NIntendo DS
donderdag 7 oktober 2010 om 18:34
Hoi allemaal,
onze zoon van 6 jaar wil al dik een jaar een DS. Hij spaart hier dan ook driftig voor. Wij vragen ons echter af hoe we met zo 'n DS om moeten gaan en zijn nieuwsgierig naar hoe jullie dat aanpakken: hoeveel tijd per dag/ week mag jullie zoon/ dochter spelen? Welke spellen wel en welke juist niet? Vanaf welke leeftijd is dit geschikt 'speelgoed': zijn zusje van 3 wil natuurlijk er ook eens op...
Kortom, wij zijn er nog niet uit: laten we hem door sparen of wordt het een decembercadeau.
We horen graag jullie ervaringen,
groetjes,
mimi
onze zoon van 6 jaar wil al dik een jaar een DS. Hij spaart hier dan ook driftig voor. Wij vragen ons echter af hoe we met zo 'n DS om moeten gaan en zijn nieuwsgierig naar hoe jullie dat aanpakken: hoeveel tijd per dag/ week mag jullie zoon/ dochter spelen? Welke spellen wel en welke juist niet? Vanaf welke leeftijd is dit geschikt 'speelgoed': zijn zusje van 3 wil natuurlijk er ook eens op...
Kortom, wij zijn er nog niet uit: laten we hem door sparen of wordt het een decembercadeau.
We horen graag jullie ervaringen,
groetjes,
mimi
donderdag 7 oktober 2010 om 18:45
donderdag 7 oktober 2010 om 18:50
hier ook een meisje van net 6 die m met haar verjaardag gekregen heeft, wat ze doet? Vooral foto's maken liedjes zingen en opnemen, en ze heeft een spelletje van haar broer gekregen.
Ze speelt er af en toe mee samen met haar vriendinnen en soms voor het slapen gaan. Ik heb nooit het idee dat ze helemaal hooked is!
Ze speelt er af en toe mee samen met haar vriendinnen en soms voor het slapen gaan. Ik heb nooit het idee dat ze helemaal hooked is!
donderdag 7 oktober 2010 om 18:56
quote:Anita1973 schreef op 07 oktober 2010 @ 18:45:
Onze dochter van 6 jaar heeft er eentje met haar verjaardag gekregen.
Ze mag een half uurtje per dag op spelen.
En als we op vakantie gaan mag ze wel wat langer in de auto.
Er zijn ook zat spelletjes die je dochtertje al kon hoor, van Little petshop enzo.Oh leuk krijg je een cadeautje op je verjaardag en mag je er een half uur per dag mee spelen.
Onze dochter van 6 jaar heeft er eentje met haar verjaardag gekregen.
Ze mag een half uurtje per dag op spelen.
En als we op vakantie gaan mag ze wel wat langer in de auto.
Er zijn ook zat spelletjes die je dochtertje al kon hoor, van Little petshop enzo.Oh leuk krijg je een cadeautje op je verjaardag en mag je er een half uur per dag mee spelen.
donderdag 7 oktober 2010 om 19:23
Mimi, onze dochter is er een jaar voor aan het sparen geweest.
Net voor haar 7e verjaardag had ze eindelijk de felbegeerde DSI.
Wij hebben ook een deel bijgelegd.
In het begin heeft ze er veel op gespeeld, we hebben niet echt op de tijd gelet ofzo. Nu een paar maanden verder speelt ze soms met een vriendinnetje een spelletje tegen elkaar en als haar broertje op zwemles zit neemt ze hem mee dat halfuurtje dat we wachten.
Ze pakt hem niet iedere dag.
Ik zou gewoon kijken hoe het gaat, beperken kan altijd.
Eigenlijk wordt er best vaak mee gespeeld, maar dan vooral door mijzelf
Net voor haar 7e verjaardag had ze eindelijk de felbegeerde DSI.
Wij hebben ook een deel bijgelegd.
In het begin heeft ze er veel op gespeeld, we hebben niet echt op de tijd gelet ofzo. Nu een paar maanden verder speelt ze soms met een vriendinnetje een spelletje tegen elkaar en als haar broertje op zwemles zit neemt ze hem mee dat halfuurtje dat we wachten.
Ze pakt hem niet iedere dag.
Ik zou gewoon kijken hoe het gaat, beperken kan altijd.
Eigenlijk wordt er best vaak mee gespeeld, maar dan vooral door mijzelf
donderdag 7 oktober 2010 om 19:27
donderdag 7 oktober 2010 om 19:49
donderdag 7 oktober 2010 om 20:16
Zoon (7) mag een uur beeldschermtijd per dag , dus hij mag kiezen wii ds of teevee en dat wordt meestal de ds.
mét pleister op zijn oog.
Want hij heeft /had een lui oog en de oogarts vond een half uur (daar ging mijn opvoeding ) echt te weinig.
En dssen , computerspelletjes schijnen heel goed te zijn voor (of juist tegen) een lui oog.
mét pleister op zijn oog.
Want hij heeft /had een lui oog en de oogarts vond een half uur (daar ging mijn opvoeding ) echt te weinig.
En dssen , computerspelletjes schijnen heel goed te zijn voor (of juist tegen) een lui oog.
donderdag 7 oktober 2010 om 20:32
donderdag 7 oktober 2010 om 22:13
We hebben deze jaar een Wii gekocht (vind ik leuker, omdat je kan samen spelen, sport spelletjes etc)..bij ons in ieder geval PC/Wii soms 1 uur per dag (als het echt slechte weer is), meestal 30 minuten, en 1-2 dagen per week helemaal zonder. Ik zeg dan van te voren, morgen geen Wii. Ook omdat ik 4 dagen per week werk en zie de kinderen ong. tussen 17 en 19 uur s'avonds, vind ik niet leuk als ze dan 1 uur achter PC gaan zitten. Kinderen 7 en 4 (maar 4 jarige speelt zelf niet, kijkt aleen mar een beeetje mee). Ik ben eigenlijk een beetje bang voor PC/ nintendo etc, wil het zo lang mogelijk uitstellen.
donderdag 7 oktober 2010 om 22:17
quote:Juffie88 schreef op 07 oktober 2010 @ 20:32:
ik vind een ds voor die kids eigenlijk sowieso een beetje overdreven.. ik heb een klas vol kleuters en er zijn kinderen die op maandagochtend vertellen dat ze in het weekend hebben gecomputerd en gedst.. Dat vind ik altijd een beetje jammer..
en denk jij dan dat ze het hele weekend alleen gecomputerd hebben? Of dat ze hebben buitengespeeld, binnen hebben gespeeld, meegeweest met boodschappen doen, op bezoek bij opa en oma, naar de voetbal zijn geweest eno ja, ook nog gecomputerd..
Mijn zoon zou het liefst de hele dag computeren en als hij dan mag is hij daar zo vol van dat hij dat maandag waarschijnlijk ook zo verteld
ik vind een ds voor die kids eigenlijk sowieso een beetje overdreven.. ik heb een klas vol kleuters en er zijn kinderen die op maandagochtend vertellen dat ze in het weekend hebben gecomputerd en gedst.. Dat vind ik altijd een beetje jammer..
en denk jij dan dat ze het hele weekend alleen gecomputerd hebben? Of dat ze hebben buitengespeeld, binnen hebben gespeeld, meegeweest met boodschappen doen, op bezoek bij opa en oma, naar de voetbal zijn geweest eno ja, ook nog gecomputerd..
Mijn zoon zou het liefst de hele dag computeren en als hij dan mag is hij daar zo vol van dat hij dat maandag waarschijnlijk ook zo verteld
donderdag 7 oktober 2010 om 22:25
donderdag 7 oktober 2010 om 23:29
Mijn dochter van 4 mag ook op mijn DS spelen, en ze kan echt enorm goed spellen spelen en raced mij eruit met Mario Kart... dikke lol samen.
Slechte moeder alert
Ze moet het wel eerst vragen en na een half uurtje ofzo gaat ie weer uit. Ze speelt gelukkig even graag met haar step, fiets, bal, poppen en playmobil of weetikveelwatvoorkleinetroepjes
Slechte moeder alert
Ze moet het wel eerst vragen en na een half uurtje ofzo gaat ie weer uit. Ze speelt gelukkig even graag met haar step, fiets, bal, poppen en playmobil of weetikveelwatvoorkleinetroepjes
donderdag 7 oktober 2010 om 23:37
Volledig met starshine eens. Kinderen vertellen vooral heel graag over de dingen die ze gedaan hebben die ze leuk vinden.
En juffie, ik denk dat je het direct al een beetje minder jammer vindt als je wist wat een leerzame spelletjes er op de nintendo zitten. Mijn 5 jarige dochter heeft met het spelletje Pluk van de petteflet eenvoudige sommetjes met tellen geleerd en letters leren herkennen in minder dan een maand tijd! Ook de fijne motoriek word enorm gestimuleerd doordat ze dingen met de stylus moeten doen.
@mimi7, ga vooral eens googlen op "r4 kaartjes"........???.!!!!!!!!!!!!! Doen hoor!
En juffie, ik denk dat je het direct al een beetje minder jammer vindt als je wist wat een leerzame spelletjes er op de nintendo zitten. Mijn 5 jarige dochter heeft met het spelletje Pluk van de petteflet eenvoudige sommetjes met tellen geleerd en letters leren herkennen in minder dan een maand tijd! Ook de fijne motoriek word enorm gestimuleerd doordat ze dingen met de stylus moeten doen.
@mimi7, ga vooral eens googlen op "r4 kaartjes"........???.!!!!!!!!!!!!! Doen hoor!
vrijdag 8 oktober 2010 om 08:23
Ouwe, wij hebben ook een r4 kaartje aangeschaft voor de DS, maar werkelijk alle spelletjes die we gedownlaod hebben, doen het niet (start helemaal niet op of stopt halverwege).
Dus ik koop wel weer de originele spellen (vind ik ook eigenlijk wel zo eerlijk tegenover de spelontwikkelaars). Bij de free record shop staan er ook veel DS-spelletjes vanaf 10 euro dus dat is ook niet zo'n rib uit je lijf. Ook tweedehands op Bol is er veel te vinden.
Dus ik koop wel weer de originele spellen (vind ik ook eigenlijk wel zo eerlijk tegenover de spelontwikkelaars). Bij de free record shop staan er ook veel DS-spelletjes vanaf 10 euro dus dat is ook niet zo'n rib uit je lijf. Ook tweedehands op Bol is er veel te vinden.
vrijdag 8 oktober 2010 om 08:30
Denk toch dat je dan iets niet goed doet, hier hebben ze 80 spelletjes erop staan en ze doen het allemaal o.a. een heel stel Mario's en regelmatig wordt er weer een nieuwe opgezet. Als ik zie dat 1 Mario 39,95 kost...Kan wel eerlijker zijn maar ik kijk naar de portemonnee. Trouwens het is ook veel handiger om alles op 1 kaartjes te hebben.
vrijdag 8 oktober 2010 om 08:31
quote:Juffie88 schreef op 07 oktober 2010 @ 20:32:
ik vind een ds voor die kids eigenlijk sowieso een beetje overdreven..
Een DS is toch juist voor kids? Het is echt een basisschoolding, als ze eenmaal naar het voortgezet onderwijs zijn, talen ze er niet meer naar.
Mijn ervaring is dat het -net als de andere interesses- in vlagen gaat. Ik heb er dan ook nooit een bepaalde max. speeltijd aan gehangen.
ik vind een ds voor die kids eigenlijk sowieso een beetje overdreven..
Een DS is toch juist voor kids? Het is echt een basisschoolding, als ze eenmaal naar het voortgezet onderwijs zijn, talen ze er niet meer naar.
Mijn ervaring is dat het -net als de andere interesses- in vlagen gaat. Ik heb er dan ook nooit een bepaalde max. speeltijd aan gehangen.
vrijdag 8 oktober 2010 om 08:32
Onze dochter (5,5) heeft er een van opa en oma gekregen. In het begin hebben we haar even helemaal los laten gaan met haar nieuwe ds omdat ze midden in een hittegolf in het gips zat. Daarna ging het nieuwe eraf. Nu speelt ze er soms een uur per dag op, maar soms ook een week helemaal niet. Het is vooral handig als we ergens zijn waar we moeten wachten.