Na een jaar niet zwanger... en dan? Wie kletst er mee?

23-04-2007 11:45 13139 berichten
Superstoere meisjes:

* Kaetje: 30 jaar. April 2006 begonnen, IUI 6 gestart op 25 februari, voor het eerst met Menopur (voorheen met Puregon)

* Sammy300: 4x IUI, miskraam in december, nu op naar 6e IUI

* Sophy: 2 jr bezig, welverdiende pauze tot maart 2009

* Merel29: 2e icsi 28-01-09 start met de pil (als het goed is) 18-02-09 start deca 04-03-09 start gonal-f. 13-03-09 1e echo punctie gepland op 18-03

* Fleur: 1e ICSI poging na punctie gestopt, cryo poging 1 teruggeplaats, 9-10 testen

*Wix: begonnen juli 2007. Uitslag onderzoeken 24-11

*Goof: begonnen in januari 2006, 2x IUI gehad, nu in afwachting van IUI, maar deze cyclus ei gemist

*Mariesophie: Februari 2007 mm, PCOS, 1xIUI en nu op naar IVF.

*Zitah: dochter 5 jaar, 5 jaar kinderwens voor nummer 2. 5 miskramen. Stopt hoogst waarschijnlijk als kinderwens na 6x iui nog niet vervuld is. Bezig met 3e IUI

*Watson: start april 2008, in afwachting van behandeltraject, binnenkort gesprek bij de gyn.

*Dolfijntje: begonnen in mei 2006, 3x IUI en nu in afwachting van endometriose weglaseren.

*Allis: Begonnen half 2007, miskraam eind 2007 na 9 weken, nu testen begonnen, binnenkort kijkoperatie en uitslag zaadtest

*linnielin: 25 jaar, vanaf oktober 2007 bezig. Bij gynecoloog geweest voor endometriose, hiervoor kijk operatie gehad.

*Haiti: 33 jaar en probeer sinds februari 2008 zwanger te worden. Februari 2009 begonnen met de eerste onderzoeken.

*Knappekloon: bezig sinds dec 2007, mmm rond juni

*Bengal: 31 jaar, sinds juli 2007 in het z'huis en gaan per eind maart het fertiliteitstraject in (ws. ICSI).

Superstoere Meisjes en Zwanger!!!!!!!

* Suzzel: ICSI, 22-8 terugplaatsing, 1 of 2-9 testen, zwanger!!!! 12-5 uitgerekend.

* Doggie75: 11-07 MMM, 4x IUI. Spontaan zwanger geraakt na de IUI's. 9 mei uitgerekend.

* Nicks: 4/8 positief getest!

* Nicky22: Zwanger! uitgerekend op 23 mei

* Fre: 1e IVF --> 07-10 positief getest!! Twee kloppende hartjes uitgerekende datum is 11 juni! (Maar de planning is 21 mei, 37 weken lijkt me genoeg én tof!?!)

* Debgirl1984: net in MMM diagnose PCO 15-10 positieve test!

* Rebels: Kind 2 jr, juli '07 begonnen voor 2e, 2 miskramen. 19-10 positieve test. 19 juni uitgerekend.

* Mousie: icsi eigen cyclus, 5e poging. Positieve test op 21-10, 27 juni uitgerekend.

* Blogbabe: begonnen in januari 2006, Na 4e IUI zwanger! positieve test op 21-10.

* Maria 52 (Pierel): begonnen in voorjaar 2006, spontaan zwanger geraakt na 3 IUI en hsg. Positieve test op 28-10 5 juli uitgerekend.

* Carpe Diem: begonnen in maart 2006, in oktober start met ICSI. Positieve test op 10 november. Uitgerekend 17 juli

* Tornapart: bbz '00 + '04, zoontje '06, miskraam '07, bbz '08, 1e IVF '08, op naar 2e cryo-poging. positieve test op

10-12

* Peggysue2:gestopt aug.2005, feb 2007 in mm. okt 2007 IUI > bbz, mei 2008 ivf, okt + nov 2008 cryo tp, jan 2009 start nieuwe ivf. 27 februari positieve bloedtest. Tweeling!

*Barbabella: 27 jaar, sinds maart 2007 proberen zwanger te worden, sinds juli 2008 in de medische molen. Spontaan zwanger, 16 maart positieve test

Superstoere meisjes en Bevallen!!!!!!!

* Krissie: Bevallen op 16-8 van een zoon

* Draaimolen: mama van een zoontje!

* Marielle: Dochtertje!

* Loekie: ICSI-baby, 9-12-'08 een zoontje!

*Sweety: Dochtertje.

* Yamuna: Zwanger via IUI, viel 06-01-'09 aan twee. Dochtertje!

In april 2006 zijn we van start gegaan... tot nu toe zonder resultaat. Ik ben 28 en mijn vriend ook. Samen hartstikke gelukkig, eigen huis (samen met de bank ;)), allebei leuke (vaste) baan, stabiele relatie en helemaal toe aan kids. We vrijen op de juiste dagen, ik ben al meer dan 15 kilo afgevallen (woog over de 100 kilo), vriend is gestopt met roken, ben al jaren niet meer aan de pil. Niets staat ons in de weg maar toch is het nog niet raak. Ik ben begonnen met temperaturen vorige maand en wil dat nog zeker 1 maand doen. Mn menstruatie is aardig regelmatig en ik voel mijn eisprong vrijwel altijd. Mensen om ons heen beginnen te vragen of er al kinderen komen (net bevallen vriendin, schoonzusje etc.) en wij liegen er op los dat we er nog niet aan toe zijn. Ik vind het steeds moeilijker om het voor me te houden en zou het graag met meer mensen willen delen, bijvoorbeeld met mn moeder. Maar het leek ons zo leuk om iedereen te "verrassen" met een onverwachte zwangerschap. We proberen het ook steeds met humor te benaderen en het wat te relativeren. Maar als ik net ongesteld ben geworden (zoals afgelopen donderdag) dan wordt ik steeds moedelozer en verdrietiger....

Aan de MMM zijn we nog niet toe, ik wil eerst nog bezig met temperaturen. Dan hebben we ook iets om de dokter te laten zien zeg maar. Mijn grootste angst is om van de dokter te horen dat wij samen geen kinderen kunnen krijgen. Dat is eigenlijk ook de reden dat ik nu nog niet naar de dokter wil. Maar de drang om te weten waarom het niet lukt wordt ook steeds groter....

Ik heb eerder meegeschreven met een topic met meiden die ook al wat langer bezig waren maar dat is eigenlijk langzaamaan uitgestorven. Daarom een nieuw topic om alle frustraties, verdriet en hopelijk ook geluk te kunnen delen.
Alle reacties Link kopieren
Nou, werken ging maar zo zo! Kan aan niets anders meer denken en ben zo bang dat het fout gaat (erfenis van de vorige zwangerschap) Kan het ook nog niet echt geloven, heb steeds buikkrampen maar vanmorgen weer getest (had er toch 2) en weer positief. Ik hoop zo dat Jut en jul snel te zien zijn op een echo............ als er tenminste maar 1 kloppend hartje is!!! En nu in mijn baarmoeder graag! Eerst maar eens de bloedtest afwachten vrijdag, ik loop op de zaken vooruit!
probeer toch te geloven in je lijf pegysue!

en heb vertrouwen in het kindje wat bij jullie wilt zijn

en wie weet zijn t er wel twee ...

ik duim rustig verder voor je, ben reuze benieuwd naar de echo !

maar daar moeten we potverdorie nog veel te lang op wachten
Kaetje: gefeliciteerd met je oma................mijn schoonmoeder wordt ook al 83 dit jaar!!!

Knappe kloon: mijn gyn had destijds het volgende behandelplan:

* na 1,5 jaar uitblijvende zwangerschap (bij een actief sexleven!)

doen ze eerst onderzoeken (OFO, orienterende fertiliteits onderzoeken) Dus een zaadtest voor de man, bloedprikken voor hormoonwaardes van de vrouw (voor en na eisprong), inwendige echo en daarna samenleeftesten: verplicht seksen en de dag erna in de baarmoeder kijken hoe ver het zaad is gekomen.

* na 2 jaar uitblijvende zwangerschap mochten wij pas behandelen, omdat er geen echte oorzaak was gevonden!

Maar ze werken per ziekenhuis heel verschillend. Ik mocht ook pas na 1,5 jaar uitblijvende zwangerschap naar de gyn omdat vrouwen toch nog vaak zwanger raken na die tijd!

Omdat jij in principe 9 cyclussen een kans op een zwangerschap hebt gehad heb je wel kans dat ze niet zo heel veel doen, eigenlijk is dit medisch gezien nog erg kort!

Sommige gyneacologen zijn wel voortvarender en gaan sneller over tot onderzoeken en behandelingen!

Ik ben zelf na 2 jaar begonnen met IUI en na ruim 2,5 jaar met IVF.
Hoi peggysue,

Ik kan me voorstellen dat je door het verleden wel angstig bent, maar ik hoop dat je ondanks de aanwezige angst wel kan genieten van je zwangerschap. Dit is toch het geen waar we allemaal toch voor gaan. Dus ik duim zeker voor je dat alles dit keer goed gaat maar ik hoop ook dat je er heel erg van gaat genieten. Want het is en blijft een wonder!!

knuff
vreemd dat hier geen standaard protocol voor is, maar het is dus vooral zelf pushen bij de huisarts / gyn voor onderzoeken, zijn de meeste hier op het forum via iui / ivf etc zwanger geworden of spontaan?
Blog, wat een opluchting. Kruip maar snel weer op je roze wolk en geniet ervan. Tja, fouten maken is menselijk, maar wel slopend!

Peg, kan me voorstellen dat je je niet goed kan concentreren. Ik neem aan dat je binnen twee weken wel een echo krijgt i.v.m. verhoogde kans op bbz? Dat had ik namelijk ook. Tot die tijd heb ik me ook nog best zorgen gemaakt, maar gelukkig voor niks.

Kaet, succes met het prikcircus!
Peg, lijkt me wel logisch na jouw ervaringen dat je wat onbevangener in een zwangerschap staat dan anderen (hoewel ik hem zelf de eerste 12 weken ook best geknepen heb). Ik hoop echt dat deze zwangerschap ontstaan is op de juiste plek, maar daar ga ik eigenlijk wel vanuit. De kans is groter dat het goed is gegaan, lijkt me. Vind je de bloedtest ook nog spannend na de 2 overduidelijk positieve testen?

Blog, gefeliciteerd met de goede echo! Wat zullen jullie nu opgelucht zijn. Kan het me zo voorstellen.

Ik had het gisteren nog met de verloskundige over dikke buiken of niet en zij zei dat ze soms wel eens moe werd van de meningen die mensen ongevraagd geven over de dikte van iemands buik. De ene wordt nu eenmaal dikker dan de ander, kun je in veel gevallen helemaal niets aan doen. En zowel een dikke als minder dikke buik zegt helemaal niets over de groei van de baby.
Kaetje, succes met het prikken weer!
Sorry Blog: ben erg met mezelf bezig! Maar nog van harte met je goede echo! Was toch weer erg spannend! Toppie!
Peg logisch dat je onzeker bent! Dat zijn vrouwen zonder jouw geschiedenis al.....laat staan jij! Maar die zw test is positief, die bbz was een afschuwellijk toeval en zegt niets over vandaag en deze zw schap. Genieten zal pas echt kunnen na 1 of 2 of misschien zelfs 3 goede echo's waarschijnlijk.....tot die tijd accepteer maar dat je onzeker bent. En probeer het positief te bekijken: elke dag is één dag verder.....meissie, het komt goed....

Blogje: heel fijn dat alles goed was meis! Super!

Knappekloon: bij ons na een jaar een zaadtest bij de ha en toen leek alles goed. Na 1,5 jaar doorverwijzing gevraagd, bloedprikken, echo's, zaadtest (temp curves gingen linea reacta prullenbak in, ik zou er geen tijd/energie in steken als ik jou was) en uit de zaadtest bleek dat de ha een fout had gemaakt. Toen op de wachtlijst voor icsi en twee eigen cyclus pogingen gehad, eind maart voor de 3e.

Wie hoe zwanger is geworden kun je nalezen in de tabel in de openingspost. Iedereen heeft een ander verhaal.

Maar als ik het goed lees ben je ongeveer 13 maanden bezig? Waarvan een aantal x (9?)je man niet thuis was tijdens de vruchtbare periode? (sorry als ik het verkeerd heb) want dat was 1 vd eerste dingen die mijn ha vroeg: zijn jullie wel in de gelegenheid om te vrijen tijdens de eisprong....veel vrouwen van bijv. vrachtwagenchauffeurs of andere mannen met een onregelmatig rooster worden pas na lang zwanger. Puur omdat ze niet kunnen vrijen tijdens de eisprong.

Als ik je zo lees (en goed lees) zou je 4 a 5 keer (ook afh. van je cyclus natuurlijk) hebben gevreeen tijdens je vruchtbare periode? Want dan is het natuurlijk niet heel verontrustend dat je nog niet zwanger bent. Het duurt dan natuurlijk wel heel erg lang voor je, dat snap ik, maar gezien de omstandigheden is dat niet gek denk ik.

Of zit ik er helemaal naast?

Linnielin: spannend

Zitah: nasty dat je nog niet fit bent....en tuurlijk is het heel dubbel!

Hier niet echt nieuws.....druuhuuuk op mijn werk....wilde om 15u zwemmen en naar huis, maar door een noodgeval kon ik pas om kwart voor 6 weg....ben maar lekker naar huis gegaan...

xxxx
quote:knappekloon schreef op 25 februari 2009 @ 17:29:

vreemd dat hier geen standaard protocol voor is, maar het is dus vooral zelf pushen bij de huisarts / gyn voor onderzoeken, zijn de meeste hier op het forum via iui / ivf etc zwanger geworden of spontaan?dat kun je in de tabel lezen meis.
Linn, ik had al heel snel grotere borsten hoor, dus ook ik had daar al wel op mogen vertrouwen. Ik hoop voor je dat het waar is!!

Sam, jep, je hebt gelijk: peppi en kokki zijn twee mannen!!! Maar nee ik krijg toch echt een jip en een janneke of een theo en thea of...

Knappekloon, ik ben zwanger via ivf, het is een beetje gemengd hier op het forum: icsi, ivf, iui en spontaan weven door elkaar heen.

Blog, wat fijn joh dat alles toch goed was. Heerlijk!

Peg, fijn dat ook de tweede test positief was, nu wachten op de uitslag van vrijdag, blijft spannend!

Hier ook alles goed: op de groeiecho bleek dat ze beide keurig op schema liggen. Het jongetje is iets groter dan het meisje, maar zij ligt precies op het gemiddelde. Dus het valt wel mee met die spekkies (en waarschijnlijk dus ook met mijn toekomstig wak ). Het jongetje heeft gelukkig iets meer ruimte ingepikt 'aan de kant van' zijn zus, dus de schopjes die ik bovenin mijn buik voel zijn allemaal van hem en dus is hij ook alive and kicking!!! We waren weer helemaal vrolijk na deze controle, wat een geluk!

Dag lieverds,

xx
oh sorry knappekloon, ik zie nu dat jullie minimaal 9 keer wel kans hadden.....is nog niet echt iets om over in paniek te schieten (bij wijze van) maar wel meer dan dat ik zei.......ik zal beter lezen voortaan
wat een geluk idd lieve fre!
klopt we hebben 9 maanden de kans gehad.

daarom hebben we ook besloten om in deze aankomende zomerperiode naar de huisarts te gaan, en niet meteen.

vaak wordt door mensen vaak na 1 jr pas naar de huisarts gegaan en onderzoeken gedaan, maar die stellen zullen dan ook vast niet alle 12 de maanden op het goede tijdstip hebben kunnen sexen, toch?

en omdat wij 9 mnd de kans hebben gehad, maar er wel langer mee bezig zijn, willen we niet zo lang wachten met naar de huisarts gaan. hoe langer ik ermee bezig ben, hoe lastiger ik het vind om in mijn omgeving zwangere vrouwen te zien...

en ik heb ook niet echt veel geduld...

en ik heb de tabel wel gelezen , maar bij sommige staat er niet bij of er een zwangerschap is via isci iui ivf of spontaan.
volgens mij zijn de meiden waar geen behandeling bij staat allemaal spontaan zwanger geworden....

ik snap ook goed je overweging hoor, ik bedoelde ook niet dat je een overtrokken reactie hebt, maar ik probeerde je gerust te stellen

en het wordt ook moeilijke naarmate het langer duurt....dat herkent iedereen hier wel denk ik......
Fre, wat fijn dat alles goed is met Jip en Janneke en dat ze toch geen spekkies zijn, zodat het wak je waarschijnlijk bespaard blijft :-)
Fre, ik wordt helemaal vrolijk van je goede bericht! Echt fijn dat het nu allemaal zo goed gaat met je spekkies.

Sophy jij ook zo druk op je werk? Ik ook. Pffffff. Of ik maak me druk, dat kan ook

Linnielin, ik duim voor je dat je het toch goed voelt hoor! Het kan ook gewoon gelukt zijn deze maand. Alleen is dat zo moeilijk om te hopen want dan komt er misschien toch een teleurstelling. Succes met het afwachten, we leven mee hoor! Uit mijn kijkoperatie is trouwens niets gekomen, zoals verwacht. Dus maar weer verder met IUI, poging 6.

Peggy, logisch toch dat het voor jou allemaal nog spannender is dan normaal? Hoe was de reactie van je lief? Pffff, wel extra moeilijk dat hij er niet bij is zeg...

Maria, prikcircus is wel het goede woord zeg! Wat een gedoe die menopur. Dat zit niet in een prikpen zoals de puregon en moet je dus opzuigen uit zo'n ampul en dan weer in een ander ding etc. Niet zo handig als ik een dagje weg ga, dat heb ik nu al wel in de gaten...

Knappekloon, welkom hier! Ik zal je ook vertellen hoe het bij ons ging. We zijn eerst 1 1/2 jaar aan het proberen geweest. Op het laatst ben ik eens gaan temperaturen (2 maand) omdat ik niet met lege handen bij de huisarts wilde komen (maar dat was meer voor mijn eigen gevoel). Bij de huisarts is toen het zaad onderzocht. Ook hebben ze ons uitgelegd hoe de cyclus werkt etc. Dit wisten we allemaal al maar er zijn veel stellen die op het verkeerde moment vrijen. Toen er uit de zaadtest en het gesprek niets bijzonders kwam werden we doorverwezen naar de gyn. In ons ziekenhuis (streekziekenhuis) kom je eerst binnen voor een gesprek met een gyn. Daarna ga je naar de fertiliteitsarts. Zij heeft bij mij alles onderzocht. De zaadtest is niet herhaald. Mijn bloed is onderzocht op een paar momenten in de cyclus. De groei van de eicel werd gevolgd en ook wij moesten op een avond verplicht vrijen en de volgende dag een samenlevingstest. Deze doen ze lang niet in alle ziekenhuizen omdat de uitslag niet echt veel zegt. Bij ons was de uitslag goed. Als laatste hebben ze toen mijn eileiders doorgespoten om te kijken of alles toegankelijk was. Hierna ben je een half jaar extra vruchtbaar. Bij de meeste ziekenhuizen wordt je dan voor een half jaar of een jaar naar huis gestuurd zodat je het nog zelf kan proberen. Wij mochten na een half jaar terugkomen maar hebben dat niet gedaan. We zijn afgelopen zomer getrouwd en wilden niet in het ziekenhuis bezig zijn maar ons helemaal op de bruiloft richten. In september 2008 zijn we na bijna een jaar wachten met IUI begonnen. Ik gebruik een kleine hoeveelheid hormonen om de groei van de eicel te ondersteunen. Daarna hebben we op de dag van de eisprong de inseminatie en is het afwachten geblazen. Zoals je ziet aan mijn verhaal (en zo is het eigenlijk bij iedereen in de MMM) moet je veel geduld opbrengen. Dat is soms moeilijk maar soms ook noodzakelijk om het vol te houden. Soms moet je op een wachtlijst en vaak wordt er gewoon nog een tijd niets gedaan omdat je kansen via natuurlijke weg groter zijn dan via behandeling. En soms kan je zelf beter even een pauze inlassen omdat het erg veel kan zijn, wat er allemaal op je af komt. Geduld is dus heel belangrijk in het hele proces hoewel je soms de wijzers van de klok wel vooruit wilt kijken! Ik ga voor je duimen dat jullie deze zomer niet naar de dokter hoeven en dat je voor die tijd zwanger bent.

Yamuna, hoe gaat het met jou? En met je kleine meid?

Mariesophie, klinkt goed, die hondjes! Hopelijk zit er eentje voor jullie bij.

Iedereen die ik vergeten ben.... Sorry! soms heb ik echt het idee dat de narcose af en toe weer omhoog komt ofzo. Dan lijk ik wel in slaap te vallen. Heel vreemd en warrig voel ik me dan.
Fre wat fijn dat alles goed gaat. Ik kan me voorstellen dat je daarna super blij en opgelucht bent met al het goede nieuws.

Kaetje, ik moet zeggen dat ik zelf na de kijkoperatie erg veel last had van de Narcose. Hoop dat je niet teveel bijwerkingen er van hebt. Trouwens nog gefeliciteerd met je oma.

Ik wil trouwens wel zeggen dat ik het toch erg prettig vind om mijn verhaal hier kwijt te kunnen en dat jullie allemaal super lief zijn terwijl sommige van jullie al redelijk wat tegenslagen hebben gehad. Dus bedankt, voel me hier erg gesteund in.

En manlief en ik gaan als er na het weekend nog niks is veranderd een test doen.

Ik ga mijn bed weer opzoeken, tot horens
linnielin fijn dat je je hier ook thuis voelt, jammer dat je hier ook terecht komt.

Ik hoop voor je dat je menstruatie uitblijft om de juiste redenen wil je me wel beloven nooit meer enge woorden als "ongie" gebruiken
quote:knappekloon schreef op 25 februari 2009 @ 19:12:

klopt we hebben 9 maanden de kans gehad.

daarom hebben we ook besloten om in deze aankomende zomerperiode naar de huisarts te gaan, en niet meteen.

vaak wordt door mensen vaak na 1 jr pas naar de huisarts gegaan en onderzoeken gedaan, maar die stellen zullen dan ook vast niet alle 12 de maanden op het goede tijdstip hebben kunnen sexen, toch?en omdat wij 9 mnd de kans hebben gehad, maar er wel langer mee bezig zijn, willen we niet zo lang wachten met naar de huisarts gaan. hoe langer ik ermee bezig ben, hoe lastiger ik het vind om in mijn omgeving zwangere vrouwen te zien...

en ik heb ook niet echt veel geduld...

en ik heb de tabel wel gelezen , maar bij sommige staat er niet bij of er een zwangerschap is via isci iui ivf of spontaan.

Na een jaar naar de huisarts is er een dikke kans dat je huiswaards word gestuurd.

Meeste huisartsen hanteren 1.5 jaar ( en dan wel dat er geprobeert is elke maand "raak te schieten") mits er een aanwijsbare reden al is om eerder te gaan onderzoeken (PCOS, endometriose, in t verleden eierstokontsteking gehad etc etc )

en dan nog word je geduld op de proef gesteld, bij ons duurde de vooronderzoeken 11 maanden.
Breekt even in

Weet iemand hoe het met mooncatcher is? Ik heb haar al zo lang niet meer gezien.

breekt weer uit...
quote:Sophy schreef op 25 februari 2009 @ 19:19:

volgens mij zijn de meiden waar geen behandeling bij staat allemaal spontaan zwanger geworden....

Nee hoor, bij mij is het ICSI (staat niet in de tabel), bij Sweety en Draaimolen IUI (ook niet in tabel). Is overigens geen verwijt naar Kaetje hoor Meer ter aanvulling voor degene die het vroeg, schetst een wat reeëler beeld
quote:FluffyC schreef op 25 februari 2009 @ 23:44:

Breekt even in

Weet iemand hoe het met mooncatcher is? Ik heb haar al zo lang niet meer gezien.

breekt weer uit...

ik heb haar heel lang niet meer gezien, niet hier en niet op hyves

ik heb geregeld geprobeert via hyves om contact met haar te zoeken, maar steeds geen reactie.

er was laatst een topic "hoe is het nu met:" dat ging over diverse forummers die al een tijdje gemist werden. Daar kreeg ik van een andere forummer te horen dat het goed met haar gaat.

Ik begrijp volledig haar motivatie om afstand te nemen van het forum, maar ik mis haar wel.
Hallo lieve meiden, heb niet zoveel fut om uitgebreid op iedereen te reageren en ik heb ook niet zoveel te vertellen eigenlijk.

Dus ik doe even een en een hele dikke

Liefs, barbabella
"ik ben het, Barbabelladingdong"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven