouwens gelezen?

Kreeg gister van Lizzy te horen over een vriendinnetje die een ander vriendinnetje op de 'kutlijst' had gezet. Nou ja!
Oef, weer een prutnacht, Limoen stond om 1 uur naast ons bed, heel erg ziek. Moest steeds overgeven, dus we hebben haar maar in ons bed genomen, vond haar wel heel erg warm aanvoelen dus op een gegeven moment toch maar thermometer gaan halen, had ze 39,8 arm ding. Na een paracetamol heeft ze nog wel even geslapen, van half 4 tot 6 ofzo, maar er blijft helemaal niets in, ook geen water. Man blijft vandaag thuis en gaat vanmiddag met haar naar de dokter.

Omdat mijn baas op vakantie is is thuisblijven voor mij praktisch onmogelijk, ik heb wel collega's die het een en ander kunnen overnemen maar de dagelijkse gang van zaken komt allemaal op mij neer de komende maand en daar moet ik echt voor aanwezig zijn. Komt wel heel onhandig uit nu. Eerst was ie al 2 weken ziek, nu een maand vakantie
Arme Limoen, Citro, ze klinkt wel echt flink ziek. Heb jij ook maar iets meer dan twee uur geslapen?

Nippo en Anky, grappig: hier ook cursus, deze week, maar wel veel minder uren dan jullie. 't Is mutsen-cursus week.

Laden hebben op Pluis ook een onweerstaanbare aantrekkingskracht. Er is 1 kast waarvan hij de laden niet mag opentrekken, en inmiddels weet hij dat ook. Heel handig, want hij roep nu "nee, nee, nee" voor hij eraan begint, en dat geeft mij net genoeg tijd om in te grijpen als ik toevallig net even met mijn rug naar hem toe stond Het is alleen wel moeilijk om serieus te blijven als hij heftig nee schuddend voor die kast staat.

Ingrijpen is dan trouwens alleen maar aankijken en nog een keer nee zeggen: hij wacht echt een beetje af of het heel misschien dit keer wel mag.

Nippo, testen lijkt me zinvol bij mogelijke onderpresteerders bij wie er twijfel is over wat ze nou echt kunnen, maar bij Nippi? Wat willen ze met die score - het aantal extra dingen dat ze aanbieden ervanaf laten hangen ? En dan over een jaar weer testen om te zien of het veranderd is?

Remma, hoe hebben ze het gedaan? Komt die norm pas op de dag van de uitslag?
Ach gossie, arme Limoen. Dat klinkt als een stevige buikgriep.
Arme Limoen!
Het is wat met die cursussen. Ik ben trouwens wel in mijn nopjes met het feit dat ik een gloednieuwe supersnelle laptop heb gekregen. 3D tekenen is nog weleens een probleem op laptops, maar hier zit echt een super grafische kaart op (kaart is bijna even duur als computer) en het loopt als een tierelier.

Maby haalt nu alle doosjes rozijnen heel sneaky uit de koekjeslade. Hier trouwens ook neeschudden bij lades waar ze niet in mag komen. Dat ziet er altijd zo schattig uit, probeer dan maar eens serieus te blijven .

Heb je nu bijna vakantie Remma? En hoe vindt mini het op school?
En wat irritant van je baas Citronella.
Ik dee ook mee met de Mutsen-cursusweek. Inclusief hotel enzo (in Sokstad, altijd als ik in Sokstad ben, denk ik 'wat is Koekstad toch een dorp'). Nu weer terug. Gelukkig hoefde ik niet zoveel te lullen, er waren ook practica. Dat lijkt me wel wat zeg, een hele dag praten! Hoe hou je dat nog interessant?

Arme Limoen! Heeft ze inmiddels wel wat gedronken (en binnen gehouden)? En wat vervelend dat je juist nu niet gemist kunt worden Citro.

Aantrekkingskracht bij verboden lades, check. Ik heb in de onderste lades standaard alleen plastic bakjes en bekertjes. Maar de verdieping daarboven (waar de voorraden liggen) wordt binnenkort ook bereikbaar voor Kruimel. En dan wordt het feest natuurlijk.
Wisten jullie dat mijn dochter van mij mee 'moet' op kleuterkamp omdat ik zelf vroeger buiten de groep zou zijn gevallen?

Zie 'mijn' topic. Dat is dus een reden waarom ik niet snel een topic op viva open.
Haha Elessie, gelijk weer genezen .

Ik vind met 6 jaar een nachtje overnachten trouwens helemaal niet raar. Kinderen gaan toch ook logeren. Hier blijven ze met 5 of 6 jaar ook een nacht op de Kindergarten slapen. Hartstikke leuk toch!
Ot en Sien zijn er weer en de chaos is weer compleet. En Maby is ineens enorm ingestort, maar ja, nu is het laat om nog te gaan slapen. Ze moet het dus maar even uithouden tot 19 uur.

Hoe was het bij de tandarts met Lizzy?
Bloederig! Het stukje tand bleek nog best groot te zijn en het was aan het ontsteken (ik blij dat ik haar meteen serieus nam) dus het moest eruit. Twee prikken in dat kleine bekkie en snijden maar! Daarna mocht ze niet eten, handig want het was net lunchtijd. Heb haar thuis een waterijsje gegeven en een toetje en meloen mee naar school. Ze heeft een paracetamol gehad en speelt gewoon, 't is een bikkel hoor, die meid.

Moet je nog koken Ank? In de chaos?
Wat een heldin die Liz. Ik word al naar als ik het alleen maar lees. En dan ook nog gewoon naar school. Inderdaad een bikkel.

Eten was gelukkig al deels voorbereid en toen ik het spul in bad had zitten kwam A-man ook thuis (wat vroeger dan normaal), dus die kon mooi Maby in bed mikken, terwijl ik de andere 2 voorlas.

En nu dan nog maar een keer cursus voorbereiden. Maar echt zin heb ik niet....
Nou, sterkte met voorbereiden dan maar.... (Altijd fijn, als je net aan ontspanning toe ben 's avonds ook nog aan de slag te moeten... not...)

Ik word zo opgehaald voor wandelvriendin. Lekker door de bossen struinen. Zinnin want er valt wel wat te roddelen! (Zij is ook moeder van kindje bij Liz in de klas.)
Ai, lekker wandelen en ouwehoeren roddelen kletsen. Ik ben jaloers!
Arme Limoen. En arme Lizzy, ik vind het al eng als ik het lees (en heb dus ook kiespijn; dat helpt vast niet). Ik ga eens even je topic lezen Es, ben wel benieuwd na je opmerking. Natuurlijk gaat je kleuter mee op kleuterkamp, is niks raars aan. Ze vindt het vast leuk.

Miffy, ik weet niet precies wat ze denken aan zo'n getalletje te hebben, ik hoop dat ze me dat maandag duidelijk kunnen maken. Ik neig steeds meer naar nee. Ook omdat ik niet wil dat Nippi een uitzondering in ons gezin wordt; ik wil mijn kinderen niet op die manier met elkaar kunnen vergelijken.

Cursus voorbereiden doe ik niet aan; ik heb deze cursus al zo vaak gegeven dat dat niet meer hoeft denk ik.
Ach gos, arme Liz! Goed dat je meteen gegaan bent met haar.

Mandarijn ligt weer te tetteren. Ik doe maar even of ik niets hoor, heb zo ontzettend geen zin meer in hem. Bij gastouder was ie poeslief, en thuis is ie alleen maar stout.

Limoen bleek ontstoken keelamandelen te hebben. Huisarts wil even afwachten of het vanzelf beter gaat. Man zei dat het overdag wel redelijk was gegaan, beetje wisselend. Toen ik thuiskwam lag ze alleen als een doodvogeltje op de bank, half suf, klappertandend, gloeiheet, dus maar weer thermometer er in. 40,3. Ik schrok er wel van. Uiteraard net weer te laat om huisarts te bereiken. Toch maar even spoedpost gebeld. Moest toch maar even langskomen. Komen we daar, zei huisarts daar precies hetzelfde, toch maar even afwachten. Op zich prima, maar ik voelde me wel een beetje een overbezorgde moeder, omdat man net 4 uur eerder al bij huisarts was geweest die precies hetzelfde zei. Maar goed, ik belde niet persé om langs te komen, of voor AB, ik belde omdat ik niet wist hoe hoog de koorts eigenlijk mocht worden voor we weer aan de bel moesten trekken en assistente vond dat ze toch even gezien moest worden.

Ik hoop dat ze een beetje slaapt vannacht, net als tetterende Mandarijn.

In ieder geval geen rare fouten gemaakt vandaag, ondanks maar een paar uurtjes slaap.

Fijn Anky, dat je hulp had vanavond.

Dat nee nee nee is inderdaad heel grappig, als ze iets gaan doen wat niet mag. Mandarijn zegt tegenwoordig ook afblijven, loslaten en allemaal van die dingen die ik vaak tegen hem zeg Hij kent al best veel woorden, hij spreekt ze alleen allemaal nogal uniform uit, zo hebben we pommel, mommel, bommel (piemel, schommel, brommer).
Ik zou je blog wel willen lezen Es, maar de site is niet bereikbaar, ik probeer het later nog een keer.
quote:elessie schreef op 17 juni 2009 @ 22:15:

Nee, ik volg het al een tijdje niet meer. (Ik mis Wenty wel hoor!) Issie dood? O hemel. Hij had toch zo'n aandoening die hij steeds ontkende (waar hij bloedneuzen door kreeg).Daarvoor was hij geopereerd door The Company. Ik heb de meest cruciale minuten van de hele serie gemist boehoehoe
Die koorts is ook pittig Citro. Mini heeft een keer 40.6 gehad maar was nog vrij levendig, ik schrok me toen ook kapot. Ik hoop dat ze snel weer opknapt. Een amandelontsteking is trouwens ook naar, helemaal als je ook zo moet spugen. En balen dat je nu zo moeilijk gemist kan worden op 't werk.

Es, wat een gezeik. Ik heb toen ook zo'n bonje gehad in mijn familie toen Mini voor het eerst op kamp ging. Ik vraag me af of mijn zussen werkelijk hun kind thuis zouden houden dit beleid was geweest op hun school. Geloof er geen snars van.

Maar goed, lees het logerentopic eens voor de lol, dan ben je een nerd als je je kind niet met 10 weken uit logeren doet. Dat vind ik dan weer belachelijk.

House gaat dood? Huh? Gaan nu alle leuke mannen in leuke series dood? Tsssk.
House dood? wat dan? ben vergeten te kijken, zap er net heen maar ij ziet er nog levend uit.

Het de consternatie over kamp gemist, moet even ergens anders bij gaan lezen ?

Is wel een nadeel ja van zo'n klein team, we hebben eigenlijk niemand behalve mijn baas die mijn werk door en door kent en het 1 op 1 over kan nemen. De meeste andere teamleden kunnen wel iets, maar we hebben net een nieuw computersysteem en een experiment lopen en nou ja, alle nieuwe dingen overdragen kost gewoon veel tijd, dus even een dagje vrij nemen is de komende weken erg lastig Mocht er echt een noodsituatie zijn wordt het wel opgelost hoor, maar dat heeft wel wat voeten in aarde dus dat doe ik niet heel makkelijk.
Oh nee, hij gaat niet dood. En over Prisonbreak heb ik maar een topic geopend

Citro, ik snap dat je het niet doet tenzij het écht niet anders kan. Heb je voor morgen een oplossing of werk je dan sowieso niet?
quote:nippo schreef op 18 juni 2009 @ 20:17:

Miffy, ik weet niet precies wat ze denken aan zo'n getalletje te hebben, ik hoop dat ze me dat maandag duidelijk kunnen maken. Ik neig steeds meer naar nee. Ook omdat ik niet wil dat Nippi een uitzondering in ons gezin wordt; ik wil mijn kinderen niet op die manier met elkaar kunnen vergelijken.

Maar denk je niet dat dat vergelijk automatisch en altijd zal gebeuren? Als het niet op basis is van een IQ-getalletje, dan is het wel op basis van presteren, kennis, interesses en rapportcijfers. Een zekere mate van uitzonderingspositie zul je denk ik niet voorkomen en is m.i. ook helemaal niet erg (de een kan weer beter fietsen en de ander kan lekker koken).

Zelf zou ik denk ik alleen laten testen in het geval dat een test daadwerkelijk iets op kan leveren. Bijvoorbeeld in het geval van onderpresteren. Maar dat lijkt met bij Nippi totaal niet het geval.
Citronella, volgens mij mogen ze wel tot 42 graden koorts hebben. Bij kinderen gaat het vaak heel snel. Als hoge koorts langer duurt dan 3 dagen moet je naar huisarts en ook als kind raar/suffig reageert of kreunt of gewoon als je de boel niet vertrouwt. Bij jou gold het laatste en dus ben je niet overbezorgd.

Sien heeft zelden koorts, maar wel altijd meteen boven de 40 graden. Ik heb dat zelf ook, heel snel hoge koorts. Ot en Maby hebben nog nooit boven de 40 graden koorts gehad.
Gelukkig, kan ik volgende week gewoon weer proberen niet te vergeten House te kijken

Iedereen is anders, en iedereen kan ook iets anders. Anders is leuk (zegt het boekje over Anders, het kameleonnetje, leuk boekje).

Nippi is groot genoeg om te beseffen dat hij slimmer is dan de rest, dus ook zonder test zal hij dat wel doorhebben, maar als je geen redenen ziet om hem te testen dan zou de school wat mij betreft met zwaarwegende argumenten moeten komen voor ik hem ging laten testen.

Vrijdags werk ik nooit gelukkig, en maandag moeten we maar weer zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven