Nachten & luiers...

13-04-2010 07:44 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week heb ik een topic geopend over mijn 4 maanden oude dochter die een beetje van slag is. Ze heeft even totaal geen ritme, slaaptijden zijn chaotisch en ze is snel mopperig.

Maar:

Eén ritme heeft ze sinds 1,5 week wel, en dat is standaard 's nachts poepen. En nee, niet een beetje, maar lekker veul. In combinatie met een hoop plas betekent dit zo ongeveer elke nacht een overgelopen luier en sta ik dus elke nacht/begin van de ochtend een luier te verschonen, kind schoon te poetsen en kind om te kleden. Op zich niet heel dramatisch natuurlijk, maar het zou fijn zijn als het binnen de randjes bleef.

We gebruiken luiers van C1000 eigen merk, die voor kinderen van boven de 7 kg (ze is nu 7,5 kg). Op zich ben ik heel tevreden over de C1000 luiers, maar deze hoeveelheden kunnen ze klaarblijkelijk niet aan. Heb ik nu gewoon pech of zijn er mensen die goede ervaringen hebben met andere luiers? Ik ben benieuwd!
Het is even een periode, die van mij deed dat ook ineens, duurde een paar dagen en dan deed hij het gelukkig overdag! haha. Maar pampers werken voor mij het beste!

En ben je er op tijd bij? Of ligt ze misschien al een tijdje in de volle luier! als je gelijk erbij bent, zal de schade denk ik ook wel beperken!
Bij mijn beide kinderen ben ik overgestapt op kruidvatluiers.

Bij dochter lekten de pampers en hugies verschrikkelijk, en kruidvat niet. Bij zoon het 1e half jaar huggies gebruikt, was er erg tevereden over. Tot hij wat groter werd en het gewoon niet meer goed aansloot. Dus ook kruidvatluiers.

Nu voor nummer drie alweer kruidvatluiers in huis gehaald.
Ik zweer bij pampers. Misschien de active fit gebruiken voor s'nachts.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Lekt ze door aan de bovenkant? Dan zou je het bovenste randje nog naar binnnen kunnen vouwen. Wil ook wel eens helpen.

Verder maar gauw hopen dat ze weer overdag gaat poepen.
Hadden wij ook met Pampers. We zijn toen even overgestapt naar Kruidvat en dat hielp. Totdat hij zoveel gegroeid was dat het daar weer uitliep en nu zijn we weer bij Pampers. Gelukkig heeft ie op dit moment gewoon weer vastere poep in plaats van dat hele dunne spul want dat loopt er bijna standaard uit en met een kereltje dat soms wel 5 keer per dag poept sta je dan wel veel te poetsen! Dat is dus ook de waarschuwing: het kan ook weer terugkomen. Net als je opgelucht ademhaalt dat het voorbij lijkt te zijn.
Misschien kun je ze 's avonds voordat je zelf gaat slapen nog een keer verschonen? Als haar luier al vol met plas zit en ze gaat daarna poepen is het vaak te veel en gaat het doorlekken.
Ik zweer bij Huggies voor de nacht, die zijn gewoon een stuk hoger dus de kans dat de ontlasting er via de rug uitloopt wordt geminimaliseerd.
Ze lekken met name aan de onderkant, bij de beentjes. En er eerder bij zijn, lukt niet. Ik ga naar haar toe als ze begint te huilen. De hele nacht bij haar bed zitten en wachten tot ze poept, gaat me wat ver

Bedankt voor de reacties. Ik hoop dat er nog meer komen, dan kan ik kijken welk merk bij de meerderheid favoriet is. Nu komen er wel veel verschillende merken naar voren... Maar goed, wellicht scheelt het ook per kind. Ik wacht nog even!
Ze kijgt altijd nog een fles om 22 uur 's avonds, dus dan wordt ze ook altijd nog verschoond. Ze gaat dus met een schone luier de nacht in. Mooi moment om zich te legen, denkt ze denk ik
Ik gebruik de Active fit 's nachts, maar dochter had alles weer nat vanmorgen.

Misschien de dry nights proberen?
Oke ik zie dat je al verschoont om tien uur. Tja dan zou ik toch eens een ander merk proberen. Misschien dat die net even een andere pasvorm heeft. Hier Pampers voor zoon (inmiddels ruim2) Ik verschoon zoon altijd als ik zelf naar bed toe ga, want zoon plast heel veel 's nachts en slaapt meestal een gat in de dag. En sinds ik dag doe red hij het altijd tot de volgende dag. Doe ik het niet dan plast hij op een gegeven moment door zijn luier heen.

Bij veel winkels hebben ze testsetjes met een paar luiers, misschien handig om eens te proberen. Ik heb ook wel eens de huggies gehad, die bevielen ook erg goed, alleen kreeg zoon er op een gegeven moment uitslag van. Die van de AH zijn ook goed, alleen die vind ik wat stug.

Welk merk goed werkt, versschilt echt per kind. Sommige sluiten heel nauw bij de beentjes, andere hebben een hoge rug. Het is echt even uittesten.
Pampers, houdt alles binnen.
Ik zweer ook bij Pampers, en dan de dry nights.
Hier ook Pampers, overdag Active fit, 's nachts de Baby Dry-luiers.

(nu niet meer, nu overdag wasbaar en 's nachts Baby Dry)

Andere luiers pasten hier gewoon niet zo goed, en voelden ook niet zo soepel aan vond ik
Ik heb geloof ik elke luier wel uitgeprobeerd, maar ik zweer toch ook bij pampers.

We trekken zoonlief overigens voor 's nachts net een maatje groter aan en de active fit, omdat dat hem 's nachts beter droog houdt.
Ik heb gemerkt dat grotere luiers júist kunnen lekken. Mijn dochter is bijna 8 kilo, maar draagt 's nachts maat 3 luiers, anders lekt ze door. Verder zijn wij erg tevreden met luiers van de Aldi. Niet duur en zelden ongelukjes.
quote:Lispeltuutje schreef op 13 april 2010 @ 08:42:

Ze lekken met name aan de onderkant, bij de beentjes. En er eerder bij zijn, lukt niet. Ik ga naar haar toe als ze begint te huilen. De hele nacht bij haar bed zitten en wachten tot ze poept, gaat me wat ver Nou ja zeg?? Dat je dat niet doet..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Mijn oudste zoon heeft ook zo'n periode gehad, en die deed ik 's nachts een luier van Kruidvat om, met een inlegger erin. Die inlegger houdt niet perse overlopende poep tegen, maar wel heel veel plas.

Zoon 2 draagt pampers, die vond ik om een of andere reden bij oudste zoon niet goed, maar nu vind ik kruidvat weer te stug
kruidvat en c1000 luiers vind ik ook te stug. pampers doen het hier ook goed bij 4 mnd oude meisje.
Hier ook pampers, kleine meid van 10 maanden piest en kakt erin en man van 3 doet het er 's nachts ook in (ook al zegt ie van niet)
Pampers!! Heb nu deze week Etos geprobeerd, maar vind ik ook niks, te hard en dun.
voor de nacht deed ik altijd een Pamper om (overdag Kruidvat) en meestal een maatje groter dan ze overdag hadden. Wel kijken of deze goed past!
ik zweer ook bij pampers.. maar vond het gewoon te duur heb toen de tip van me schoonzusje gekregen koop aldi luiers zijn net zo goed en je kind blijft droog... miijn zoon is nu bijna 2 en is geen een nacht nat terwijl het een grote plasser is!!
's Nachts een grotere maat aan doen helpt meestal wel. Dan kun je gewoon je eigen merk blijven gebruiken.

Voor mijn kinderen gebruik ik Kruidvat luiers, want die lekken bij ons minder dan Pampers. En een groooot prijsverschil. Dat ze iets stugger zijn, nemen we op de koop toe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven