Mutsen

18-03-2009 16:34 5023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helemaal schoon en vers...
Ik vind het al een hele tijd geen goede eigenschap meer. Niet als het ten koste gaat van je gezondheid, lichamelijk dan wel geestelijk.

Ank, snapt A-man dit soort signalen (mocht hij nog niet doorhebben dat het echt niet goed met je gaat?)?
Ank doe er wat aan meis, als je niets doet verandert er echt niets. Net als Pammie heb ik het idee dat je om de een of andere duistere reden A-man ontziet, hem niet te veel in wilt schakelen terwijl je zelf zo onderhand op je tandvlees loopt. Waarom toch??

Ben verder niet bijgelezen. Limoen stond vanmorgen vrolijk naast mijn bed dat ze beter was en wel wilde logeren, maar ze had toch nog koorts en heeft steeds van die aanvallen van pijn in haar zij en pijn in haar rug. Man heeft huisarts gebeld en een plasje ingeleverd. Vanmiddag belde de assistente dat ze "niet veel" in haar urine hadden gevonden maar dat ze toch een AB kuur kreeg. Man had niet verder doorgevraagd en toen ik thuiskwam was praktijk gesloten, maar ik begrijp er dus geen bal van. Wat is "niet veel" en waarom dan toch AB? Ik hoop dat het neit een doorgeslagen blaasontsteking is ofzo. Als het morgen nog zo is toch nog maar even op het inloopspreekuur langs.

Mijn moeder is wel langsgekomen want Limoen was hevig teleurgesteld dat logeerpartij niet doorging, en zo kan ze morgen ook niet naar gastouder, dus mijn moeder blijft logeren en past morgen ook op. Wel heel fijn. Maar geen tijd om bij te lezen dus.

Koeky, je oogontsteking klinkt ook niet fijn, beterschap!
Eens met Pammie en Citro. Hou je jezelf en Ankyman niet voor de gek op deze manier?
ik vraag me zo langzamerhand ook af hoe we het tot Anky moeten laten doordringen dat een pas op de plaats dringend noodzakelijk is. Lieve schat, wil jij weten hoe vaak ik ontplof? met de AD een stuk minder vaak, maar alsnog geregeld. das geen schande, das menselijk. En als je daarna 'sorry' zegt, uitlegt waarom je flipt en erover práát hoe je dat kunt voorkomen (práten, Anky, práten) is er geen Ankyman, Ot, Sien of Maby die daar een probleem van maakt.

Het valt me ook op, Anky, dat je meestal niet reageert op onze adviezen/raadgevingen/boze woorden, dus ik heb ook niet zo'n goed beeld wat je er nu van vindt: vind je het bemoezucht (dat is het ook) of gewoon irritant?
Of wil je het niet horen? Dat kan natuurlijk ook.
Ik ga er van uit dat Anky niet reageert omdat ze zelf ook wel weet dat we misschien gelijk hebben maar dat ze struisvogelt. Sorry Anky, ik wil eigenlijk niet op die manier over je praten hier, maar ik vind echt dat je iets moet doen, ik wil niet dat je echt een keer instort en je bent er hard naar op weg volgens mij. Maak me zorgen om je.
Ik ben het ook met jullie eens hoor. Wie niet.

Dan maar geen pasta morgen. Moet ik alsnog aardappels gaan schillen.

Sneu van Limoen's logeerpartij Citro. Wel fijn dat je moeder nu thuis kan inspringen. Heeft Limoen toch nog exclusieve oma-aandacht.
En natuurlijk, Anky, een welgemeende wat het valt allemaal niet mee.

Koeky: oogontsteking klinkt niet leuk. Hoop dat je er snel vanaf komt. en wat een lekker ding is die Koekyman: diflucan en miconazol door elkaar halen; zelfs de gemiddlde babydancer weet er hier meer van

Vervelend, Citro, dat Limoen nog last heeft. hebben ze misschien preventief een AB-kuur gegeven? en lekker vaag gesprek met die assistente. Wel fijn dat je moeder alsnog komt

Irritant, elessie, Vreetbui en hoofdpijn. Naar bed gaan is dan wel verstandig.

En Pammie: Pamman is wel een beetje een druif; mini nog bestraffen terwijl jij dat afgehandeld hebt, zou ik ook link van worden. Maar goed, hij heeft een heel klein beetje een excuus met dat harde werken
Ik had op de vrijmarkt de DVD van 'Alles is Liefde' gekocht voor drie euro. Die hebben we gisteren en eergisteren bekeken. Zelfs Sokman moest grinniken en ondanks de 'over-the-top'-stukken was-ie wel erg leuk.

Maar dit is wel een beetje een mosterd-stukje, want hoe lang is die film al wel helemaal uit?
Wat Citro schrijft wilde ik net posten: ik maak me echt oprecht zorgen om je. En het frustreert me mateloos dat je iedere post over dit onderwerp catogorisch negeert. Prima, als je alleen even wilt spuien en je wil verder niets horen. Dan ga ik ook proberen om me niet meer druk te maken om je. Zo niet, dan zijn we hier allemaal om je te helpen, al kunnen we niet meer doen dan een virtuele steun in de rug zijn.
Ik denk dat Anky het allemaal best weet, maar dat ze er niet naar handelt omdat dat niet in haar systeem zit. En misschien ligt daar wel het eigenlijke probleem. Zou iets heel eenvoudigs als een assertiviteitscursus of zo misschien kunnen helpen?
En ik wilde even schrijven dat je onze stukken niet als aanval moet beschouwen, maar als hulp en een uitgestoken hand.

heb je iemand in de buurt met wie je er live over wilt en kunt praten? of misschien eens (alleen) naar de huisarts? en je mag altijd bellen, hoor!

Ik vind het eigenlijk wel een beetje erg zoals we Anky allemaal bestraffend toespreken hier. Maar het komt uit een goed hart hoor Ank

Alles is liefde, zo'n fijne film ja. Ik heb m ook op DVD, ik zal hem binnenkort nog eens kijken. Heb je Mama Mia al gezien dan Sok? Moet je wel een beetje van Abba houden.
Ik zou het nog veel erger vinden als ze straks enorm instort.
Het is niet mijn bedoeling jullie postings te negeren. Ik vrees dat ik alleen een beetje met mezelf in de knoop zit de laatste weken. Soms gaat het goed, soms dus duidelijk niet. De ellende is dat ik al duidelijk aan het minderen ben in de belasting (gelukkig ook met hulp van A-man), maar dat het toch nog niet beter gaat. En dat valt wat tegen, want dat had ik wel een beetje verwacht eigenlijk.

Ik vind het maar een frusterende kwestie eigenlijk. Verstandelijk weet ik wel dat ik mijn lichaam de tijd moet geven om te herstellen en dat ik geen wonderen kan verwachten, maar ondertussen baal ik als een stekker dat ik nog zo weinig belastbaar ben en nog steeds zo allesoverheersend moe ben.

Ik denk dat daar de twijfels over werk de laatste weken ook een beetje vandaan komen. Omdat ik zo moe ben en het werken me momenteel zo veel energie kost beleef ik er ook weinig lol aan.

Jullie zijn wel ontzettend lief!
Maar hoe kan het dan, Anky, dat je je die tijd blijkbaar niet gunt?
het ís ook frustrerend, een lijf dat niet meewerkt en waarvan je gewend bent dat het alles doet wat je ervan vraagt. Toen ik zwanger was en voor mijn gevoel de hoek van de straat nog niet haalde, was ik ook bloody sacherijnig en gefrustreerd. En ik zie het bij mijn moeder, die er erg veel moeite mee heeft dat haar lichaam zwakker wordt.

Maar je moet er wel iets mee, Anky. Hoe je het doet, moet jezelf bedenken, maar op dezelfde voet verder gaan lijkt me niet heel verstandig.

en nu ga ik naar bed.
Maar Ank, denk je niet eerder dat de vermoeidheid een symptoom is in plaats van de oorzaak? Frustratie kost ook bakken energie.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je moeite hebt om te accepteren dat je niet fit bent. Maar je bent aan de andere kant ook niet heel daadkrachtig geweest om dat niet-fit zijn op te lossen. Je bent bijvoorbeeld nog altijd niet bij een internist geweest. Je zegt nu dat het je tegenvalt hoe je opknapt, zou je het misschien niet alsnog een kansje geven? (met die internist bedoel ik dus).

En gelukkig dat je ons nog lief vindt
Was ik toch bijna vergeten om de tand onder jongetje's kussen om te wisselen voor een centje. Dat was wel een teleurstelling geweest morgen. Jongetje is een enorme geldwolf trouwens. Ik verdenk hem ervan dat ie die tand er heeft uitgerukt omdat hij weet dat hij er geld voor krijgt.
Anky, ben ook blij dat je het niet verkeerd opvat, want vind het soms wel erg hoe we je er op aanspreken, maar weet dat het in ieder geval goed bedoeld is..

Je zegt ook dat je lijf moet herstellen, maar heb je niet het idee dat er misschien nog meer speelt, dat het onderliggende probleem misschien nog niet opgelost is, waardoor je lijf misschien nog helemaal niet aan het herstellen is? Ik wil je niet ontmoedigen hoor, absoluut niet, maar ik heb eigenlijk uit je verhalen het idee gekregen dat er misschien iets is wat nog niet ontdekt is, wat al die kwalen veroorzaakt, en dan kan je lijf wel van de een of andere kwaal herstellen en dat gaat trager dan je hoopt maar dan komt daar bovenop weer de volgende kwaal.

Ik ga naar bed, heb de hele avond met mijn moeder zitten praten, het is al weer veel te laat.
Goedemorgen,

Eerst maar eens:

Ank, Citro schrijft wat uitgebreider wat ik bedoel. En ik ben het ook heel erg met Koeky eens. Er is nooit adequaat naar je klachten gekeken en ik begrijp niet zo goed dat, als het je zo frustrerend vindt dat je maar niet opknapt, je gaat zitten wachten tot het een keer overgaat.

Koek,

Ik ging me vanmorgen om half 8 al aankleden, die schilders zijn er altijd heel vroeg. Ze zijn er nu nog niet. Stom.
De schilders komen helemaal niet

Mini belde net vriendinnetje om mee af te spreken. Vriendinnetje nodigt haar spontaan uit om mee te gaan naar speelparadijs. Ik heb Mini in 2 weken nog niet zo blij gezien, mocht het niet van moeder. Dat was wel even sneu voor haar. Maar nu is ze op de fiets iets wegbrengen hier in de sdtraat, alleen, en dat vindt ze ook helemaal stoer. Gelukkig maar. Had wel even met haar te doen.

Nou goed, geen schilders vandaag, hoeven we ook niet thuis te blijven. Eens verzinnen wat we kunnen gaan doen dan.
Wat me tegenhoudt met een internist opzoeken is dat ik zelf eigenlijk niet geloof dat er iets echt fysieks mis is. Ik ben een beetje bang dan in zo'n medisch circus te belanden van diverse onderzoeken en niets kunnen vinden (ben natuurlijk het laatste jaar redelijk uitbreid door verschillende artsen onderzocht en er is nooit iets gevonden). Ik denk dan ook dat ik de oorzaak meer op psychisch dan op fysiek vlak moet zoeken.

En als ik heel eerlijk naar mezelf kijk, dan is er ook elke keer wel een reden voor een terugslag. Namelijk dat ik er weer iets extra's bij doe. Zo was ik deze keer weer met mijn geliefde hardlopen begonnen en dat was duidelijk te veel van het goede (in combinatie met een vermoeiende Ot en veel drukte op het werk).

En als ik nog veel eerlijker naar mezelf kijk, dan moet ik misschien wel weer een tijdje ernstig minderen met forummen. Maar daar moet ik nog eens over nadenken, want eigenlijk kan ik jullie niet missen .

Ik heb Ot vandaag maar thuisgehouden: het was echt helemaal niets met het mannetje vandaag. Hij zit zichzelf helemaal in de weg. Ondertussen draait was nummer 4 alweer in de wasmachine en hebben we poepincident nummer 1 met Maby alweer achter de rug. De eerste persoon die een luier uitvindt waar de poep niet aan 3 kanten uitspuit krijgt van mij de Nobelprijs .

En nu koffie!
Pammie, wat sneu voor Mini.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven