Mutsy of Mura: ervaringen?
woensdag 10 juni 2009 om 14:02
Nu ik 26 weken zwanger ben, zijn we langzaamaan eens aan het oriënteren op kinderwagens. Nu twijfelen we heel erg tussen de Maxi-Cosi Mura3 en een Mutsy (Slider of 4-Rider?). Ik vond dat de Mura een hele fijne wandelwageninzet heeft, met zo'n zacht foamlaagje. Dat lijkt me voor de baby zo comfortabel. Maar van de Mutsy vind ik de dessins weer veel mooier (ja, oppervlakkig, ik weet het...), maar de zitting weer minder mooi en zacht. En hoe is de reiswieg? Die van de Mutsy lijkt zo klein.
Ik heb overigens een redelijk klein autootje (Yaris), dus de wagen moet daarin ook in de kofferbak passen.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Ik heb overigens een redelijk klein autootje (Yaris), dus de wagen moet daarin ook in de kofferbak passen.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
vrijdag 12 juni 2009 om 23:03
Hier een Mutsy. Mn babytje past er niet meer in. Is nu bijna 5 maanden. Maar de wandelwagen kan wel helemaal plat.
Ik vind 'm fijn rijden, de Mutsy. Hoge duwstang, ben zelf vrij lang, dus dat vond ik heel prettig. Duwt licht. Ik heb hem nooit mee in de auto gehad, behalve met het ophalen en ik vind 'm wel zwaar om te tillen. Nu ik 'm gebruik als wandelwagen kan ik ook de bijbehorende rugzak aan de wagen vastklikken, dat is handig om spulletjes mee te nemen. De Mura ken ik niet.
Ik vind 'm fijn rijden, de Mutsy. Hoge duwstang, ben zelf vrij lang, dus dat vond ik heel prettig. Duwt licht. Ik heb hem nooit mee in de auto gehad, behalve met het ophalen en ik vind 'm wel zwaar om te tillen. Nu ik 'm gebruik als wandelwagen kan ik ook de bijbehorende rugzak aan de wagen vastklikken, dat is handig om spulletjes mee te nemen. De Mura ken ik niet.
maandag 15 juni 2009 om 18:37
Bedankt voor jullie reacties! We hebben vandaag besloten dat het toch een Mura3 wordt. Redenen: we vinden daarvan de wandelwageninzet heel fijn en de reiswieg is lekker groot. Ook was er nauwelijks verschil in grootte tussen de Mutsy Slider en de Mura, wat ik wel had verwacht (dacht dat de Musty kleiner was). Omdat jullie allemaal wel blij waren met jullie keuze (op een na, dan), konden we niet fout gaan, wat we ook besloten.
Dit weekend gaan we met de aanstaande opa en oma de wagen bestellen!
Dit weekend gaan we met de aanstaande opa en oma de wagen bestellen!

maandag 15 juni 2009 om 22:52
Wij hebben de maxi cosi mura 4 en 1 van de redenen dat wij deze hebben gekozen is dat hij zo klein (verhoudingsgewijs dan he) opvouwt dat hij met gemak helemaal plat in de achterbak van onze kleine (formaat rugzakje) auto past. Je kunt er evt. de wielen ook erg makkelijk afhalen. Ik laat de wielen er meestal aanzitten en zet dan het onderstel ingeklapt, op de wielen in de achterbak. Past ook prima!
Meer voordelen:
- mini paste tot ruim 6 maanden in de wandelwagenbak terwijl hij een lange knul is. (bovenlijn groeicurve) Zijn vriendjes pasten toen allang niet meer in hun wandelwagenbakken.
- als je mini niet meer in de wandelwagenbak past, kan je het zitje helemaal plat doen (er zijn 3 standen), zodat mini er alsnog in ligt. Zo gebruiken wij hem nu nog heel veel als mini in slaap valt in de wagen.
- ik vind dat je heel makkelijk kunt wisselen van wandelwagenbak naar kinderwagen naar maxi cosi en vice versa
- hij rijdt erg lekker
Succes met je keuze!
Meer voordelen:
- mini paste tot ruim 6 maanden in de wandelwagenbak terwijl hij een lange knul is. (bovenlijn groeicurve) Zijn vriendjes pasten toen allang niet meer in hun wandelwagenbakken.
- als je mini niet meer in de wandelwagenbak past, kan je het zitje helemaal plat doen (er zijn 3 standen), zodat mini er alsnog in ligt. Zo gebruiken wij hem nu nog heel veel als mini in slaap valt in de wagen.
- ik vind dat je heel makkelijk kunt wisselen van wandelwagenbak naar kinderwagen naar maxi cosi en vice versa
- hij rijdt erg lekker
Succes met je keuze!