Nacht/dag omgedraaid 7 maanden.

19-06-2019 08:53 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toch even mijn ei kwijt.
Wij hadden een gastouder die behoorlijk heeft lopen rommelen met zijn ritme. Extra flessen, slaapjes extra, slaapjes skippen, hapjes niet geven. Maar nu was het gisteren dus zo'n rommeltje dat ze hem maar 2,5 uur wakker heeft gehad van 11 in de ochtend tot 7 in de avond. Nou je raad het al, vannacht was dus feest! En deze ochtend ook, ik heb hem zonet bij mijn moeder afgezet en hij is alleen maar aan het huilen want ik doodop na vannacht. Nu ben ik dus doodsbang dat dit alles heeft verpest en hij nu elke nacht gaat spoken..

Kan een dag alles verknallen? Ik heb mijn moeder gevraagd om het ritme weer op te pakken maar zoals het er nu uitziet wil hij alleen maar slapen..

Dit gebeurd trouwens vaker. Dat ik daarna weer dagen druk ben met een ritme herpakken en zodra hij daar is geweest is hij weer nachten wakker en overdag aan het slapen..

Nieuwe gastouder is al gevonden maar duurt nog heel eventjes..
anoniem_380535 wijzigde dit bericht op 19-06-2019 09:07
Reden: Extra aanvulling
14.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
dus alle babies lopen te klooien met hun slaap
En iedereen heeft het warm
Maar bij jullie ligt het aan de gastouder?

en dat geloof je zelf?
Ja kan ...maar hoeft niet. Ritmes van baby's veranderen toch heel snel zonder dat iemand loopt te klooien. Is dit eenmalig en weet je zeker dat het door haar komt?
Of klooit ze wel vaker?

Al op zoek naar een andere gastouder?
Alle reacties Link kopieren
Geen verwijten astjeblieft, gewoon een onzekere mama.. Ik maak me gewoon druk omdat ik zelf nog wel strak ben met de ritmes en dit dus niet ken van hem..

Ja we starten pas over 2 weken bij een ander!
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
19-06-2019 08:56
Ja kan ...maar hoeft niet. Ritmes van baby's veranderen toch heel snel zonder dat iemand loopt te klooien. Is dit eenmalig en weet je zeker dat het door haar komt?
Of klooit ze wel vaker?

Al op zoek naar een andere gastouder?
Ze klooit inderdaad vaker, ik krijg hem standaard na de dagen dat hij daar is uit zijn hum terug en de nachten zijn dan ook verschrikkelijk. De dagen dat hij thuis is of bij zijn oma is er niks aan de hand!
Alle reacties Link kopieren
dan zoek je dus een andere oplossing
Mopperen op een forum lost niks op.
Misschien heeft hij een virusje onder de leden ofzo, kan ook hè. Of gewoon een rotdag.

Maar nee hoor, jullie kind is niet verpest voor de rest van zijn leven. Je kan toch gewoon proberen het oude ritme weer op te pakken? Of nu even kijken of een ander ritme beter past.
Zoek een andere gastouder of een KVD.
lilalinda schreef:
19-06-2019 09:00
dan zoek je dus een andere oplossing
Mopperen op een forum lost niks op.
Dat doet iedereen hier toch?
Lucifer2018 schreef:
19-06-2019 09:01
Zoek een andere gastouder of een KVD.
En dit. Of geef nog een keer duidelijke instructies. Ik heb ook weleens een juf op het hart gedrukt dat onze oudste absoluut niet meer mocht slapen tussen de middag. Anders liet ze haar rustig twee uur slapen en was ze vervolgens tot elf uur ‘s avonds door het huis aan het rennen (en de dag erna uiteraard doodmoe).
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
19-06-2019 09:03
En dit. Of geef nog een keer duidelijke instructies. Ik heb ook weleens een juf op het hart gedrukt dat onze oudste absoluut niet meer mocht slapen tussen de middag. Anders liet ze haar rustig twee uur slapen en was ze vervolgens tot elf uur ‘s avonds door het huis aan het rennen (en de dag erna uiteraard doodmoe).
Bedankt voor je (wel vriendelijke) reactie! Het was absoluut niet de bedoeling om te klagen maar werd gewoon onzeker ervan. Heb haar er inderdaad regelmatig op gewezen maar was bang dat deze keer de doorslag zou geven om het om te draaien. Want dit is niet eenmalig dit gebeurd erg vaak helaas..
Alle reacties Link kopieren
Is je kind niet ziek? Blijkbaar heeft hij wel behoefte aan extra slaap, anders lag hij overdag wel wakker in bed. Natuurlijk kan je kind weer in het juiste ritme komen. Duurt misschien een paar daagjes, maar dan is hij weer gewend. Waarom zeg je niet duidelijk tegen de gastouder dat je dit niet wilt hebben?
lilalinda schreef:
19-06-2019 09:00
dan zoek je dus een andere oplossing
Mopperen op een forum lost niks op.
Mopperen lucht soms op.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
19-06-2019 09:00
dan zoek je dus een andere oplossing
Mopperen op een forum lost niks op.
Ik lees nu dat je op elk bericht zo nors reageert. Lijkt me verschrikkelijk om de hele dag te doen. Sterkte!
anoniem_380535 wijzigde dit bericht op 19-06-2019 10:11
1.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen sliepen ook de nacht na dagje gastouder onrustiger. In mijn beleving kwestie van prikkelverwerking. Bij de gastouder is het toch een stukje drukker dan thuis.
Alle reacties Link kopieren
Manonjayce schreef:
19-06-2019 09:18
Ik lees nu dat je op elk bericht zo nors reageert. Lijkt me verschil om de hele dag te doen. Sterkte!
nee hoor
Alle reacties Link kopieren
Bij een gastouder/kdv gaat het anders dan thuis. Dat is nou eenmaal zo. En daar kan je last van hebben in de nacht daarna, maar dat verpest niet gelijk het hele ritme voor lange tijd. Dan zou ziek zijn dat ook doen.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, natuurlijk is het niet omgedraaid nu. Denk maar aan een jetlag, ritmes omdraaien kost tijd en wordt geholpen door daglicht en normale activiteiten op de plaats van bestemming. Dus je kind zal heus het dagnachtritme van hier houden als je dat gewoon aanhoudt.

Maar, babies en kleine kinderen kunnen wel veel varieren in hun ritme en periodes met slecht slapen/langere tijd wakker ‘s nachts kunnen zeker nog optreden. Onze zoon is tussen 1 en 2 jaar oud nog vrijwel elke nacht wakker geworden en met periodes was hij dan ook echt meer dan een uur wakker. Ik ging dan bij hem liggen, maar verder geen vermaak. Maar hij was wakker en viel uiteindelijk weer in slaap. Dus zoiets kan bij jullie ook gebeuren. En dat is dan niet de schuld van de gastouder, het gebeurt gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Als je baby 7 maanden is kan het best dat het gedoe begint met wakker zijn, ‘snachts spoken, niet willen slapen enz.

Dan is het echte new born ritme er af. En van een rommelige dag is het ritme echt niet omgegooid hoor.

Combi warmte, leeftijd, andere omgeving gok ik. Mijn kinderen zijn vaak ook van slag na een dag opvang, maar dat ligt niet aan de opvang.
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
19-06-2019 09:57
Bij een gastouder/kdv gaat het anders dan thuis. Dat is nou eenmaal zo. En daar kan je last van hebben in de nacht daarna, maar dat verpest niet gelijk het hele ritme voor lange tijd. Dan zou ziek zijn dat ook doen.

Dat is niet mijn ervaring. Zeker in babygroepen wordt meestal het ritme van thuis gevolgd. Ik gaf een heel dagschema mee met exact de tijden waarop er geslapen en gegeten moest worden (ik had nogal een kind van de klok, die gelijk overstuur ging als het even anders ging).
Daar hebben ze zich altijd keurig aan gehouden.

Je kan dat dus echt vragen TO. Je betaalt er voor.
Bedjeindezon schreef:
19-06-2019 10:29
Dat is niet mijn ervaring. Zeker in babygroepen wordt meestal het ritme van thuis gevolgd. Ik gaf een heel dagschema mee met exact de tijden waarop er geslapen en gegeten moest worden (ik had nogal een kind van de klok, die gelijk overstuur ging als het even anders ging).
Daar hebben ze zich altijd keurig aan gehouden.

Je kan dat dus echt vragen TO. Je betaalt er voor.
Dit.
Calm down. Accepteer allereerst dat baby's (de meeste, voordat ik weer die ene forumster over mij heen krijg dat haar baby vanaf dag 1 in een ritme zat...) van tijd tot tijd een ritme hebben en soms, zomaar, zonder reden, dat compleet omgooien. Om daar je gastouder de schuld van te geven vind ik nogal wat.

Als je baby bij jou een keer zijn fles niet leegdrinkt en na twee uur begint te huilen vanwege de honger, ga je dan ook twee uur wachten 'want ja, dat is z'n ritme?' Of als je baby overduidelijk moe is op een tijdstip wat eigenlijk 'niet in zijn ritme past' hoe hou je dan je baby wakker?

Hoor je hoe gek bovenstaand klinkt?
Onthoud dat een gastouder nog meer kinderen heeft om voor te zorgen, ondanks dat je ervoor betaald zal een gastouder het nooit helemaal zo kunnen doen zoals jij het doet. Stel je daarop in.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
19-06-2019 08:56
Ja kan ...maar hoeft niet. Ritmes van baby's veranderen toch heel snel zonder dat iemand loopt te klooien. Is dit eenmalig en weet je zeker dat het door haar komt?
Of klooit ze wel vaker?

Al op zoek naar een andere gastouder?
Kleine baby's ja. Verder ben ik het daar eigenlijk niet mee eens. Met 7 maanden hebben m.i. de meeste baby's toch wel een vast ritme van meestal 2 slaapjes? Én ze zijn juist dan ook heel erg gebaad bij die rust en regelmaat?
ClaireSophie schreef:
19-06-2019 13:44
Calm down. Accepteer allereerst dat baby's (de meeste, voordat ik weer die ene forumster over mij heen krijg dat haar baby vanaf dag 1 in een ritme zat...) van tijd tot tijd een ritme hebben en soms, zomaar, zonder reden, dat compleet omgooien. Om daar je gastouder de schuld van te geven vind ik nogal wat.

Als je baby bij jou een keer zijn fles niet leegdrinkt en na twee uur begint te huilen vanwege de honger, ga je dan ook twee uur wachten 'want ja, dat is z'n ritme?' Of als je baby overduidelijk moe is op een tijdstip wat eigenlijk 'niet in zijn ritme past' hoe hou je dan je baby wakker?

Hoor je hoe gek bovenstaand klinkt?
Onthoud dat een gastouder nog meer kinderen heeft om voor te zorgen, ondanks dat je ervoor betaald zal een gastouder het nooit helemaal zo kunnen doen zoals jij het doet. Stel je daarop in.
Over slaaptijden kan je prima afspraken maken. En natuurlijk kan het door een uitje of andere omstandigheden voorkomen dat het schema wat afwijkt, maar dan heb je het over een uurtje, niet over uren.
anoniem_369971 wijzigde dit bericht op 19-06-2019 13:58
0.14% gewijzigd
Nu mag je moeder dit probleem oplossen.
Hmm..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven