Mutsen

18-03-2009 16:34 5023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helemaal schoon en vers...
Hoe oud is Nipje ook alweer? Met de pot mee eten deden ze hier rond een jaar. Koekjes kregen ze ook pas rond een jaar. Brood met 8 maanden. En groente en fruit na 6 maanden. En dan allebei nog borstvoeding.

Als ik hier af en toe lees welke signalen worden opgevat als 'honger' vrees ik dat mensen hun babies gewoon meer geven.
Nipje is 6 maanden. Knorrie krijgt dus ook niet zoveel. Moet je eens op het oktobertopic lezen, sommige baby's krijgen echt heel veel.
Met de pot mee was hier denk ik ook met 1 jaar. Met Mandarijn dan, Limoen deed er wat langer over. Mandarijn at alles eigenlijk wel vrij vlot, maar echt nog niet met 6 maanden hoor, dan begin je toch net pas met wat hapjes groenten en fruit enzo? Ik weet eigenlijk niet meer zo precies wanneer hij wat kreeg, maar hij was wel sneller met alles dan Limoen, met brood en pap en liga''s enzo.
Ik heb even zitten lezen maar liga en diksap kregen ze echt nog niet op die leeftijd. En twee stukks fruit kreeg ik ook niet naar binnen. Flessen weet ik niet, Mini kreeg die pas met 9 maanden toen we stopten met bv en had het ook binnen een week bekeken, toen wilde ze niet meer. Mannie kreeg wel papflessen maar de rest was borst tot 14 maanden.
avond allemaal! Ik dacht dat ik via mijn mobiel (mijn nieuwe hobby) tot vanavond half 9 wel bijgelezen was, maar jullie lullen teveel.

Als eerste even Nitrogen: Poek heeft zo rond ahar 3e idd heel erg gestotterd, maar dat ging vanzelf weer over. wij hebben er nog wel een bezoekje aan een logopediste aan gewaagd, maar die heeft uuiteindelijk niks gedaan.

Anky: ik sluit me bij de rest aan. Je hebt allerlei rare, ongewone ontstekingen, die ik niet kan plaatsen, maar waar een internist misschien wel iets mee kan. Kan me voorstellen dat je geen zin hebt in wéér zo'n sessie, mar dit is ook niks. en als het niet uitkomt in het schema van Ankyman: wat is belangrijker? iig een dikke

Miffy: goed dat je het rustig aan gedaan hebt dit weekend. ut wordt nog heftig genoeg, vermoed ik.

wij hebben een heel ontspannen weekend gehad; weinig gedaan. Gisteren was het niet echt mooi weer, maar vandaag was zalig. Poek en Slof hebben genoten van de tuin en het buiten spelen. En vanmiddag heb ik met Slof minimaal een lahf uur in de tuin gezeten: hij speelde met kluiten aarde en kletste me de oren van het hoofd, wees naar vliegtuigen en naar voorbijracende motoren en quads en ik heb genoten.

Poke had het ook echt naar d'r zin, maar was wel erg recalcitrant en kattig soms; kon er niet echt een vinger achter krijgen. ik had er wel duidelijk geen geduld voor

Met mijn vader gaat het volgens Hoofd Logistiek alweer een stuk beter. Mijn moeder nog niet echt; ze kreeg vrijdag zuurstof, maar dat hebben ze er maar weer afgehaald omdat haar zuurstofsaturatie maar niet steeg; ze zit nog steeds op 90%. Ze is nog erg moe en mijn zus vond haar vandaag ook wat warrig.

en helaas is Vlekmormel poes niet terug had voor ons vertrek de buren nog ingelicht, maar die hebben niks gezien of gehoord. vrees toch echt dat het einde oefening is voor onze gehate vlekmormel
Bij ons aten ze ook met de pot mee na een jaar. Maar ik lees over baby's van Nipjes leeftijd, die op een dag meerdere stuks fruit krijgen, groenten met aardappelen, brood meerdere papflessen, liga's en toetjes (babydanoontjes (?) of yoghurt of kwark). En Nipje krijgt inderdaad alleen bv, en een half peertje ofzo en wat groente, en verder helemaal niets. Begrijp meteen waarom mijn kinderen zo dun zijn (liga hebben ze trouwens geen van allen gehad).
Dat klinkt lekker Sok! Wat balen dat het met je moeder nog niet beter gaat. Bloed heeft ze al wel gehad toch, daar zou ze toch erg van moeten opknappen?
Rot van de poes Sok, waren de kinderen erg aan hem gehecht? Fijn dat het met je vader beter gaat, maar je moeder knapt dus nog niet op. Heeft dat met haar bloedwaarden te maken? Ik neem aan dat ze je vader ook nog even houden, zeker aangezien je moeder er nu ook ligt?
Ik vind jouw voedingsschema normaler voor een baby dan op dat topic. Tenminste, zo heb ik het ook gedaan.

Ik las iemand die een Liga voor de leuk gaf want er kwam nog niet veel binnen. Dan geef je het toch niet?

Mini was altijd al erg rigoreus in hoeveel ze wilde eten dus bij haar kreeg ik zoveel al helemaal niet naar binnen. Mannie at wel meer maar spuugde ook meer, dus geen idee wat hij binnenkreeg.
Mannie at iets eerder met de pot mee omdat mijn koken toch al aangepast was aan Mini en het makkelijker was om voor Mannie een prakkie te maken. Mini kreeg wat langer potjes.

Overigens heb ik Mini van de week gewogen en ze is nu 16,25. Daar ben ik erg blij mee omdat ze zoveel was afgevallen toen ze ziek was (nog maar 14,5). Mannie weegt 15,25.

Ik ga slapen, accu is ook leeg. Tot morgen!
ik ben met Slof met 5,5 maand met wat extra's begonnen en ik denk dat hij met 8 maanden enigszins met de pot mee at. Maar zeker niet met 6 maanden.

Mijn moeder is eigenlijk niet echt rigoreus opgeknapt van extra bloed. je hoort van veel mensen dat ze het als een soort doping ervaren, maar dat heeft mijn moeder eigenlijk nooit gehad. En ze heeft wel een longontsteking, maar er is nog geen idee wat de oorzaak is. Na het weekend komen de eerste uitslagen binnen, dus dan weten we meer.

en ik snap ook niet waarom haar saturatie niet stijgt, het lijkt niet logisch dat als je ectra zuurstof krijgt, je dat dan blijkbaar niet opneemt. Misschien is het functioneren van de rode bloedcellen ook niet helemaal goed.

Poek was wel gehecht aan Vlekmormel, hoewel ze ook nog weleens een haal van haar kreeg (twas/is een venijnig krengetje, Vlekmormel) Slof heeft nog een andere kat over om te meppen
Mogge!

Heerlijk weer!

En koffie! En lieve kindjes! Ik heb er zin in, ga zo naar 't zwembad met Bellobel.

Fijne dag! (O en pak maar koffie, vers gezet, 't staat ervoor!)
Goedemorgen. Vandaag een dagje ziek thuis zonder kinderen. Wellicht vanmiddag nog even een rondje huisarts voor bloedonderzoek.

Jullie hebben allemaal gelijk hoor! Het irritante is dat die artsenbezoeken zoveel tijd kosten. De laatste weken zit ik minimaal 1 keer per week op mijn vrije dag mét een 1 jarige in de wachtkamer. om dan na 1.5 uur wachten 1 minuut mijn verhaal te mogen doen aan een arrogante arts, die of doorverwijst (wéér een afspraak, wéér 1.5 uur wachten) of medicijnen voorschrijft, waarbij ik weer een week moet wachten of ze aanslaan. En dat dan allemaal met ondertussen huilende baby (want slaaptijd) en Ot en Sien waarvoor ik weer opvang moet regelen (want afspraak om 9 uur biedt niet de garantie dat ik ze om 12 uur weer op kan halen). En eigenlijk zou ik het liefste dan gewoon in bed liggen.

Echt, ik prijs mezelf gelukkig dat ik tot op heden in mijn leven vrijwel nooit met artsen te maken heb gehad, want ik geloof niet dat ik artsen aardig vind. Sterker nog, als er momenteel een arts aardig of begrijpend zou gaan doen (in plaats van me het gevoel te geven dat er max 5 min voor een consult gepland staan) dan barst ik ter plekke in tranen uit vrees ik, zo erg is het al met mij gesteld.

Enfin, kinderen de deur uit geholpen. Werk op de hoogte gesteld van mijn toestand en nu duik ik snel mijn bed weer in.

Qua eten: hier aten de kinderen altijd al vrij snel vrij veel. Geen tussendoortjes, maar wel al snel 2 boterhammen (met ruim 6 maanden) 's middags en grote hoeveelheden groente en fruit. Bij Maby was dat overigens toch nog wat weinig, want die werd ineens erg mager. Dat heeft ze momenteel weer ingehaald, want ze heeft weer spekkies en een onderkin, maar ze eet ook belachelijk veel (ik ben daar niet de enige in, ze vinden dat op het kdv ook opvallend). Maar ik denk dat ik hier gewoon hongerige kinderen heb: Ot en Sien eten ook 6-7 boterhammen per dag en een groot bord avondeten en waren als 1jarige ook onverzadigbaar las ik pas in hun schriftjes.

Sokje, balen van die onzekerheid over je moeder en ook balen van jullie kat . Wel fijn dat jullie een goed weekeinde hadden.
quote:Miffy schreef op 04 april 2009 @ 15:26:

Mizuki, hoe is het met jouw gezin?

Heel goed. We dachten dat dochter een gemakkelijk kind was, maar zoon blijkt minstens zo gemakkelijk te zijn. Hij is nu 9 weken en slaapt al een tijdje door tot 7:00 's ochtends, en is verder een vrolijk en gezellig mannetje (misschien ligt het aan de naam ).

Ik moet volgende week weer beginnen met werken, maar heb dan nog geen volledige opvang, dus tot 1 mei kan ik het nog lekker rustig aan doen.

Jij veel sterkte de komende tijd, en doe het rustig aan!

(dat laatste geldt trouwens ook voor Anky)
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
Goed zo, Ank, je bed in. En ik snap echt dat je het gehad hebt met die pipoos maar zoek je heil dan elders. Bij jullie kom je niet veel verder, dat is wel duidelijk.

Mizuki, heet jouw zoontje ook als Pluis..?

Sok, vlekmormel al gesignaleerd? Wat ontzettend balen dat je moeder maar niet opknapt, ondanks vers bloed. Hoop dat het snel beter gaat met haar.

Bedankt voor de koffie Es. Ik ben net terug van rondje dorp; kids droppen, boodschappen doen en langs de garage. Mijn auto doet alsof 'ie een oude motorboot is. Zo klinkt het. Volgens garagemeneer komt dat omdat 'ie op 3 cilinders loopt in plaats van op 4 en dat moet wel redelijk acuut verholpen worden. Daar heb ik wel echt de balen van, die auto heeft zoveel gebreken het laatste jaar. Waarschijnlijk komt de garagemeneer 'em vanmiddag halen, dat is dan wel weer fijn. Ik ga nu rondje huis poetsen doen. Vannacht plastte Mannie in zijn bed om 2 uur, om 3 uur werd hij weer wakker omdat hij moest plassen en om half 5 werd Mini wakker met een enorme bloedneus. Ik ben erg blij dat ik gister de bedden niet heb verschoond (wat ik normaal wel doe op zondag). Maar goed, dat moet nu wel echt dus ik ga maar eensch aan de slag.
En ook goeiemorgen!

Het is wel lekker weer om een stukje te varen anders Pam

Kinderen van 6 maanden die met pot mee-eten, het wordt steeds gekker. Het maakt trouwens wel uit vind ik of babies gewoon heel veel fruit en groente eten of dat je ze volstopt met koekjes en pyjamapapjes en dergelijke. Sommige babies hebben gewoon veel honger. Die van mij zijn niet van dat type. Kruimel at met 8 maanden brood geloof ik, en ook yoghurt. Fruit en groenten niet veel eerder omdat hij niet van een lepeltje wilde eten. En met het rapley-gebeuren kreeg hij nooit veel binnen. Momenteel gooit ie vooral veel op de grond. Behalve dan als hij vis krijgt, hij kan met gemak twee ons hebben denk ik (niet dat ik dat ooit getest heb). Tussen de middag krijgt hij ook nog een flesje, dat heeft hij nog nooit leeggedronken, hooguit 100 cc gaat erin. Ik blijf mij dan ook verbazen over de hoeveelheden die de kinderen van Anky verstouwen. Maar het kan, neefje is ook zo. Die poept ook aanzienlijk meer dan Kruimel, dat is dan weer een voordeel van een kind met een iets spaarzamere verbranding

Anky, wat een ellende zeg. Ik hoop dat je binnenkort een arts treft (in NL misschien?) die écht goed gaat uitzoeken wat er met je aan de hand is, want wat er nu gebeurt lijkt me vooral pappen en nathouden. En ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt om daar elke keer een halve dag voor in de wachtkamer te zitten.

Mifs, nog maar weer eens sterkte gewenst vanuit hier. Ik heb trouwens geen ervaring met jouw situatie, bij mij begon het beide keren al voordat ik wist wat er aan de hand was.

Sok, wat naar van je moeder. En vervelend dat de zuurstof niet helpt. Zijn de resultaten van de bloedtesten al binnen nu?

Ik moet nu echt aan het werk, ik zit weer te niksen hier. Schoonvader en Koekerd zijn thuis de tuin overhoop aan het halen. Ik hoop dat ze deze keer het servies een beetje sparen (toen ze de keuken hadden uitgebroken vorig jaar vond ik na een week nog de slakom in de tuin met resten allesvuller erin aangekoekt, Koekerd had de 10 ongebruikte emmers die in de schuur staan even over het hoofd gezien).

Es, bedankt voor de koffie, hij is lekker. Nu weer aan de slag.
He Mizuki, leuk van je te horen. En super dat zoon het zo goed doet!

Ik verbaas me ook over de hoeveelheden die de kinderen hier naar binnen werken hoor. Maar ja, ze zijn niet te dik ofzo, dus ik laat het maar. Ze zullen het wel nodig hebben en het is natuurlijk voor ons als ouders zeer relaxed. Zo hebben we ook 2 nichtjes die nauwelijks eten, echt 3 happen brood ofzo. Kinderen zijn ook broodmager, echt uitstekende botten enzo. Ouders zijn er gelukkig vrij relaxed onder, maar ik zou er zelf wel een beetje zenuwachtig van worden.

Maby is trouwens wel erg van het zelf eten. Zodra ze gevoerd wordt, dan hoeft ze niet meer. En vis is ook grote hit hier. We eten het regelmatig omdat A-man en ik ook liefhebbers zijn, maar zo'n grote zak diepvriesvis gaat er hier in 1 avond doorheen.
Die Koekerd

Ik had gister nog vis (het tilapiarecept uit de allerhande) maar dat blieften ze allebei niet. Mannie is wel gek op vette vis en Mini eet sinds kort ook zalm. Mannie eet veel meer dan Mini en poept ook navenant. Ik ben altijd erg onder de indruk van hoeveel er uit zo'n klein lijfje kan komen.

Mini houdt erg van fruit, dat lukt bij Mannie een stuk minder. Hoewel, gister had ik een smoothie gemaakt met banaan, kiwi, aardbei, sinaasappelsap en een drupje vanillevla en dat klokte hij achterelkaar naar binnen. Groente eten ze allebei even goed (rauwkost gaat er altijd wel in). Brood, (verse) pasta en rijst vinden ze heerlijk, net als de meeste vleessoorten. Mini wil alleen geen kip meer eten. Ze heeft bedacht dat die van de kinderboerderij komen en ze raakt het niet meer aan.

Nog even dweilen boven en dan is dat klaar.
Klaar. Ook beneden. En nu ben ik moe en hongerig. Maar ik heb geen zin om op te staan. Dilemma.
Ik moet beneden nog stofzuigen, maar zit nu even verplicht boven te pauzeren wegens een natte vloer.

Misschien even net lang genoeg opstaan om met een boterham naar buiten te lopen, Pammie?

Nippo, toen Pluis net 6 maanden was, at hij zeker niet met de pot mee, maar ik had wel het gevoel dat ik de hele dag eten in hem aan het stoppen was: hij had toen nog 6, soms meer, voedingen en at groenten en fruit. Dat kwam neer op minstens 7 keer eten en drinken overdag.

Fruit en groente at hij, toen hij na een paar keer proberen door had hoe hij het moest doorslikken in plaats van alles weer uit zijn mond te persen, wel snel goed, en toen er bij 7 maanden brood bij kwam, ging dat ook heel snel. Koekjes en danoontjes en zo heb ik hem heel bewust niet gegeven: hij vond toen alles lekker en interessant, dus met yoghurt zonder suiker was hij net zo blij als met iets zoets. Aan zoete smaakjes wennen lukt sowieso wel, dus ik gaf hem liever iets anders. Ondertussen mag hij wel altijd proeven als wij iets snoepen. Heel goed voor mijn lijn

Pluis is ook zo'n eetbeest. Op het kdv hebben ze wel eens gevraagd of ze hem moesten afremmen in het brood eten, want er gaan zo 3 boterhammen in. Alsjeblieft niet, want hij lijkt heel goed aan te voelen hoeveel hij nodig heeft, en is zeker niet te zwaar.

In slapen heeft Pluis weer even weinig zin: gisteren was het na 9 uur voor hij in slaap viel, en vanmorgen om 6 uur lag hij voor zijn knuffels te zingen.

Sok, poes nog gesignaleerd? Kan het beest ergens ingesloten zijn geraakt?

Jammer dat je moeder niet beter herstelt.

Eens kijken of die vloer droog is, dan kan ik stofzuigen en daarna in de zon gaan zitten.
Doe jij eerst de vloer nat en ga je dan pas stofzuigen? Ik doe het altijd andersom.

Mini eet ook geen hap meer dan ze nodig heeft, daar ben ik erg blij om. Ze deed dat als baby al en dat was wel even wennen maar we hadden al snel genoeg door dat dwingen helemaal geen zin heeft. Mannie heeft veel minder rem, die vindt eten gewoon lekker en dat doet hij dan ook graag. Maar ook hij is niet te dik en hij beweegt heel veel (hij rent de hele dag). Hij heeft een mooi bmi. Mini heeft ondergewicht officieel maar ik vind dat ze er prima uitziet.

Vroege vogel die Pluis. Ligt hij nu wel lekker slapen?
De natte (en al eerder gezogen) vloer was boven, en stofzuigen moest beneden. Een beetje huisvrouw zou vast vinden dat er beneden ook gedweild moest worden, maar daar had ik weer geen last van.

Pluis slaapt nu zo'n tweeënhalf uur, dus ik ga hem zo maar eens wekken: hij slaapt overdag steeds langer, en 's nachts steeds korter, lijkt het. In de speeltuin kwamen we vanmorgen een meisje van zijn kdv tegen dat van 7 tot half 9 slaapt. Dat is nog eens luxe!

Over luxe gesproken, Mizuki, doorslapen met 9 weken is ook wel heel erg luxe. Lekker! Minder lekker van het gebrek aan opvang, of komt dat je eigenlijk ook wel goed uit?

Anky, hoe is het bij jou? Kan Aman niet voor opvang voor Ot en Sien zorgen als jij naar de huisarts gaat? Uiteindelijk is het ook echt in hun belang dat duidelijk wordt waardoor je al zo lang niet fit bent.
Ik had daar wel last van Heb net ook de auto uitgezogen, was echt te ranzig. Garagemeneer komt 'em zo halen. Glukkig kan ik auto van buuf lenen om kindertjes op te halen.

Ik werd net gebeld door detacheringsbureau over een functie. Weet nog niet wat het is want ik had mijn telefoon niet gehoord en de betreffende dame was nu weer in gesprek.

Misschien helpt het wel als hij overdag wat korter slaapt. Bij mijn kinderen hielp dat wel tegen gespook maar toen waren ze wel echt wat ouder al.
helleu! als ik zometeen wegval, ben ik in slaap gevallen; heb even een middagdip. Misschien kruip ik zometeen even achter Poek op de bank, als ik me tenminste geestelijk kan afsluiten voor de smurfen.

Wat een gehuishoud hier! Hier is zelfs geen sotfzuider doorheen gegaan vandaag, maar er zit dan wel weer een 3e was in de machine; de eerste 2 zijn zelfs al opgevouwen. Verder ben ik vanmorgen met het spul naar het huis van mijn ouders gereden om daar even te klussen. Had weinig zin (en Poek ook niet), maar Hoofd logistiek had het geregeld en dan doe ik ook eens wat nuttigs. Het hoofd kwam nog even lunchen, dus dat was wel weer gezellig. Nu slaapt Slof en kijkt Poek DVD/TV.
Ben niet meer naar de huisarts geweest. AB lijkt nu (ik ben heel voorzichtig) toch wat aan te slaan en mijn bed was een iets te aanlokkelijke optie. Ik kom dus nu net mijn bed uit en het was goddelijk.

Hier op het moment trouwens voorbeeldig slapende kinderen: om 19 uur liggen ze op bed en we horen ze pas weer om 7 uur 's morgens. Erg fijn. Zal ook wel te maken hebben met het weeer wennen aan veel buitenspelen: ze zijn alledrie hartstikke moe hier 's avonds.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven