Nagels vijlen/knippen baby drama

24-10-2020 13:44 61 berichten
Hallo allemaal

Mijn zoontje van negen maanden moet elke keer bij het nagels knippen en of vijlen heel erg huilen en word ontzettend boos.

Ik ben benieuwd of jullie tips hebben om dot beter te maken
anoniem_63bae62af3fb8 wijzigde dit bericht op 24-10-2020 13:46
1.75% gewijzigd
Nagels vijlen (ik knipte ze overigens gewoon) als hij slaapt.
Alle reacties Link kopieren
Niet vijlen maar knippen. Dat is veel sneller klaar.

Overigens deed ik op die leeftijd na het badderen of douchen de nageltjes scheuren. Dat was nog makkelijker omdat ze zo zacht waren.
Knippen durf ik niet (meer} zo goed. Hij word zo wild dat ik bang ben in zij vinger te knippen

In zin slaap hebben e rook al geprobeerd, maar hij word er wakker van en dan begint het drama weer opnieuw.
Dan heb ik liever dat zijn bed een fijne plek blijft
Alle reacties Link kopieren
Gewoon even zelf afbijten
Alle reacties Link kopieren
Gewoon laten groeien, breken vanzelf wel af.
Alle reacties Link kopieren
Ik deed het in terwijl ze lagen te slapen. Totdat ik ontdekte dat de jongste het wel toeliet als oma het deed. Dus kijk ook eens rond bij wie hij het wel toelaat. Scheelt een hoop gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Fimpje aan.

En kleine houten roze nagelveiltje bij de jumbo en jan linders te koop.
Alle reacties Link kopieren
Och ja, wie heeft er nog nooit in een babyvingertje geknipt.
Alle reacties Link kopieren
Metallover schreef:
24-10-2020 13:50
Gewoon laten groeien, breken vanzelf wel af.
Mijn zoontje (veel eczeem helaas) krabt zichzelf dan letterlijk kapot, dus dat is hier geen optie.

Ik knip zijn nageltjes als hij voor de tv in de kinderstoel iets heel lekkers eet. Eten met 1 hand en de ander wordt gewoon met geweld op t blad van de kinderstoel platgedruk en dan even snel knippen. Is binnen 30s klaar. Hij wordt vaak nog wel boos maar dat handje stilhouden is te doen en hij doet zn andere hand er dan niet meer tussen.
Metallover schreef:
24-10-2020 13:50
Gewoon laten groeien, breken vanzelf wel af.
Dan krabt hij zichzelf en anderen open.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze afgebeten tot ze op een gegeven moment mij nagels zag knippen en dat ook wilde. Toen was het goed.
edit. blijkbaar niet grappig
anoniem_6527270f28ee9 wijzigde dit bericht op 24-10-2020 15:59
92.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het.
Ik zet 'm dan in de wipstoel, aan het einde van de dag, met een favo filmpje op tv. Poets eerst zijn tandjes, zodra ik klaar ben geef ik hem het tandenborsteltje waar hij dan lekker wat mee aankeuteld en ik pak een handje. De huid bij vingertop wat naar achteren duwen en dan knippen (ligt nageltje wat beter vrij).
Hij heeft ook een periode gehad dat hij heel boos werd, en het dus tot niks leidde, tot ik er genoeg van had, ik bepaal dat jou nageltjes even geknipt moeten worden, ik doe je geen pijn, niet altijd is alles leuk. Soms moet iets even. En door voet bij stuk te houden merkt je kind dat het niet anders is en sindsdien accepteert hij zonder problemen.
Succes!
In de kinderstoel en of met een filmje aan kan ik nog proberen thanks

Hoewel hij tot zover nog niet echt veel interesse heeft in filmpjes op de tv/telefoon
Alle reacties Link kopieren
Afleiden. Vriend doet kiekeboe, ik knip, etc. Of een filmpje aan. Met geluidseffecten erbij werkt hier ook, brrrrrrrr (aanvliegen met knippertje) brrrrrrrr (hand pakken) brrrrrrrrrrrr (knippertje op nagel zetten) brrrrrr (knip) JAAAAAAAAAAA!!

Dat soort dingen werken hier.
Poppii schreef:
24-10-2020 13:59
Ik herken het.
Ik zet 'm dan in de wipstoel, aan het einde van de dag, met een favo filmpje op tv. Poets eerst zijn tandjes, zodra ik klaar ben geef ik hem het tandenborsteltje waar hij dan lekker wat mee aankeuteld en ik pak een handje. De huid bij vingertop wat naar achteren duwen en dan knippen (ligt nageltje wat beter vrij).
Hij heeft ook een periode gehad dat hij heel boos werd, en het dus tot niks leidde, tot ik er genoeg van had, ik bepaal dat jou nageltjes even geknipt moeten worden, ik doe je geen pijn, niet altijd is alles leuk. Soms moet iets even. En door voet bij stuk te houden merkt je kind dat het niet anders is en sindsdien accepteert hij zonder problemen.
Succes!
Mijn kleine man heeft nog geen tanden. Hopelijk gaat dat poetsen dan met minder protest

Ik doe zijn nagel alsnog elke week anders krabt hij zichzelf kapot.
Maar ik vind het zo zielig dat hij zo ontzettend boos en verdrietig word hiervan
Pergamon schreef:
24-10-2020 14:01
Afleiden. Vriend doet kiekeboe, ik knip, etc. Of een filmpje aan. Met geluidseffecten erbij werkt hier ook, brrrrrrrr (aanvliegen met knippertje) brrrrrrrr (hand pakken) brrrrrrrrrrrr (knippertje op nagel zetten) brrrrrr (knip) JAAAAAAAAAAA!!

Dat soort dingen werken hier.
Wij doen het nu al een tijdje met zijn tweetjes. (vriend en ik)
Maar hij laat zich niet afleiden door de ander. Niet door liedjes en kiekeboe, dingen die hij normaal super leuk vind
Het is echt ogen dicht en krijsen en maaien en huilen
Alle reacties Link kopieren
Arcticfox1 schreef:
24-10-2020 14:03
Mijn kleine man heeft nog geen tanden. Hopelijk gaat dat poetsen dan met minder protest

Ik doe zijn nagel alsnog elke week anders krabt hij zichzelf kapot.
Maar ik vind het zo zielig dat hij zo ontzettend boos en verdrietig word hiervan

Nu alvast een tandenborstel aanbieden kan altijd toch? Lekker op bijten, voelen, etc. Dan is hij straks gewend iets in de mond te hebben!
Klinkt lastig TO, Succes als hij over een tijdje naar de kapper moet :-?
ñuca schreef:
24-10-2020 14:07
Klinkt lastig TO, Succes als hij over een tijdje naar de kapper moet :-?
Dat hoeft gelukkig minder vaak
Hij kent zijn toekomstige kapper wel al 😀
Alle reacties Link kopieren
Arcticfox1 schreef:
24-10-2020 14:03
Mijn kleine man heeft nog geen tanden. Hopelijk gaat dat poetsen dan met minder protest

Ik doe zijn nagel alsnog elke week anders krabt hij zichzelf kapot.
Maar ik vind het zo zielig dat hij zo ontzettend boos en verdrietig word hiervan
Nou bereid je dan ook vast voor op de peutertijd als je het zielig vindt dat hij boos en verdrietig wordt. Rond die tijd zijn ze vaak vooral boos of verdrietig. Zeker als je nagels, tanden of haar wil doen. Oh en aankleden.

Overigens zijn dat ook gewoon emoties die er mogen zijn. En helaas is niet alles in het leven alleen maar leuk. 🤗
Alle reacties Link kopieren
Die baby heeft gewoon pech het moet gebeuren dan maar janken.
Hecamel schreef:
24-10-2020 14:10
Nou bereid je dan ook vast voor op de peutertijd als je het zielig vindt dat hij boos en verdrietig wordt. Rond die tijd zijn ze vaak vooral boos of verdrietig. Zeker als je nagels, tanden of haar wil doen. Oh en aankleden.

Overigens zijn dat ook gewoon emoties die er mogen zijn. En helaas is niet alles in het leven alleen maar leuk. 🤗
oh I know
Ik werk in de kinderopvang

Dit is voir mijn zoontje het enige waar hij zo extreem op reageert.
Verder is het een super chille baby
Aankleden, haren wassen en kamen vgaat allemaal prima
Soms is hij wel een een beetje mopperig, boos of verdrietig. Vooral als hij moe is, maar niks te vergelijken met de reactie op de nagels
Arcticfox1 schreef:
24-10-2020 14:03
Ik doe zijn nagel alsnog elke week anders krabt hij zichzelf kapot.
Maar ik vind het zo zielig dat hij zo ontzettend boos en verdrietig word hiervan
Tja. Elk kind kent zulke fases. Tanden poetsen niet leuk, luier verschonen niet leuk, kapper niet leuk.
Het moet allemaal. Dat leren hoort er ook bij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven