Na een jaar niet zwanger... en dan? Wie kletst er mee?

23-04-2007 11:45 13139 berichten
Superstoere meisjes:

* Kaetje: 30 jaar. April 2006 begonnen, IUI 6 gestart op 25 februari, voor het eerst met Menopur (voorheen met Puregon)

* Sammy300: 4x IUI, miskraam in december, nu op naar 6e IUI

* Sophy: 2 jr bezig, welverdiende pauze tot maart 2009

* Merel29: 2e icsi 28-01-09 start met de pil (als het goed is) 18-02-09 start deca 04-03-09 start gonal-f. 13-03-09 1e echo punctie gepland op 18-03

* Fleur: 1e ICSI poging na punctie gestopt, cryo poging 1 teruggeplaats, 9-10 testen

*Wix: begonnen juli 2007. Uitslag onderzoeken 24-11

*Goof: begonnen in januari 2006, 2x IUI gehad, nu in afwachting van IUI, maar deze cyclus ei gemist

*Mariesophie: Februari 2007 mm, PCOS, 1xIUI en nu op naar IVF.

*Zitah: dochter 5 jaar, 5 jaar kinderwens voor nummer 2. 5 miskramen. Stopt hoogst waarschijnlijk als kinderwens na 6x iui nog niet vervuld is. Bezig met 3e IUI

*Watson: start april 2008, in afwachting van behandeltraject, binnenkort gesprek bij de gyn.

*Dolfijntje: begonnen in mei 2006, 3x IUI en nu in afwachting van endometriose weglaseren.

*Allis: Begonnen half 2007, miskraam eind 2007 na 9 weken, nu testen begonnen, binnenkort kijkoperatie en uitslag zaadtest

*linnielin: 25 jaar, vanaf oktober 2007 bezig. Bij gynecoloog geweest voor endometriose, hiervoor kijk operatie gehad.

*Haiti: 33 jaar en probeer sinds februari 2008 zwanger te worden. Februari 2009 begonnen met de eerste onderzoeken.

*Knappekloon: bezig sinds dec 2007, mmm rond juni

*Bengal: 31 jaar, sinds juli 2007 in het z'huis en gaan per eind maart het fertiliteitstraject in (ws. ICSI).

Superstoere Meisjes en Zwanger!!!!!!!

* Suzzel: ICSI, 22-8 terugplaatsing, 1 of 2-9 testen, zwanger!!!! 12-5 uitgerekend.

* Doggie75: 11-07 MMM, 4x IUI. Spontaan zwanger geraakt na de IUI's. 9 mei uitgerekend.

* Nicks: 4/8 positief getest!

* Nicky22: Zwanger! uitgerekend op 23 mei

* Fre: 1e IVF --> 07-10 positief getest!! Twee kloppende hartjes uitgerekende datum is 11 juni! (Maar de planning is 21 mei, 37 weken lijkt me genoeg én tof!?!)

* Debgirl1984: net in MMM diagnose PCO 15-10 positieve test!

* Rebels: Kind 2 jr, juli '07 begonnen voor 2e, 2 miskramen. 19-10 positieve test. 19 juni uitgerekend.

* Mousie: icsi eigen cyclus, 5e poging. Positieve test op 21-10, 27 juni uitgerekend.

* Blogbabe: begonnen in januari 2006, Na 4e IUI zwanger! positieve test op 21-10.

* Maria 52 (Pierel): begonnen in voorjaar 2006, spontaan zwanger geraakt na 3 IUI en hsg. Positieve test op 28-10 5 juli uitgerekend.

* Carpe Diem: begonnen in maart 2006, in oktober start met ICSI. Positieve test op 10 november. Uitgerekend 17 juli

* Tornapart: bbz '00 + '04, zoontje '06, miskraam '07, bbz '08, 1e IVF '08, op naar 2e cryo-poging. positieve test op

10-12

* Peggysue2:gestopt aug.2005, feb 2007 in mm. okt 2007 IUI > bbz, mei 2008 ivf, okt + nov 2008 cryo tp, jan 2009 start nieuwe ivf. 27 februari positieve bloedtest. Tweeling!

*Barbabella: 27 jaar, sinds maart 2007 proberen zwanger te worden, sinds juli 2008 in de medische molen. Spontaan zwanger, 16 maart positieve test

Superstoere meisjes en Bevallen!!!!!!!

* Krissie: Bevallen op 16-8 van een zoon

* Draaimolen: mama van een zoontje!

* Marielle: Dochtertje!

* Loekie: ICSI-baby, 9-12-'08 een zoontje!

*Sweety: Dochtertje.

* Yamuna: Zwanger via IUI, viel 06-01-'09 aan twee. Dochtertje!

In april 2006 zijn we van start gegaan... tot nu toe zonder resultaat. Ik ben 28 en mijn vriend ook. Samen hartstikke gelukkig, eigen huis (samen met de bank ;)), allebei leuke (vaste) baan, stabiele relatie en helemaal toe aan kids. We vrijen op de juiste dagen, ik ben al meer dan 15 kilo afgevallen (woog over de 100 kilo), vriend is gestopt met roken, ben al jaren niet meer aan de pil. Niets staat ons in de weg maar toch is het nog niet raak. Ik ben begonnen met temperaturen vorige maand en wil dat nog zeker 1 maand doen. Mn menstruatie is aardig regelmatig en ik voel mijn eisprong vrijwel altijd. Mensen om ons heen beginnen te vragen of er al kinderen komen (net bevallen vriendin, schoonzusje etc.) en wij liegen er op los dat we er nog niet aan toe zijn. Ik vind het steeds moeilijker om het voor me te houden en zou het graag met meer mensen willen delen, bijvoorbeeld met mn moeder. Maar het leek ons zo leuk om iedereen te "verrassen" met een onverwachte zwangerschap. We proberen het ook steeds met humor te benaderen en het wat te relativeren. Maar als ik net ongesteld ben geworden (zoals afgelopen donderdag) dan wordt ik steeds moedelozer en verdrietiger....

Aan de MMM zijn we nog niet toe, ik wil eerst nog bezig met temperaturen. Dan hebben we ook iets om de dokter te laten zien zeg maar. Mijn grootste angst is om van de dokter te horen dat wij samen geen kinderen kunnen krijgen. Dat is eigenlijk ook de reden dat ik nu nog niet naar de dokter wil. Maar de drang om te weten waarom het niet lukt wordt ook steeds groter....

Ik heb eerder meegeschreven met een topic met meiden die ook al wat langer bezig waren maar dat is eigenlijk langzaamaan uitgestorven. Daarom een nieuw topic om alle frustraties, verdriet en hopelijk ook geluk te kunnen delen.
Och Peg, wat rottig. Gelukkig heb je veel te doen dit weekend, dan gaat de tijd wat sneller.

Wat goed dat een paar meiden carnaval laten schieten voor ons uitje! Voor de nieuwe meiden: We hebben een hele tijd geleden een date afgesproken en morgen is het eindelijk zover. We hebben elkaar nog nooit IRL gezien dus best spannend. Maar er zijn er heel veel die niet kunnen dus als het leuk is prikken we meteen weer een nieuwe datum!

Ik ben gister uiteindelijk met mn oma naar de Intratuin gegaan. Hartstikke gezellig en nog 4 mooie plantjes gekocht voor op de vensterbank. Daarna boodschapjes, koken en daarna kolonisten van Catan gedaan. Niet te laat op bed en vanmorgen weer vroeg wakker. Nu zat ik net na te kijken, daar ben ik vandaag nog wel even druk mee.
Alle reacties Link kopieren
Hier zijn ze de optocht voor de deur aan het opbouwen. Best gezellig, zo toch maar even op pad (alleen heb ik geen pakje...).

Peg, ik vind dat ook het nadeel. Bij mij zit de IUI echt in het systeem. Ik moet zeggen: bij ons, mijn man heeft dat ook. Of eigenlijk moet ik zeggen: bij mijn vrienden en familie ook. Iedereen houdt er constant rekening mee. We moeten echt moeite doen om niet alleen onszelf te zien als 'bezig met IUI' of om zo door anderen te worden gezien. Irritant, maar wel lief van iedereen.

Merel, dat is wel vervelend dat je er zo moe van wordt en er hoofdpijn van krijgt. Maakt het er niet makkelijker op he.

Kaet, gezellig met je oma naar de intratuin. Volgens mij heb jij een leuke oma, niet? Ik meen dat je eerder al iets over haar hebt geschreven? Maar doe nog even een beetje rustig aan hoor. Dan maar beter naar de kapper dan iets gaan opknappen.

Heel veel plezier morgen bij de meeting. Ik zal aan jullie denken, en ik lees graag op hyves een verslag.

MarieSophie, dat zal inderdaad moeilijk zijn dat je zus je niet kan troosten. Ik moet zeggen: mijn zusje heeft het er ook moeilijk mee hoor dat het bij ons niet lukt en bij haar wel. Zij kan me niet troosten, en als ik huil voelt ze zich duidelijk ongemakkelijk. Wel heeft ze al twee keer gezegd dat ze tegen haar man heeft gezegd dat ze draagmoeder wil zijn mocht het nodig zijn (dus niet tegen mij zeggen dat ze dat wil doen, maar zeggen dat ze het tegen haar man heeft gezegd). Mijn ander zus zorgt dat ze elke week of om de week bij mijn moeder die bij mij in de buurt woont op bezoek gaat en laat haar dochter heel regelmatig bij mij logeren. Op die manier zorgt ze ervoor dat ik toch van heel dichtbij het meemaak. Mocht het niet lukken, dan heb ik toch nog mijn nichtje echt zien opgroeien. Dus allebei kunnen ze niet goed met het verdriet omgaan, maar ieder op hun eigen manier laten ze wel merken dat ze er voor me zijn.
Oh Peg, wat heb je het zwaar meis! Ik wou dat ik je ff een knuffel kon geven en je beter kon steunen ,dan alleen met mijn woorden op dit topic. Heel veel sterkte meis, ik hoop echt dat je in ieder geval het weekend genoeg afleiding hebt en dan moet je weer werken, toch?

Merel, wat naar dat je je zo rot voelt van de Decapeptyl.

Mariesophie, jammer dat je zus niet met jouw verdriet om kan gaan. Het is denk ik ook niet gemakkelijk voor een ander om te weten hoe je moet reageren op iemand die moeilijk(er) zwanger wordt. Eigenlijk is het enige wat echt werkt heel goed met elkaar praten, denk ik. Eerlijk zijn over wat je voelt.
Lieve peg, wat naar dat je zoveel voelt en niet weet wat het is en moet wachten tot vrijdag. Sterkte met alles. Denk aan je!!

Liefs Doggie.
Oh arme Peg, kan me voorstellen dat je helemaal gek aan het worden bent van dat wachten. Ik duim voor je. Hoop zo dat het gelukt is.

Sammy, wel lief dat je zussen toch op die manier met je meeleven.

Het contact tussen ons verloopt heel stroef op het kindervlak/zwangerschapsvlak. Ze vraagt ook bijna niets, en vraagt niet echt door, terwijl ze dat met andere onderwerpen wel doet. Ze voelt zich volgens mij ook ongemakkelijk bij het onderwerp. Nou ja, niets aan te doen. Ik kan haar niet veranderen.
Sammy: ik herken het zo wat je zegt! Het is echt soms een manier van leven geworden, je moet altijd nadenken wat je gaat doen (moet ik spuiten mee, wanneer is de punctie, ben ik dan misschien zwanger etc.etc.) het klinkt heel zwaar maar op dit moment voel ik dat zo!

Iedereen om me heen is heel lief maar soms gaat het over niets anders meer. Zo vergeet zelfs peg-man dat mijn tijdelijke contract volgende week afloopt en ik nog niets concreets heb gehoord!

Maar ik ben nog steeds vol goede moed, vandaag veel te doen en ik ben heel nieuwsgierig hoe de meisjes het straks in Utrecht hebben. Ik hoop dat we nog een keer gaan daten, dan ga ik zeker mee en haal Yam en de kleine dan ook op!
Peg, dikke knuffel, het is hartstikke zwaar....nog even volhouden meis, laat het zwaar zijn, het ís ook zwaar.....ik voelde me psies zoals jij! Je kunt het!

Ik spring in de auto nr station! tot so meisjes!

x
Peg, fijn om te lezen dat je vol goede moed bent, dat is al een voorsprong op de vorige pogingen in dit stadium! Kop op he! Hou dit vol! Het moet nu gewoon goed komen!

Maak je je erge zorgen om je contract?

Meiden, ik ga er ook zo vandoor! Tot straks!
**sluipt even naar binnen om Peg een steunknuffel te geven**
Was het gezellig meiden?

Vannacht alleen maar over baby's gedroomd. Was zwanger en bevallen, wilde het kereltje (jaja) aan mijn schoonouders laten zien, is het een heel klein eng monster! Vervolgens droom ik verder dat ik bevallen ben en iedereen doet alsof er helemaal niks gebeurd is, ze vragen niet eens naar de kleine.... en zelf kon ik niet meer op de naam komen... Zo ging het de hele nacht door. Werd elke keer helemaal naar wakker, lig nu ziek op bed. Met mijn chronische vermoeidheid kan ik zo'n nacht niet hebben, ben ook nog eens aan de dunne dus dat werkt ook niet optimaal voor dit krakkemikkige lijf.

Vanmorgen trouwens getest zodat ik diarree remmers kon in nemen maar zoals ik al dacht was de test negatief.
En? Hoe was de meeting? Hoop dat jullie het gezellig hebben/ hadden!

Peg, wat vreselijk al die dingen die je voelt en dan het wachten.... Sterkte hoor! Nog 5 nachten en dan weet je meer, toch? Ik hoop dat Jut en Jul heerlijk nog 9 maanden blijven zitten.

Merel wat vervelend dat je je zo naar voelt van de Deca. Hoe lang moet je dat nog spuiten?

Sophie wanneer gaan jullie weer beginnen?

En Kaetje wat staat er nu bij jullie te gebeuren?

Hier alles redelijk. Gek genoeg heb ik altijd gedacht dat ik nooit zoveel pijn had van de endometriose. Tijdens 4 maanden pil vergeet je het schijnbaar en vond ik de "pijn" die ik tijdens de pil had ondraaglijker. Nou, ik heb het geweten. Begin weer giga pijn te krijgen na het plassen. Alsof m'n baarmoeder en blaas naar beneden denderen en dat doet heel veel "au". Ook flinke krampen af en toe te pas en te onpas. Gelukkig zijn ze minder vaak als tijdens de pil maar wel vele malen pijnlijker. Zit nu te twijfelen of ik niet toch weer gewoon aan de pil ga. Wel vervelend, want ik voel me een stuk vrolijker sinds ik gestopt ben. Ik kijk het zowiezo nog een maand aan hoor, want weer zo snel weer beginnen lijkt me ook niet goed voor m'n lichaam. Grrrr, wist ik nu maar gewoon een operatie datum, dan was het wat makkelijker beslissen.

Hoe gaat het met alle babies en zwangeren? Alle controles goed? En de schopjes? Torn, heb je de kleine weer gevoeld?
quote:Zitah schreef op 22 februari 2009 @ 13:32:

Was het gezellig meiden?

Vannacht alleen maar over baby's gedroomd. Was zwanger en bevallen, wilde het kereltje (jaja) aan mijn schoonouders laten zien, is het een heel klein eng monster! Vervolgens droom ik verder dat ik bevallen ben en iedereen doet alsof er helemaal niks gebeurd is, ze vragen niet eens naar de kleine.... en zelf kon ik niet meer op de naam komen... Zo ging het de hele nacht door. Werd elke keer helemaal naar wakker, lig nu ziek op bed. Met mijn chronische vermoeidheid kan ik zo'n nacht niet hebben, ben ook nog eens aan de dunne dus dat werkt ook niet optimaal voor dit krakkemikkige lijf.

Vanmorgen trouwens getest zodat ik diarree remmers kon in nemen maar zoals ik al dacht was de test negatief. he bah wat een nare dromen Zitah.... en dan ook nog een negatieve test! Veel sterkte hoor en beterschap!
Peg: een hele dikke voor jou en ik hoop voor je dat die ongikrampjes alleen maar goede dingen betekenen! En dat je vrijdag heel goed nieuws mag krijgen.

De rest: was het gezellig?? Ben benieuwd!

Zag pas halverwege deze week op Hyves dat er een meeting was en ik kon vandaag niet...
Nou, de meisjes hebben het in Utrecht overleefd hoor!

Kaetje stond zoals het een opperbitch betaamt iedereen al op te wachten op Utrecht CS. Iedereen netjes op tijd en toen op naar de high tea locatie.

Het was erg gezellig en leuk om de gezichten erbij te zien. De high tea smaakte ons prima en de tijd vloog voorbij. Alle zeven vonden we het volgens mij wel voor herhaling vatbaar, dus hou hyves in de gaten en wees er de volgende keer gewoon ff bij!

Torn, jammer dat je de meeting niet eerder door had... Hier hebben we het er toch ook over gehad?

Zitah, wat een nare dromen. Je bent duidelijk bezig met vanalles te verwerken.

Pegs, hou nog even vol. De duimen blijven draaien.
Meeting was top! Er staat een foto op hyves (puur en alleen om jullie jaloers te maken, hoor! )

Dolfijnje: wat vervelend die pijn door de endometriose, zeg! Au! En dan die onzekerheid... niet leuk!

Peg: ik denk aan je. (f)
Ik vond het ook heel leuk! Wanneer gaan we weer??

Peg, we hebben nog aan je gedacht vandaag, omdat je zo in spanning zit. Hopelijk trek je het nog en heb je een drukke dag achter de rug.

Ik ben wel moe nu! Ik ga dan ook vroeg op bed want moet morgen weer aan het werk na deze week "vakantie". Heb niet echt het opgeladen gevoel dat ik normaal na een vakantie heb, jammer!
Jeej ik ben ook weer veilig thuis

Was hartstikke gezellig! Doen we snel weer, hopelijk met fresh meat Vond het echt leuk om iedereen real life te zien.....was best wel vetrouwd en gekkig tegelijk...wij zijn leuke meissies, ook in het echt

Zitah: bah bah nare dromen......en ziekig....rustig aan hoor! En verdrietig van de negatieve test, ook al had je het verwacht :(

Peg:

Dolfijn: bah dat je zoveel pijn hebt....toch geen gek idee om dan weer te beginnen.....maar ja je weet niet voor hoe lang he? Echt irri ons z'huis systeem...

Torn: jamme jammer dat je er niet was! Wij zijn zo leuk! En jij vast ook! Next time!

xxxx
Ja pegs, we hebben nog even bij je stil gestaan vandaag....we sturen je allemaal superveel POTVISME! EN voor de andere lieverds hier natuurlijk ook!

Merel: ben benieuwd hoe je musical was!

x
Leuk dat jullie het zo naar het zin hebben gehad.

Soof, nee niet verdrietig. Wist het gewoon.

Ik zit er aan te denken om deze maand iui over te slaan. Lief en ik willen nog een weekend skien, waarschijnlijk (moet nog ongesteld worden dus weet nog niet precies wanneer) vind dan ongeveer m'n eisprong plaats. Ik wil niet weer het gevoel hebben dat we een iui mislopen terwijl je er wel op rekent, dan heb ik het liever zelf in de hand. Anders ben ik ook bang dat ons heerlijke weekend 'verpest' wordt. Proberen we het gewoon lekker zelf.
Ik vond het ook heel leuk! Tijd vloog ook echt voorbij. Zeker voor herhaling vatbaar :-).
quote:Sophy schreef op 22 februari 2009 @ 20:58:

Merel: ben benieuwd hoe je musical was!

x

musical was echt te gek.. we waren er net op tijd.. nadat we bij de mac hadden zitten eten zijn we richting amsterdam gegaan.. parkeren was een drama, toen we bij de 1e parkeergarage aankwamen werden we "weggestuurd" want we moesten naar een andere.. daar aangekomen moesten we toch weer terug naar die 1e.. grr.. maar dat was het enige nadeel. daardoor moest het spuiten wel even heel snel gebeuren.. denk dan ook dat het deze keer ook een blauwe plek wordt..

ook ik vond het meeten erg gezellig, zijn jullie nog lang gebleven nadat ik weggegaan ben? ook ik vind het zeker voor herhaling vatbaar..

groetjes merel
Ik vond het ook erg gezellig en zeker voor herhaling vatbaar! En het zou leuk zijn als er dan nog meer meiden meegaan!

Zitah, wat rot die droom, daar kun je echt van ondersteboven zijn.

Dolfijntje, wat balen dat je zo'n pijn hebt. Kun je niet bellen met het ziekenhuis of ze al meer weten over wanneer je terecht kunt? Dan kun je beter beslissen of je wel of niet weer aan de pil gaat.

Merel, leuk dat de musical te gek was. Was Danny de Munk er wel bij?

Peg, hoe is het? Het weekend goed doorgekomen zonder al te veel gepeins? Vandaag weer aan het werk?
hoi meiden,

leuk dat jullie het gezellig hebben gehad gisteren, volgende keer ben ik zeker van de partij!

Liefs, Barbabella
"ik ben het, Barbabelladingdong"
quote:Bar_Ba_Bella schreef op 23 februari 2009 @ 08:25:

hoi meiden,

leuk dat jullie het gezellig hebben gehad gisteren, volgende keer ben ik zeker van de partij!

Liefs, BarbabellaIk ben er dan ook bij!!!! Leuk dat jullie het gezellig hebben gehad!
quote:Sophy schreef op 22 februari 2009 @ 20:58:

Ja pegs, we hebben nog even bij je stil gestaan vandaag....we sturen je allemaal superveel POTVISME! EN voor de andere lieverds hier natuurlijk ook!

xWat lief! Gaat goed hoor, wel erge ongikrampen maar volgens m'n moeder ben ik zwanger.................

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven