Net gestopt met anticonceptie, graag zwanger worden - deel 2

03-06-2008 23:06 5003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, een nieuw topic. Voor mensen die net als wij vanaf mei '08 zwanger willen worden.

NaamLeef

tijdKindje

nr.GestartNODBijzonder-

hedenZwanger?Uitgerek.

datumTiaraatje313Mei '0828 juni 16 april

bevallen 4 aprilBiaha282Mei '0811 juni 15 feb

bevallen 18 febWatje80272Mei '088 aug7 april

bevallen16 aprilThembo301Mei '087 juli 23 maart

bevallen 16 maartSmartie82261Juli '0819 okt JA!23 juniTazzle261Mei '081 mrtFien1351Juni '081 sept 15 mei

bevallen 11 meiKiekeboe23321Juni '084 okt JA!7 juniFoxymama292Juni '0830 aug 14 mei

bevallen 10 meiAnira1980271Juni '0823 sept JA!3 juliPhoehee291Juni '0810 febRobo321Okt '0830 janBrabo84241Jan '0925 febJA!11 nov

De volgende meiden die hier ook meeschrijven of hebben geschreven: Patty4life, Blomke25, Lein77, Adventure, Mayo2502, Corkey, Leeuw82, Suzy en Doperwtje
Hoi dames,

wat is erw eer veel gebeurd!

Foxy, doe rustig je werk en we zien je wel weer verschijnen... Ik dacht al dat ik wat op tv had gemist of zo, maar gewoon ander forum

Biaha, het moet nou eens afgelopen zijn met die spruw! Hoe pijnlijk zijn je borsten nog? Of gaat dat nu wel goed?

Phoehee, spannend!!!! dat gaat opeens heel snel en dan morgen zo'n samenlevingstest. Ben heel benieuwd. Dat zijn toch wel heel belangrijke testen. Maar eerst morgenvroeg sperma in een potje.... Wens je vriend succes van mij!

Bij mij vind ik hem eigenlijk niet zo heel druk, maar ik kan nog steeds met veel genot kijken naar hoe mijn buik beweegt, ziet er toch gewoon heel gek uit! Dat is echt de afgelopen 2 weken zoveel veranderd met daarvoor, nu zie je het echt.

Anira, lekker een weekje vakantie, gaan jullie nog wat leuks doen?

Ik had gisteren zo'n ongelofelijke K*T dag, dat wil je niet weten! Ik had maar 6 uur geslapen met veel wakker worden. En vervolgens had de systeembeheerder bedacht om mijn mobieltje als proef te nemen (zonder te vragen) voor het laten werken van het data-abonnement. Dus hij heeft ervoor gezorgd dat ik mijn email, contactpersonen, afspraken enzo ook op mijn mobieltje heb. Geweldig natuurlijk! Totdat ik erachter kwam dat ie al mijn contactpersonen in mijn mobieltje overschreven had. ALLES, MAAR DAN OOK ALLES EN IEDEREEN UIT MIJN MOBIELTJE!!!! Dus ik kon mijn eigen vriend of ouders niet eens meer bellen...... Ik ben toch kwaad geworden!

Uiteindelijk zou hij proberen het terug te krijgen, want hij 'snapte' er ook niets van. Nouu, sinds gisteren weet ik dat er niets aan te doen is, dat de gegevens gewoon weg zijn. Hij heeft ze echt overschreven.

kun je je voorstellen dat je plotseling je enige telefoon (wij hebben geen vaste lijn en geen adresboekje) kwijt bent en al je gegevens weg zijn? Nou, dat had ik dus... HEB ik dus eigenlijk beter gezegd.

Nu ben ik gisteravond 3 uur bezig geweest op mijn pc op zoek te gaan naar allle adressen, emailadressen en teelfoonnummers van iedereen. En ik moet eerlijk zeggen dat ik ca 90% terug heb gevinden, JOEPIE!!!! Maar nu nog weer in mijn mobieltje krijgen. wat een gedoe zeg! Ik heb er gisteren helemaal obstipatie van gekregen, ik had me pijn! Echt niet normaal, ik was helemaal wit uitgeslagen.

nou, dat was mijn ego berichtje. Toedeloe

PS Thembo, zijn echt super foto's van jullie en je mannetje op hyves!!!!
Kiekeboe, leuke systeembeheerder hebben jullie! Mijn nummer al gevonden of zal ik ff sms'en?

Pijn is wel weer terug ja. Vooral als hij even aan het drinken is gaat het pijn doen en tussen de voedingen in ook. Is wel te houden hoor. En als het goed is, heb ik nu echt het paardenmiddel gekregen. En ik was er nu ontzettend vroeg bij. Dus het gaat om een stuk of 6 a 7 plekjes die weg moeten. Vorige keer was zijn hele mond wit!

Ik ga in ieder geval wat langer door met het spul als het al weg is!

Foxy, we zien je in je verlof wel verschijnen! Even de laatste dingen doen nu.

Thembo, leuke foto's! Hij krabde zichzelf open zeker? Grappig die sokken om zijn handen.

Nou, morgen een dagje kdv voor zoon. En voor mij een dagje niks. Hopelijk vannacht een betere nacht. Ik word steeds net iets voor zoontje wakker. Dan ben ik blij dat ie nog niet wakker is en 2 minuten later....... Mooi gegeven, die navelstreng is nog niet helemaal weg. Ook schrik ik vaak wakker omdat ik denk dat hij nog in ons bed ligt. Ben zo suffig als ik hem in bed leg dat ik dus gewoon niet zeker weet of ik hem wel in bed heb gelegd!

Man wil de computer hebben nu, ik ga er vandoor!
Wat een hoop geschrijf weer zeg! Gezellig.

Phoehee wat een voortvarendheid daar. Hopelijk heb je snel uitsluitsel. Weet je al wanneer je de uitslag krijgt?

Biaha balen dat die spruw weer terug is. Hopen dat dit spul echt goed werkt. En morgen een dagje niks is ook lekker.

Thembo wat leuk om te lezen dat het zo goed gaat bij jullie. Ga zogelijk even foto's spieken hoor. Is hij nu een beetje rustiger?

Kiekeboe lekker gedaan van die systeembeheerder zeg. Gelukkig heb je nu heel veel weer terug gevonden. Hoe gaat het nu met je obstipatie?

Fien van jou alleen maar supergoede berichten!! Heerlijk hoor. Lekker nog even van genieten.

Hier is nu echt alles klaar. De baby kan komen, maar na weer twee dagen valse weeën denk ik dat ze gewoon lekker binnenblijft de komende tijd. Morgen viert dochter haar verjaardag op het kdv, dus heb nog even snel cakejes gebakken. Zondag vieren we haar verjaardag thuis. Ze is pas 14 april jarig, maar aangezien ik de 15e ben uitgerekend doen we dat maar niet. Gelukkig is ze wel weer helemaal beter.
Pffffffffffff wachten duurt echt lang zeg. Jeetjemina.

Wat kan een mens ongeduldig zijn.

Poehee, fijn dat ze gelijk goed doorpakken. Duidelijkheid is fijn.

Watje, bij jou ook nog niks dus. Join the club!

Biaha, hoe kwam jij die laatste dagen door? Weet ik al niet meer. Had je ook veel voortekenen? Ik geeneen behalve misschien dat ik zo vaak naar het toilet moet. Schijnt dat dat wel een teken kan zijn, dat je lichaam zich aan het legen is.

Nou ik hoop het maar.

Kiekeboe wat een ellende met je telefoon. Ik heb ook alleen de nummers in de telefoon staan. Ik heb geeneens een adresboekje ofzo.

Als ik iemand ben vergeten kom ik nog wel weer terug haha.
Hey allemaal,

Er is hier op het topic ook weer veel gebeurd. Phoehee, spannend zeg, je echo en de samenlevingstest. Ik ben heel benieuwd wat er morgen uitkomt. Je eisprong lijkt in ieder geval wel gewoon plaats te vinden.

Biaha, die spruw klinkt echt heel vervelend zeg. Ik hoop dat het mij overslaat. En idd, ons ventje werd geboren met erg scherpe nageltjes en daarom even de sokjes om de handjes. Inmiddels is alles beetje gevijld en gaat het goed. Ik ben daar zelf erg alert op, heb zelf namelijk op mijn wang een litteken van een krabwondje vlak na mijn geboorte.

Kiekeboe, wat een streek zeg, van de systeembeheerder. Hopelijk lukt het ook om de rest weer terug te krijgen.

Ik ben ooit eens een deel van mijn nummers kwijt geraakt na een crash van mijn telefoon. Er stond maar een deel van de nummers op de simkaart. Tegenwoordig heb ik toch maar digitaal een adresbestand met telefoonnummers op de computer gemaakt en ik moet zeggen dat werkt wel goed, zeker nu alle adressen voor geboortekaartjes weer nodig waren.

Nou hier gaat het weer goed met zoonlief. Hij was weer 100 gram gegroeid en hoeft geen kunstvoeding meer te hebben. De borstvoeding loopt inmiddels ook al een trein. Flinke stuwing ook. In ieder geval word hij nu zelf wakker van de honger en dat is wel een fijn teken. Vanaf nu mogen we ook voeden op verzoek, dus hopelijk slaapt hij vannacht wat langer. Afgelopen nacht hebben we wel 2 uur kunnen slapen, pfff, dat breekt je op. Gelukkig hebben we vanmiddag ook nog 2 uur kunnen slapen. Ach, een blik in het ledikantje maakt alles weer goed.
Hoi!!

Phoehee, wat een actie ineens bij jullie zeg, beter van!! Dus goede eitjes ook op het eerste gezicht, super! En hoe gaan ze een samenlevingstest dan uitvoeren? Ben wel benieuwd, daar hebben ze het bij ons nog niet over gehad. Hopelijk krijg je daar ook snel uitslag van. Het is nu echt begonnen!

Biaha vervelend van de spruw! Hopelijk werkt je paardenmidden snel!

Kiekeboe wat vervelend dat al je telefoonnummers gewist zijn! Ben je lekker mee... Maar inmiddels ook 90% alweer terug, gelukkig.

Thembo mooooooie foto's op hyves! Fijn dat jullie mannetje het zo goed doet!

Foxy, ik dacht ook al dat ik wat gemist had, hihi... Beetje warrig?!

Vriend heeft vandaag potje zaad naar het lab gebracht, was wel een beetje gênant vond hij, maar toch gelijk weer overdrijven he: "Het potje was te klein" en: "ik had last van mijn rug van het potje tillen" Ja hoor, tuurlijk joh!

Donderdag als ik heen moet voor een ei-check krijgen we daar ook de uitslag van, spannend dus!

Sorry voor wie ik ben vergeten!
Kiekeboe wat shit van die telefoon. Ben je zo een paar uurtjes mee zoet voor hetzelfde resultaat als dat je eerst had.

Oja die samenlevingstest gaat niet per potje maar gaan ze bij mij van binnen meten hoeveel er nog leeft. Dus vanavond van bil en morgen weer met mijn benen wijd.

Watje en Tiaraatje, ik weet alles van wachten! Nog effe doorzetten. Watje je dochtertje zou maar op dezelfde dag geboren worden dan je andere dochtertje.....

Thembo mooi om te lezen dat alles goed gaat en hij is aangekomen. Heb je zelf alweer op de weegschaal gestaan?

Tazzle vriend hier heeft presies dezelfde grappen gemaakt over het potje. Het lijkt mij best onhandig met je ene hand #tja# en met je andere hand dat potje. Niet echt bemoedigend. Hier staat het potje ook weer in de kast, maar de inhoud komt volgende week.

Vandaag was trouwens helemaal niet erg, hoefde eigenlijk helemaal niet met mijn benen echt wijd. Alleen was mijn blaas vol en dat voelde ik een beetje als ze dat ding bewoog.

Ik heb geen idee hoe ze morgen presies die test doen, iets van slijm/prut in de baarmoeder (hals?) weghalen en onder de micro en kijken of het zwemt denk ik.

Nou ga maar eens naar bed.......... haha
Even snel phoehee succes wensen!

Ik hoop dat jullie snel de uitslag hebben!

( zoontje heeft doorgehaald van 19.30 tot 00.30! )

Ga zo zoon wegbrengen. Kom later weer even terug.
Poehee, succes vandaag!

Biaha, lekker lang zeg.
Phoehee heel veel succes vandaag!

Tazzle maar goed dat hij zulke grappen kan maken. Zie het al helemaal voor me, hij helemaal gebukt onder tien potjes die hij niet meer kan dragen....;)

Biaha wat een lekker lang tukkie heeft jullie zoontje gemaakt zeg, heerlijk. Hoe gaat het met de spruw?

Ik hoop ook wel dat ze niet op dezelfde dag geboren wordt als dochter. Al is er maar een dag verschil, dan vind ik het al prima. O en 1 april lijkt me voor het kindje ook niet zo leuk, maar ja wat doe je eraan he.
Hey mn berichtje staat er niet bij. Vreemd.

Weet niet eens meer wat ik had neergezet.

Gaat het nog Watje? Nog geen krampen, slijm, weeen of whatever? Ik niet.
Watje, dat heb je goed getimed zeg! Maar hopen dat ze straks niet op dezelfde dag jarig zijn. Lijkt me niet leuk als kind.

Tiaraatje, jij vroeg toch of ik voortekenen had. Ik had heel lang voorweeën. En de laatste week erg veel last van mijn darmen. Veell pijn, maar geen obstipatie. Vrijdag voor de bevalling had zoontje 24 uur bijna niet bewogen. Ben toen voor een ctg in het ziekenhuis geweest waar alles goed bleek. Achteraf was het volgens de vk echt stilte voor de storm. Schijnt vaker voor te komen dat babies extreem rustig worden vlak voor de bevalling.

Maar bij jou dus geen voortekenen. Aan de ene kant wel lekker zo zonder die ongemakken.

Zoontje wordt langzaam wakker. Duurt altijd lang. Begint met gekreun en gesteun, dan weer 10 minuten stil, een kreetje hier en daar. Meestal een half uur na het eerste geluid is hij echt wakker. Hij is ook steeds meer aan het lachen. Zo schattig! Krijg het alleen niet voor elkaar om het op de foto te krijgen.
Tiaraatje ik heb ongeveer alles wat jij noemt. Krampen, weeën, harde buiken en slijm (althans iets wat er op lijkt dan). O en heel veel getrappel en scherpe pijn onderin mijn buik.Bj dochter had ik ook al weken voorweeën en ook al twee weken ontsluiting van zo'n 2 cm.

Bij jou barst het straks ineens helemaal los, zul je zien.

We willen wel een mooie lachfoto van je zoontje zien hoor Biaha. Zo leuk die eerste lachjes. Lekker veel foto's maken totdat het lukt, dat heeft ook zijn leuke kanten.
Hoi dames, alleen even een vraag:

Heeft een van jullie wel eens Valeriaan gebruikt tijdens de zwangerschap?

De afgelopen 2 weken is mijn nachtrust zo verstoord dat ik werkelijk waar niet meer normaal presteer op werk en het is een flinke belasting voor onze relatie. Dus ik wil er wat aan doen. Op internet is te vinden dat Valeriaan wel mag tijdens de zwangerschap, maar wilde het even aan jullie voorleggen.

nu duik ik even mijn bed in, gelukkig weer weekend dan kan ik hopelijk bijtrekken....
Kiekeboe kan je niet helpen met de valeriaan, heb ik zelf nooit gebruikt. Van mijn verloskundige kreeg ik Dormiplant, een homeopathisch middel om te helpen slapen. Als je valeriaan liever niet wil gebruiken, kun je dat misschien doen.
Biaha, ik heb helemaal geen voorweeen, wel last van darmen maar geen pijn.

En ze is juist megadruk in mn buik.

Hoe het nu voeltlijkt het alsof het nooit zal beginnen.

Ja gek Watje, dat jij juist al die dingen wel hebt.Ben benieuwd wie eerder is...

Kiekeboe, ik heb geen ervaring en dus geen idee. Wat bij mij heel goed helpt is dat ik van gewone thee ben overgegaan in rooibosthee.
Denk wel dat jij alsnog eerder bent hoor Tiaraatje. Wil mezelf ook geen valse hoop geven dat ze eerder komt. En onze kleine meid is ook vreselijk druk. Draait zich nog van links naar rechts ondanks dat ze al helemaal ingedaald en vast ligt. Knap hoor.

Vandaag de allerlaatste dingen in orde gemaakt. Box staat en badje is gesopt en klaar. Nu heb ik wel een beetje meer rust dat nu alles echt helemaal af is.
Kiekeboe, ik heb wel Valdispert gebruikt in de zwangerschap. Volgens mij is de werkzame stof ook valeriaan. Bij mij stond in de bijsluiter dat het wel kon bij zwangerschap.

Wat bij mij een boosdoener was van slecht slapen, was dat het werk gewoon echt te druk werd. Heb jij dat ook niet een beetje?

Tiaraatje, volgens mij hebben heel veel vrouwen nergens last van en barst het ineens los. Ik hoop voor je dat het niet zolang meer duurt. Op gegeven moment ben je het inderdaad gewoon echt beu. Alles is klaar en je bent alleen nog maar aan het wachten.

Watje, weet je zeker dat het niet snel gaat beginnen? Nu je al die laatste dingen aan het regelen bent. Afgelopen zondag heb ik pas echt de laatste dingen in de ziekenhuiskoffer gestopt. Blijkbaar wist ik toch dat het nu echt serieus werd.

Hier gaat het nog steeds erg goed. We mogen nu wat meer voeden op verzoek, in ieder geval snachts en afgelopen nacht hebben we al een slaapje van ruim 4 uur gehad. Het mag nog niet langer dan 5 uur, dan moet ik hem wel wakker maken, maar dit was al heerlijk. Hopelijk vannacht weer. En hij was weer gegroeid, nog steeds wel onder geboortegewicht, maar hopelijk duurt dat niet lang meer.

Ik ben ook weer beetje up en running. Heb toch veel rust genomen, maar vandaag weer voor het eerst hele dag uit bed geweest en lekker in de kleren. Voorlopig nog wel zwangerschapskleren, want de weegschaal viel me nog wel beetje tegen, had gehoopt al meer kwijt te zijn.

Phoehee, weet je al wat meer? Volgens mij had je wel gezegd dat je vandaag pas laat kon reageren, maar dat weet ik ook niet meer zeker.
Tis hier niet zo druk...

Thembo, lekker dat het zo goed gaat!

En die kleding past vanzelf wel weer, mens je bent nog maar net bevallen haha.

Wat waardeer je een simpel slaapje ineens als je een kind hebt he, dat weet ik nog goed van de eerste 2.

Zo, man is thuis dit weekend, die gaat zo naar sport met zoon. vanmiddag misschien ff de stad in en verder lekker niks.

Poehee, hoe gaat het?
ER IS LEVEN OP DE MAAN!!!

Inderdaad Thembo, kon gisteravond niet meer reageren, was te laat en we hadden het nog druk...

Gisterochtend dus naar het ziekenhuis, andere dokter, ook vrouw. Er lopen alleen maar vrouwen rond, fijn! En al die wachtende stelletjes in de wachtkamer, wel gek.

Maar goed ik liggen met mijn benen in die beugels en toen zette ze echt een bouwlamp om mijn doos en bracht zo'n eendenbek in en die deed zeeeeeer! Oei. Daarna nog met het echoapparaat ei gemeten en die was van 1,75 cm naar 2,2 cm. Als het blaasje knapt, wat elk moment kan gebeuren, is het eitje nog maar heel klein.

Daarna heeft ze het geschraapte/weggezogen spul meteen onder de micro gelegt en ze zag wat zwemmen dus dat is helemaal goed!!!! Er is dus echt leven!

Volgende week donderdag terug gaan ze kijken of eisprong goed was en moet vriend potje inleveren.

Vandaag wedstrijd, wat een pokke weer!

Biaha blijf proberen voor die foto! Is zo leuk als ze lachen, ik dacht dat dat nog langer duurde. Om de hoeveel uur voed jij nu en hoe gaat het met de bv?

Thembo heb jij al een foto of moet ik eerst even hyves bekijken? Het klink toch allemaal vrij (lekker) rustig bij jou. Jammer dat het resultaat van de weegschaal tegen viel. Maar met de bv erbij gaat het vast nog komen.

Watje een 1 april kindje, op zich wel grappig vind ik.

Tiaraatje al vroeg op!!

Kiekeboe ik denk ook dat het te weinig rust ook echt van je werk komt. En zwanger is ook veel. Is het moeilijk om in slaap te komen of wordt je steeds wakker of vroeg wakker? Ik ben de laatste tijd ook niet zo'n slaper. Het is nu zo vroeg licht en dan wil ik gewoon opstaan.
Oh oh Thembo er zijn al foto's zie ik. Mooi!

Ik heb een nieuwe poll geplaatst, deel 4!
Poehee, ff kort! Goed nieuws!!!!

Succes met de wedstrijd.
Thembo, waar je niet blij van wordt he? Voordeel is dat je wel wat meer gaat wennen aan minder/slechter slapen. En dat je wat minder snel moe bent.

Nog niet zoveel kilo's kwijt dus, komt vanzelf goed!

Over kilo's gesproken; ik weeg nu 6 weken na de bevalling 2 kilo minder dan voor ik zwanger werd! Thembo, lekker doorgaan met die bv en jij kan straks hetzelfde zeggen.

Kiekeboe, als in de bijsluiter staat dat het kan, zou ik het gewoon doen. Maar wat thembo eigenlijk ook al zei; Als je het niet meer trekt door de omstandigheden van niet naar je zin hebben en drukte op werk, is dit misschien het moment om wat minder te gaan werken. De arbo arts had toch aangegeven dat dat altijd een optie was?

Het zou in ieder geval een stuk meer rust geven. Jij hebt niet alleen je werk, maar ook het huis en de niet aanwezige baan van vriend. En daarnaast ben je zwanger! Het is niet niks hoor allemaal!

Phoehee, hoe is het gegaan? Of hebben jullie nog geen uitslag? Ben erg benieuwd!

Tiaraatje, gezellig dat je man nu thuis is. Dat is het moment om te bevallen! Kom op baren!!!

Of anders maar gewoon lekker keuvelen met zijn allen! Wanneer moet je weer voor controle?

Zoontje heeft zich echt een ritme aangemeten. Gisteren weer 19.00 voeding. 19.30 naar bed en om 01.00 weer present. Heerlijk hoor! De nachten gaan ondanks de onderbrekingen erg goed. We hebben de taken wat beter verdeeld. Ik ga vroeg naar bed, zeker als man avonddienst heeft. Ik doe dan de voeding van rond 01.00 uur. En man geeft rond 5 uur een fles afgekolfde melk. Ik sta dan met zoon op 's ochtends, en sta dan op ploffen. Maar het teveel aan melk is dan genoeg om dat de volgende ochtend weer te laten geven door man. Zo pakken we allebei flink wat uren slaap en gaat het goed.

Douchen lukt nu ook elke dag en haren wassen is ook geen probleem meer. We hebben weer wat regelmaat en ik ben daar erg blij mee!

Vandaag ga ik eens een foto van mijn nieuwe haar plaatsen. Ben er nog steeds blij mee. Klein nadeeltje is wel dat ik het niet even snel in een staart kan gooien. Maar dan doe ik tenminste mijn best om er wat van te maken!
Biaha het hele verhaaltje van mij staat hierboven! (het is nog vroeg he)

Goede ritme hebben jullie te pakken!
Hoi dames!

Watje, wat heb jij veel voortekenen van de bevalling! Fijn dat alles klaar is, ze kan helemaal komen...

Tiaraatje, Biaha heeft gelijk, laat die kleine nu maar komen want manlief is aanwezig Wanneer gaat hij weer weg?

Weet je zeker dat je naar de stad gaat vanmiddag? Het is echt snertweer...

Biaha, JAAAAAAAA, lachfoto's!!! En natuurlijk een foto van je mooie koppie haar.. Ik ben wel nieuwsgierig

Klinkt goed, jullie ritme. Zien jullie elkaar ook nog wel eens of valt dat dan toch wel weer een beetje tegen? Maar first things first, toch?

Thambo, je gaat al lekker met het doorslapen lees ik! Alleen nu de weegschaal nog. Nou, die komt wel hoor, zie Biaha maar! Gewoon 2 kilo eraf t.o.v. voor de zwangerschap. De borstvoeding lopot nu toch goed? Dan komt het bij jou ook wel in orde.....

Phoehee, GEWELDIG! LEVEN OP JE EIGEN MAAN!!! Dat klinkt in ieder geval goed. Nu volgende week donderdag dan even afwachten en kijken wat daar uit komt.

Nou dames, jullie hebben wel een beetje gelijk wat werk betreft. Maar ik smokkel af en toe al wel een beetje. Ik ben er wel een beetje achter dat ik volgens mij wel aan het stressen ben inmiddels over wat er nog allemaal moet gebeuren thuis. Het is nog zoooooo niet echt leefbaar en er moet nog zoooooooo vreselijk veel gebeuren voordat het 'minimaal' leefbaar is... Ik heb gistermorgen een lijstje gemaakt van dingen die echt nog moeten gebeuren en die is gewoon ongelofelijk lang.

En als iemand zegt dat je alles moet relativeren, dan kan ik je vertellen dat ik op zich geen grote eisen heb. Geen kinderkamer hoeft er klaar te zijn, geen normaal netjes toilet, geen badkamer, geen normale schone entree van het huis, geen garderobekast etc... Alleen maar 2 ruimtes waar je echt in kan leven; de tijdelijke woonkamer en de slaapkamer. Die moeten echt af. En de hal beneden, het toilet en de gang boven moeten opgeruimd en schoon worden. Dat is het enige. Maar dat is dus ook wel makkelijk 6 weken fulltime (dus 10 uur per dag 7 dagen per week) werk.....

Dan hebben we dus nog het 'voordeel' dat mijn vriend nu werkeloos is en hij fulltime kan werken in ons huis.

Nu ik het opschrijf word ik er gelijk weer onrustig van. Ik moet proberen beetje afstand te nemen, maar als je iedere dag thuis komt en je ziet wat er allemaal nog moet, dan word het afstand nemen erg lastig.

En dan komt er nog bovenop dat we nog maar €12.500 over hebben van onze €60.000 bouwdepot. Dus daar gaan we de rest ook niet van redden (woonkamer, hal doorbraak, tuin, dubbel glas etc), maar dat is van later zorg. Daar zijn we toch nog lang niet aan toe.

Maar als ik dan bedenk dat we niet eens een tafel in de woonkamer hebben staan om aan te eten (past echt niet) en dat die er ook niet kan komen zolang we niet in de woonkamer beneden kunnen wonen, gaat het aan tafel eten met zun 3-en (Uk erbij) nog wel 1,5 jaar duren. Dat zijn zo van die mijmeringen waar ik niet echt vrolijk van word. Bijkomend voordeel is natuurlijk dat we geen stoeltje hoeven te kopen voor de kleine, want daar hebben we toch niets aan

Nou goed, ik ga maar weer eens boodschappen doen. Want omdat mijn vriend nog zoveel moet doen in het huis, heeft hij ook niet de tijd om even rustig een beetje huishouden erbij te doen. Nou goed, genoeg geklaagd. Ik ga gewoon Valdisper halen zo bij de apotheek of drogist. Dat kalmeert in ieder geval zodat ik wat relaxter kan slapen.

Sorry van mijn lange verhaal!

toedeloe

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven