nieuwe autostoel?
dinsdag 10 april 2012 om 15:54
Er wordt altijd gezegd dat na 5 jaar een autostoel vervangen moet worden/minder veilig wordt. Het kunstof zou dan toch minder sterk worden geloof ik.
Nu zitten wij erover te denken om te proberen nog een kindje te krijgen. Als dit lukt is de oudste tegen die tijd minimaal 6 en de maxi-cosi dus ook. Nu zat ik me dus af te vragen of we dan een nieuwe maxi-cosi zouden moeten kopen of dat we `m ergens zouden kunnen laten controleren of iets. Las hier een ander topic over een ander soort autostoeltje en dacht er toen ineens aan.
Hebben anderen na 5 jaar echt een nieuwe stoel aangeschaft?
Nu zitten wij erover te denken om te proberen nog een kindje te krijgen. Als dit lukt is de oudste tegen die tijd minimaal 6 en de maxi-cosi dus ook. Nu zat ik me dus af te vragen of we dan een nieuwe maxi-cosi zouden moeten kopen of dat we `m ergens zouden kunnen laten controleren of iets. Las hier een ander topic over een ander soort autostoeltje en dacht er toen ineens aan.
Hebben anderen na 5 jaar echt een nieuwe stoel aangeschaft?
dinsdag 10 april 2012 om 16:16
dinsdag 10 april 2012 om 16:54
Op zich is het denk ik ook niet nodig en dan vind ik het ook niet nodig om er zo veel geld aan uit te geven. Maar als het wel minder veilig is na 6 jaar, ja dan wil ik er best weer zo veel geld voor uitgeven (dus opzich verschilt dat helemaal niet zo met m`n man, alleen ben ik iets meer een zeur daarin dan hij. Ik wil de oude flessen weggooien en nieuwe kopen, zeker met al die verhalen over bpa, maar dat vindt hij dan zonde. Maar na 2 kinderen zijn die flesjes toch ook niet zo fris meer vind ik).
dinsdag 10 april 2012 om 18:20
Ik kan mij echt niet voorstelen dat het kunstof van de stoeltes na 6 jaar minder sterk zou zijn. Dan zouden ze langzaam aan het vergaan zijn en volgens mij vergaat kunstof niet zo snel dat gaat echt wel tientallen jaren zo niet honderden jaren mee.
De flessen zou ik wel vervangen. Je moet toch nieuwe spenen dus is het maar de vraag of die nog op de oude flessen passen.
De flessen zou ik wel vervangen. Je moet toch nieuwe spenen dus is het maar de vraag of die nog op de oude flessen passen.
dinsdag 10 april 2012 om 21:17
dinsdag 10 april 2012 om 21:27
Wij hebben de maxi cosi van mijn schoonzus gebruikt. Dochter was toen dus ook het derde kind, was toen 4 jaar oud. Ook nu hebben we een oude autostoel (nog ouder, gekregen van de buren). Het scheelt wel dat we zelf geen auto hebben, dus hij wordt zelden gebruikt.
Flesjes zou ik even kritisch bekijken. Die heb ik niet zo veel gebruikt, dus die zijn ook nog bijna nieuw. Toch kan ik nu al aan de kleur van het plastic zien wat mijn oudste kolf-flesjes zijn en welke ik later heb bijgekocht. Dus het plastic lijkt wel achteruit te gaan. Ook de flesjes die ik van schoonzus heb gehad haal ik er zo uit. Ik weet niet of het kwaad kan, maar toch.
Flesjes zou ik even kritisch bekijken. Die heb ik niet zo veel gebruikt, dus die zijn ook nog bijna nieuw. Toch kan ik nu al aan de kleur van het plastic zien wat mijn oudste kolf-flesjes zijn en welke ik later heb bijgekocht. Dus het plastic lijkt wel achteruit te gaan. Ook de flesjes die ik van schoonzus heb gehad haal ik er zo uit. Ik weet niet of het kwaad kan, maar toch.