Na hoeveel maanden was het raak?

dinsdag 3 juni 2008 om 22:32
Ik ben in januari gestopt met de pil en ben nu ongeveer 8 weken zwanger. Echt regelmatig ongesteld ben ik niet geweest na bijna 10 jaar pil slikken, dus in rondes geteld: 2 rondes, in maanden 3,5. Dus hier gemiddeld gezien, best snel..
Maar zoals je leest is het per vrouw verschillend. Probeer je niet meteen te focussen op het zwanger worden...ja dat vond ik ook lastig...maar hou het leuk. Vrij de eerste tijd gewoon wanneer je daar zin in hebt en ga het niet pushen. Dan is er weing aan.
als het dan na een paar maanden nog niet is gelukt, kun je eens aan ovulatie testen gaan denken. En inderdaad een goeie tip: begin met foliumzuur slikken. Helpt je niet bij het zwanger worden, maar is wel noodzakelijk voor de ontwikkeling van je kindje.
Succes en ik duim voor je!
Maar zoals je leest is het per vrouw verschillend. Probeer je niet meteen te focussen op het zwanger worden...ja dat vond ik ook lastig...maar hou het leuk. Vrij de eerste tijd gewoon wanneer je daar zin in hebt en ga het niet pushen. Dan is er weing aan.
als het dan na een paar maanden nog niet is gelukt, kun je eens aan ovulatie testen gaan denken. En inderdaad een goeie tip: begin met foliumzuur slikken. Helpt je niet bij het zwanger worden, maar is wel noodzakelijk voor de ontwikkeling van je kindje.
Succes en ik duim voor je!

woensdag 4 juni 2008 om 09:33
Ik heb ook zo'n 10 jaar de pilgeslikt, en toen ik eenmaal gestopt was, met 6 maanden zwanger. Moet zeggen dat ik die eerste 3 maanden wel het idee had dat ik nog volop aan het ontpillen was. Ik was wel keurig na het stoppen na 28 dagen ongi maar de eerste 3 maanden was het nog weinig, daarna kwam ik ook in een regelmatiger cyclus.
Ik ben niet zo'n geduldig type en als je iets graag wilt, duurt alles te lang, maar ik had mezelf vantevoren voorgenomen er een jaar voor uit te trekken omdat dat heel normaal is, en idd 80% van de vrouwen binnen dat jaar zwanger is.
Zoontje is nu 5 maanden en een lekker mannetje geworden!
Veel sterkte met zwanger worden, ik hoop voor je dat het snel lukt!
Ik ben niet zo'n geduldig type en als je iets graag wilt, duurt alles te lang, maar ik had mezelf vantevoren voorgenomen er een jaar voor uit te trekken omdat dat heel normaal is, en idd 80% van de vrouwen binnen dat jaar zwanger is.
Zoontje is nu 5 maanden en een lekker mannetje geworden!
Veel sterkte met zwanger worden, ik hoop voor je dat het snel lukt!
woensdag 4 juni 2008 om 18:32
Jeetje, inderdaad zoals in een van de eerste reacties: het is echt bij iedereen verschillend. Daar was ik me totaal niet van bewust. Heel erg bedankt allemaal. En het is inderdaad misschien wel zo dat mensen er niet altijd eerlijk over zijn. Ook dat ik gestopt ben, weet echt niemand in mijn omgeving (behalve mijn vriend natuurlijk...
)

zondag 15 juni 2008 om 00:56
Hebben jullie het dan wel op de goede dagen gedaan? (voor degenen die niet gelijk zwanger werden)
Ik vraag mij dus af als je een regelmatige cyclus hebt en je doet het op een goede/vruchtbare dag, kan het dan zijn dat je toch niet zwanger raakt???
En hoe komt dit dan? Ik bedoel, je hebt een eisprong en er is ook sperma onderweg naar het eitje... dan kan het niet mis gaan zou je zeggen, toch?
Ik vraag mij dus af als je een regelmatige cyclus hebt en je doet het op een goede/vruchtbare dag, kan het dan zijn dat je toch niet zwanger raakt???
En hoe komt dit dan? Ik bedoel, je hebt een eisprong en er is ook sperma onderweg naar het eitje... dan kan het niet mis gaan zou je zeggen, toch?
zondag 15 juni 2008 om 08:32
zondag 15 juni 2008 om 08:57
quote:sunny31 schreef op 15 juni 2008 @ 00:56:
Hebben jullie het dan wel op de goede dagen gedaan? (voor degenen die niet gelijk zwanger werden)
Helaas kan dat! Ik heb er 8 jaar over gedaan en had en keurige cyclus, mijn man goed zaad en deed het op de juiste momenten.
Later werden die momenten door het ziekenhuis bepaald zelfs!
De natuur doet soms zijn eigen ding.
Onbegrepen onvruchtbaar heet dat. Het woord zegt genoeg.
Gelukkig gaat dat niet bij iedereen zo
Helaas kan dat! Ik heb er 8 jaar over gedaan en had en keurige cyclus, mijn man goed zaad en deed het op de juiste momenten.
Later werden die momenten door het ziekenhuis bepaald zelfs!
De natuur doet soms zijn eigen ding.
Onbegrepen onvruchtbaar heet dat. Het woord zegt genoeg.
Gelukkig gaat dat niet bij iedereen zo
zaterdag 21 juni 2008 om 00:54
dinsdag 11 augustus 2009 om 15:00
donderdag 13 augustus 2009 om 16:39
quote:Marielle1410 schreef op 11 augustus 2009 @ 15:00:
Voor de eerste zijn we 13 maanden bezig geweest. (Tussendoor wel 2x miskraam) en nu zijn we inmiddels alweer 16 maanden bezig voor nummero 2 met weer 2 miskramen in the mean time. Ben na de bevalling van dochter niet meer aan de pil gegaan. Zij is nu dus 16 maanden oud.Jeetje Marielle. 'Ken' je nog van het oude miskramen topic. En dan hoop je toch dat het juist die meiden bespaart blijft bij een tweede. Hoop dat het dan nu toch maar gaat zoals bij je eerste en dus 3 maal scheepsrecht blijkt.
Voor de eerste zijn we 13 maanden bezig geweest. (Tussendoor wel 2x miskraam) en nu zijn we inmiddels alweer 16 maanden bezig voor nummero 2 met weer 2 miskramen in the mean time. Ben na de bevalling van dochter niet meer aan de pil gegaan. Zij is nu dus 16 maanden oud.Jeetje Marielle. 'Ken' je nog van het oude miskramen topic. En dan hoop je toch dat het juist die meiden bespaart blijft bij een tweede. Hoop dat het dan nu toch maar gaat zoals bij je eerste en dus 3 maal scheepsrecht blijkt.