Net gestopt met anticonceptie, graag zwanger worden - deel 2

03-06-2008 23:06 5003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, een nieuw topic. Voor mensen die net als wij vanaf mei '08 zwanger willen worden.

NaamLeef

tijdKindje

nr.GestartNODBijzonder-

hedenZwanger?Uitgerek.

datumTiaraatje313Mei '0828 juni 16 april

bevallen 4 aprilBiaha282Mei '0811 juni 15 feb

bevallen 18 febWatje80272Mei '088 aug7 april

bevallen16 aprilThembo301Mei '087 juli 23 maart

bevallen 16 maartSmartie82261Juli '0819 okt JA!23 juniTazzle261Mei '081 mrtFien1351Juni '081 sept 15 mei

bevallen 11 meiKiekeboe23321Juni '084 okt JA!7 juniFoxymama292Juni '0830 aug 14 mei

bevallen 10 meiAnira1980271Juni '0823 sept JA!3 juliPhoehee291Juni '0810 febRobo321Okt '0830 janBrabo84241Jan '0925 febJA!11 nov

De volgende meiden die hier ook meeschrijven of hebben geschreven: Patty4life, Blomke25, Lein77, Adventure, Mayo2502, Corkey, Leeuw82, Suzy en Doperwtje
Kiekeboe weet alleen drukkers hier en dat is niet echt handig. Je hebt van die budgetdrukkers waaraan je online kunt aanleveren en dan sturen ze het op. Ik ken alleen maar van die drukkers die visitekaartjes en flyers doen.

Oja, 30 dagen dan ben ik er nog niet hoor. Vorige maand was mijn cyclus 30 dgn en werd dus ongesteld op dag 31, maar cyclus van 33 dgn (dus ongesteld op 34) is bij mij ook normaal. Mijn eisprong voelde niet heel vroeg dus moet nog effe.

Hier komt er regen aan en wilde net gaan trainen dan word ik zoooo boos en loopt voor mijn gevoel de hele week in de soep. Donderdag en vrijdag kan ik ook niet trainen. Ben een beetje dwangmatig (of fanatiek?) en kan daar niet tegen.
Phoehee wel spannend ze, misschien is helemaal niks voelen juist wel heel weg positief voor jou!! En 30 dagen is toch al bijna je maximum??

Kiekeboe ik kan je niet helpen met een site, maar jammer da de eerste mislukt is.

Ga vanavond naar Veldhuis en Kemper!! Helemaal leuk!!

Mijn laptop doet trouwens heel raar, telkens als ik typ, pakt ie niet alle letters, krijg dus maar halve woorden. Iemand een idee hoe je dit kan verhelpen?
Sorry phoehee, lees nu pas dat je met je 30 dgn nog niet aan je max zit, nog ff wachtn dus! Spannend weer...
Phoehee, spannende dagen dus voor jou. Wat onbestemt dat je niks voelt. Ik blijf voor je duimen.

En voor bolle buikjes in september!

Hoop dat het droog is gebleven, jij fanatiekeling!

Tazzle, Veldhuis en Kemper, leuk! Heel veel plezier vanavond! (en geen idee hoe je pc probleem te verhelpen. Been helemaal niet technisch ben ik bang...

Kiekeboe, jammer dat de kwaliteit zo slecht is. Weet wel dat je van die sites hebt waar je babykaartjes kunt ontwerpen en laten drukken. Ook met je eigen afbeelding. Phoobies of iets dergelijks, je hebt er nog wel meer van. Zal zo ff googelen.

En verder denk ik dat Fien zal winnen! Allereerst heeft ze natuurlijk al gewonnen door gewoon de uitgerekende datum te halen tegen alle verwachtingen van zelfs de artsen in!

(en verder gebeurt er hier helemaal niks.... )
Hellow, hier ben ik ook nog eens.

Foxy, je weet nooit he. Je hebt nog 3 dagen

Kiekeboe, mijn kaartjes worden bij mijn ouders gedrukt, kan je er niet echt mee helpen.

Tazzle, eindelijk iemand verstaanbaar. Toch blij dat je iemand anders gevraagd hebt, zal nu een pak duidelijker zijn (hoop ik).

Phoehee, volg jij ook de Giro? Hier staat de tv alle dagen open Kan me voorstellen dat je baalt als je week in het water valt.

Hier toch af en toe krampjes. Trekken door naar mijn rug. Ik vertrouw er in ieder geval niet meer op, zie wel als het zover is. En anders ben ik zeker vrijdag bevallen. Wel leuk als je een datum weet. Ik moet trouwens wel zeggen dat de jeuk vandaag een pak minder is. Heb me na het douchen met niks ingesmeerd, en ik had de eerste 5 min wel jeuk (droge huid), maar tot over een half uurtje had ik er geen last van. Nu voorlopig alleen mijn benen ingesmeerd. Mijn armen zien trouwens niet meer zo rood. Die smeer ik straks effe in Zalig
Kiekeboe, googel ff op online geboortekaartjes. Daar staan veel links naar at soort sites maar ook naar algemeen drukwerk.
Hey dames!

Fien, wat spannend voor jou. Vrijdag ben je sowieso bevallen. Gek idee lijkt me dat.

Foxy, hoe is het nu bij jou?

Ik ben ook voor een date. Er zijn volgens mij speciale sites waar iedereen zijn voorkeur kan aangeven, waardoor er een schema ontstaat. Ik ga wel even googelen.

Vandaag thuis. Ik merk dat ik het nu weer veel leuker vind om met zoon "thee te drinken", boekjes te lezen enz. Echt even aandacht voor zoon in de dutjes van zoontje. Alle dagen in mijn verlof leken vreselijk veel op elkaar. Dat wordt uiteindelijk hartstikke saai natuurlijk. Dat doorslapen van zoontje was denk ik een vergissing...... vannacht weer 2 keer eruit geweest...... maar hij lag wel al om 19.15 uitgeput in bed dus dat scheelt. Vanavond weer wat later proberen. Dan hebben we rond 3 uur een voeding en dan 'sochtends weer. Stukken beter...

Oh, en aan die date van zondag wordt gewerkt....
Hallo allemaal!!!

Lang geleden voor mij!! Ik ga alles eens op mijn gemak bijlezen!!

Phoehee; Ik lees dat het voor jou erg spannend is nu!!! Hoe gaat het vandaag??

Fien! Spannend vrijdag!!! Ik begrijp dat je nog niet weer wat het gaat worden!!! Jeetje dat je dat al die tijd al vol hebt kunnen houden het niet te weten!!! Het lijkt mij ook erg bijzonder en leuk het niet te weten.... Maar ik ben zo benieuwd!!!

Bij mij op het werk ( buiten mij 3 andere zwangere vrouwen) krijgen ze allemaal meisjes!!!!

Tazzle; hoe was Veldhuis en Kemper gisteren??

Foxy, hoe gaat het met jou? Heb je het idee dat je Fien gaat verslaan de in "Bevallingsstrijd!?"

Hier alles goed, nu 14 weken alweer! Gaat snel zeg!!!

Inmiddels al gaan kijken voor kinderwagen... Konden we via via overnemen...

En de kinderkamer konden we krijgen van de ex van mijn vriend...Ben blij dat ze er zo makkelijk mee om gaat.. Had het wel heel anders verwacht!!

Vorige week ook het hartje voor het eerst gehoord!! Zo bijzonder!!!
Fien en Foxy, hoe gaat het? Al activiteiten?

Het lijkt me ook leuk om iedereen een keertje in het echt te zien. Ik gebruik datumprikker.nl wel vaak om afspraken met veel mensen te plannen.

Kiekeboe, wij hebben het geboortjekaartje bij de drukker in het (naburige) dorp laten drukken. Maar goed, wij wonen dan ook in een dorp waar iedereen elkaar kent. Dat er maar 1 drukker in de omgeving is, waar iedereen heen gaat. Die ook het plaatselijke suffertje drukt. Zo eentje

Hier gaat het vandaag weer wat beter. Ik heb twee zware dagen achter de rug. Heel veel gespook snachts en overdag lag zoontje ook heel veel te jammeren. Gistermiddag was ik zo blij dat man weer thuis was. Ik barste spontaan in huilen uit.

Vannacht was het gelukkig maar 1x keer voor een voeding en verder wel goed kunnen slapen.

Nu ga ik zo maar even boodschappen doen, want in dit dorp gaat de supermarkt ook nog dicht op woensdagmiddag.
Net terug van de VK en zoontje heeft het nog prima naat zijn zin. Hij is nog niet verder ingedaald en ze kon hem er zelfs weer uit wippen. Wat zoveel betekent dat ik alsnog plat moet als de vliezen breken... En zonder dat hij is ingedaald strippen ze ook niet.

Heb dus weer gewoon een afspraak voor volgende week en ga deze 'strijd' zeker niet winnen!

Verder heb ik het er vanochtend heerlijk van genomen. Opgestaan met vriend en zoontje en samen ontbeten en toen zij om kwart voor 8 de deur uit waren weer heerlijk in bed gekropen. Tijdschriften gelezen en lekker verder geslapen. Pas om half 12 er echt uit. Ik besefte ineens dat dit voorlopig wel eens een van mijn laatste dagen helemaal voor mezelf zou kunnen zijn. Zo nog even lekker tv kijken naar Oprah enzo... Schandalig helemaal niks doen!

Thembo, de suup dicht op woensdagmiddag? Waar woon je in hemelsnaam?

Brabo, fijn dat het zo goed met je gaat. En al weer 14 weken! Wat vliegt de tijd!

Biaha, kan me voorstellen dat je nu je eigen tijd ook weer meer als eigen tijd gaat beleven en er plezier in hebt. En op je werk weer even lekker aan andere dingen denken dan voedingen, luiers, voorlezen, kinderboerderij, huishouden etc.
Biaha, ik verlang ook enorm terug naar het werk. Maar ik zit dan wel al thuis van januari, ergens wel begrijpelijk denk ik. Had deze morgen mijn moeder aan de telefoon om mijn moederschapsrust te regelen (is hier max 8 weken voor iemand met een zelfstandig statuut), zei ze dat ik me niet terug moest haasten, werd ik zowaar boos van. Erg hé Zal wel anders zijn eens het kleintje er is denk ik hoor. Maar nu heb ik ergens het gevoel dat ze me niet echt missen (wat wel zo is hoor) en ik heb het er moeilijker mee dan ik dacht. Nu, omgekeerd zou ook niet goed zijn hoor (mochten ze me zo spoedig mogelijk terug willen).

Foxy, balen zeg. Is hier net hetzelfde, ik moet ook plat als mijn vliezen breken. Heeft ze niks gezegd van eventueel inleiden, of ben je daar niet echt voor?
Hoi dames!

Nou, er kan eindelijk geschilderd worden in onze tijdelijke woonkamer! de bank staat weer, wat een verademing om weer op de bank te kunnen hangen in plaats van op tuinstoelen te zitten de afgelopen week....

Maar het schilderwerk is voor mij en mijn handen begeven het echt een beetje de afgelopen week. Ik heb nu continu last van prikkelingen, pijn etc in beide handen, maar met name mijn rechter hand. Ik word echt heel vaak wakker 's nachts omdat mijn handen pijn doen. En eigenlijk lijken ze helemaal niet veel dikker dan normaal, dus ik twijfel nu of het wel echt vocht is. Morgen kan ik de vk bellen, dat ga ik maar even doen. Want ik drink nog steeds heel veel en eet abnormaal veel fruit dus daar kan het niet aan liggen denk ik.

Brabo, alweer 14 weken en al een babykamer in zicht... gaaf!

Foxy, hij heeft het dus echt naar zun zin bij jou. Geniet er lekker van vandaag!!!

Biaha, fijn lijkt me dat, je bent nu weer een beetje jezelf en hebt ook weer wat te bieden. Kan je je voorstellen dat er vrouwen zijn dis fulltime thuis blijven als er kinderen komen!?!?!? (Ieder zun ding hoor! Maar ik denk dat ik er persoonlijk ook geen beter mens van zou worden, dat is wat ik bedoel)

En als het lukt om zondag met zun tweetjes naar Phoehee te gaan kijken, lijkt me erg gezellig!

Fien, 15-05-2009, begin je er al aan te wennen? Ik vind het eigenlijk wel een hele mooie datum!

Het is me nu wel gelukt met het kaartje, heb nu 3 verschillende proefdrukken aangevraagd bij verschillende bedrijven. Ben benieuwd. ik hou jullie op de hoogte!

Thembo, wat het ontbreken van slaap al niet met je kan doen he! Echt heel lastig. Gelukkig was vannacht dus weer wat beter. Hopelijk kan je komende nacht weer een beetje bijtrekken!
Foxy je baby heeft echt geduld, nog niet ingedaald.. Gelukkig klinkt het echt alsof je het nog wel naar je zin hebt. En vrijdag zul je dus niet halen en is Fien eerder.

Fien ik ben benieuwd, morgen moet je langs toch? En dan vrijdag 15 mei, in mijn agenda staat 'internationale dag van het gezin' Wel toepasselijk!

Biaha ik zie jullie al helemaal staan aan de hekken. Goed de foto bestuderen, maar er doen er maar beperkt mee dus dat scheelt. Omdat het een speciaal onderdeel is.

En lekker he af en toe werken, dan ervaar je de niet werkende dagen ook als extra lekker.

Thembo hoe lang voordat jij weer moet werken? En een dorp waar op woensdagmiddag de supermakt dicht is, dat moet ik eens opzoeken op hyves!

Brabo nu krijg jij ook een hartje in de lijst! En hoe voel je je verder, nog kwaaltjes? Zie je je buik al een beetje?

Kiekeboe ik heb ook wel eens zere handen als ik echt teveel heb gedaan. Dan doen de gewrichten echt zeer. Wel slim om verschillende proefdrukken voor het kaartje aan te vragen.

Ik was voor werk bezig met balonnen voor een beurs en toen dacht ik een bedrukte hartjes-balon met de naam erop is ook leuk. Met een kaartje eraan. Kunnen mensen dan opblazen en dan zien ze de naam.

Gister toch nog getraind, maar een klein beetje regen gehad op het eind maar dat beter als niks doen.

Verder heb ik gisteravond in bed en vanmiddag krampjes gehad dus geloof er nog steeds niet in hoor.

Toen zat ik een beetje door te rekenen en ben ik straks op vakantie ook ongesteld. Ik heb het nooit heel erg maar leuk is anders, ook omdat ik steeds toch wel baal.

In het begin dacht ik steeds oh en dan doen we dat straks zo en zo als we een baby hebben. Dat hele idee gaat steeds verder weg staan. Ik wil echt werkelijk dolgraag een baby, maar eerst had ik alles zo helder voor ogen.
Oja Fien of ik de Giro volg; matig. Vaak kijk ik s'avonds de samenvatting maar dat is vaak pas laat. Wat een ophef bij jullie over Tommeke he! Arme jongen...
Hoi dames,

Ik val maar met de deur in huis; zondag gaat niet lukken. Of ik moet mijn heren meenemen natuurlijk. Nog even over nadenken....

Kiekeboe, jullie schieten lekker op nu! Bij vocht vasthouden zouden je handen toch dik moeten worden lijkt me? Jammer, het is wel heel lastig met al die klussen die liggen te wachten.

Foxy, het is wel bekend dat de tweede soms pas bij de bevalling pas indaalt. En die bevalling komt er wel, maar wanneer.

Brabo, leuk dat je er weer eens bent! Geniet lekker van al die leuke voorbereidingen.

Thembo, jemig dat is echt een gat waar jij woont dan!

Lijkt mij wel lekker hoor eigenlijk, zó'n durp. Begin de stad een beetje zat te worden de laatste tijd. Jij zal idd ook wel weer snel moeten werken? Nog een week of 2, 3 ofzo??

Oh, en die vermoeidheid. Het is killing. Kan je je vantevoren niet voorstellen. Naast leuk, is het af en toe ook best zwaar!

Zo'n site als datumprikker bedoelde ik idd. Misschien is het handig om daar eens wat op te zetten.

Phoehee, zwanger worden is een grotere beproeving gebleken dan je dacht. Dat 'doel' is dan ook naar voren geschoven denk ik. Wat daarna komt maakt je misschien niet eens meer uit. Als het maar een baby tot gevolg heeft.

Fien, morgen ga je bevallen! Wel een rare tijd trouwens, om je daar 's avonds te moeten melden. Jeetje, dat is dus vanavond. Ik leef met je mee hoor, lijkt mij zenuwslopend.

Zoon wil spelen, ik ga!
Fien wat spannend voor jou!! Je gaat gewoon morgen bevallen. ik zal aan je denken.

Brabo goed om te lezen dat het goed met je gaat. En het hartje horen is altijd heel erg fijn. Wordt het weer wat echter van.

Biaha kan me goed voorstellen dat het weer lekker is om te werken. Niet meer de hele dag met alleen maar twee kids bezig zijn.

Thembo jij woont in een klein dorp dan? Leuk hoor. Een baby komt helaas vaak samen met vermoeidheid. Maar de meeste tijd is het wel erg leuk.

Wanneer begint het werken weer voor jou?

Kiekeboe wat heerlijk dat je weer op de bank kunt ploffen, die tuinstoelen word je ook wel zat op een gegeven moment. Heel vervelend die pijn in je handen. Heb je de vk al gebeld?

Foxy jouw kleine heeft dus absoluut nog geen haast om eruit te komen. Wel fijn dat alles goed met hem gaat, maar dat over tijd lopen....ik vond het de vorige keer die week over tijd langer duren dan heel die negen maanden bij elkaar.

Gisteren erg druk geweest. Moest zo nodig gaan winkelen en ben nu toch wel erg moe. Dochter was bij oma en ik ben met de kleinste geweest. Toen door naar de tandarts (vulling was afgebroken) en de oudste weer ophalen. Alles paste maar net in mijn autootje, maar net is goed genoeg.

Wanneer mag je eigenlijk weer zwemmen na de bevalling? Is dat ook na zes weken?
Biaha, wat is jouw straatnaam ook alweer? Ik kan um maar niet onthouden.... Even via de hyves?
Komaan Foxy, nog 1 dagje. Je kan het Bij mij was de beeb maandag ook nog niet ingedaald en ik weet niet of dat nu al het geval is. In sommige gevallen daalt de baby pas in tijdens de weeën heb ik eens gelezen.

Ik moet vanavond inderdaad naar het ziekenhuis, maar blijf daar ook overnachten. Komt omdat ze dan tabletjes (of pilletjes) gaan inbrengen die weeën opwekken. Blijkbaar doen ze dat de avond ervoor. Het kan evengoed zijn dat die direct aanslaan en dat ik onmiddellijk weeën krijg enz... maar ik hoop er niet op. Morgen is goed. Laat mij nog maar een nachtje slapen (in de mate van het mogelijke natuurlijk). Ik vind het inderdaad een leuke datum Kiekeboe.

Phoehee, tjah, Tommeke... Niet echt slim van die jongen hé. Vind het superjammer dat hij de Tour terug niet mag meerijden. Hij wordt nu een volledig jaar begeleid en gecontroleerd. Is nochtans een sympathieke jongen, maar ja, als ze het hem toelaten moeten ze het iedereen toelaten he.

Kiekeboe, voor je handen zou ik toch eens opbellen hoor. Moet supervervelend zijn als je daar 's nachts niet kan van slapen.

Brabo, 14 weken. Super Wanneer moet je nog eens terug?

Willen jullie het geslacht op voorhand weten?

Biaha, ik ben er nog heel gerust in. Nog niks zenuwachtig tot nu toe. Zal vanavond al veel minder zijn denk ik

Watje, thanks

Thembo, grappig dat de supermarkt bij jullie op woensdagnamiddag dicht is.
Oooooh, Fien, het wordt nu echt spannend!!! Ik heb vanmiddag een cursus en ben later thuis, dus als ik je niet meer zie hier: Heel veel sterkte, plezier, kracht en hopelijk heb je morgen een lief klein gezond humpie in je handen, helemaal van jullie tweetjes!!!

Spannend hoor....

Ik heb vanmorgen gebeld naar de vk en die gaf aan dat het toch echt alleen maar vocht kan zijn. Dus niets ernstigs, maar blijft wel lastig. Er is ook niets aan te doen, behalve misschien beetje inzwachtelen 's nachts. En blijven drinken, maar dat deed ik al. Dus gewoon af en toe even pauze met schilderen van de kozijnen Vannacht weer een aantal keer wakker van geworden dus ga eens kijken of zo'n zwachtel werkt komende nacht!

Foxy, hoe gaat ie bij jou?

Watje, kan je vandaag een beetje rustiger aan doen? Klinkt inderdaad als een vermoeiende dag!

Phoehee, ik kan me je teleurstelling zo voorstellen! Je schetst een plaatje in je hoofd en daar leef je naartoe. Als dan het plaatje niet blijkt te kloppen, dan moet je iedere keer weer bijstellen, iedere maand weer. En dat is af en toe echt heel lastig. Ik vind het wel heel knap hoe je er mee omgaat. Ik hoop zo dat zowel jij als Tazzle snel aan de beurt zijn.
Dank je Kiekeboe. Inderdaad spannend

Foxy, waar ben je? Ik hoop voor jou dat je aan het bevallen bent of toch zeker al voortekenen hebt. Zou super zijn mochten we op dezelfde dag bevallen :-D
Hoihoi, ff snel:

Laptop kapot, moet dus stiekum ff op t werk forummen!!

Maar Fien heeeeeeel veel succes!! Ik denk aan je!!

Als ik wat minder aanwezig ben, weten jullie dus nu de reden!!
Fien...heel veel succes vanavond en morgen! Ik zal aan je denken.

En ik ben ook heel benieuwd hoe het met Foxymama gaat...zou het dan toch???

Kiekeboe, wat vervelend van dat vocht. En vooral dat je er zoveel last van hebt. Ik ben wel benieuwd of dat zwachtelen werkt.

En ja, ik woon echt in een klein durp ja. Maar vind het heerlijk, speeltuin voor de deur, geen doorgaande weg, bos vlakbij. Tja en dus ook geen supermarkt op woensdagmiddag (en tussen de middag zijn ze ook dicht) enne openbaar vervoer, dat is hier ook niet.

Vanochtend ook weer druk geweest, ik werd om 10 uur gebeld, door het consultatiebureau, waar ik bleef. Ik zeg, huh, ik heb pas dinsdag een afspraak. Misverstand dus, ze hadden het niet goed aan mij doorgegeven. Maar goed, ik heb verlof, dus ik zeg geen probleem, ik kom er wel aan.

Nou zoontje is onwijs gegroeid, ik vermoedde het al wel, maar hij is een kilo gegroeid laatste 4 weken. Hij weeg nu 4845 gram. Ook z'n eerste prikjes gehad, en ja dat was krijsen. Maar dat is nu wel over, nu is hij vooral moe en beetje jengelig.

Alleen hij heeft ook een voorkeurshouding ontwikkeld. Daar was ik al heel bang voor, heb laatste weken ook alles aan gedaan om dat te voorkomen, maar helaas, hij heeft een afplatting op zn hoofd. Nu heb ik direct verwijzing voor kinderfysiotherapie gekregen en hopelijk gaat dat wel werken.

Maar het doet wel pijn aan je moederhart als er iets niet goed is met je kindje. Zo moeilijk.
Thembo wat rot zeg. En natuurlijk doet je moederhart er pijn van. Niet meer dan logisch. Gelukkig zijn jullie er vroeg bij. Vanuit mijn werk merk ik ook dat kinderfysiotherapie heel goed werkt en dat de meeste kinderen het niet vervelend vinden. Hopelijk zien jullie snel resultaat.
Snel vanuit bed met uitzicht op een heel klein ventje die we Anne hebben genoemd.

Vannacht is de bevalling om 4 uur rustig begonnen en van 07.00 uur tot 10.40 hebben we een snelle eindsprint gemaakt. Anne woog 3980 bij zijn geboorte en we maken het beide prima.

Vriend is nu zoon aan het ophalen, ben benieuwd hoe hij zal reageren!
Jaaaaaaa, gefeliciteerd Foxymama en Foxyman!!! En zo snel uiteindelijk toch nog.

Geniet er lekker van, en laat je ook lekker verwennen door de kraamhulp komende week.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven